Pontos idő: 2024.04.18. 10:52





Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 56 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
 Utólagos extrák beépítése. 
Szerző Üzenet
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.07.08. 14:59
Hozzászólások: 2413
Tartózkodási hely: Budapest XVII.Seat Leon Cupra R
Hozzászólás Utólagos extrák beépítése.
Az egyik fórumtárs kérésére nyitottuk ezt a topicot, az utólagos exrták beépítési folyamatát mutatja be.

_________________
M.A.Team. Clubvezető.
Seat-szervíz-tuning.
06209277309
www.seat-szervíz.hu


2015.10.10. 13:19
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Tempomat beépítése.

Akinek van gyárilag vagy aki már beépítette magának esetleg nem akar ezzel foglalkozni annak ez nem lesz érdekes. De aki tervezi, hogy tempomatot rak autójába sajátkezűleg annak hasznos lehet. Szóval a neten rengeteg guide van lépésről lépésre jobbnál jobb fotókkal mit hogyan szedjünk le és hova szereljünk. Erre a részére nem is akarok kitérni, csak konkrétan a karra meg a kábelra amit ha magunk készítünk sokat spórolhatunk.

Először is kell ugye egy tempomat kapcsolókkal kiegészített baloldali indexkar. Van a régebbi oldalnyomógombos meg az újabb oldalt billenőgombos fajta, ez jobban illik az autóba mert a fedélzeti számítógépet vezérlő gombok is hasonlóak a jobb oldali karon. Én ezért is választottam ezt a fajtát habár jóval drágább is. A beszerzésére van lehetőség eredetit venni SEAT márkakereskedéstől vagy SEAT alkatrészekkel foglalkozó kereskedőtől, tudunk venni utángyártottat is meg akár bontóból. Ezt mindenki maga döntse el.

Itt az enyém típusszáma: 1J0 953 513B 01C Ezt én a VWSanyi.hu-ról szereztem be.

Kép

Aztán kell egy csatlakozó, szintén sok a lehetőség eBay, Vatera, bontó, alkatrészkereskedés stb. típusszáma: 8L0 972 980 Ezt is VWSanyi.hu-ról szereztem be.

Kép

Kell még némi vezeték (pl. egy LAN kábel belső erei tökéletesen megfelelnek) valamint textil ragasztószalag a bandázsoláshoz:

Kép

Itt látszik a bekötés is az ECU-ba az 1.8T AUQ-s motorverziónál. A kábelkorbácsot 2 méter hosszúra csináltam 5 vezetékkel. Amiből egy vezetékkel a csatlakozó után kiálltam 50cm-el. Mert ezt kell csatlakoztatni a biztosítéktáblánál, csak a maradék 4 vezeték megy tovább ki az ECU-hoz.

Kép

A csatlakozóba én beforrasztottam a kábelvégeket nem csak rákrimpeltem, jobban bízok a forrasztásba, meg ha kontakthiba lesz nem akarom újra kibontani a kapcsolót, nagy munka.

Kép

Ilyen lett a felszerelt csatlakozó, egy kötegelővel rögzítsük a vezetékeket:

Kép

A kábelezésnél fontos még egy dolog. Ahol kilépünk a kábelkorbáccsal az ablaktörlő motr és mechanika kivétele után férünk hozzá:

Kép

Itt feltétlenül valami gumi átvezetőt használjunk. Ugyanis egy kiadós eső után meg idővel is beszivároghat a víz az utastérbe, és az nem jó:

Kép

Végezetül mielőtt mindent összeraknánk a kormány körül és a motortérben, VCDS-el ellenőrizzük a kar gombjainak működését.

Kép

Ha minden rendben van, akkor összepakolhatjuk az autót és forgalomban is tesztelhetjük Az egész jópár órás munka, ha megelégszünk olcsóbb bontott karral akkor 10eFt-ból kijön minden anyaggal az egész művelet.

Nekem kb. fél literrel vitte le a fogyasztást és nem beszélve a kényelmi értékéről.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zozo1981 2015.11.09. 15:42-kor.

2015.10.10. 20:06
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Emelési pont gumibakok.

