Kedves
Olvasók! (II. RÉSZ)
A szentkirályszabadjai falugyűlésen a repülőtér volt parancsnoka (Simon Jójárt „Internetszemét” Sándor) elmondta felszólalásában, hogy Siófokot nem fenyegeti semmiféle veszély (és hát persze Balatonalmádit sem nyilván…).
Ennélfogva
érthetetlen a Ferihegyi reptértől több mint 20km-re lakók sokasodó
panasza. Szemezgető rovatunkban a Polgári Légiközlekedési Hatóság (PLH)
internetes postaládájából ( http://www.caa.hu/postalada/kv/kv_osszes.htm
) másodszorra gyűjtöttünk ki bejegyzéseket a budapesti állapotokról.
A
személyes adatokat kiszedtük, de a megadott internetes címen azok szerepelnek,
valószínű fel lehet keresni az érintett személyeket, ha még nem költöztek
el…
Ha
némely bejegyzést olvasva sírniuk kell, ne higgyék, hogy egyedül vannak. Ép
lelkületű emberben ez normális reakció.
De
hát a “szakemberek” szerint nincs szó sehol határérték túllépésről. Mindez
normális, de lehet, hogy a levelet beküldő civilek elkövettek egy-két
szakmai pontatlanságot. Nézzük el nekik!
Tehát
most ennek a forgalomnak egy szeletét szeretnék importálni a Balaton keleti
csücskébe. Köszönjük.
Megjegyzés:
ha van módja akkor nyomtassa ki és adja oda szomszédjának, ismerősének
kicsit ellensúlyozva a nyomtatott media eddigi pozitív teljesítményét…
Név: zzz Anna
E-mail: zzz@yahoo.com
Csatolva: 2005, Szeptember 5, Hétfô 1:21 Délután
Megjegyzés: Friss zuglói lakosként megdöbbentett a házunk felett
elhaladó repülőgépek zajszintje, és repülési magassága. Miért kellett a
minimális repülési magasságot lecsökkenteni, miért nem inkább a légifolyosót
helyezték át máshova? Miért kell elviselnie több százezer embernek (és itt
nemcsak a zuglóiakra gondolok)az esti órákban és hétvégi pihenőidőben
sokszor kétpercenként egymást követően elhaladó monstrumok zaját? Ki fogja
kárpótolni az érintett embereket az egészségüket ért károsodás, és az esetleges
anyagi hátrányok (ingatlanok nehezebb értékesíthetősége) miatt?
Név: zzz István
E-mail: zzz@freemail.hu
Csatolva: 2005, Augusztus 23, Kedd 5:48 Délután
Megjegyzés: T.Cím! Manapság annyit hallani a
környezetszennyezésről. Arról azonban semmit, hogy a nagy utasszállító
gépek (melyek egyre csak szaporodnak a repülések számát illetően), több
tonna üzemanyagot égetve el, hogyan hatnak a környezetünkre, s azokra az
emberekre, akik egy-egy légifolyosó fölött laknak?! Kérném tájékoztatásukat, ha
egyáltalán be merik vallani, hogy ki ellenőrzi az országban a
környezetszennyezés e területét, ill. milyen veszélyeket "rejt"
egy-egy légifolyosó?! Az kizárt, hogy e nagy monstrumok környezetbarátok
lennének.Csak egy nap alatt hány tonna kerozint égetnek el a fejük fölött, s
csodálkozunk azon, hogy betegszenek az emberek, s a kisgyermekek?! Légzési
problémákkal, allergiával küszködnek egyre fiatalabb korban. Köszönettel: zzz
István
Név: zzz András
E-mail: zzz.freemail.hu
Csatolva: 2005, Augusztus 22, Hétfô 10:16 Délelôtt
Megjegyzés: Tisztelt Hölgyem! Miért kell a fapados légitársaságokat a
város szívén keresztül vinni? Ha megnyitják Ferihegy 1-et, gyakorlatilag jobb
kiszolgálást kapnak mint pl a Malév. (Kisebb távolság miatt olcsóbb lesz az
utasok számukra a taxi, egyáltalán közelebb van a belvároshoz....Frankfurtban a
fapados reptér 120kmre található Frankfurttól) És a zaj, teljesen egyetértek a
zuglói lakosokkal, én magam ugyan Budán lakom de a légicsatornájuk alatt.
