Simson Electronic 51-es átépítés
A motorépítést is el kell kezdni valahol, és
ha nem telik Harley-ra, hát abból, ami van. A technikai megoldásokon így is kell
gondolkodni bőven. A gyakorlat teszi a mestert...
Az egész történet 1988-ban kezdődött, amikor újonnan vásárolt Simson
Electronic 51-es motorommal megszerettem a motorozást és a Simson típust.
Nagyon jó, megbízható, hosszabb túrákra is alkalmas motor, ennek ellenére a
túrasebességét kevésnek találom (55-60km/h), de ezzel a tempóval a "világ
végére" is elmegy.
Úgy gondoltam nem árt a jövőre gondolva egy pár tartalék alkatrészt is
beszereznem hozzá. Idővel szereztem egy 70 ccm-es blokkot, rengeteg alkatrészt,
meg egy enduro vázat is. Az évek során sosem kellett nagyobb dolgot cserélnem
rajta, pár apró hibát leszámítva. Mindig üzembiztos és startra kész volt a gép.
A feleslegesen felhalmozott alkatrészekből úgy gondoltam összeépítek egy
másik Simsont, de valami egyedit, ami nem mindennapi.
Aprólékos, pénzt, időt nem kímélő munkával született meg a képen látható gép.
Kizárólag Simson, illetve házilag készült egyedi alkatrészeket tartalmaz.
Eredetileg pálya tuningot terveztem bele, de meggondoltam magam, mert
utcai használatra alkalmatlan lett volna, így maradt a "szolidabb" változat. Az
eredeti enduro-vázba építetett 70 ccm-es blokk kb. 8 Le-s tuninggal rendelkezik,
ami könnyedén viszi a műanyag-üvegszálas sárvédőkkel is könnyített vázat.
A teljes idomzat (Kesiár-féle) takarja a gyári tankot, légszűrőház
nincsen már, helyette fémszálas sportlégszűrő. Házilag tervezett a
sportkipufogó, a légszűrő, sportkormány is. A könnyűfém kerekek direkt ebbe a
típusba készültek, átalakítás nélkül beszerelhetők. A végsebesség a gyorsító 4.
fokozatnak köszönhetően bőven 90-100 között van, utazótempóban tartja a
75km/h-t, ekkor fogyasztása 3 liter körül van. 55km/h-nál a fogyasztás kb.
2,6 liter. Eddig 9000 km-t futott nagyobb gond nélkül. Búcsúzóul üdvözlöm minden
Simson kedvelő motoros társamat, na és persze minden motorosnak problémamentes
túrázást kívánok!

totalbike.hu
|