Pontos idő: 2024.09.21. 06:43





Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5801 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 233  Következő
 Technikai gondok, problémák 
Szerző Üzenet
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Nem tudtok hátsó ablaktörlőnek előfeszített típust nekem mondani, amit vettem nem megy rá. Mert a hátsónak a vas vége nem lefele hanem felfele van kanyarítva szemben az elsőkkel így ami előre felment előfeszített az hátra nem jó.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.04.09. 07:00
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.09. 09:18
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok!
A Segítségeteket szeretném kérni, mégpedig a következőben:

2006 Seat Leon külső hőmérséklet jelző össze vissza mutatja a fokot, menet közben fölfelé megy állásban lefelé.... A jeladó cseréje megoldaná a problémát gondolom, viszont fogalmam sincs merre található....
Ha valaki tudja légyszi írjatok!

Köszi


2015.04.09. 09:25
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.01. 09:00
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Pivo írta:
Sziasztok!
A Segítségeteket szeretném kérni, mégpedig a következőben:

2006 Seat Leon külső hőmérséklet jelző össze vissza mutatja a fokot, menet közben fölfelé megy állásban lefelé.... A jeladó cseréje megoldaná a problémát gondolom, viszont fogalmam sincs merre található....
Ha valaki tudja légyszi írjatok!

Köszi


Szia!
Remélem nem mondok hülyeséget,de úgy tudom,hogy a jobb oldali visszapillantó tükörben van a jeladó.Azt,hogy a problémádat megoldja-e azt meg végkép nem tudom.


2015.04.09. 10:41
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.09. 09:18
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
laci1952 írta:
Pivo írta:
Sziasztok!
A Segítségeteket szeretném kérni, mégpedig a következőben:

2006 Seat Leon külső hőmérséklet jelző össze vissza mutatja a fokot, menet közben fölfelé megy állásban lefelé.... A jeladó cseréje megoldaná a problémát gondolom, viszont fogalmam sincs merre található....
Ha valaki tudja légyszi írjatok!

Köszi


Szia!
Remélem nem mondok hülyeséget,de úgy tudom,hogy a jobb oldali visszapillantó tükörben van a jeladó.Azt,hogy a problémádat megoldja-e azt meg végkép nem tudom.


Szia! Köszönöm, de ott nem találtam semmit, vagy szét kellene hozzá szedni a tükröt? :P


2015.04.09. 15:18
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.01. 09:00
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Pivo írta:
laci1952 írta:
Pivo írta:
Sziasztok!
A Segítségeteket szeretném kérni, mégpedig a következőben:

2006 Seat Leon külső hőmérséklet jelző össze vissza mutatja a fokot, menet közben fölfelé megy állásban lefelé.... A jeladó cseréje megoldaná a problémát gondolom, viszont fogalmam sincs merre található....
Ha valaki tudja légyszi írjatok!

Köszi


Szia!
Remélem nem mondok hülyeséget,de úgy tudom,hogy a jobb oldali visszapillantó tükörben van a jeladó.Azt,hogy a problémádat megoldja-e azt meg végkép nem tudom.


Szia! Köszönöm, de ott nem találtam semmit, vagy szét kellene hozzá szedni a tükröt? :P


Szia!
Nekem 2004-es Cordobán van.Abban ott van. De hogy megtaláld mindenképpen meg kell bontanod a tükröt,mert a házban van Javaslom tedd fell a kérdésed közvetlen. M.A.Teamnak.Amit Ő mond az 100%.