Különbség gyakorlatilag nincs, a gépek jórészéről itt is leolvasható a
légitársaság jele, neve. Mit tesz a Légügyi hatóságunk? Nem kell soroljam az eseteket
(10es út, M0 körgyűrű, 4-es Metro, Thököly reptér) ahol a zajterhelés
ill. környezetvédelem ügyében a lakosságnak tényleges beleszólása van, Önök
pedig egyszerűen a légiforgalmat az elviselhetetlen szintre emelik
kihasználva védtelenségünket. Valaki Önöktől kipróbált már egy teljes
napot, hetet repülő sípolás mellet eltölteni? Ténylegesen kérném válaszát
arra vontakozóan, hogy Önök szerint ez így rendben van-e? Ha nincs akkor mint
hatóság mit terveznek a zaj csökkentésére?
Név: zzz István
E-mail: zzz@t-online.hu
Csatolva: 2005, Augusztus 21, Vasárnap 7:08 Délután
Megjegyzés: Tisztelt Hatóság! Kérem adjanak tanácsot a következő
problémában. Zugló központjában lakunk, és egyre elviselhetetlenebb a
repülőgépforgalmból eredő zaj. Nagyon sok gép rendkívül alacsonyan
repül át felettünk-őrült zajt csapva-, és nyitott ablakoknál már lassan
aludni sem tudunk. Nem beszélve arról, hogy van egy 6 hetes kisfiam aki szintén
megijed, felsír a nagy zaj következtében. A házban és a környéken lakók sokaságának
gondját tolmácsolom Önök felé. Tisztelettel kérem, nézzenek utána, hogy mit
lehet ezügyben tennni. U.i.:Elkerülhetetlen az, hogy egy zsúfolt légifolyosó a
város szívén keresztül menjen? Várom válaszukat! Tisztelettel. zzz István
Név: zzz Éva
E-mail: zzz@mailbox.hu
Csatolva: 2005, Augusztus 3, Szerda 8:51 Délelôtt
Megjegyzés: Tisztelt Bajkó Edina! Különös módon a zajterheléssel
kapcsolatosan Önöknek is, és nekünk is igazunk van. Budapest területén szinte
mindenütt gondot okoz a fel és leszálló gépek zaja, emellett, minél közelebb
kerülünk a repülőtérhez, a gépek által keltett rezgések is egyre nagyobb
gondot okoznak. Mindenki tudja, hogy a repülőtér szükséges, működnie
kell. Azt is tudjuk, hogy a forgalom növekedése is törvényszerű. Csakhogy.