Ha út mellett kell megemelnem az autót akkor nincs mese a gyári emelőt használom az autó alján két oldalt végigfutó sínhez illesztve.
De ha a műhelyben emelem szerelés céljából akkor valamelyik krokodil emelőt használom aminek ugye egy tárcsa a pofája. Ezzel kárt tudok tenni a gyárilag kiképzett sínben, elhajlik például. Ezért beljebb rakom az emelőt és ott emelem az autót. Megirigyelve VW/Audi tulajokat beszereztem én is az alábbi gumi alkatrészeket, hogy ne sérüljön a padlólemez.

Kép

4db kell mindkettőből
-gumi talp: 8N0 804 583 kb. 900Ft
-műanyag tüske: 8N0 803 855 kb. 1500Ft

Hajtsunk rá egy 5-6cm magas padlóra azzal a kerékkel ahol épp szerelünk.
Távolítsuk el a gyári gumidugót ha még megvannak, majd egy durva szőrű kefével távolítsuk el a sarat, laza részeket.

Kép

Kenjük be szilikonzsírral az alkatrészeket.

Kép

Majd az emelő és egy megfelelő méretű közdarab segítségével préseljük be a helyére a gumi talpat.

Kép

Utána szintén az emelő és a közdarab segítségével préseljük be a műanyag tüskét.

Kép

Ezzel meg is vagyunk, ugyanígy járunk el a másik három pontnál is.

Kép

Az egész munka félóránál többet nem vesz igénybe. Kell hozzá:
-krokodil emelő
-egy padlódarab amire ráhajtunk, hogy legyen elég hely az autó alatt
-szilikonzsír
-darab műanyag a préseléshez
-valamilyen kefe a takarításhoz

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.10.16. 09:09
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Szemüvegtartó kapaszkodó helyére.

Én személy szerint nem használom a kapaszkodókat. Hátul még csak-csak van létjogosultsága ugyanis egy leültetett autóból a kis ajtó és a sport ülések "szorításából" könnyebb kiszállni ha van mibe kapaszkodni, plusz a kis kampó egy extra akasztó valami tárolására. Na de elöl jó nagy ajtók vannak így nem lehet probléma a kiszállás, továbbá ezek a kapaszkodók elöl valljuk be elég rossz helyen vannak. Majdnem a fejünk mögé kell visszanyúlni, használhatatlan, előrébb jobb lenne. Ezért is örültem meg amikor ráakadtam egy VW Golf MK4 gyári felszerelésére a szemüvegtartóra amit azonos padlólemez lévén a Leon 1M-ben is beszerelhetünk. Így a szemüveg vagy napszemüveg mindig kéznél lesz, nem foglalja a kartámasz/kesztyűtartót.

Újonnan elég borsos az ára, de bontó/eBay vagy aukciós oldalakon is ráakadhatunk. Továbbá kínai oldalakról (aliExpress,DealExtreme stb.) is beszerezhetjük ráadásul 2-3 ezer forint a gyári tökéletes koppintása.

A cikkszáma: 1J0 857 465

A kapaszkodó nekem szürke így a szemüvegtartó is olyan lett.

Kép

Kép

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.11.06. 08:46
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Háttérvilágításos váltógomb.

Bár nekem még jó állapotú volt a váltógomb bőrözése, egyedül a tetején a gyűrű festése volt megkopva. Amikor alternatív megoldás után kutakodtam akkor akadtam rá eBay-en egy az eredetire eléggé hasonlító formájúra, fekete bőrből és pirosan világító felirattal. Lecsaptam rá, majd vettem csatlakozókat és be is építettem, így a fényerőszabályozó gombbal lehet a megvilágítását állítani. Természetesen más csatlakozóval is megoldható, de így gyárinak tűnik. Viszont nem javaslom, hogy kispóroljuk ugyanis ha valamikor le kell vennünk a váltógombot akkor csak a vezeték végéséval tudjuk megtenni.

-papa csatlakozó: 1J0 972 923
-mama csatlakozó: 191 972 712
-2db tüske mama csatlakozóhoz: N 906 844 05
-2db tüske papa csatlakozóhoz: N 103 189 05
-kis textil szalag

Kép

Vezeték nem fog kelleni mert ami a váltógombhoz van elég hosszú, hogy elérjen a tankfedél nyitógombhoz. Én oda kötöttem, ez a legközelebbi pont ahol a fényerőszabályzós világítás körére csatlakozhatunk. Műszerrel kimérhetjük melyik az a két vezeték a négyből amire szükségünk van. De köthetjük az ESP nyomógomb háttérvilágítására, viszont ha egyik sincs akkor a szivargyújtóig kell elvinni a vezetéket. Ekkor már lehet toldani szükséges.

