Kedves Olvasók! (II. RÉSZ)

 

A szentkirályszabadjai falugyűlésen a repülőtér volt parancsnoka (Simon Jójárt „Internetszemét” Sándor) elmondta felszólalásában, hogy Siófokot nem fenyegeti semmiféle veszély (és hát persze Balatonalmádit sem nyilván…).

Ennélfogva érthetetlen a Ferihegyi reptértől több mint 20km-re lakók sokasodó panasza. Szemezgető rovatunkban a Polgári Légiközlekedési Hatóság (PLH) internetes postaládájából ( http://www.caa.hu/postalada/kv/kv_osszes.htm ) másodszorra gyűjtöttünk ki bejegyzéseket a budapesti állapotokról.

A személyes adatokat kiszedtük, de a megadott internetes címen azok szerepelnek, valószínű fel lehet keresni az érintett személyeket, ha még nem költöztek el…

 

Ha némely bejegyzést olvasva sírniuk kell, ne higgyék, hogy egyedül vannak. Ép lelkületű emberben ez normális reakció.

De hát a “szakemberek” szerint nincs szó sehol határérték túllépésről. Mindez normális, de lehet, hogy a levelet beküldő civilek elkövettek egy-két szakmai pontatlanságot. Nézzük el nekik!

 

Tehát most ennek a forgalomnak egy szeletét szeretnék importálni a Balaton keleti csücskébe. Köszönjük.

 

Megjegyzés: ha van módja akkor nyomtassa ki és adja oda szomszédjának, ismerősének kicsit ellensúlyozva a nyomtatott media eddigi pozitív teljesítményét…

 

 

Név: zzz Anna


E-mail: zzz@yahoo.com


Csatolva: 2005, Szeptember 5, Hétfô 1:21 Délután


Megjegyzés: Friss zuglói lakosként megdöbbentett a házunk felett elhaladó repülőgépek zajszintje, és repülési magassága. Miért kellett a minimális repülési magasságot lecsökkenteni, miért nem inkább a légifolyosót helyezték át máshova? Miért kell elviselnie több százezer embernek (és itt nemcsak a zuglóiakra gondolok)az esti órákban és hétvégi pihenőidőben sokszor kétpercenként egymást követően elhaladó monstrumok zaját? Ki fogja kárpótolni az érintett embereket az egészségüket ért károsodás, és az esetleges anyagi hátrányok (ingatlanok nehezebb értékesíthetősége) miatt?


 

 

Név: zzz István


E-mail: zzz@freemail.hu


Csatolva: 2005, Augusztus 23, Kedd 5:48 Délután


Megjegyzés: T.Cím! Manapság annyit hallani a környezetszennyezésről. Arról azonban semmit, hogy a nagy utasszállító gépek (melyek egyre csak szaporodnak a repülések számát illetően), több tonna üzemanyagot égetve el, hogyan hatnak a környezetünkre, s azokra az emberekre, akik egy-egy légifolyosó fölött laknak?! Kérném tájékoztatásukat, ha egyáltalán be merik vallani, hogy ki ellenőrzi az országban a környezetszennyezés e területét, ill. milyen veszélyeket "rejt" egy-egy légifolyosó?! Az kizárt, hogy e nagy monstrumok környezetbarátok lennének.Csak egy nap alatt hány tonna kerozint égetnek el a fejük fölött, s csodálkozunk azon, hogy betegszenek az emberek, s a kisgyermekek?! Légzési problémákkal, allergiával küszködnek egyre fiatalabb korban. Köszönettel: zzz István

 

 

