Seat-Club fórum
http://users.atw.hu/seatclubforum/

Technikai gondok, problémák
http://users.atw.hu/seatclubforum/viewtopic.php?f=2&t=3
Oldal: 1 / 233

Szerző:  Moha [ 2008.07.08. 13:25 ]
Hozzászólás témája:  Technikai gondok, problémák

Technikai gondok, problémák, kérdések, kérések.
Felhívjuk mindenki figyelmét ,ez a topic segítséget nyújthat apró javítási munálatokban amit otthoni körülmények között el lehet végezni,és nem alkalmas önjelölt autószerelők képzésére,ill. bonyolult műszaki problémák megoldására!

Szerző:  janicroft [ 2008.07.24. 11:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Sziasztok!

Drága 1.2-es Ibizámra most költöttem majd 100ezer forintot, a futómű "gyengélkedése" miatt, így komolyan gondolkodóba estem, hogy veszek egy új Seat-ot.

A technikai kérdésem azzal kapcsolatos, hogy szerintetek mennyire lesznek artósak ezek az új, 1.4 TSI motorok? Akárkivel beszéltem, mindenki csak riaszt tőle, hogy kis hengerűrtartalom, nagy teljesítmény, a kettő együtt nem egészséges, mindig pörgetni kell majd azt is, stb.
Vennék én nagy motorral Seatot, hogy ne kelljen pörgetni, csak mondjuk egy 2.0-s 3-4 éves Seat (igaz többnyire ezek dízelek), többe kerül mint egy új 1.4 TSI.
Valakinek van már esetleg konkrét tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Üdv,
Jani

Szerző:  M.A.Team [ 2008.07.24. 12:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Annyit tudok neked mondani,hogy semmi sem tökéletes.
De én személy szerint mentem 1.4 tfsi-vel és az hogy pörgetni kell az nem igaz.
Ép ellenkezőleg nem kell pörgetni.Alul megy inkább.
Ha meg az anyag választás turbóshoz illik, akkor meg nem lesz baja.
De a régi jó 1.8T az igazi!!!

Szerző:  janicroft [ 2008.07.24. 13:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Igen, az 1.8 T. Igazság szerint néztem én már mindent, de most nagyon nem tudom mit csináljak. 1.8T-t nem mernék venni, mert 3 milka felett kiadni egy 4-5-6 éves erőgépre, szerintem meggondolatlanság.
Köszi az infokat a TSI-ről.

Szerző:  kala [ 2008.07.25. 20:55 ]
Hozzászólás témája:  cordoba,ibiza cd berakása infó centeres közép konzolba

Hali mindenkinek vettem egy seat cordoba sportline-t és egy olyan gondom van hogy szeretnék bele cd-t rakni.láttam egy két képet hogy bevágták a kazetta helyére.aki csinált kérem segitsen ki hogy hogy kellene csinálni.:-)

Szerző:  drSharky [ 2008.07.27. 18:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Sziasztok!

A következő lenne a kérdésem: 2001-es Toledonál ki lehet-e kapcsolni az üzemanyagszint csökkenését jelző sípolást? (úgyis látom hogy kigyúlt a sárga fény, és idegesítő hogy minden indításnál sípol).

Szerző:  Jozsy [ 2008.07.29. 10:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Sziasztok!
Toledo 1.6 2004-es nél 3 hete volt hütő nagyventiillártor csere, azóta leginkább álló helyzetben amikor megy a klíma idönként megerősödik a hangja valaminek és vibráció jelentkezeik, remeg az egész autó. Ha ekkor leállítom a motort érezni a motor leállása után is vibrációt ameddig valami forgó alkatrész le nem áll kb 2-3mp. Mivel szervízben volt a csere (még Wolf-Autós) visszavittem azt mondták semmi különleges, de előtte nem halottam ezt a hangot. Mi lehet? Ja és nem állandóan csak szakaszosan adja a hangot.

Szerző:  vwgery [ 2008.07.29. 12:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Hát ennyit a nagy szervízekről. Nekem Attila cserélte mindkét ventillátort, kész művészet volt kiszedni meg berakni a helyükre, a zsúfolt motortér miatt. De semmi hangjuk, semmi vibrációt nem okoznak. Vagy valami olcsóbb utángyártottat tettek bele neked, vagy felületesen húzták meg a csavarokat.

