Normális esetben a motorozást egy tényezõ befolyásolja; az idõjárás. Nem normális esetben a motorozást két tényezõ befolyásolja; az idõjárás és a motor mûszaki állapota.
  Elsõ túránk, (mely távolsága miatt már hivatalosan is túrának minõsül) tehát november közepén vette kezdetét és egyben végét is.

Résztvevõk száma: 2 fõ
Öltözék: 1 db zöld Michelin gumibaba (Bibendum) és 1 db kék-zöld terep esõfelszerelés a körzeti orvos ajánlásával.
Szükséges még: 2 db motor (jelen esetben Simsonok 1 db piros és 1 db kék)

Kép 01

1. ábra: Motorok a Gödöllõi reptéren korabeli NDK prospektus stílusban.

Kép 02

  2. ábra: A következõ szakasz tanulsága, hogy egy megpakolt Kamaz utazási tempója semmivel se különb egy Simsonénál. A kép ugyan nem ezt mutatja, de hidd el, így van. A képen látható (még) lelkes fiatalemberrõl - aki épp a gödöllõi dombságban száguldozik vagy 20 km/h-val a fénykép kedvéért - késõbb többet árulok el.

Kép 03

3. ábra: Erõfitogtatás a Duna árterének egy szakaszán. Porig aláztunk tucatnyi szúnyogot és pár ideges horgászt.

Kép 04 Kép 05 

  4-5. ábra: De van akinek ez sem volt elég. Így jár az, aki a vizet is meg akarja szégyeníteni... :)

Kép 06

  6. ábra: Miután kiderült, hogy a víz nagy úr és hogy novemberben nagyon lassan szárad a vizes cipõ tovább álltunk. Ekkor már csak 40 km-re voltunk a célunktól, Budapesttõl. Itt készült ez a kép az esti órákban, miután szétszedtük a motort és megbizonyosodtunk arról, hogy a fõtengelycsapágy állt be, nem a dugattyú szorult meg, amit esetleg meg is tudtunk volna csinálni.

  A hazautat várakozás mûszaki mentésre és égszakadás jellemezte. Másnap otthon a karburátoromból nem kevés víz jött ki, tán nem meglepõ...

  Mindezen nehézségek ellenére szerencsére elmondható, hogy legalább a versenyzõk fülei nem értek össze kanyarban...

Jámbor világa