Kép

Sötétben így néz ki, sajna nem a legjobb a fotó minősége de talán a lényeg látszik:

Kép

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.11.09. 15:41
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Audi TT fémpedálszett és taposó.

Ha kopott már a gyári gumi a pedálunkon és valami tartósabb gyári megoldást szeretnénk akkor itt van ez a pedálszett. Egyszerűen a fék és a kuplungpedálok gumiját levéve fel tudjuk helyezni. A gázpedálról nem kell levenni semmit arra csak simán fel kell helyezni. Kicsit megmelegíthetjük őket könnyebben jönnek le, tisztítsuk meg a pedálokat mielőtt felrakjuk az új szettet. A taposóhoz egy torx csavarhúzó fog kelleni a csavar eltávolításához, utána felfelé tolva jön le. Majd az újat a helyére tolva rögzítsük a csavarral.

-pedálszett: 8N1 064 200
-taposó: 1C1 864 777

Kép

Kép

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.11.10. 23:56
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Hátsó utastér világítás.

Sajnos nekem az autómba gyárilag nem került a hátsó kapaszkodók mellé világítás, számomra nehezen felfogható hogyan tudtak ilyenen spórolni. Sebaj utólaig is könnyedén beszerezhető minden hozzá és egy pár órás munkával beépíthető ez az extra.

-lámpa 3B0 947 291
-keret 3B0 867 600
-csatlakozó 1T0 972 703
-tüske N 103 358 07

némi vezeték, textilszalag

Kép

Kép

Először is jelöljük fel a lámpa helyét:

Kép

Majd egy nagyon éles késsel, akár valami vezető mellett, hogy egyenes legyen vágjuk ki és helyezzük be a keretet:

Kép

Kép

Utána gyártsuk le a kábeleket amit nem kell túl vastag vezetékből elkészíteni, akkor ugyanis a tetőlemez és a kárpit között el tudjuk húzni:

Kép

Én először az egyik lámpától a másikig húztam a kábelt, ott párhuzamosan megkötöttem. Majd onnan előre húztam a kiemelt első utastérvilágításig egy lapos kábelbehúzó szalaggal így megússzuk a tetőkárpit leszedést. Majd ott kötöttem be párhuzamosan:

Kép

Végül a gyári izzókat ezekben is LED-esre cseréltem:

Kép

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.11.12. 22:16
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
AURA rádió kód kiolvasása/megváltoztatása.

Bár ez nem klasszikus extra beépítés de gondoltam belefér a témába még.

A Seat AURA gyári CD-s autórádió alapjában véve egy a Grundig cég által készített autós rádió, amik PIN kóddal vannak levédve.
Ha nincs meg a kódunk hozzá, elhagytuk, elfelejtettük vagy használtan vásárolt autó esetleg csak rádió vétele esetén nem kaptuk meg azt gondot okoz. Persze márkaszervízben szolgáltatás keretén belül lekérdezik az autó alvázszáma alapján némi pénzért. Bár azt nem tudom ha már nem abba az autóba kívánjuk használni mint amibe került gyárilag akkor is meg tudják-e mondani, feltehetőleg nem.

Szóval ezen eszközökben van egy 8 lábú eeprom, melynek tartalmát eeprom olvasóval ki tudjuk olvasni akár kiforrasztva vagy egy speciális csipesszel a feszültségmentes áramkörön. Majd egy célszoftver dekódolja a kiolvasott dump fileból a PIN kódot. Képes arra is, hogy egy általunk választott PIN kódot forgasson bele a dumpba amit visszaírva azzal a PIN kóddal lehet feloldani az AURA-t.

