(A cikk eredetileg a Hungarian Honda Dio Fan Site számára íródott.)

  Nekem személy szerint már nagyon elegem van abból, hogy a városí közlekedés nagyrészt abból áll, hogy az út felületét nézem, nehogy egy nagy kátyúban eltaknyoljak. És ez nem csak a fővárosban van így, a vidéki városokban/nagyvárosokban is hasonló a helyzet. Mintha nem lenne elég bajunk a sok autós meg gyalogos miatt, még ezzel is kell törődnünk :(.
  A történet mindig ott kezdődik és ott is ér véget, hogy nincs pénz. Ez lehet, hogy így van, de ha már megcsinálnak egy útszakaszt, akkor legalább csinálják meg jól, hogy 10-15 évig jó is maradjon. A sok foltozgatás számunkra még ront is a helyzeten, mivel ezek minősége nagyon rossz, nemcsak hepehupás és egyenetlen, hanem a széle is "magasan" van, és a sok egymás utáni "seb" különösen veszélyes.
  Vigyázni kell nagyon a csatornafedelekkel is. Nem tudom, miért, de vagy nagyon magasan vannak az út szintjéhez képest, és megdob, vagy nagyon alacsonyan, és azért dob meg (velem az utóbbi esik meg gyakrabban). Ilyen még a frissen felújított szakaszokkal is gyakran előfordul. Sokszor van olyan, hogy egy adott utat leaszfaltoznak egy új réteggel (ráhúzzák a régi rétegre [csak jelzem, az EU-ban nincs ilyen, ott előbb felszedik a régi aszfaltréteget]), és a csatornafedelet nem emelik fel az új szintre, hanem lent hagyják a régi aszfalt szintján, ami akár 4-6 cm különbség is lehet, és ez komoly veszély a robogósokra nézve a kis átmérűjő kerekek miatt. Még ehhez a témához kapcsolódik, hogy a csatornafedeleket és vízelnyelő-fedeleket pont oda helyezik, ahol egy szabályosan közlekedő robogós halad. Épp ezért, ha többsávos az út (és a forgalom is engedi), nyugodtan haladjunk a külső sáv közepén.
  Ezzel elkerülhetjük a kijárt nyomvonalat is, ami a buszok és teherautók jártak ki, és az egyenetlensége miatt nagyon veszélyes. Főleg télen, amikor a leesett eső vagy hó megáll bennük, és megfagy. Rosszabb esetben ezt még egy hóréteg is eltakarja.
  Vigyázzunk a zebráknál is. A gyalogos jóval alábecsüli egy robogós sebességét. Van úgy, hogy 15-20 méterrel előttünk lelép az útra, holott mi 55-60 km/h-val igyekszünk valahova. És úgy egyébként is vigyázzunk a gyalogosokra. Lehetünk velük udvariasak, átengedhetjük őket a zebrán, de ilyenkor fennáll a veszélye, hogy a mögöttünk haladó autós kolléga figyelmen kívül hagyja, hogy mi megállunk, és előzésbe (vagy ilyenkor már kikerülésbe) kezd. Ez elkerülése végett mindig győződjünk meg arról, hogy az autós is látja átengedési szándékunkat.
  Télen, esőben, és csúszós úton legyünk óvatosak a körforgalmakjban is. Ne szégyeljük a lábunkat kétoldalt kirakni oldalra pár centire a földtől, mert egy esetleges csúszást így még hamar elháríthatunk. Nem lenne kellemes idő előtt távozni a körforgalomból.
  Menet közben vigyázzunk a nagyobb járművekkel, buszokkal, teherautókkal. Ezek nehezebben képesek megállni, és elhaladásuk után gyakori a vákuum hatás, vagyis elkezd "szívni" a levegő, rosszabb esetben pedig tele megy a képünk porral.
  A rendőrök egy külön téma, kb olyanok mint a tanárok, ha kifogsz egy normálisat, akkor nyugodt lehetsz, de ha egy bunkó, akkor légy vele elnéző, ne hergeld, még akkor sem, ha tudod, hogy neked van igazad. Ezzel sokszor elkerülheted a büntetést, de ha "eldurvul" a helyzet, ne légy rest te se bunkó lenni. Rendőr elől ne kezdj el menekülni, motoros rendőr elől pedig még csak eszedbe se jusson meglépni, nem érdemes.
  A közlekedésben légy türelmes, udvarias, ha nem muszáj, ne dudálj. Ne légy agresszív másokkal, általában úgysincs veszélyhelyzet. Most így hirtelen csak ennyi tanács jutott az eszembe. Legyetek óvatosak, vigyázzatok magatokra!

Kép 1 Kép 2 Kép 3 Kép 4 Kép 5 Kép 6

ndonat