2015.04.09. 16:54
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.27. 18:33
Hozzászólások: 27
 Re: Technikai gondok, problémák
Szia,

Nem láttam választ, lehet nem is volt. Csak az első szondára vonatkozó kódok ezek. Mivel mind lehet kábelezési és szonda hiba is én nekiállnék átmérni a szonda csatlakozójától jobbra és balra haladva hogy melyik részen van gond. Ha a szonda fűtőellenállását meg tudod mérni (úgy értem van egyáltalán ellenállása és nem szakadt) akkor az fél siker (4..7 Ohm körül kellene lennie), de a másik fele még mindig lehet szonda hiba. A másik oldalra, az ECU felé a fűtés 2 vezetékét kellene megnézni, hogy mennyi feszt mér egy multiméter gyújtással (motor beindítás nélkül). Jó, tudom, ez nem valami jó megoldás, de 10..12 volt már azt jelenti hogy a PCM felől fűtőáram vezérlés van. A szonda jele 0.1 és 0.9V közt kellene legyen (ha már üzemmeleg), ha csak multimétered van akkor nehéz megmondani hogy jó-e a jel, de ha legalább van valami, ami ezen belül van akkor fél siker. Egy Bluetooth OBDII sokat segíthet itt pl.. nem egy ökör ára és alap dolgokat egy Android telefonnal pl. helyből megtudhatsz. Így tulajdonképp be tudod határolni, hogy melyik résszel lehet baj.

Nálam eddig folyamatos P0420 volt (katalizátor hatásfok alacsony), első szonda cseréje megvolt (mert elvileg lassúcska volt.. de már nem vagyok én abban annyira biztos.. meg így utólag már nem is tudom miért lett cserélve) és így elég jól beleástam magam a szondák lelkivilágába. Aztán persze végül katalizátorcsere lett a megoldás.. a szonda mért értékei mostmár jók.. de most meg P0135-öt mond az ECU.. eszemelmegy' amúgy.. de pl. most úgy tűnik, hogy a B1S1 (felső) szonda kábelezésést ha átmozgatom az akku alatti kábelköteggel egyetemben akkor nem jön vissza a kód.. elképzelésem nincs, hogy hol és hogy nézzem meg hogy melyik kábel lehet rossz. (Ja, mert a többi dolgot megmértem amit fent is írtam, de a szonda új, azzal nincs gond, viszont a fűtő áramkörön nem mindíg látok feszt (pedig meleg szonda mellett is kellene adnia, mert minél melegebb a szonda annál kevesebb áramot vesz fel, ez az ECU nézi is, ebből látja elvileg, hogy üzemmeleg-e a szonda).

[Szerk.]
Hangosan gondolkodom a saját bajomon.. szóval az OBDII O2 szonda fűtésteszt úgy néz ki, hogy az ECU figyeli, hogy mennyi idő telik el addig, míg a szonda értékelhető jelet kezd küldeni (a hűtőközeg hőmérsékletét is figyelembe véve) és ha egy előre meghatározott időt túllép vagy egy előre meghatározott hűtőfolyadékhőmérsékletet elérésekor sem ad értékelhető jelet akkor úgy veszi, hogy nem elég meleg és azért nincs jel - így jön a check engine lámpa és a P0135.. lehetséges? Akkor hőgombacsere? Esetleg ha a termosztát beragad nyitva és a hűtőfolyadék hidegindításkor eleve a nagy körön halad.. nem melegszik elég gyorsan ahhoz, hogy a definiált időn belül legyen így ezért ír be az ECU P0135-öt? Esetleg mindkettő? Vagy egyik se? :|

____
crok


Gomba2 írta:
Üdv Mindenkinek!

1.6 16V 2002-es benzines Toledo-mnál Check engine lámpa világít. Szerelő szerint mindkét lambda szonda cserés. kb 2 héttel korábban ki lett olvasva és üres volt a hibatároló a gyártásig visszamenőleg, ezért kételkedem, hogy valóban 1 nap alatt ment-e tönkre mindkét szenzor?!
A hiba ekkor törlésre került, majd a következők íródtak vissza:
http://www.dtcsearch.com/P0135/?from=Torque
http://www.dtcsearch.com/P1180/?from=Torque
http://www.dtcsearch.com/P1190/?from=Torque

Kicsit megingott a bizalmam a szerelővel kapcsolatban, így egy kis megerősítésre lenne szükségem. Valóban a szenzorban keresendő a hiba, vagy esetleg relé/biztosíték/vezeték/testelés lehet a bűnös?

Tippeket, tanácsokat köszönettel várom!


2015.04.10. 21:26
Profil Honlap
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.17. 13:41
Hozzászólások: 5
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok!