Mindennapjainkat lehetetleníti el a zaj, és a remegés. Én az Örs Vezér terénél
lakom, a Gyakorló közben. Tegnap este (2005.08.02.) 21 óra 23 perckor egy gép
olyan alacsonyan repült el a fejünk felett, hogy nemcsak a polcokon lévő
apróbb tárgyak mozdultak meg, hanem a bútorok is. Egy nálunk lévő vendégünk
ilyedten ugrott fel az ágyból, mert azt hitte földrengés van. Megnyugtattuk. Ez
csak egy repülő volt. De vajon meddig bírják még a 30 éve épült 10
emeletes panel épületek ezt, és ha történik valami, ki segít rajtunk? A gépek
sokkal lejjebb szállnak mostanában mind fel, mind le, mint mondjuk akár csak 1
hónappal ezelőtt (sűrűbben is). Időnként félelemmel vegyes
csodálattal nézzük a fejünk felett hatalmas bálnaként, igen alacsonyan elúszó
gépeket (néha talán kicsit rángatóznak is), és csendesen reménykedünk, hogy nem
éppen oda akarnak leszállni. Panaszkodunk? Persze. Mást nem tudunk tenni. A
panaszok kivizsgálása, az intézkedések megtétele hosszú idő. Mi is tudjuk,
de reménykedünk, hogy egyszer még viszonylag nyugodtan élni tudunk
otthonainkban. Tisztelettel: zzz Éva
Név: zzz András
E-mail: zzz.freemail.hu
Csatolva: 2005, Augusztus 2, Kedd 3:39 Délután
Megjegyzés: Tisztelt Bajkó Erika! A repülőgépek
zajterheléséről szeretnék hozzászólni én is. Csillaghegyen lakom és az
elmúlt fél évben - a reptértől való távolság ellenére (ez esetemben kb
22km) - a repülőgépek itt is iszonyatos zajjal haladnak el. Július 30-án
és 31-én becslésem szerint közel 500 db leszálló gép szállt (sípolt, dübörgött,
búgott....) a fejünk felett el. Nem sokkal magasabban 14. kerületben
tapasztalhatótól (a zaj megdöbbentő voltát e kertvárosi részben nem
hiszem, hogy kellene részletezni). Elsején a szél északira fordult és a
leszálló gépek felszállóra változtak. Leszálló gépeknél "lehet"
érteni, hogy technikailag azoknak a berepülési szög miatt kell 8-900 méterre a
város felett dübörögnie már itt a Budán is (nem beszélve a pesti oldalról) de
ha már ilyen szerencsétlen a leszállópályák elhelyezkedése akkor (rövidtávú
megoldásként)legalább a felszálló gépeket miért nem viszik magasabban? Vagy
miért kell egyáltalán a város felett vinni őket,itt is számít a szélirány?
Vagy a leszálló gépek berepülésével ez mindig ellentétes? Miért nem lehet az
adófizetőknek valamilyen, legalább hosszútávú tényleges zajcsökkentést
eredményező perspektívát felvázolni (pl. mondjuk a reptéri privatizációs
kiírásban szerepeltetni, hogy az új üzemeltető 3-5 éven belül építsen új
kifutót amely nem a várost célozza, az északnyugai szélirány súlya mára már
amúgy is jelentősen csökkent)? Persze tudom, hogy ez nem az Önök
kompetenciája de valamilyen valós valós valós zajcsökkentési megoldást Önök is
keresnek ugye (és nem csak a meglévő jogszabályokat és adottságokat
ismételgetik)? Üdvözlettel zzz András
Név: B. Terézia
E-mail: zzz@freemail.hu
Csatolva: 2005, Július 5, Kedd 11:06 Délelôtt
Megjegyzés: Tisztelt Hatóság! Néhány napja kolleganőjükkel
beszéltem arról, hogy mostanában megszaporodtak az alacsonyan és az éjjeli
órákban repülő gépek a 14. kerület felett. Ő arról tájékoztatott,
hogy amennyiben lehetséges és széljárás is megengedi, az éjjeli órákban a
repülésirányítók igyekeznek nem a város felett, hanem Vecsés felől lehozni
a gépeket. Direkt figyeltem és vagy a széljárás mindig rossz, vagy nem