A rádió kiemelése és szétszerelése után az optikai olvasó rész alatt találjuk az áramköri lapot.
Bekarikázva az SMD eeprom amit ki kell olvasnunk:

Kép

Majd az eeprom olvasó csipeszével csatlakozva az ICre kiolvassuk a tartalmat:

Kép

Végezetül a dekódoló programban kiválasztjuk az AURA-t és megadjuk a bekért adatokat:

Kép

Miután a program megmondja a kódot visszarakhatjuk rádiót autóba. Utána a szokásos módon 1-2-3-4 gombokkal beírjuk majd a PROG gombbal elfogadtatjuk.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.01.10. 11:35
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.02. 18:21
Hozzászólások: 135
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
zozo1981 írta:
Hátsó utastér világítás.

Sajnos nekem az autómba gyárilag nem került a hátsó kapaszkodók mellé világítás, számomra nehezen felfogható hogyan tudtak ilyenen spórolni. Sebaj utólaig is könnyedén beszerezhető minden hozzá és egy pár órás munkával beépíthető ez az extra.

-lámpa 3B0 947 291
-keret 3B0 867 600
-csatlakozó 1T0 972 703
-tüske N 103 358 07

némi vezeték, textilszalag

Kép

Kép

Először is jelöljük fel a lámpa helyét:

Kép

Majd egy nagyon éles késsel, akár valami vezető mellett, hogy egyenes legyen vágjuk ki és helyezzük be a keretet:

Kép

Kép

Utána gyártsuk le a kábeleket amit nem kell túl vastag vezetékből elkészíteni, akkor ugyanis a tetőlemez és a kárpit között el tudjuk húzni:

Kép

Én először az egyik lámpától a másikig húztam a kábelt, ott párhuzamosan megkötöttem. Majd onnan előre húztam a kiemelt első utastérvilágításig egy lapos kábelbehúzó szalaggal így megússzuk a tetőkárpit leszedést. Majd ott kötöttem be párhuzamosan:

Kép

Végül a gyári izzókat ezekben is LED-esre cseréltem:

Kép

Szia! Gratulálok szép munkát végeztél! Én is kedvet kaptam hozzá, mert nekem sincs.Nekem egy Cordobám van. Neked milyen autód van?Nem tudom hogy nekem mennyi hely van, a tetőkárpit, és a tetőlemez között.


2016.01.17. 16:21
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
FaZon írta:
Szia! Gratulálok szép munkát végeztél! Én is kedvet kaptam hozzá, mert nekem sincs.Nekem egy Cordobám van. Neked milyen autód van?Nem tudom hogy nekem mennyi hely van, a tetőkárpit, és a tetőlemez között.


Szia, köszi, nekem Leon 1M van. Ha jelent meg a típus hátsó utastér világítással akkor 100% beépíthető utólag. Ha nem volt akkor meg kell győződni van elég hely, például egy gombostűvel átszúrni a tetőkárpitot azzal lemérheted.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.01.17. 20:53
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.02. 18:21
Hozzászólások: 135
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
zozo1981 írta:
FaZon írta:
Szia! Gratulálok szép munkát végeztél! Én is kedvet kaptam hozzá, mert nekem sincs.Nekem egy Cordobám van. Neked milyen autód van?Nem tudom hogy nekem mennyi hely van, a tetőkárpit, és a tetőlemez között.


Szia, köszi, nekem Leon 1M van. Ha jelent meg a típus hátsó utastér világítással akkor 100% beépíthető utólag. Ha nem volt akkor meg kell győződni van elég hely, például egy gombostűvel átszúrni a tetőkárpitot azzal lemérheted.

A lámpánál hogy kötötted rá a vezetéket?


2016.01.19. 11:58
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
FaZon írta:
zozo1981 írta:
FaZon írta:
Szia! Gratulálok szép munkát végeztél! Én is kedvet kaptam hozzá, mert nekem sincs.Nekem egy Cordobám van. Neked milyen autód van?Nem tudom hogy nekem mennyi hely van, a tetőkárpit, és a tetőlemez között.


Szia, köszi, nekem Leon 1M van. Ha jelent meg a típus hátsó utastér világítással akkor 100% beépíthető utólag. Ha nem volt akkor meg kell győződni van elég hely, például egy gombostűvel átszúrni a tetőkárpitot azzal lemérheted.

A lámpánál hogy kötötted rá a vezetéket?