Egy hete vettem magánszemélytől egy 2001es 1.6os Seat Cordoba-t, aminek természetesen akadnak kisebb gondjai. (ca. 145.000km van benne)
Viszont egy dolog van ami zavar, mióta 2 napja észrevettük...felnyitott motorháztetővel, járó motornál, kb 2-3 percenként hallani egy koppanást a motortérből.
Szerdán viszem áttekintésre szervízbe, addig viszont valahogy nyugtatni szeretném magam, hogy nem komplett motorblokk csere lesz...a kocsi egyébként szépen megy, menet közben semmit nem hallani, és harap is rendesen.

Valakinek netán előfordult már ez a jelenség?


2015.04.17. 18:16
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.01. 09:00
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
blaze31r írta:
Sziasztok!

Egy hete vettem magánszemélytől egy 2001es 1.6os Seat Cordoba-t, aminek természetesen akadnak kisebb gondjai. (ca. 145.000km van benne)
Viszont egy dolog van ami zavar, mióta 2 napja észrevettük...felnyitott motorháztetővel, járó motornál, kb 2-3 percenként hallani egy koppanást a motortérből.
Szerdán viszem áttekintésre szervízbe, addig viszont valahogy nyugtatni szeretném magam, hogy nem komplett motorblokk csere lesz...a kocsi egyébként szépen megy, menet közben semmit nem hallani, és harap is rendesen.

Valakinek netán előfordult már ez a jelenség?


Szia!
Inkább nem kattogást hallasz? Mert ha igen,akkor az a benzintank szellőztető hangja.Az nem hibajelenség.


2015.04.18. 07:49
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.17. 13:41
Hozzászólások: 5
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
laci1952 írta:
blaze31r írta:
Sziasztok!

Egy hete vettem magánszemélytől egy 2001es 1.6os Seat Cordoba-t, aminek természetesen akadnak kisebb gondjai. (ca. 145.000km van benne)
Viszont egy dolog van ami zavar, mióta 2 napja észrevettük...felnyitott motorháztetővel, járó motornál, kb 2-3 percenként hallani egy koppanást a motortérből.
Szerdán viszem áttekintésre szervízbe, addig viszont valahogy nyugtatni szeretném magam, hogy nem komplett motorblokk csere lesz...a kocsi egyébként szépen megy, menet közben semmit nem hallani, és harap is rendesen.

Valakinek netán előfordult már ez a jelenség?


Szia!
Inkább nem kattogást hallasz? Mert ha igen,akkor az a benzintank szellőztető hangja.Az nem hibajelenség.



Szia!
Nem folyamatos kattogás, hanem változó időközönként (1-3 percenként) egy nagyobbat kattan/fémesen koppan valami a motortérben. Az utastérből, lehajtott motorháztetővel viszont nem hallható.


2015.04.18. 07:54
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.01. 09:00
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
blaze31r írta:
laci1952 írta:
blaze31r írta:
Sziasztok!

Egy hete vettem magánszemélytől egy 2001es 1.6os Seat Cordoba-t, aminek természetesen akadnak kisebb gondjai. (ca. 145.000km van benne)
Viszont egy dolog van ami zavar, mióta 2 napja észrevettük...felnyitott motorháztetővel, járó motornál, kb 2-3 percenként hallani egy koppanást a motortérből.
Szerdán viszem áttekintésre szervízbe, addig viszont valahogy nyugtatni szeretném magam, hogy nem komplett motorblokk csere lesz...a kocsi egyébként szépen megy, menet közben semmit nem hallani, és harap is rendesen.

Valakinek netán előfordult már ez a jelenség?


Szia!
Inkább nem kattogást hallasz? Mert ha igen,akkor az a benzintank szellőztető hangja.Az nem hibajelenség.



Szia!
Nem folyamatos kattogás, hanem változó időközönként (1-3 percenként) egy nagyobbat kattan/fémesen koppan valami a motortérben. Az utastérből, lehajtott motorháztetővel viszont nem hallható.


