Télen elvittem átalakíttatni 70 cm3-esre. Így a teljesítmény 3,5 lóerőről kb. 5 lóerőre nőtt. Brutal tuning ! Ez elég a 65 km/h-s utazósebességhez. Végsebességet még nem próbáltam, elméletileg 80 körül van. Városban használom, baromi jó. Mindenhol elférek vele, forgalmi dugó ismeretlen fogalom. Sajnos a szarrá ázás annál inkább... Fogyasztása 2.2 - 2.8 l/100 km. A japán robogók jobban gyorsulnak ugyan de tartósan nem tudnak ennyit menni. Simsont gyártottak, illetve tuningolnak 90 cm3-rel is. Ez fene tudja hány lóerős. Végsebessege 110 km/h körül van. Ez azonban a nagyobb terhelés miatt nem olyan tartós, mint a 70 cm3. Ráadásul erősített telók, fékrendszer kellenek hozzá. A váltó négy sebességes. Nem annyira pontos, de állat, hogy a váltóút nagyon kicsi, így a váltásidő rövid. A nagyobb űrtartalom miatt hosszabb lett a negyedik áttétel, mint az 50 cm3-es változatnál. Ez a gyorsulás rovására megy, de ki a szart érdekel. Érdekes, hogy a gyújtótrafóra az van írva, hogy 12 Volt (a rendszer 6 Voltos), mégis szuperál. Node nem értek hozzá, amíg megy, addig ok. A fékek nem biztosítanak versenymotoros lassulást. Ráadásul mindíg telemennek trutyival. ami lerakódik a fékpofára. Az utólag rátett enduro kipufogó miatt (muszály voltam, a járdaszegélyeken a régi mindíg leért) a fékpedál nehezebben kezelhető, de meg lehet szokni. Az átalakítás kb. 2500 Ft volt. Legfrissebb újítás rajta, hogy a küllők piros színt kaptak valamint felkerült a Simson Satans jelvény a motor oldalára. |