![]() De megmutatta a frankót! Állok a házunk elõtt, észreveszem, hogy jön, kanyarodik be az utcánkba. Csodálkozva: "De hiszen ez rózsaszín, Jesszusom!". Húh, de meglepõdtem. Ez még mind semmi! Jön tovább, és egy kerékre emeli!!!!!!!! Ez volt a hazahozatal a vásárlás után. Akkor még nekem is furcsa volt mikor kipróbáltam, hogy sebességváltós. De így visszanézve meg lehet szokni, sõt! Jobb mint a hitvány japán bõgõs robogók. 1990-ben gyártották, de még ma is (2003) felveszi a japán robogókkal a versenyt: strapabíróságban, árban, fogyasztásban, és nem is egyszer teljesítményben. Kétütemû Otto-motor, 1:50-es keverékkel kell tankolni. Léghûtéses, 85 kg. Ez
a súly egy kicsit soknak tûnik, õszintén szólva az is. 10 kilóval kevesebben már
jobb lenne. Végsebessége 75-80 km/h között van. Elõnyök: Hátrányok:
* A fogyasztás könyv szerint 2,5 liter / 100 km, nekem átlag 2,65 jött ki.
Mehetsz akárhogy, 3,3 liter fölé nem tudod vinni a fogyasztást. Nekem nem
sikerült. A 3,3 is úgy jött ki, hogy bejáratós volt - a szétszedés után. Már több, mint négy éve használom, de bírja. Kezdetben jogosítvány nélkül a
földutakat róttam (másfél évig) aztán áttértem a civilizáltabb utakra. Földúton,
erdõben is nagyon jó volt vele menni, rengeteg szép helyet láttam. Láttam
állatokat is: egyszer egy nyulat, egyszer rókát, és nem tudom hányszor, de
nagyon sokszor láttam õzeket. Van ahol egyébként olyan jó a földút, hogy 70-nel
repesztettem vele! Errõl jut eszembe nem bírom azokat az idióta (50ccm-es
járgánnyal) motorosokat, akik ha meglátnak egy másikat, akkor nekiállnak full
gázzal menni. Én általában ilyenkor is tartom magam a szokásos tempómhoz, õ
pedig élvezze, hogy hagyom magam megelõzni. Ezek általában mind olyan emberek,
akiknek valami ritka szar motorjuk van. De ha olyan a kedvem én is odanyomok ám
neki!:) Jöjjenek a képek. Sok ideig úgy gondoltam: soha nem akarom eladni. Ma úgy érzem hogy egyszer annak is eljön az ideje, akármennyire is szeretem. Egyébként nincs rajta semmi tuning.
És a henger, amit szétszedtem, de mûködõképesen nem sikerült összetenni...
Jobb képen: Karburátor. Bonyolultnak tûnhet, de tök egyszerû -legalábbis nekem.
Benzincsap. Másik kép: Karburátor közelebbrõl. Az alapjárat állító csavarjától balra van a szivató. Ezzel szívtam én meg... Elállítódott, annyi üzemanyagot kapott, hogy nem lehetett elindítani. Amikor elindult füstölt de nagyon, és le is állt. A hiba után 3 nappal jöttem rá, mi is a probléma. Hát ez. Javaslom figyeljetek arra is, hogy a gázbowdenhez tartozó tûnek a lyuka legyen tiszta, különben akkor sem jó. Én ezt egy egyszerû belepumpálással el tudtam intézni. (biciklipumpával)
Ezek azok a helyek, ahol azért látszik hogy a motorom valaha rózsaszín volt...
Kormányzár, és egy kis akasztó. Pl. kulcsnak. Másik kép: Csomagtartó, ülés - elfér még egy személy - csak a KRESZ tiltja.
Bal kép: A lengéscsillapító mellett egy kis tömlõ, hozzászixalagozva. Ez az akkuból jön ki, és elvezeti a savas folyadékot, ami megtámadná a fém felületeket. Másik kép: kipufogó. Én kiszedtem belõle a tompítót, így igazi simsonos (pattogós, hangosabb) a hangzása. 5000 Km-enként ajánlatos a kipufogóberendezést megtisztítani az olajtól, amit ha le is törlünk a külsejérõl, akkor is 20km után bizos kifolyik egy kevés - látszik a képen.
4 sebesség. És a hátsó fék, Dobfék. De jó is lenne egy tárcsafék!
Kicsit koszos felni, de ne zavarjon senkit. Elsõ fék. Másik kép: hátsó fék pedálja. Szerintem nagyon jól ki lett találva, hogy bal oldalt kuplung, jobb oldalt elsõ fék, jobb oldalt lent pedig hátsó fék. Warez.
A lóerõk helye. Nekem nem lehet lecsavarni az olajellenõrzõ csavart mióta összerakta a szerelõ. (oil control)
A berúgókar csavarját érdemes jól meghúzni, különben elforog a berúgó, és elkopik a foglalat.
A kipufogó egy bilinccsel van még odafogatva a biztonság kedvéért. Bocsi mindenkitõl hogy nem mostam le elõtte a motort, pedig délelõtt szakadt az esõ...
No comment.
Azért van ami árulkodik hogy ez egy rallyfan járgánya:) Másik képen: tanksapka.
Az akksik 1999 május óta használom (Seleks márkájú). Most már úgy
tûnik, hogy vége lesz neki, ugyanis hiába töltöm, 3 nap alatt újra lemerül.
Ettõl függetlenül lehet használni, mert ha már kb. 2 percet ment a motor,
töltött annyit az akkura, hogy mûködjenek a lámpák. És ami lemaradt a képekrõl, az a légszûrõ, ami szintén tiszta kell, hogy
legyen. Benzintartály alatt található, ha kiveszed az akkumulátort, akkor máris
hozzá tudsz férni. Tisztítani üzemanyagban kell, utána kis olajat csepegtetsz
rá, megvárod míg megszárad, majd visszateszed és kész. A motor üzemeltetési útmutatójában minden lényeges dolgot megtalálsz. Az egészet összegezve annyi mindent lehetne ide írni, de sajnos idõszûke miatt nem teszem, de ha kérdésed van, fordulj hozzám e-mailben, vagy ha ismersz akkor személyesen. Tuningoláshoz nem értek, ilyennel ne keressetek. Csak jelzem: a tuning nem abból áll, hogy veszel rá egy sport-kipufogót. Ami ugyan jól néz ki és a hangja is jó, de -valljuk be- a teljesítményt nem növeli. Ugyanez igaz autókra is, bár ott írnak +7-8% teljesítménynövekedést, de ez nem érezhetõ. Jah, és az autókra való normális sport-kipufogó 200ezer forintnál kezdõdik, az ez alatti szarok csak jobb kinézetet és hangzást adnak az autónak, illetve (mûszakin mondták) hogy felborítja a motor-egyensúlyt, kárt okoz... Néhány gép, ami jól néz ki külsõre, arról nem tudni, hogy motortuning van-e rajta:
Ezt a Simsont nagyon eltalálták a németek - mondta nekem egyszer egy bácsika. Gondolni se merték volna akkoriban, hogy ekkora sikere lesz. Hát lett. Még ma is tart. Csak a gyártás nem... Az biztos, hogy én nagyon szeretem, és megváltoztatta az életem. "Maradunk azzal a kívánsággal: Mindenkor jó utat!" 2003. Június 22. |