ellenőrzi senki, hogy a toronyban ülő emberek valóban odafigyelnek-e
erre, mindenesetre eléggé állandó az éjjeli alacsony repülés. Mivel a
reptérbővítés terve lassan azzal fenyeget minket, hogy jelentős
értékcsökkenést szenvednek az ingatlanjaink (úgyhogy nem tudjuk megfogadni
azokat a "jószándékú" tanácsokat sem, hogy adjuk el és költözzünk
máshova), jó lenne még a bővítés előtt kitalálni valamit, mert ha
megmarad a 8%-os éjjeli repülési szabály, de a gépek abszolút száma nő,
akkor lehetetlen lesz éjjel aludni. Üdvözlettel, B. Terézia
Név: zzz Mihály
E-mail: zzz@axelero.hu
Csatolva: 2005, Július 1, Péntek 7:52 Délután
Megjegyzés: Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Postaládájuk tele van
panaszokkal, hiszen Budapestre zúdítják Ferihegy forgalmát.Lakhelyem,
Rákospalota kertváros felett sokszor egészen biztos, hogy nem repülnek még 2000
méter magasságban sem a repülőgépek. Lehet, hogy a törvény csak a
repülőtér közvetlen környékén szabályozza a zajterhelést? Egyébként én nem
a VIII. kerületben ruháztam be több 10 milliót ingatlanba. Azzal jobban jártam
volna, mert kedvem sincs kimenni a kertbe. Tényleg nekem az idióta,
adófizető állampolgárnak kell tűrnöm? (Költői kérdés.) Marad a
tehetetlen düh, vagy esetleg lehet megdögleni, az LRI-t és a légiirányítást nem
fogja érdekelni. zzz Mihály
Név: Dr zzz Zsolt
E-mail: zzz@hotmail.com
Csatolva: 2005, Június 20, Hétfô 9:13 Délután
Megjegyzés: T. P. L. Hatóság! Mint több előttem szóló ,én is a
májusi változtatások utáni iszonyatos zuglói állapotokra szeretném felhívni a
figyelmüket! Valószínüleg a döntéshozók egyike sem lakik ebben a
kerületben,különben nem terhelték volna tovább az eddig is elviselhetetlen
zajjal küszködő lakosságot. Átgondolt döntésnek tartják,hogy a felszálló
forgalom 90 %-át Zugló külső zöldövezetére zúdították? Az eddíg is
kénytelenek voltunk tűrni bizonyos zajterhelést a fejünk felől,de ez
már elviselhetetlenné vált! Reggel 5h-tól éjfélig folyamatos felszálló gépeket
/naponta 3-4 szeri 2-3órás órás turnusok, amikor percenként dübörögnek a gépek/
Önök szerint hogyan lehet épp ésszel akceptálni? Miért kell egy ilyen területet
ilyen mértékben megterhelni? Miért nem lehet a gépeket az eredeti irányban
felszállítani,mikor látom ,hogy később úgy is elkanyarodik? Miért nem
lehet megfelelő magasságban repülni,mikor egyes gépek ott közlekednek? Tisztelettel
várom válaszukat és a lehetséges megoldását a problémánknak.
Név: zzz Tamás
E-mail: zzz@onenet.hu
Csatolva: 2005, Június 18, Szombat 11:08 Délután
Megjegyzés: Tisztelt Polgári Légügyi Hatóság! A mai napon, 2005. június
18-án Balatonfüred arácsi és Szívkórház partközeli területén tartózkodva, azt
tapasztaltam, hogy egy helikopter (nem rendörségi és nem mentő)
rendszeresen átlagban kb. 5 percenként alacsonyan magasságon átrepült. Ezzel
annál is lényegesen nagyobb és gyakoribb zajt keltve, amelyet Budapest zuglói
lakásomban, pontossan felettünk nagy leszálló légiforgalom van, nap mint nap el
kell viselnem. Tekintettel arra, hogy Balatonfüreden építkezni kívánok, kérem
tájékoztasson itt is el kell viselnem a repülők zaját, ráadásul itt csak
néhány ember sétarepültetése okán. Ha nincs motorcsónak, akkor van helyette
lényegesen hatékonyabban helikopter. Sőt a szívbetegek is élvezhetik.
