1.) A motor lomhán reagál a gázfröccsre, fulladozik, csökken a végsebesség

Nálam ennek oka a kipufogó eltömõdése volt. A kipufogó utolsó harmadát kell szétszedni (a hangtompítót ki kell püfölni belõle) és csavarhúzóval lepucolni.

2.) Megváltozik a motor hangja (más a szívászaj), végsebesség csökken, a motor erejét veszti

Fals levegõt szív a karburátor. Teflon szalaggal körbe kell tekerni a menetet a gázbowdennél és a szivatóbowdennél.

3.) A motor hidegen jól gyorsul, nagyobb sebességet nem tartja, ilyenkor csak fuldoklik

A szivató állandóan rá van húzva, sok nyált kap. Elõfordulhat, hogy a gyertya gyakran be van köpve. A karburátornál a szivatóbowdent a csavarral úgy kell beállítani, hogy a szivatókarnak 1-2 mm holtjátéka legyen.

4.) Alapjáraton üvölt a motor, hiába tekergetem az alapjárat beállító, -szabályozó csavarokat 16N 1 karburátornál

Még nem jöttünk rá a hiba okára. Lehetséges, hogy a gáztû nem ebbe a karburátorba való ?

5.) Brutálisan meghúzott csavarok 20 km alatt kilazulnak, leesnek

A csavar meghúzása elõtt kenni kell egy csöpp körömlakkot a menetre. Nem tudom mennyire hõálló.

6.) A motor minden rendellenesség nélkül megy, zökkenõknél, döntött kanyaroknál egyszercsak leáll

A gyújtás alaplapon van egy kondenzátor. Ez kilazult, és ott testelõdik le, ahol nem kéne neki, emiatt elmegy a gyújtás.

7.) A sebességbe tett motor behúzott kuplunggal is el akar indulni, az állítgatás a szabályzócsavarral nem segít.

A szabályozó hernyócsavar alatt S50-nél kell lennie egy csapágygolyónak. Ha ez nincs, nem lehet megfelelõen beállítani. Másik lehetõség: túl sûrû az olaj vagy öreg. Cserélni kell. Megfelelõ olaj a sebváltóba:

SAE 30..40 W morotolaj vagy SAE 80 hajtómuolaj. Mennyisége kb. 400 cm3 (0,4 l).

8.) Egyik irányba való kanyarodáskor a motor elkezd fulladozni.

Túl feszes a szivatóbowden, és emiatt kanyarban a hidegindító 'ráhúzódik'. Márpedig üzemmeleg motornak a ráhúzott szivató nem tesz jót. Megoldás: nagyobbra kell venni a bowden holtjátékát. Ezt a kis csavarral lehet szabályozni a porlasztón, ahol a bowden bemegy a karburátorházba. Minél beljebb csavarod a kis csavart a karburátorba, annál nagyobb lesz a holtjáték.

Jámbor világa