Szia!
Nekem ez volt. Itt van Attila válasza.
Tank szellőztető.Normális jelenség.
laci1952 írta:
Sziasztok!
Új (használt) Seat Cordoba Stella 1.4 boldog tulajdonosa lettem.
Nagyon szép és jó autó.
Egyenlőre egy kérdésben kérnék segítséget.
Ha kb 10 percig alapjáraton ketyeg a motor, akkor időnként olyan kattogó hangot hallok, mint annó a citroen hidropneumatikusnál.
Minden választ köszönök

_________________
M.A.Team. Clubvezető.
Seat-szervíz-tuning.
06209277309
www.seat-szervíz.hu


2015.04.18. 09:18
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.17. 13:41
Hozzászólások: 5
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Nagyon köszönöm a segítséget !


2015.04.18. 09:32
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.01. 09:00
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
blaze31r írta:
Nagyon köszönöm a segítséget !


Azért én feltenném a kérdést közvetlenül M.A Team-nak. Ő az ország legnagyobb Seat szakértője.


2015.04.18. 14:32
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok!

Fóliáztatnám a szélvédőm a napellenzők vonaláig, szakemberrel műbizonylattal. A kérdésem szerintetek szedjem le a visszapillantót, hogy fel tudják rakni a fóliát egybe akadály nélkül, majd olyan szenzorzselével ragasszam vissza a helyére rá a fóliára. Vagy inkább vágja ki a fóliát visszapillantó talpánál kikerülve azt és ne szedjük le. Ugyanis eső és fényérzékelős, ha a fóliára kerülne vissza akkor akadályozná a működését?

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.04.23. 20:47
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.27. 14:59
Hozzászólások: 16
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
zozo1981 írta:
Sziasztok!

Fóliáztatnám a szélvédőm a napellenzők vonaláig, szakemberrel műbizonylattal. A kérdésem szerintetek szedjem le a visszapillantót, hogy fel tudják rakni a fóliát egybe akadály nélkül, majd olyan szenzorzselével ragasszam vissza a helyére rá a fóliára. Vagy inkább vágja ki a fóliát visszapillantó talpánál kikerülve azt és ne szedjük le. Ugyanis eső és fényérzékelős, ha a fóliára kerülne vissza akkor akadályozná a működését?


Szia!
Szerintem ne vedd le a visszapillantót. A fényérzékelőt biztos befolyásolja a sötétítő fólia (az esőérzékelőt nem tudom). Ha a fóliára ragasztod vissza a tükröt akkor lehet, hogy feltépheti a ragasztásnál egy idő után a fóliát. De ha szakival csináltatod akkor ő biztos tudja mi a tökéletes megoldás.
Majd írd meg légyszi mi volt az ára, mert nekem sem ártana legalább ezt megcsináltatni.


2015.04.24. 15:49
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Krisstus írta:
zozo1981 írta:
Sziasztok!

Fóliáztatnám a szélvédőm a napellenzők vonaláig, szakemberrel műbizonylattal. A kérdésem szerintetek szedjem le a visszapillantót, hogy fel tudják rakni a fóliát egybe akadály nélkül, majd olyan szenzorzselével ragasszam vissza a helyére rá a fóliára. Vagy inkább vágja ki a fóliát visszapillantó talpánál kikerülve azt és ne szedjük le. Ugyanis eső és fényérzékelős, ha a fóliára kerülne vissza akkor akadályozná a működését?


Szia!
Szerintem ne vedd le a visszapillantót. A fényérzékelőt biztos befolyásolja a sötétítő fólia (az esőérzékelőt nem tudom). Ha a fóliára ragasztod vissza a tükröt akkor lehet, hogy feltépheti a ragasztásnál egy idő után a fóliát. De ha szakival csináltatod akkor ő biztos tudja mi a tökéletes megoldás.
Majd írd meg légyszi mi volt az ára, mert nekem sem ártana legalább ezt megcsináltatni.


Szia!

Okés informállak majd. Amúgy nekem a régi fóliák leszedésére,,elso ajtok hatso ajtok kis haromszogek csomagter ajtorol plusz B oszloptol hátra minden uvegre Skyfol hp bol a legsotetebb ugyanez a szelvedore 30000Ft. Majd muszaki utan az elso ajtokra 50% os persze az mubizonylat nelkul.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.04.24. 16:02
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.27. 14:59
Hozzászólások: 16
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
zozo1981 írta:
Szia!

Okés informállak majd. Amúgy nekem a régi fóliák leszedésére,,elso ajtok hatso ajtok kis haromszogek csomagter ajtorol plusz B oszloptol hátra minden uvegre Skyfol hp bol a legsotetebb ugyanez a szelvedore 30000Ft. Majd muszaki utan az elso ajtokra 50% os persze az mubizonylat nelkul.


Közben az jutott az eszembe, hogy régen az Astrámon az első szélvédő gyárilag volt sőtétítve (csak a napellenző vonalában). Azt nem tudom, hogy az üveg szinezve vagy fóliázva volt (kéken mint az autó szine), de soha nem kötött bele senki (rendőr, műszaki vizsga). Így elképzelhető hogy ahhoz nem kell műbizonylat, de ezt csak feltételezem.

Ez a Skyfol jó minőségűnek mondható?


2015.04.24. 17:05
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Krisstus írta:
zozo1981 írta:
Szia!

Okés informállak majd. Amúgy nekem a régi fóliák leszedésére,,elso ajtok hatso ajtok kis haromszogek csomagter ajtorol plusz B oszloptol hátra minden uvegre Skyfol hp bol a legsotetebb ugyanez a szelvedore 30000Ft. Majd muszaki utan az elso ajtokra 50% os persze az mubizonylat nelkul.


Közben az jutott az eszembe, hogy régen az Astrámon az első szélvédő gyárilag volt sőtétítve (csak a napellenző vonalában). Azt nem tudom, hogy az üveg szinezve vagy fóliázva volt (kéken mint az autó szine), de soha nem kötött bele senki (rendőr, műszaki vizsga). Így elképzelhető hogy ahhoz nem kell műbizonylat, de ezt csak feltételezem.

Ez a Skyfol jó minőségűnek mondható?


Igen, jó fólia, nekem ez van az Ibizán is, nem karcosodik. Meg vagyok elégedve ezért is ilyen telepítőt kerestem.

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.04.24. 19:18
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok, fontos volna. Ha van valaki aki egy mérőszalaggal lemérné nekem a kerekének az átmérőjét megköszönném. Abban az esetben ha 225/45 17 colos lehetőleg gyári Top Sport felniken, de ez annyira nem fontos. Csak a gumi/felni méret legyen a fentebb leírt. Nem kell tized milliméterre pontosan.

Tudom a felni méret + kétszer a (gumiszélesség szorozva a falmagassággal) elvileg így a 225/45 R17re 63.4cm jön ki. De valóban ennyi is az annyi.

Ugyanis most nekem téli van 225/55 R16 amire 65.4cm jön ki. Viszont lemérve kb. 63.7cm.

Köszönöm

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.04.25. 20:49
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.26. 16:11
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok

Boldog Leon tulaj vagyok ami 2007-es. De akkadt egy kis gondom az antenna kivételéval.Segítséget szeretnék kérni hogy mi mi lehet neki a trükkje vagy miért nem akkar kijönni.

Válaszokat előre is Köszönöm!
Ádám!


2015.04.26. 16:16
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.28. 09:57
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni.
A beteg egy '99-es Alhambra, 1,9 TDI, AFN motorkódos. A hibajelenség az, hogy hidegen 2x 3x is kell indítózni, míg beröffen a technika, és az első indításkor a műszerfal 3-at sípol. (Nem vettem észre, hogy valamelyik kontroll lámpa világítana közben.) Melegen pöccre indul. Ez pár napja jött elő, nem volt érezhető fokozatosság az egyre rosszabb indítást illetően.

Nem tudom, lehet-e köze a dologhoz: pár hete visított valami hideg induláskor álló helyben is, kb. fél percig is eltartott. A hosszbordás szíj kb. 1,5 éves. Ezt beszappanoztam (azt mondták, ez segít), segített is, azóta legalább csend van.

Előre is köszi a segítséget!!!


2015.04.28. 10:37
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.01. 09:00
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
meza írta:
Sziasztok

Boldog Leon tulaj vagyok ami 2007-es. De akkadt egy kis gondom az antenna kivételéval.Segítséget szeretnék kérni hogy mi mi lehet neki a trükkje vagy miért nem akkar kijönni.

Válaszokat előre is Köszönöm!
Ádám!


Szia!
Gondolom az antenna a hátsó ablak felett van a kasztnin. Nem tudom,hogy levenni.vagy leszerelni akarod-e. Ha levenni,akkor pont azért van így,hogy ne tudják lelopni.De miért akarod levenni.Hajlékony és gépi mosásnál is fent hagyhatod és ha egy kicsit kitekered a csomagtartó felé döntheted is.


2015.04.29. 10:38
Profil
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.07.08. 14:59
Hozzászólások: 2413
Tartózkodási hely: Budapest XVII.Seat Leon Cupra R
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
elméletileg csak ki kell rántani,(erősen)

meza írta:
Sziasztok

Boldog Leon tulaj vagyok ami 2007-es. De akkadt egy kis gondom az antenna kivételéval.Segítséget szeretnék kérni hogy mi mi lehet neki a trükkje vagy miért nem akkar kijönni.

Válaszokat előre is Köszönöm!
Ádám!

_________________
M.A.Team. Clubvezető.
Seat-szervíz-tuning.
06209277309
www.seat-szervíz.hu


2015.05.03. 00:01
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.27. 18:33
Hozzászólások: 27
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Frissítés: hűtővíz-hőfok visszajelzőt cseréltem, mert az OBDII értékekben a P0135 kód megjelenése előtt az üzemanyagellátási rendszer "elégtelen motorhőfokot" mutatott és nem vette figyelembe az oxigénszonda jelét -> falsul az ECU pedig szondafűtés hibát mutatott az "elégtelen motorhőfok" miatt (mivel már jó sok idő eltelt a motor beindítása óta). Eddig a csere óta a P0135 kód nem jött vissza, az összes OBDII readiness flag OK és az is maradt eddig.

crok írta:
Szia,

Nem láttam választ, lehet nem is volt. Csak az első szondára vonatkozó kódok ezek. Mivel mind lehet kábelezési és szonda hiba is én nekiállnék átmérni a szonda csatlakozójától jobbra és balra haladva hogy melyik részen van gond. Ha a szonda fűtőellenállását meg tudod mérni (úgy értem van egyáltalán ellenállása és nem szakadt) akkor az fél siker (4..7 Ohm körül kellene lennie), de a másik fele még mindig lehet szonda hiba. A másik oldalra, az ECU felé a fűtés 2 vezetékét kellene megnézni, hogy mennyi feszt mér egy multiméter gyújtással (motor beindítás nélkül). Jó, tudom, ez nem valami jó megoldás, de 10..12 volt már azt jelenti hogy a PCM felől fűtőáram vezérlés van. A szonda jele 0.1 és 0.9V közt kellene legyen (ha már üzemmeleg), ha csak multimétered van akkor nehéz megmondani hogy jó-e a jel, de ha legalább van valami, ami ezen belül van akkor fél siker. Egy Bluetooth OBDII sokat segíthet itt pl.. nem egy ökör ára és alap dolgokat egy Android telefonnal pl. helyből megtudhatsz. Így tulajdonképp be tudod határolni, hogy melyik résszel lehet baj.

Nálam eddig folyamatos P0420 volt (katalizátor hatásfok alacsony), első szonda cseréje megvolt (mert elvileg lassúcska volt.. de már nem vagyok én abban annyira biztos.. meg így utólag már nem is tudom miért lett cserélve) és így elég jól beleástam magam a szondák lelkivilágába. Aztán persze végül katalizátorcsere lett a megoldás.. a szonda mért értékei mostmár jók.. de most meg P0135-öt mond az ECU.. eszemelmegy' amúgy.. de pl. most úgy tűnik, hogy a B1S1 (felső) szonda kábelezésést ha átmozgatom az akku alatti kábelköteggel egyetemben akkor nem jön vissza a kód.. elképzelésem nincs, hogy hol és hogy nézzem meg hogy melyik kábel lehet rossz. (Ja, mert a többi dolgot megmértem amit fent is írtam, de a szonda új, azzal nincs gond, viszont a fűtő áramkörön nem mindíg látok feszt (pedig meleg szonda mellett is kellene adnia, mert minél melegebb a szonda annál kevesebb áramot vesz fel, ez az ECU nézi is, ebből látja elvileg, hogy üzemmeleg-e a szonda).

[Szerk.]
Hangosan gondolkodom a saját bajomon.. szóval az OBDII O2 szonda fűtésteszt úgy néz ki, hogy az ECU figyeli, hogy mennyi idő telik el addig, míg a szonda értékelhető jelet kezd küldeni (a hűtőközeg hőmérsékletét is figyelembe véve) és ha egy előre meghatározott időt túllép vagy egy előre meghatározott hűtőfolyadékhőmérsékletet elérésekor sem ad értékelhető jelet akkor úgy veszi, hogy nem elég meleg és azért nincs jel - így jön a check engine lámpa és a P0135.. lehetséges? Akkor hőgombacsere? Esetleg ha a termosztát beragad nyitva és a hűtőfolyadék hidegindításkor eleve a nagy körön halad.. nem melegszik elég gyorsan ahhoz, hogy a definiált időn belül legyen így ezért ír be az ECU P0135-öt? Esetleg mindkettő? Vagy egyik se? :|

____
crok


Gomba2 írta:
Üdv Mindenkinek!

1.6 16V 2002-es benzines Toledo-mnál Check engine lámpa világít. Szerelő szerint mindkét lambda szonda cserés. kb 2 héttel korábban ki lett olvasva és üres volt a hibatároló a gyártásig visszamenőleg, ezért kételkedem, hogy valóban 1 nap alatt ment-e tönkre mindkét szenzor?!
A hiba ekkor törlésre került, majd a következők íródtak vissza:
http://www.dtcsearch.com/P0135/?from=Torque
http://www.dtcsearch.com/P1180/?from=Torque
http://www.dtcsearch.com/P1190/?from=Torque

Kicsit megingott a bizalmam a szerelővel kapcsolatban, így egy kis megerősítésre lenne szükségem. Valóban a szenzorban keresendő a hiba, vagy esetleg relé/biztosíték/vezeték/testelés lehet a bűnös?

Tippeket, tanácsokat köszönettel várom!


2015.05.06. 22:08
Profil Honlap
Avatar

Csatlakozott: 2015.01.31. 15:53
Hozzászólások: 78
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Nem akarok direkszűrőt visszarakni autómba de a sima papírszűrő szerintem kevés lehet a motor levegőigényének.

Mi a véleményetek a légszűrő házába tehető sportlégszűrő betétekről? Mondjuk egy K&N vagy BMC?

Nyilván nem éri el a direkszűrő levegőáteresztő képességét de mégis jobb egy sima papírszűrő betétnél viszont a direktszűrőnél talán jobban fogja a port. Ezek is tisztíthatóak és újra olajfilmezhető elven működnek?

_________________
..:: Seat Ibiza 1.2 Stella 2003 ::..
..:: Seat Leon 1.8 20VT Sport R 2003 ::..


2015.05.10. 10:05
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2013.02.14. 23:56
Hozzászólások: 66
Hozzászólás Re: Technikai gondok, problémák
Sziasztok!
Lecserélem a Toledot és gondolkodom hogy 1M 1.8T 20V -t veszek belőle. (ritka mint a fehér holló)
Mire kell figyelni ennél a motornál ha ilyenre adom a fejem, és ilyeneket nézegetek?

Köszi: Szabolcs


2015.05.10. 10:48
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5801 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 233  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron

Powered by phpBB © phpBB Group.
Original design by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Customized by Moha

Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség