|
Shadow Of Monolith csapdája |
|
Talán ez a legnehezebb feladatszál a játék sztori részében. Shakhtartól (Miner) kapjuk a feladatot a Cave-ben, hogy épüljünk be Shadow of Monolith bandájába a Labirynth-ben, hogy megszerezzünk egy széfet. Az ajtó kódját csak Shadow of Monolith tudja, aki nem csak gonosz, de halhatatlan is.
Viszont rajong a Plasma Caterpillar és a Rattle képződményekért, ezért beépülve ezekkel elcsábíthatjuk. A beépüléshez Sidorovich-hoz fordulunk, aki ránk "ragaszt" egy amulettet és ettől monolitosok leszünk. Ez viszont azt jelenti, hogy szinte az egész Zóna az ellenségünké válik, úgyhogy egy időre vége a szabad mozgásnak. Mellesleg ha lelövünk valakit monolitosként, az később is az ellenségünk lesz és csak Sidorovich békíthet majd össze újra jó pénzért. |
Ahhoz, hogy valamelyest könnyebb dolgunk legyen, mielőtt átváltozunk monolitossá, szerezzük meg a következő tárgyakat: |
|
|
|
Ez a teleport az erőmű tetejére visz, és azért jó, mert nem kell monolitosként végiglopakodnunk majd a Zónán az erőműhöz, amikor arra lesz szükség.
Ezeket a teleportokat a Monolith kőnél találjuk a szarkofágban, miután teljesítettük Lukash "Brain supervisor" feladatát. |
|
Legalább egy ilyen gázpalackot vigyünk magunkkal. Az egyik átjáróban lesz egy monolitos, aki nem fog félreállni, hogy tovább haladjunk, ezért kénytelenek leszünk kinyírni, ám akkor az egész klán ellenünk fordulhat.
De ha melléje "ejtünk" egy ilyen palackot és távolabbról ebbe lövünk, az felrobban és az illető szörnyethal. Azonban az ilyen közvetett gyilkosság már nem a mi számlánkra írható. |
Még szükség lesz minél több füstgránátra is a későbbi fejleményekhez és nem árt, ha a feladat előtt minél több átjárót fedezünk fel, illetve minél több más kézi teleportot is beszerzünk például Kostyán keresztül Sakharovtól. |
Miután átváltoztunk monolitossá, a legrövidebb utakon kell közlekednünk. A Labiriynth-ben a dolgok egyszerűen történnek egész odáig, hogy megvannak a szerszámok Sidorovichnak és a széf is. Ám ekkor tetten ér Shadow of Monolith és elkobozza a széfet. Ez nem kerülhető el és csak akkor adja vissza, ha eleget teszünk a testvére kéréseinek Chernobyl-2-n. Ekkor jön jól a monolitos teleport. |
![]() |
A megbízót ott találjuk az erőmű mellett a bunker közelében. A feladat nem túl egyszerű: össze kell gyűjtenünk egy monolitos informátor 5 elrejtett PDA-ját 5 népes helyről, monolitos ruhában úgy, hogy közben senkit - se barátot, se ellenséget - nem bánthatunk, és a monolitos ruhát se vehetjük le. Itt már az egyetlen és nélkülözhetetlen fegyverünk a füstgránát, mivel képtelenség csak rejtőzködve bejutni ezekre a helyekre. A pályák közti utat mindenki maga tervezi meg a lehetőségei szerint. |
AGROPROM - a katonai bázis legfelső emeletén: |
![]() |
A "hátsó" bejáratot érdemes használni. |
![]() |
![]() |
A legfelső emeleten az egyik műszerfal hűtőrácsa mögött lesz a zsák. |
ARMY WAREHOUSES - a harckocsi-hangárban: |
![]() |
|
A rejtek itt túl szem előtt van, ezért ha már kéznél van, akkor a Dark Valley átjáróját kell használni, különben sok füstgránátra lesz szükség. |
|
A hangárban egy fémlemez alatt lesz a zsák. |
Bar (Rostok) - az Aréna tetején: |
Mivel a Bar területe a legnépesebb, ezért élve csak "kerülő úton" lehet bejutni. Ez attól függ, hogy melyik oldalról érkezünk. |
Ha Garbage (Dump) felől jövünk: |
|
Átugrunk a töltés fölött ki a játéktérről... |
|
... és követjük ezt a pontot az épületek között. |
Ha Army Warehouses felől érkezünk a pályára: |
|
Itt felkapaszkodunk a dombon és követjük az alábbi pontokat: |
|
|
|
|
Mindkét esetben erre a pontra kell eljutnunk, majd innen tovább az út ugyanaz: |
|
|
|
|
Ezen az ablakon guggolva tudunk beugrani. |
|
|
Na, de ki is kell jutni: |
|
|
A keresztfáról át lehet ugrani a kerítésen. |
|
GARBAGE - a hangár tetején: |
|
Itt sok füstgránátra lesz szükség, hacsak nem használunk ki ügyesen egy banditatámadást. A hangárban, ezen a lépcsőn indulva fel kell másznunk a tető leomlott részén... |
|
|
|
DARK VALLEY - betonlapok között Hog (Borov) bázisán: |
|
A "hátsó bejáratot" használjuk. |
|
|
|
|
|