Szerző:  tibcsi_san [ 2008.07.30. 09:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Sziasztok!

Kormánybőrözés mennyi idő alatt van meg kb?Eléggé meg van kopva a kormány ill a váltógomb, szeretném mind2t újrahúzattatni.
Köszi a segítséget!

Szerző:  M.A.Team [ 2008.07.30. 14:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Dr Sharky!

Kikapcsolni nem lehet!
De én inkább tankolnék bele!!!
Annál is inkább mert se az ac-nek , se a motornak se az üzemanyagszűrőnek, nem tesz jó a koszos benzin az aljáról!

Szerző:  M.A.Team [ 2008.07.30. 14:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Jozsy!

Valóban a ventilátorok rossz nimőségüek (TIC) vagy helytelen a beszerelés!

Szerző:  M.A.Team [ 2008.07.30. 14:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Tibcsi_san!

Ha van nálam akkor azonnal tudok adni újrabörözöttet, de most elfogytak.
Hamarosan pótolom!Kb 2 hét.

Szerző:  M.A.Team [ 2008.07.30. 14:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Kala!

Nincs semmi normális megoldás!!!
A klímát is a rádió vezérli ezért nem kivehető!

Szerző:  Hókornél [ 2008.07.30. 15:26 ]
Hozzászólás témája:  Műszerfali kijelző újraélesztése AURA CD-s rádió beépítése u

Lenne egy kérdésem, Kedves M.A.Team!

Gyárilag olyan a Leonom, hogy a kilóméretóra és a fordulatszámmérő között/alatt van egy plusz kijelző, ami az egykori gyári BRISÁ-n megjelenő rádióinfókat nyomta az arcomba 8-) :) Tök jól nézett ki, ráadásul roppant hasznos funkció volt, hiszen a műszerfalra pillantva láttam, hogy mi újság a rádióval.
Amióta s.k. kicseréltem AURA rádiós CD-re, azóta ez a kijelző sajnos alszik. Minden csatipogácsa a helyén, ezen kívül minden funkció remekül müxik.
Nem tudom, van-e rá valami alternatív megoldás, hogy átlője az AURA is a jelet a műszerfalra úgy, ahogy anno a BRISA tette?
Lehetséges az, hogy a rádió cseréjekor (hülyeséget fogok írni) computeres diagnosztikai eszközzel kell újra éleszteni ezt a funkciót?

Te tudtommal nagy spieler vagy az ilyesmiben ;) , bízom abban, hogy tudsz valami bíztatót - utambocsá' megoldást erre a véresen komoly problémára!

Előre is köszönöm a segítséget, ötletet!
Üdv: Hókornél

Szerző:  M.A.Team [ 2008.07.31. 19:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Re.
Sajnos nem lehet megoldani.

Szerző:  rudolf [ 2008.08.03. 19:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Sziasztok

Egy kérdésem van: Úgy tudom, hogy a második generációs toledon (1999-2004) gyárilag 15-ös kerekek vannak azonban több hírdetést is láttam "gyári 16-os alufelnivel" leírással. Időközben ezt változtatták? Ha nem a megfelelő van rajta akkor gondolom csal a kilóméteróra és a futóműnek, vezérlésnek sem tesz túl jót, így van ez?
Mindamellett gondolom az osztókört eltalálni sem lenne egyszerű, pl. 1-2 collal nagyobb keréknél, de ehhez abszolút nem értek. Megköszönnék egy kimerítő választ esetleg példákkal, hogy mely konkrét 16-os (ill 17-es) gumi helyettesíti a 15-öst, illetve az előző kérdésre is várom a választ.

előre is köszüönöm

Szerző:  vwgery [ 2008.08.04. 00:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Hát a kmóra nem hiszem hogy a felniméret miatt csalna, ugyanis amennyivel nagyobb a felni annyival kisebb a gumi, vagyis a kerékátmérő az nem változik. A váltóméretek 15-ösnél 195/65-ös gumi, 16-os felninél 205/55-ös, sőt még mehet rá 17-es felni is amihez 225/45-ös gumi kell. Szerintem 15-ös acélfelnivel árulta a gyár, de ha alufelnit rendseltek hozzá, az 16-os lehetett, vagy a sportosabb gépeknél a 17-es, nekem is gyári 17-es alufelni van rajta.

Szerző:  tibcsi_san [ 2008.08.04. 14:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/

Méretváltó Mérőmester 0.95 béta :)

Szerző:  rudolf [ 2008.08.05. 09:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

köszönöm

Szerző:  Ceko [ 2008.08.06. 21:39 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Megkérdezem még egyszer, mert anno nem kaptam választ a kérdésemre:( ,szóval utólag megoldható a bluetooth beszerelés hogy kormányról vezérelhető legyen?

Szerző:  zootyo [ 2008.08.07. 22:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Hi!

Segítsen már valaki abban, hogy meg akarom tudni, hogy ténylegesen mennyi KM van a kiválasztott autóban amit nézek. Nem azt akarom látni, amit az óra tárol, hanem azt ami igazából a vez. comp. ba van.
Tisztában vagyok vele, hogy ezt valamelyik verziós VAG com-al, és USB-s interface-al ki lehet olvasni ugyanis amikor a tempomatomat rakattam be, akkor a srác kiolvasta.
Tudja valaki azt, hogy milyen illesztőt vegyek, és melyik V.A.G com-ot használjam?

thx

Szerző:  cordobasportline [ 2008.08.08. 08:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Jó az elgondolás. Ma már profi programok is forognak közkézen.

De lehet vásárolni is: ( No meg tájékozódni, a Vatera drágább , ott is le akarnak húzni )

http://www.autodiagnosztika.shp.hu/hpc/ws_member_2g.php?azonosito=autodiagnosztika&tcskod=autodiagnosztika1153421941&alcsoport=VAG%20COMMANDER&title=VAG%20COMMANDER

Három éve még az ismeretségi körömben DOS-os comportos progik futottak, amik nem iagzán voltak erre alkalmasak.

Maradt a vizuális ellenőrzés. A 4 éves autó pedálgumik, ülések , kormány, kárpitok kopottságfa felülmúlta egy 10 000, km Suzuki állapotát. Magyarul mondva újszerű volt. a km óra 69 000 km mutatott. Most egy hünapja derült fény a 172 000 km futásra. De az igazi pofon a motor megbontása után következett. Tele volt kb 300 000 km futású már bontásból származó alkatrészekkel, megölhették már egyszer... A hengerfejet, meg saehol nem engedik levenni. Megbontás nélkül, pedig egy hidrotőke sor csere volt a diagnózis. Ha lehet ne kereskedésből, a magánszemélyek korektebbek, olcsóbbak, is mert a kereskedő által ajánlott vételi ár és a piaci ár közé pozicionálják az autót. Régen én is azt hittem a kereskedés biztonságot jelent.

Szerző:  zootyo [ 2008.08.08. 18:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

hmm, igen. Megtaláltam az oldalt, rendeltem is tölük egy KKL usb kanócot, a diag megy is rendesen, de amire én kíváncsi vagyok az nem. A vagcommander tudja? De ha jól értelmezem ahhoz másfajta kábel kell, mert ELM protokolt használ. Aki nekem kiolvasta annál valami VCDS nevü progit láttam. Azt is le tudtam tölteni(demo) de ahoz sem jó a sima usb\kkl. :-(

Szerző:  M.A.Team [ 2008.08.08. 20:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Vag.com.mal lehet csak.
Ha kell nekem van kábel progi meg laptop is.
06209277309

Szerző:  vwgery [ 2008.08.09. 07:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Technikai gondok, problémák

Mateam, érdeklődnék, hogy kb. mennyi lenne összesen a következő lista, szereléssel együtt. Csak hogy legyen munkád:) Teljes sportkipufogórendszer, spirexes gázgyorsítóval (asszem 60-as csövezés kell, úgy nézted a múltkor) + első hátsó féktárcsák, betétek persze fékolajjal együtt + kevláros kuplungtárcsa, kuplungmunkahenger (az a biztos, ha lecseréljük, mielött tönkremenne) + és ráadásnak olaj és szűrőcserék. Szeptemberben lenne aktuális a dolog, azt rádbíznám, hogy milyen sorrendben kéne nekiállni a dolognak. köszi (ha nem akarod ide írni az összeget, csak annyit írj, hogy nagyjából összeadtad, majd felhívlak, és megbeszéljük)

Oldal: 1 / 233 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/