Kamera kocsi és sín
Rendezõbácsink régi álma egy jó kis kamera kocsi és hozzá sok-sok méter sín...most felébredhet ;-)
-
A kocsi a következõkbõl áll össze:
-
A beszerzett kerek fékes és állásrögzítõs kivitelûek, amit sajna ugyanaz a mechanizmus mûködtet...kompromisszumos megoldásként a féket "hagytam el":
A fékként funkcionáló behajló lemezrészeket kiegyenesítettem, elég rideg anyagból van (a kis fülek gyakorlatilag letörnek). Ezután vissza lett hajtva a kiemelkedõ rész, mert még így is elérte a kereket.
Módosítás után ilyen lett:
-
Az összeszerelt kocsi kameraállvánnyal:
Az állvány lábait tartó karok - korlátozott kereteken belül - állíthatóak.
-
Fontos szempont, hogy az eszköz szállításkor ne foglaljon sok helyet:
-
A sín a tervnek megfelelõen - szintén a szállítás gördülékenysége miatt - másfél méteres darabokból áll, amelyek sablonban készültek az egyformaság és a jõvõbeli/leendõ bõvítesek mérettartása miatt.
Egy "adag" sínhez a következõk szükségeltetnek:
- 2 darab 1500mm-es 20*20mm-es profil, az egyik végükben ~60 mm-es 15*15mm-es profil darab, félhosszúságban belehegesztve (a kilógó darab csatlakozik a következõ sínszakaszba),
- 3 db 500mm-es 20*20mm-es profil, két végük kifúrva 10-es menetes szárakból készült szintezõtalpak fogadására,
(a bal oldalán az egyik pár felszerelt végelem is látható)
...jelenleg négy ilyen szakasz készült el, ehhez összesen négy szál 20*20mmes profil kell (~5000HUF)
-
További szükséges kellékek/kiegészítõk:
...egy szakaszhoz:
- 6 darab szintezõtalp, a menetes szár hossza a várható terepegyenletlenségektõl függ (a képen ~100mm ),
- sínlezáró elemek, a szakasz/összeszerelt szakaszok két-két végébe.
-
A sínen történõ alkalmazásakor ki kell egészíteni a kocsit további megvezetõ kerekekkel, a sínt végelemekkel - nehogy leszédüljön :-)
-
Ezen szerkezettel készült képek láthatóak lesznek a FeelingFlash 2005-ös filmében ;-)
(a sín elsõ aktív bevetésén...ez összesen két összeszerelt szakasz)
-