Rákötöttem a két hátsó lámpa vezetékét az első utastér lámpába menő kábel csatlakozójára.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.01.19. 17:35
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.02. 18:21
Hozzászólások: 135
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Szia, köszi, nekem Leon 1M van. Ha jelent meg a típus hátsó utastér világítással akkor 100% beépíthető utólag. Ha nem volt akkor meg kell győződni van elég hely, például egy gombostűvel átszúrni a tetőkárpitot azzal lemérheted.[/quote]
A lámpánál hogy kötötted rá a vezetéket?[/quote]

Rákötöttem a két hátsó lámpa vezetékét az első utastér lámpába menő kábel csatlakozójára.[/quote]
Esetleg egy képet tudnál róla készíteni? Köszi!


2016.01.19. 20:49
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
FaZon írta:
Szia, köszi, nekem Leon 1M van. Ha jelent meg a típus hátsó utastér világítással akkor 100% beépíthető utólag. Ha nem volt akkor meg kell győződni van elég hely, például egy gombostűvel átszúrni a tetőkárpitot azzal lemérheted.

A lámpánál hogy kötötted rá a vezetéket?[/quote]

Rákötöttem a két hátsó lámpa vezetékét az első utastér lámpába menő kábel csatlakozójára.[/quote]
Esetleg egy képet tudnál róla készíteni? Köszi![/quote]

Okés fogok csinálni.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.01.20. 13:41
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2008.08.10. 10:42
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Érdeklődnék, hogy olyan megoldás létezik még hogy távirányítóról le ill. fel lehet húzni az összes ablakot.Régen volt egy kis egység amit az OBD-re kellett csatlakoztatni és megtanította erre az autót. Azonban ezt most sehol sem találom (valami KVM1000 volt a neve), nem tudom létezik-e még vagy van valami más megoldás? Az autó amihez keresem 1M-es Toledo signo felszereltséggel. Válaszotokat köszönöm.


2016.04.24. 08:20
Profil
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.07.08. 14:59
Hozzászólások: 2413
Tartózkodási hely: Budapest XVII.Seat Leon Cupra R
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
igen ,az már nem létezik,de vannak itt olyanok akik megtudják csinálni...de lehet még én is tudok neked benne segiteni.
Thomis72 írta:
Érdeklődnék, hogy olyan megoldás létezik még hogy távirányítóról le ill. fel lehet húzni az összes ablakot.Régen volt egy kis egység amit az OBD-re kellett csatlakoztatni és megtanította erre az autót. Azonban ezt most sehol sem találom (valami KVM1000 volt a neve), nem tudom létezik-e még vagy van valami más megoldás? Az autó amihez keresem 1M-es Toledo signo felszereltséggel. Válaszotokat köszönöm.

_________________
M.A.Team. Clubvezető.
Seat-szervíz-tuning.
06209277309
www.seat-szervíz.hu


2016.04.24. 21:54
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
1J0... 1C0... 6Q0... komfortelektronikákat át tudom programozni, hogy az elektromos ablakokat fel/le húzza távirányítóval és ha van elektromos tetőablakod akkor azt is nyitja/csukja.

Thomis72 írta:
Érdeklődnék, hogy olyan megoldás létezik még hogy távirányítóról le ill. fel lehet húzni az összes ablakot.Régen volt egy kis egység amit az OBD-re kellett csatlakoztatni és megtanította erre az autót. Azonban ezt most sehol sem találom (valami KVM1000 volt a neve), nem tudom létezik-e még vagy van valami más megoldás? Az autó amihez keresem 1M-es Toledo signo felszereltséggel. Válaszotokat köszönöm.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.04.25. 12:31
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2008.08.10. 10:42
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Köszi a választ ennek akkor még utána kell néznem.


zozo1981 írta:
1J0... 1C0... 6Q0... komfortelektronikákat át tudom programozni, hogy az elektromos ablakokat fel/le húzza távirányítóval és ha van elektromos tetőablakod akkor azt is nyitja/csukja.

Thomis72 írta:
Érdeklődnék, hogy olyan megoldás létezik még hogy távirányítóról le ill. fel lehet húzni az összes ablakot.Régen volt egy kis egység amit az OBD-re kellett csatlakoztatni és megtanította erre az autót. Azonban ezt most sehol sem találom (valami KVM1000 volt a neve), nem tudom létezik-e még vagy van valami más megoldás? Az autó amihez keresem 1M-es Toledo signo felszereltséggel. Válaszotokat köszönöm.


2016.05.01. 09:31
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2008.08.10. 10:42
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Sajna. Pedig az milyen egyszerű lett volna.

M.A.Team írta:
igen ,az már nem létezik,de vannak itt olyanok akik megtudják csinálni...de lehet még én is tudok neked benne segiteni.
Thomis72 írta:
Érdeklődnék, hogy olyan megoldás létezik még hogy távirányítóról le ill. fel lehet húzni az összes ablakot.Régen volt egy kis egység amit az OBD-re kellett csatlakoztatni és megtanította erre az autót. Azonban ezt most sehol sem találom (valami KVM1000 volt a neve), nem tudom létezik-e még vagy van valami más megoldás? Az autó amihez keresem 1M-es Toledo signo felszereltséggel. Válaszotokat köszönöm.


2016.05.01. 09:33
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Középső napellenző.

Passat, Bora, Jetta, Golf 4, A3 modellekben előfordul egy lehajtható pici napellenző amely a középső visszapillantó felett van. Igen hasznos tud lenni hosszabb utazáskor amikor is a nap pont ott fent középen próbál a szemünkbe világítani.

3B0 858 555 a cikkszám, bontókból lehet hozzájutni potom összegért, újonnan 4e Ft körül van.

Felszerelése nagyon egyszerű. Mindössze 3 lyuk kell a tetőkárpitba, a két szélső csak pozícionál a középső pedig csavarral rögzít. Célszerű egy darab vékony lécet a kárpit mögé csúsztatni és abba csavarozni fel.

Kép

Kép

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.06.13. 21:02
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Gyári riasztó intelligens szirénával.

keresem a fotóimat hozzá....

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.06.14. 12:11
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.21. 10:32
Hozzászólások: 380
Tartózkodási hely: Pécs
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
zozo1981 írta:
Tempomat beépítése.
Először is kell ugye egy tempomat kapcsolókkal kiegészített baloldali indexkar. Van a régebbi oldalnyomógombos meg az újabb oldalt billenőgombos fajta, ez jobban illik az autóba mert a fedélzeti számítógépet vezérlő gombok is hasonlóak a jobb oldali karon. Én ezért is választottam ezt a fajtát habár jóval drágább is. A beszerzésére van lehetőség eredetit venni SEAT márkakereskedéstől vagy SEAT alkatrészekkel foglalkozó kereskedőtől, tudunk venni utángyártottat is meg akár bontóból. Ezt mindenki maga döntse el.

Itt az enyém típusszáma: 1J0 953 513B 01C Ezt én a VWSanyi.hu-ról szereztem be.

Aztán kell egy csatlakozó, szintén sok a lehetőség eBay, Vatera, bontó, alkatrészkereskedés stb. típusszáma: 8L0 972 980 Ezt is VWSanyi.hu-ról szereztem be.

Kell még némi vezeték (pl. egy LAN kábel belső erei tökéletesen megfelelnek) valamint textil ragasztószalag a bandázsoláshoz:

Itt látszik a bekötés is az ECU-ba az 1.8T AUQ-s motorverziónál. A kábelkorbácsot 2 méter hosszúra csináltam 5 vezetékkel. Amiből egy vezetékkel a csatlakozó után kiálltam 50cm-el. Mert ezt kell csatlakoztatni a biztosítéktáblánál, csak a maradék 4 vezeték megy tovább ki az ECU-hoz.

A csatlakozóba én beforrasztottam a kábelvégeket nem csak rákrimpeltem, jobban bízok a forrasztásba, meg ha kontakthiba lesz nem akarom újra kibontani a kapcsolót, nagy munka.


Szia!
Fontolgatom az átalakítást. De több kisebb kérdésem lenne:
1: az említett kapcsoló típust (ami nekem is jobban tetszik) VWSanyi nem említi, csak Alhambrához. Akkor Leonhoz marad a régi verzió (8L0953513J)?
2: kábelezéshez rajzot honnan töltöttél le? Nekem Leon 2002 1.6 BCB-hez kellene.
3: miért nem hagytad meg a LAN kábel eredeti burkolatát is? Szerintem az valamivel vízállóbb a textil ragasztószalagnál, főleg az átvezetésnél.
4: eredeti kábelkorbácsot nem lehet szerezni?
5: Mennyire gáz maga a kapcsoló cseréje (kormánybontás, stb)?
Előre is köszi!

_________________
Seat Leon 1.6 adRenali 2002, BCB


2016.07.07. 13:48
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Herqles írta:

Szia!
Fontolgatom az átalakítást. De több kisebb kérdésem lenne:
1: az említett kapcsoló típust (ami nekem is jobban tetszik) VWSanyi nem említi, csak Alhambrához. Akkor Leonhoz marad a régi verzió (8L0953513J)?
2: kábelezéshez rajzot honnan töltöttél le? Nekem Leon 2002 1.6 BCB-hez kellene.
3: miért nem hagytad meg a LAN kábel eredeti burkolatát is? Szerintem az valamivel vízállóbb a textil ragasztószalagnál, főleg az átvezetésnél.
4: eredeti kábelkorbácsot nem lehet szerezni?
5: Mennyire gáz maga a kapcsoló cseréje (kormánybontás, stb)?
Előre is köszi!


Szia!
1. Ha jól tudom (de ha tévedek akkor elnézést) Leon/Toledo 1M széria gyárilag tempomattal nem hagyott el szerelőszalagot. Nincs is gyárilag kikábelezve, de a motorvezérlő tartalmazza ezt a funkciót (lehet aktiválni) Továbbá nincs is tempomat karja a modellnek, az oldalt nyomógombos a 8L0... az A3 Audi az oldalt billenőgombos az 1J0... a 4es Golf tempomat karja. Ha lett volna Leon/Toledonak akkor gondolom 1M0... kezdődne. Persze lehetett kérni tempomattal is az autót, ekkor a fenti karok valamelyikét a szalonban rakták be utólag.
2. Kábel bekötést a neten lehet találni motorkódhoz.
3. A LAN kábelből nem kell az összes szál, sem az árnyék, így feleslegesen lenne vastag, nehezen kezelhető, rosszul vezethető a szűk helyeken. Ráadásul mivel nem kültéri használatra van nem tudom a külső köpeny hogyan viselkedne a hidegben/forróságban/esőben. A textilszalagtól gyárinak tűnik, és azt használják amúgy is.
4. A3 Audi vagy 4es Golf kötegét lehetne használni/átalakítani.
5. Kapcsoló csere nem gáz, akksi leköt, légzsák kivesz, kormánykerék levesz, aztán pár csavar pár burkolat és lent is a bajuszkapcsolók. Inkább a kábel elvezetése a motorvezérlőhöz, és beforrasztása a bonyolultabb.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.07.07. 18:35
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.27. 14:59
Hozzászólások: 16
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Sziasztok!
Van egy 2007-es Cordobám és ebbe szeretnék Tempomatot. De mivel az irányjelző kar és az ablaktörlő kar egybe van építve, ezért olyant néztem amin már rajta van a Trip gombjai is (ablaktörlő karon). Az volna a kérdésem, hogy miket lehet "előhívni" (milyen infókat) a Trip-pel és utólag be lehet e építeni? Vagy itt is kell külön kábelezni/aktiválni?


2016.07.25. 19:40
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Utólagos extrák beépítése.
Krisstus írta:
Sziasztok!
Van egy 2007-es Cordobám és ebbe szeretnék Tempomatot. De mivel az irányjelző kar és az ablaktörlő kar egybe van építve, ezért olyant néztem amin már rajta van a Trip gombjai is (ablaktörlő karon). Az volna a kérdésem, hogy miket lehet "előhívni" (milyen infókat) a Trip-pel és utólag be lehet e építeni? Vagy itt is kell külön kábelezni/aktiválni?


Szia.

Az ablaktörlő karon a fedélzeti computer kezelőgombjai vannak. Ha be raksz ilyen kart nem fog történni semmi. Be kell kábelezni az óracsoporthoz. Ez a kisebbik gond. A nagyobbik, hogy a mostani órád valószinűleg nem fedélzeti computeres. Tehát azt ki kell cserélni olyanra. Után tanítani kell az új órát a motorvezérlőhöz, majd a kulcsokat újra feltanítani.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2016.07.26. 11:20
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 56 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron

Powered by phpBB © phpBB Group.
Original design by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Customized by Moha

Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség