(A cikk eredetileg a Hungarian
Honda Dio Fan Site számára íródott.)
Nekem személy
szerint már nagyon elegem van abból, hogy a városí
közlekedés nagyrészt abból áll,
hogy az út felületét nézem, nehogy egy
nagy kátyúban eltaknyoljak. És ez nem csak
a fővárosban van így, a vidéki városokban/nagyvárosokban
is hasonló a helyzet. Mintha nem lenne elég bajunk
a sok autós meg gyalogos miatt, még ezzel is kell
törődnünk :(. A történet mindig
ott kezdődik és ott is ér véget, hogy nincs
pénz. Ez lehet, hogy így van, de ha már megcsinálnak
egy útszakaszt, akkor legalább csinálják
meg jól, hogy 10-15 évig jó is maradjon. A
sok foltozgatás számunkra még ront is a helyzeten,
mivel ezek minősége nagyon rossz, nemcsak hepehupás
és egyenetlen, hanem a széle is "magasan"
van, és a sok egymás utáni "seb"
különösen veszélyes. Vigyázni
kell nagyon a csatornafedelekkel is. Nem tudom, miért, de
vagy nagyon magasan vannak az út szintjéhez képest,
és megdob, vagy nagyon alacsonyan, és azért
dob meg (velem az utóbbi esik meg gyakrabban). Ilyen még
a frissen felújított szakaszokkal is gyakran előfordul.
Sokszor van olyan, hogy egy adott utat leaszfaltoznak egy új
réteggel (ráhúzzák a régi rétegre
[csak jelzem, az EU-ban nincs ilyen, ott előbb felszedik a régi
aszfaltréteget]), és a csatornafedelet nem emelik
fel az új szintre, hanem lent hagyják a régi
aszfalt szintján, ami akár 4-6 cm különbség
is lehet, és ez komoly veszély a robogósokra
nézve a kis átmérűjő kerekek miatt. Még
ehhez a témához kapcsolódik, hogy a csatornafedeleket
és vízelnyelő-fedeleket pont oda helyezik, ahol egy
szabályosan közlekedő robogós halad. Épp
ezért, ha többsávos az út (és a
forgalom is engedi), nyugodtan haladjunk a külső sáv
közepén. Ezzel elkerülhetjük
a kijárt nyomvonalat is, ami a buszok és teherautók
jártak ki, és az egyenetlensége miatt nagyon
veszélyes. Főleg télen, amikor a leesett eső vagy
hó megáll bennük, és megfagy. Rosszabb
esetben ezt még egy hóréteg is eltakarja.
Vigyázzunk a zebráknál is. A gyalogos
jóval alábecsüli egy robogós sebességét.
Van úgy, hogy 15-20 méterrel előttünk lelép
az útra, holott mi 55-60 km/h-val igyekszünk valahova.
És úgy egyébként is vigyázzunk
a gyalogosokra. Lehetünk velük udvariasak, átengedhetjük
őket a zebrán, de ilyenkor fennáll a veszélye,
hogy a mögöttünk haladó autós kolléga
figyelmen kívül hagyja, hogy mi megállunk, és
előzésbe (vagy ilyenkor már kikerülésbe)
kezd. Ez elkerülése végett mindig győződjünk meg arról, hogy az
autós is látja átengedési szándékunkat. Télen,
esőben, és csúszós úton legyünk
óvatosak a körforgalmakjban is. Ne szégyeljük
a lábunkat kétoldalt kirakni oldalra pár centire
a földtől, mert egy esetleges csúszást így
még hamar elháríthatunk. Nem lenne kellemes
idő előtt távozni a körforgalomból. Menet
közben vigyázzunk a nagyobb járművekkel, buszokkal,
teherautókkal. Ezek nehezebben képesek megállni,
és elhaladásuk után gyakori a vákuum
hatás, vagyis elkezd "szívni" a levegő,
rosszabb esetben pedig tele megy a képünk porral.
A rendőrök egy külön téma, kb
olyanok mint a tanárok, ha kifogsz egy normálisat,
akkor nyugodt lehetsz, de ha egy bunkó, akkor légy
vele elnéző, ne hergeld, még akkor sem, ha tudod,
hogy neked van igazad. Ezzel sokszor elkerülheted a büntetést,
de ha "eldurvul" a helyzet, ne légy rest te se
bunkó lenni. Rendőr elől ne kezdj el menekülni, motoros
rendőr elől pedig még csak eszedbe se jusson meglépni,
nem érdemes. A közlekedésben
légy türelmes, udvarias, ha nem muszáj, ne dudálj.
Ne légy agresszív másokkal, általában
úgysincs veszélyhelyzet. Most így hirtelen
csak ennyi tanács jutott az eszembe. Legyetek óvatosak,
vigyázzatok magatokra!

ndonat
|