Várom, megnyugató válaszukat, hogy ez egy kívételes eset volt csak. zzz Tamás
Budapest, XIV. Kövér Lajos u. zzz
Név:
E-mail: zzz@freemail.hu
Csatolva: 2005, Június 15, Szerda 7:13 Délelôtt
Megjegyzés: Tisztelt hatóság! Feljelentést teszek a HA-LDB jelű
Morava tip.rep.gép vezetője ellen ,aki 2005.06.14én 20h20'kor megszegve a
minimális rep magasság a zajkorlátozaási erlőírásokat valamint a mostmár
érvényben levő csendrendeletet ,repült el a házunk a település
fölött/SZigethalom Váci Mihály u/ Annak ellenére ,hogy a gép miatt komoly a
felháborodás/kb 50éves rendkívül hangos típus/újból gyakorló repüléseket végez.Undorító
az ,hogy ezt az embert nem zavarja semmi és senki.Gondolom jó szponzora
van.Megjegyzem nem lehetne kötelezni arra ,hogy tevékenységét nem lakott
terület fölött végezze?Olyan zajt kelt ,mintha én lefűrészelt
kipufogócsővű autóval közlekednék.A különbség az ,hog engem
rettenetesen megbüntetnek és leveszik a rendszámot itta repülésben akinek jó a
háttere hatósági és egyéb segédlettel úgylátszik mindent megtehet.Tanulságos a
toronynal folytatott beszélgetésem is,kvázi ugrálj csak mi azt csinálunk amt
akarunk."miután megkérdeztem a gép jeléta rep irányítótól közöltem
,hogyfeljelentem a pilótát ,de az illem úgy kívánja hogy bemutatkozzon
"Kovács Géza vagyok .Egyébként engem is nyugodtan
följelenthet"!!!!!!!?????? Szeretném ,ha megküldenék e-mailben az önök/PLH/magyar
ill.nemzetközi felettes hatóságuk.címét.Mivel az önök figyelmeztetetése
úgytűnik pusztába kiáltott szó mind az üzemeltető mind a rep gép
vezetők felé. Tovább szeretnék lépnilépni. Köszönettel további jó és
eredményes munkát kívánva ! zzz Gusztáv 2315 Szigethalom Váci Mihály u zzz
Név: zzz Beáta dr.
E-mail: zzz@obh.hu
Csatolva: 2005, Június 10, Péntek 10:30 Délelôtt
Megjegyzés: Üdvözlöm Önöket, Kérdezem, hogy az új légi folyosók a
főváros felett vajon miért a zöldövezeti területeket hálózzák be? Valóban
elengedhetetlen volt a Budai hegyek és környéke területét a leszállások
fordulósávjává nyilvánítani? Tudom, hogy költői a kérdés, de az
"oxigénsátrunk" is fogy!!! Remélem mihamarabb észlelik a hibát és
legalább feljebb, vagy kijjebb irányítják a gépeket. Vagy esetleg a BKV
bérletet kombinálhatnánk repülőre is, s akkor indokolt a
járatsűrűség és az alacsony közlekedés! Köszönöm, további jó munkát
kívánok. (Látom más is aggódik az új légifolyosók miatt! Hát, talán nem
hiábavaló!)Üdv.zzz Bea U.i: Az új légifolyosót engedélyező hatóság
indokait is szívesen olvasnám!Mi a véleményük a környezet állapotának
fenntartását célzó EU-s követelményekről? Vagy, ha már úgyis Európa
legporosabb fővárosa vagyunk már mindegy?
Név: zzz Zoltán
E-mail: zzz@freemail.hu
Csatolva: 2005, Június 8, Szerda 11:55 Délelôtt
Megjegyzés: Fejéregyházi László úrnak! Tisztelt Igazgató Úr! Az utóbbi
néhány hétben mind budai lakóhelyem, mind belvárosi munkahelyem légterében
drasztikusan elszaporodtak az alacsonyan szálló és komoly környezeti zajterhelést
okozó utasszállító repülőgépek. Nyilván ez összefüggésben van az új
légiirányításra való május közepi átállással. Amennyiben Ön az illetékes ebben
a kérdésben, tiszteletel azt kérdezném, hogy hogyan lehet egy 1.8 milliós
nagyváros fölé ilyen zajt okozó magasságban engedélyezni a berepülést, így van
ez tőlünk nyugatabbra is? Terveznek-e valamit, hogy otthoni pihenésünket
ne zavarják a néhány percenként egymást követően átrepülő gépek.