Név: zzz András


E-mail: zzz.freemail.hu


Csatolva: 2005, Augusztus 22, Hétfô 10:16 Délelôtt


Megjegyzés: Tisztelt Hölgyem! Miért kell a fapados légitársaságokat a város szívén keresztül vinni? Ha megnyitják Ferihegy 1-et, gyakorlatilag jobb kiszolgálást kapnak mint pl a Malév. (Kisebb távolság miatt olcsóbb lesz az utasok számukra a taxi, egyáltalán közelebb van a belvároshoz....Frankfurtban a fapados reptér 120kmre található Frankfurttól) És a zaj, teljesen egyetértek a zuglói lakosokkal, én magam ugyan Budán lakom de a légicsatornájuk alatt. Különbség gyakorlatilag nincs, a gépek jórészéről itt is leolvasható a légitársaság jele, neve. Mit tesz a Légügyi hatóságunk? Nem kell soroljam az eseteket (10es út, M0 körgyűrű, 4-es Metro, Thököly reptér) ahol a zajterhelés ill. környezetvédelem ügyében a lakosságnak tényleges beleszólása van, Önök pedig egyszerűen a légiforgalmat az elviselhetetlen szintre emelik kihasználva védtelenségünket. Valaki Önöktől kipróbált már egy teljes napot, hetet repülő sípolás mellet eltölteni? Ténylegesen kérném válaszát arra vontakozóan, hogy Önök szerint ez így rendben van-e? Ha nincs akkor mint hatóság mit terveznek a zaj csökkentésére?


 

 

Név: zzz István


E-mail: zzz@t-online.hu


Csatolva: 2005, Augusztus 21, Vasárnap 7:08 Délután


Megjegyzés: Tisztelt Hatóság! Kérem adjanak tanácsot a következő problémában. Zugló központjában lakunk, és egyre elviselhetetlenebb a repülőgépforgalmból eredő zaj. Nagyon sok gép rendkívül alacsonyan repül át felettünk-őrült zajt csapva-, és nyitott ablakoknál már lassan aludni sem tudunk. Nem beszélve arról, hogy van egy 6 hetes kisfiam aki szintén megijed, felsír a nagy zaj következtében. A házban és a környéken lakók sokaságának gondját tolmácsolom Önök felé. Tisztelettel kérem, nézzenek utána, hogy mit lehet ezügyben tennni. U.i.:Elkerülhetetlen az, hogy egy zsúfolt légifolyosó a város szívén keresztül menjen? Várom válaszukat! Tisztelettel. zzz István

 

 

Név: zzz Éva


E-mail: zzz@mailbox.hu


Csatolva: 2005, Augusztus 3, Szerda 8:51 Délelôtt


Megjegyzés: Tisztelt Bajkó Edina! Különös módon a zajterheléssel kapcsolatosan Önöknek is, és nekünk is igazunk van. Budapest területén szinte mindenütt gondot okoz a fel és leszálló gépek zaja, emellett, minél közelebb kerülünk a repülőtérhez, a gépek által keltett rezgések is egyre nagyobb gondot okoznak. Mindenki tudja, hogy a repülőtér szükséges, működnie kell. Azt is tudjuk, hogy a forgalom növekedése is törvényszerű. Csakhogy. Mindennapjainkat lehetetleníti el a zaj, és a remegés. Én az Örs Vezér terénél lakom, a Gyakorló közben. Tegnap este (2005.08.02.) 21 óra 23 perckor egy gép olyan alacsonyan repült el a fejünk felett, hogy nemcsak a polcokon lévő apróbb tárgyak mozdultak meg, hanem a bútorok is. Egy nálunk lévő vendégünk ilyedten ugrott fel az ágyból, mert azt hitte földrengés van. Megnyugtattuk. Ez csak egy repülő volt. De vajon meddig bírják még a 30 éve épült 10 emeletes panel épületek ezt, és ha történik valami, ki segít rajtunk? A gépek sokkal lejjebb szállnak mostanában mind fel, mind le, mint mondjuk akár csak 1 hónappal ezelőtt (sűrűbben is). Időnként félelemmel vegyes csodálattal nézzük a fejünk felett hatalmas bálnaként, igen alacsonyan elúszó gépeket (néha talán kicsit rángatóznak is), és csendesen reménykedünk, hogy nem éppen oda akarnak leszállni. Panaszkodunk? Persze. Mást nem tudunk tenni. A panaszok kivizsgálása, az intézkedések megtétele hosszú idő. Mi is tudjuk, de reménykedünk, hogy egyszer még viszonylag nyugodtan élni tudunk otthonainkban. Tisztelettel: zzz Éva

 

 

 

Név: zzz András


E-mail: zzz.freemail.hu


Csatolva: 2005, Augusztus 2, Kedd 3:39 Délután


Megjegyzés: Tisztelt Bajkó Erika! A repülőgépek zajterheléséről szeretnék hozzászólni én is. Csillaghegyen lakom és az elmúlt fél évben - a reptértől való távolság ellenére (ez esetemben kb 22km) - a repülőgépek itt is iszonyatos zajjal haladnak el. Július 30-án és 31-én becslésem szerint közel 500 db leszálló gép szállt (sípolt, dübörgött, búgott....) a fejünk felett el. Nem sokkal magasabban 14. kerületben tapasztalhatótól (a zaj megdöbbentő voltát e kertvárosi részben nem hiszem, hogy kellene részletezni). Elsején a szél északira fordult és a leszálló gépek felszállóra változtak. Leszálló gépeknél "lehet" érteni, hogy technikailag azoknak a berepülési szög miatt kell 8-900 méterre a város felett dübörögnie már itt a Budán is (nem beszélve a pesti oldalról) de ha már ilyen szerencsétlen a leszállópályák elhelyezkedése akkor (rövidtávú megoldásként)legalább a felszálló gépeket miért nem viszik magasabban? Vagy miért kell egyáltalán a város felett vinni őket,itt is számít a szélirány? Vagy a leszálló gépek berepülésével ez mindig ellentétes? Miért nem lehet az adófizetőknek valamilyen, legalább hosszútávú tényleges zajcsökkentést eredményező perspektívát felvázolni (pl. mondjuk a reptéri privatizációs kiírásban szerepeltetni, hogy az új üzemeltető 3-5 éven belül építsen új kifutót amely nem a várost célozza, az északnyugai szélirány súlya mára már amúgy is jelentősen csökkent)? Persze tudom, hogy ez nem az Önök kompetenciája de valamilyen valós valós valós zajcsökkentési megoldást Önök is keresnek ugye (és nem csak a meglévő jogszabályokat és adottságokat ismételgetik)? Üdvözlettel zzz András

 

 

Név: B. Terézia


E-mail: zzz@freemail.hu


Csatolva: 2005, Július 5, Kedd 11:06 Délelôtt


Megjegyzés: Tisztelt Hatóság! Néhány napja kolleganőjükkel beszéltem arról, hogy mostanában megszaporodtak az alacsonyan és az éjjeli órákban repülő gépek a 14. kerület felett. Ő arról tájékoztatott, hogy amennyiben lehetséges és széljárás is megengedi, az éjjeli órákban a repülésirányítók igyekeznek nem a város felett, hanem Vecsés felől lehozni a gépeket. Direkt figyeltem és vagy a széljárás mindig rossz, vagy nem ellenőrzi senki, hogy a toronyban ülő emberek valóban odafigyelnek-e erre, mindenesetre eléggé állandó az éjjeli alacsony repülés. Mivel a reptérbővítés terve lassan azzal fenyeget minket, hogy jelentős értékcsökkenést szenvednek az ingatlanjaink (úgyhogy nem tudjuk megfogadni azokat a "jószándékú" tanácsokat sem, hogy adjuk el és költözzünk máshova), jó lenne még a bővítés előtt kitalálni valamit, mert ha megmarad a 8%-os éjjeli repülési szabály, de a gépek abszolút száma nő, akkor lehetetlen lesz éjjel aludni. Üdvözlettel, B. Terézia

 

 

 

Név: zzz Mihály


E-mail: zzz@axelero.hu


Csatolva: 2005, Július 1, Péntek 7:52 Délután


Megjegyzés: Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Postaládájuk tele van panaszokkal, hiszen Budapestre zúdítják Ferihegy forgalmát.Lakhelyem, Rákospalota kertváros felett sokszor egészen biztos, hogy nem repülnek még 2000 méter magasságban sem a repülőgépek. Lehet, hogy a törvény csak a repülőtér közvetlen környékén szabályozza a zajterhelést? Egyébként én nem a VIII. kerületben ruháztam be több 10 milliót ingatlanba. Azzal jobban jártam volna, mert kedvem sincs kimenni a kertbe. Tényleg nekem az idióta, adófizető állampolgárnak kell tűrnöm? (Költői kérdés.) Marad a tehetetlen düh, vagy esetleg lehet megdögleni, az LRI-t és a légiirányítást nem fogja érdekelni. zzz Mihály

 

 

Név: Dr zzz Zsolt


E-mail: zzz@hotmail.com


Csatolva: 2005, Június 20, Hétfô 9:13 Délután


Megjegyzés: T. P. L. Hatóság! Mint több előttem szóló ,én is a májusi változtatások utáni iszonyatos zuglói állapotokra szeretném felhívni a figyelmüket! Valószínüleg a döntéshozók egyike sem lakik ebben a kerületben,különben nem terhelték volna tovább az eddig is elviselhetetlen zajjal küszködő lakosságot. Átgondolt döntésnek tartják,hogy a felszálló forgalom 90 %-át Zugló külső zöldövezetére zúdították? Az eddíg is kénytelenek voltunk tűrni bizonyos zajterhelést a fejünk felől,de ez már elviselhetetlenné vált! Reggel 5h-tól éjfélig folyamatos felszálló gépeket /naponta 3-4 szeri 2-3órás órás turnusok, amikor percenként dübörögnek a gépek/ Önök szerint hogyan lehet épp ésszel akceptálni? Miért kell egy ilyen területet ilyen mértékben megterhelni? Miért nem lehet a gépeket az eredeti irányban felszállítani,mikor látom ,hogy később úgy is elkanyarodik? Miért nem lehet megfelelő magasságban repülni,mikor egyes gépek ott közlekednek? Tisztelettel várom válaszukat és a lehetséges megoldását a problémánknak.

 

 

Név: zzz Tamás


E-mail: zzz@onenet.hu


Csatolva: 2005, Június 18, Szombat 11:08 Délután


Megjegyzés: Tisztelt Polgári Légügyi Hatóság! A mai napon, 2005. június 18-án Balatonfüred arácsi és Szívkórház partközeli területén tartózkodva, azt tapasztaltam, hogy egy helikopter (nem rendörségi és nem mentő) rendszeresen átlagban kb. 5 percenként alacsonyan magasságon átrepült. Ezzel annál is lényegesen nagyobb és gyakoribb zajt keltve, amelyet Budapest zuglói lakásomban, pontossan felettünk nagy leszálló légiforgalom van, nap mint nap el kell viselnem. Tekintettel arra, hogy Balatonfüreden építkezni kívánok, kérem tájékoztasson itt is el kell viselnem a repülők zaját, ráadásul itt csak néhány ember sétarepültetése okán. Ha nincs motorcsónak, akkor van helyette lényegesen hatékonyabban helikopter. Sőt a szívbetegek is élvezhetik. Várom, megnyugató válaszukat, hogy ez egy kívételes eset volt csak. zzz Tamás Budapest, XIV. Kövér Lajos u. zzz

 

 

Név:


E-mail: zzz@freemail.hu


Csatolva: 2005, Június 15, Szerda 7:13 Délelôtt


Megjegyzés: Tisztelt hatóság! Feljelentést teszek a HA-LDB jelű Morava tip.rep.gép vezetője ellen ,aki 2005.06.14én 20h20'kor megszegve a minimális rep magasság a zajkorlátozaási erlőírásokat valamint a mostmár érvényben levő csendrendeletet ,repült el a házunk a település fölött/SZigethalom Váci Mihály u/ Annak ellenére ,hogy a gép miatt komoly a felháborodás/kb 50éves rendkívül hangos típus/újból gyakorló repüléseket végez.Undorító az ,hogy ezt az embert nem zavarja semmi és senki.Gondolom jó szponzora van.Megjegyzem nem lehetne kötelezni arra ,hogy tevékenységét nem lakott terület fölött végezze?Olyan zajt kelt ,mintha én lefűrészelt kipufogócsővű autóval közlekednék.A különbség az ,hog engem rettenetesen megbüntetnek és leveszik a rendszámot itta repülésben akinek jó a háttere hatósági és egyéb segédlettel úgylátszik mindent megtehet.Tanulságos a toronynal folytatott beszélgetésem is,kvázi ugrálj csak mi azt csinálunk amt akarunk."miután megkérdeztem a gép jeléta rep irányítótól közöltem ,hogyfeljelentem a pilótát ,de az illem úgy kívánja hogy bemutatkozzon "Kovács Géza vagyok .Egyébként engem is nyugodtan följelenthet"!!!!!!!?????? Szeretném ,ha megküldenék e-mailben az önök/PLH/magyar ill.nemzetközi felettes hatóságuk.címét.Mivel az önök figyelmeztetetése úgytűnik pusztába kiáltott szó mind az üzemeltető mind a rep gép vezetők felé. Tovább szeretnék lépnilépni. Köszönettel további jó és eredményes munkát kívánva ! zzz Gusztáv 2315 Szigethalom Váci Mihály u zzz

 

 

Név: zzz Beáta dr.


E-mail: zzz@obh.hu


Csatolva: 2005, Június 10, Péntek 10:30 Délelôtt


Megjegyzés: Üdvözlöm Önöket, Kérdezem, hogy az új légi folyosók a főváros felett vajon miért a zöldövezeti területeket hálózzák be? Valóban elengedhetetlen volt a Budai hegyek és környéke területét a leszállások fordulósávjává nyilvánítani? Tudom, hogy költői a kérdés, de az "oxigénsátrunk" is fogy!!! Remélem mihamarabb észlelik a hibát és legalább feljebb, vagy kijjebb irányítják a gépeket. Vagy esetleg a BKV bérletet kombinálhatnánk repülőre is, s akkor indokolt a járatsűrűség és az alacsony közlekedés! Köszönöm, további jó munkát kívánok. (Látom más is aggódik az új légifolyosók miatt! Hát, talán nem hiábavaló!)Üdv.zzz Bea U.i: Az új légifolyosót engedélyező hatóság indokait is szívesen olvasnám!Mi a véleményük a környezet állapotának fenntartását célzó EU-s követelményekről? Vagy, ha már úgyis Európa legporosabb fővárosa vagyunk már mindegy?

 

 

Név: zzz Zoltán


E-mail: zzz@freemail.hu


Csatolva: 2005, Június 8, Szerda 11:55 Délelôtt


Megjegyzés: Fejéregyházi László úrnak! Tisztelt Igazgató Úr! Az utóbbi néhány hétben mind budai lakóhelyem, mind belvárosi munkahelyem légterében drasztikusan elszaporodtak az alacsonyan szálló és komoly környezeti zajterhelést okozó utasszállító repülőgépek. Nyilván ez összefüggésben van az új légiirányításra való május közepi átállással. Amennyiben Ön az illetékes ebben a kérdésben, tiszteletel azt kérdezném, hogy hogyan lehet egy 1.8 milliós nagyváros fölé ilyen zajt okozó magasságban engedélyezni a berepülést, így van ez tőlünk nyugatabbra is? Terveznek-e valamit, hogy otthoni pihenésünket ne zavarják a néhány percenként egymást követően átrepülő gépek. Minek vettünk csendes budai övezetben ingatlant, ha egy ilyen át nem gondolt lépéssel állandósították a kivédhetetlen zajt környezetünkben. Amennyiben nem Ön az illetékes ebben a témában, akkor arra kérem legyen kedves panaszomat az arra hatáskörrel rendelkező szerv vezetőjéhez továbbítani. Várom szíves válaszát. Tisztelettel: zzz Zoltán


 

 

 

Név: zzz Éva


E-mail: zzz@mailbox.hu


Csatolva: 2005, Május 24, Kedd 11:06 Délelôtt


Megjegyzés: Tisztelt Hatóság! Én sajnos Budapesten, az Örs vezér terénél lakom. Sajnos mondom, hiszen a környék leterheltsége mind zaj, mind egyéb szempontból igen nagy. A környéken lakók valamennyien reménykedtek abban, hogy az új légtér szerkezet bevezetésével kicsit csökken az itt lakókra nehezedő zajterhelés. Csalódnunk kellett. A leszálló gépek még alacsonyabban repülnek, a zaj még nagyobb, és volt olyan vendégünk aki megjegyezte: "Sűrűbben mennek a repülőgépek, mint a Metró." Igaza volt. Néha becsukott ablak, felhangosított TV készülék mellett is csak a gép zaja hallatszik. Ezen kívül az itt épült, 30 évnél idősebb panelházak időnként kissé berezonálnak. Nem tudom, ez mennyire tesz jót, de egy 2 évvel ezelőtti tűzeset után statikus vizsgálta a házat, ő mondta, hogy rengeteg apró repedés található a házon mindenfelé, ami a környezeti hatásoknak tudható be. Kivédeni lehetetlen. Az esetleges károk csökkentése érdekében biztosítást kötni is lehetetlen mivel ilyen jellegű eseményre egyetlen biztosítótársaság sem köt biztosítást. Tudom, hogy a közlekedés, így a légi is mindenkiért van, mennie kell. Tudom, hogy a bővítés szükségszerű, és áldozatokkal jár. De ennyivel? Ha ez így folytatódik tovább, a környék élhetetlenné válik, az ingatlanok még jobban elértéktelenednek, az itt élők zsákutcába kerülnek. Lehet, hogy a földön élőket kicsit feláldozzák a repülésért? Tisztelettel: zzz Éva

 

 

 

Név: zzz Milán


E-mail: zzz@worldlogistik.hu


Csatolva: 2005, Április 27, Szerda 9:55 Délelôtt


Megjegyzés: Tisztelt Hivatal! Tudomásom szeint a repülőtereket körülvévő zavédő övezetekben különböző építési korlátozások vannak érvényben a törvényi előírás szerint. Konkrétan a Tököli reptérrel kapcsolatban lenne észrevételem: Amennyiben én mint állampolgár be kell tartsam a törvényt, azaz a bizonyos reptér kijelölt zajvédelmi övezetében be kell tartanom a törvényben előírt építési szabályokat. Azonban Önök amikor kijelölnek egy zajvédelmi övezetet, figyelembe veszik a jeleleg jogerős építési engedély alapján épített és az adott Önök által kijelölendő övezetben lévő ingatlanokat? ÉS akkor még nem beszéltem az óvodákról , iskolákról.... Józan emberi gondolkodásommal nem értem, ha egy iskola körzetében nem lehet italboltot, stb. létesíteni, akkor 100-200 méterrel felette leszállópályára irányuló forgalmra lehet engedélyt adni? Amennyiben ezt Önök nem tartják furcsának akkor csak annyit szereték kérni, hogy aki a reptér engedélyét aláírja, gyermekét irassa be a Szigethalmi Óvódába, biztos büszke lesz édesapjára, amikor alvás helyett a repülőgépeket számolgatja. Várva szíves tájékoztatásukat! MAradok tisztelettel, zzz Milán Szigethalom