Megjegyzés: Hatása nem tart túl sokáig, így gondoskodjunk, arról hogy miután újra harcképes lesz, ne tudjon újra támadni. Semmiképp se használjuk ellenük a „hessberöpsi tündemanca” rontást, mert azon kívül, hogy jobban felidegesíti őket, más hatást nem gyakorol rájuk.

Szalamandra
SVK osztály: V
A szalamandra nagytestű, tűzlakó, lánggal táplálkozó gyík. Teste fényes fehér, de a tűz hőfokától függően kéknek vagy skarlátpirosnak is tűnhet. A szalamandra, ha borssal etetjük, akár 6 órán át is kibírja tűz nélkül. Egyébként addig él, amíg ki nem alszik a tűz, amelyben született. Ez a bestia általában e tűz közelében él és vigyázik életét adó forrásra. Ok nélkül támadja meg az arra merészkedőket. Veszély esetén tüze hőmérséklete megháromszorozódhat így pár méter távolságról is, megégetheti ellenfelét. Sárkányhoz hasonlóan tud tüzet fújni, de ez közel sem olyan erős. Használata után a szalamandra mondhatni lemerül és percekig tarthat, míg újra támadóképes lesz. Leghatásosabb módszer ellene az Aqua Vracto bűbáj mely az Aquamenti-hez hasonló, ez azonban vízsugarat lő ki pálcánkból. Érdemes először magát a szalamandrát elgyengíteni vele, mert akkor nem zavar az életét adó lángok elpusztítása közben, mert ez több időt vesz igénybe. Ezt persze csak akkor tegyük, ha feltétlenül szükségünk van a szalamandra gyógyító és regeneráló vérére, ugyanis az a tűz kialvása után folyik szét a hamu körül.