Minek vettünk csendes budai övezetben ingatlant, ha egy ilyen át nem gondolt
lépéssel állandósították a kivédhetetlen zajt környezetünkben. Amennyiben nem
Ön az illetékes ebben a témában, akkor arra kérem legyen kedves panaszomat az
arra hatáskörrel rendelkező szerv vezetőjéhez továbbítani. Várom
szíves válaszát. Tisztelettel: zzz Zoltán
Név: zzz Éva
E-mail: zzz@mailbox.hu
Csatolva: 2005, Május 24, Kedd 11:06 Délelôtt
Megjegyzés: Tisztelt Hatóság! Én sajnos Budapesten, az Örs vezér
terénél lakom. Sajnos mondom, hiszen a környék leterheltsége mind zaj, mind
egyéb szempontból igen nagy. A környéken lakók valamennyien reménykedtek abban,
hogy az új légtér szerkezet bevezetésével kicsit csökken az itt lakókra
nehezedő zajterhelés. Csalódnunk kellett. A leszálló gépek még
alacsonyabban repülnek, a zaj még nagyobb, és volt olyan vendégünk aki
megjegyezte: "Sűrűbben mennek a repülőgépek, mint a
Metró." Igaza volt. Néha becsukott ablak, felhangosított TV készülék
mellett is csak a gép zaja hallatszik. Ezen kívül az itt épült, 30 évnél
idősebb panelházak időnként kissé berezonálnak. Nem tudom, ez
mennyire tesz jót, de egy 2 évvel ezelőtti tűzeset után statikus
vizsgálta a házat, ő mondta, hogy rengeteg apró repedés található a házon
mindenfelé, ami a környezeti hatásoknak tudható be. Kivédeni lehetetlen. Az
esetleges károk csökkentése érdekében biztosítást kötni is lehetetlen mivel
ilyen jellegű eseményre egyetlen biztosítótársaság sem köt biztosítást.
Tudom, hogy a közlekedés, így a légi is mindenkiért van, mennie kell. Tudom,
hogy a bővítés szükségszerű, és áldozatokkal jár. De ennyivel? Ha ez
így folytatódik tovább, a környék élhetetlenné válik, az ingatlanok még jobban
elértéktelenednek, az itt élők zsákutcába kerülnek. Lehet, hogy a földön
élőket kicsit feláldozzák a repülésért? Tisztelettel: zzz Éva
Név: zzz Milán
E-mail: zzz@worldlogistik.hu
Csatolva: 2005, Április 27, Szerda 9:55 Délelôtt
Megjegyzés: Tisztelt Hivatal! Tudomásom szeint a repülőtereket körülvévő zavédő övezetekben különböző építési korlátozások vannak érvényben a törvényi előírás szerint. Konkrétan a Tököli reptérrel kapcsolatban lenne észrevételem: Amennyiben én mint állampolgár be kell tartsam a törvényt, azaz a bizonyos reptér kijelölt zajvédelmi övezetében be kell tartanom a törvényben előírt építési szabályokat. Azonban Önök amikor kijelölnek egy zajvédelmi övezetet, figyelembe veszik a jeleleg jogerős építési engedély alapján épített és az adott Önök által kijelölendő övezetben lévő ingatlanokat? ÉS akkor még nem beszéltem az óvodákról , iskolákról.... Józan emberi gondolkodásommal nem értem, ha egy iskola körzetében nem lehet italboltot, stb. létesíteni, akkor 100-200 méterrel felette leszállópályára irányuló forgalmra lehet engedélyt adni? Amennyiben ezt Önök nem tartják furcsának akkor csak annyit szereték kérni, hogy aki a reptér engedélyét aláírja, gyermekét irassa be a Szigethalmi Óvódába, biztos büszke lesz édesapjára, amikor alvás helyett a repülőgépeket számolgatja. Várva szíves tájékoztatásukat! MAradok tisztelettel, zzz Milán Szigethalom