Azért ez nem ment ilyen egyszerűen, hisz mind a robogó, mind a jogsi megszerzése nem filléres dolog, de lényeg a lényeg, anyagilag is meg lett tárgyalva a szülőkkel. A jogosítvány megszerzéséhez fel kell keresni egy céget, ami ezzel foglalkozik. Ezek árban lényeges nem különböznek, de érdemes több helyen is megtudakolni a részleteket (no meg a már robogós haverokat, hogy ők is mit ajánlanak :) ). Ha kiválasztottuk a nekünk legszinpatikusabb céget, akkor be is ülhetünk a meghirdetett első órájára. Általában itt kell kitölteni a papírokat, itt magyarázzák el a további tennivalókat. A legtöbb helyen együtt tartják az elméleti részt az autósoknak, a motorosoknak és a mopedeseknek (ezek lennénk mi). Először a KRESZ-t kell elsajátítani,
ami egyszerűnek tűnik, pedig cseppet sem az. Nem árt többször
elolvasni a tankönyvet, és sokszor gyakorolni. A KRESZ
tanulással egybekötve (vagy az után) jön
a vezetéselmélet. Itt említik meg például
a karbantartási dolgokat, hogy mire kell a robogóval
vigyázni, hogy kell helyezkedi és hasonlók.
Ez nálam 2,5 hétig tartott (bevallom, számomra
ez a rész volt a legnehezebb). Ha sikerült jól megírnunk,
továbbléphetünk a következő akadályra,
az elsősegélyre. Nálam ez két 4 órás
tanórából, és egy vizsgából
állt. A tanórán nagyon sokmindenre kitérnek,
még olyanokra is, amik szerintem nem tartoznak bele a közúti
elsősegélynyújtásba. Itt is ajánlatos
tanulni, nem egy egyszerű az biztos. Figyelni kell az apró
dolgokra is, sok történetet hallottam, ahol azért
húztak meg valakit, mert valami teljesen jelentéktelen
dolgot elfelejtett. A sikeresen elvégzett elsősegéllyel le is tudhatjuk az elméleti részét a tanulásnak, de azért ha nem vagyunk biztosak valamiben, azért nézzük át, mert az úton tényleg az életünkkel játsszunk. A következő teendő a rutin pályán való manűverezés-tanulás. Itt mondják el, hogy hol az index, a lámpa, hogy kell berúgni a motort, és hasonlók. Először általában kicsit hagynak motorozni, hogy szokjuk a súlyelosztást és a gázt. Aztán kihelyeznek jópár bólyát egy pályára, és kétféleképpen kell rajta végigmenni. A legfontosabb (szerintem), hogy nem szabad lerakni a lábunkat, mert akkor egyből meghúznak. Mondjuk ez nem valami nehéz, lassan is kell menni, és a pályát is jól be lehet tanulni. Ha ezzel is megvolnánk, jön az utolsó lépcsőfok, a forgalmi gyakorlat. Végre motorozhatunk a városban! :) Szerintem ez sem nehéz, de nem árt, ha minden szabállyal tisztában vagyunk. Ha balesetet okozol, fizethetsz. Kövesd jól az oktató utasításait, nem baj, ha néha kiabál veled, használni fog, meglátod. A vizsga itt sem nehéz (szerintem), könnyebb, mint az elmélet. Én ekkor láttam hasznát a sok biciklizésemnek, mivel jól ismertem a város utcáit és a veszélyesebb pontjait, így kevésbé kellett figyelnem a táblákat. Ha sikerült a vizsgatétel, gratulálok! Azért ez tényleg nem volt egyszerű menet. Már csak az okmányirodába kell elmenned, ahol megcsinálják a fényképet és a papírmunkát, és pár munkanapon belül postán elküldik a kész jogsid. Hurrá! Már pattanhatunk is fel akár a Simsonunkra, akár másra, és mehetünk, amerre csak akarunk. ndonat |