Ez az oldal a(z) http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=32579&postdays=0&postorder=asc&start=150&sid=ebc3bacbe07e8772815bfbd0d4f8394a weboldal G o o g l e által gyorsítótárazott változata, mely a következő dátum szerinti állapotot tükrözi: 6 okt. 2007 09:27:13 GMT.
A G o o g l e által gyorsítótárban tárolt változat az adott tartalomnak egy olyan pillanatképe, amelyet rendszerünk a web feltérképezése során ment el.
Előfordulhat, hogy az oldal tartalma azóta megváltozott. A jelenlegi oldal kiemelés nélküli megtekintéséhez kattintson ide.
Ez a gyorsítótárban tárolt változat olyan képeket is tartalmazhat, amelyek már nem érhetők el. A csak szöveges tárolt változat megjelenítéséhez kattintson ide.
Az alábbi oldalra történő hivatkozáshoz vagy a kedvencekhez való hozzáadáshoz használja a következő URL-t: http://www.google.com/search?q=cache:j_WvuRk4ulcJ:forum.terminal.hu/viewtopic.php%3Ft%3D32579%26postdays%3D0%26postorder%3Dasc%26start%3D150%26sid%3Debc3bacbe07e8772815bfbd0d4f8394a+Stirling+Terminal+F%C3%B3rum+p%C3%A9nt+Dec.+08,+2006&hl=hu&ct=clnk&cd=4


A Google nem áll kapcsolatban ennek az oldalnak a szerzőivel, így az oldal tartalmáért semminemű felelősséget nem vállal.
A következő keresési kulcsszavak láthatók kiemelve: stirling terminal fórum pént dec 08 2006 

logopalyazat Terminal Fórum

 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Stirling motor építése házilag!
Ugrás az oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> elektro
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Szerző Üzenet
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Vas. Dec. 10, 2006 23:51    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Egy kis dizájnos stirling motort kezdek építeni. A lényege az, hogy egy mosogatófémszivacs egy kis befőttes üvegben (mézes üveg pontosabban)
mozogna fel le. Az üveg teteje egy membránnal (lufi, gumikesztyű) lesz lefedve és körbeszigetelőszalagozva. Egy cérna huzogatná a szivacsot, ami ki jönne a membrán közepéből. A membrán közepére egy kupak lenne ragasztva, ami közepe is ki lenne fúrva, hogy a cérna átmenjen rajta. Egész pici lyukat körzőtűvel csináltam és a cérna éppen átmegy rajta. Nagyon könnyen mozog a cérna, a lyuk apró, és remekül tömít. Nem a membrán tömít, mert elég nagy lyuk lett rajta, az olaj kioldotta. A cérna át van itatva olajjal, így még hangja sincs amellett hogy jóval könnyebben siklik. A kupak mindkét oldalán a rajta áttolt rúdon 1-1 szívószál lesz a tolórúd,hogy ne féloldalas legyen a terhelés és az erő sokkal jobb hatásfokkal adódik szimmetrikusan a forgattyústengelyre.
A cérna egy 1cm-es szívószáldarabra lesz kötve ami a forgattyún lesz rátoltva.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 11, 2006 11:10    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Modellmotort meg lehetne hekkelni, hogy stirling-motor legyen belőle? Legalábbis a munkadugattyú részét? A melegítő-kiszorító tartály az már problémásabb
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 12, 2006 23:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Na kész az üvegből készült stirling motorom és működik!!!

Nagyvonalakban a motor: befőttes üveg ledve gumikesztyűvel, átfúrt kupakon cérna mozgatja a mosogatófémszivacsot, szivőszálak tolórúdak, spraysdoboz a csapágytartók és villanyvezeték főtengely.

Itt lesz egy kis videórészlet:
http://tellurit.tvn.hu/uveg.mpg
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Pént. Dec. 15, 2006 22:32    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Csináltam még egyet!!!!
Már 5 működő kismotorom van!

Pár perc és fel is töltődik a videó!

Videó itt lesz!

http://tellurit.tvn.hu/cerna.mpg

Cérna mozgatja a fémszivacsot és felül vizes papírzsebkendő biztosítja a hűtést.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 8:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Akar valaki építeni házilag stirling motort? Esetleg belekezdett-e már valamelyikőtök, vagy terveztek-e építeni egyet? Kíváncsi lennék hogy ti milyen ötletekkel vitelezitek ki, milyen paraméterekkel rendelkezik a ti motorjaitok. Jó lenne tapasztalatokat cserélni, mert ugye a saját hibáiból, vagy éppen sikereiből remekül tanul az ember ha építgeti a motorokat sorban, de még többet segítene ha egymástól is tanulhatnánk. Nemcsak azokat érint szerintem a téma, akik kifejezettem stirling motor őrültek, hanem másoakt is. Gondoljatpok bele, ha közösen tudnánk egy olcsón, jó hatáskkal egyszerűen megépítehető nagy teljesítményű és nagy termikus hatásfokú stirling motort, akkor miért ne lenne nagy haszna bármely háztartásban ilyen energiára mellett. Lehetne nagy szivattyúkat hajtatni vele akár de legjobb egy generátort tekernie és bármilyen elektromos gépet üzemeltetni, hisz a gázár lehet nagy, de villamos energia még drágább. Persze sokat megtehetik hogy fával fűtsék, az még olcsóbb, főleg ha saját a fa. A hulladék hővel fűteni és melegvizet előállítani lehet. Ennél jobban ki se lehet használni egy gépet sem.

A modell motok jó szórakozás jelenthetnek, remek szemléltető eszközök és világosan mutatják az elv és a szerkezet egyszerűségét és működését. Ne tévesszen meg titeket, hogy a kismodellek teljesítménye elhanyagolhatóan csekély. Ha vörösizzásig hevítjük az alját, a tetejét vizzel hűtjük, akkor a hatásfok nagyságrendekkel nő. Ha a nyomásviszonyt 1,00001:1-ről növeljük pl 2.5:1-re, akkor a teljestménye ugrágszerűen és nagyságrendekkel nagyobb lesz. Aztán ha a középnyomás nem légköri 1bar lesz, hanem pl 10 vagy 20bar stb, akkor az eddiginél többszörösen nagyságrendekkel nagyobb teljesítményű motorunk további 10 ill 20-szor erősebb lesz...

Remélem sikerül sokakat ösztönözni e remek motor elkészítéséhez és használatához.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 11:12    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Ne hagyd abba Smile
Én akarok építeni egyet, csak elöbb más "projektek" futnak. Konkrétan elöbb kellene egy hobbycnc gép, hogy legyártsam vele a stirling motor alkatrészeit. Amúgy értem a működését, de valami nem tiszta. Miért jó, hogy a kiszorító dugattyú fémszivacs. Én tennék egy fémszivacsot fixen a melegoldalra és egyet fixen a hidegoldalra. A kiszorító meg valami semleges anyag lenne.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 19:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

stinkydiver írta:
Ne hagyd abba Smile
Amúgy értem a működését, de valami nem tiszta. Miért jó, hogy a kiszorító dugattyú fémszivacs. Én tennék egy fémszivacsot fixen a melegoldalra és egyet fixen a hidegoldalra. A kiszorító meg valami semleges anyag lenne.


Azért jó a fémszivacs mint kiszorítódugattyú, mert amikor fel le mozog, akkor a levegőt átömlik rajta és egyben regenerátor szerepét tölti be ekkor. Az átáramló levegő attól fűggően merre áramlik, fel vagy le, előmelegítődik ill. előhűtődik. Azért is jó, mert egyszerű, nem kell csinálni dugattyút és külön csőveket a regenerátornak, hanem készen van, csak rá kell húzni a tolórúdra és ennyi. A gyakorlat azt mutatja, hogy nagyon gyorsan reagál így a kiszorítódugattyú mozgására a memebrán vagy a dugattyú.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 21:54    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

jaa, azt hittem, hogy teljesen átmelegszik meg lehül, azt nem akartam elhinni. De ha nem sokat változik a hőmérséklete, csak a melegnek segít lehülni, a hidegnek meg segít melegedni egy kicsit, akkor ok.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Vas. Dec. 17, 2006 22:33    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

stinkydiver írta:
jaa, azt hittem, hogy teljesen átmelegszik meg lehül, azt nem akartam elhinni. De ha nem sokat változik a hőmérséklete, csak a melegnek segít lehülni, a hidegnek meg segít melegedni egy kicsit, akkor ok.


na várj csak!
A regenerátor feladata, hogy a levegő vagy munkagáz hőmérséklétet változtatja a hideg vagy meleg oldali hőfokra. Tehát ha meleg levegő átömlik, akkor előhűl teljesen majdnem a hideg oldal hőfokáig és a hideg oldal "csak" azért van hűtve, hogy a sűritéskor fejlődő hőt elvezesse. Természeretes a meleg oldara is igaz ez. A regenerátoron a hideg levegő átömlik a meleg oldalra, akkor a hőfoka egészen majdnem a meleg oldali hőfokra emelkedik és a meleg oldalt azért kell fűteni, mert az expanziókor létrejövő lehűlést elensúlyozza.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
durkonorbi
ezüst tag


Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39
Hozzászólások: 21

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 9:58    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Én azért kiegészíteném annyival, hogy a hőt ami kitágitja a gázt, azt a melegoldalon veszi fel, és a hideg oldalon adja le ... a regenerátor "csak" növeli a hatásfokot, azzal, hogy hőt tárol .... regenerátor nélkül is működik a Stirling, csupán kisebb hatásfokkal ...

"meleg levegő átömlik, akkor előhűl teljesen majdnem a hideg oldal hőfokáig és a hideg oldal "csak" azért van hűtve, hogy a sűritéskor fejlődő hőt elvezesse"

Szerintem ez nem helytálló megállapítás .... ez maximum egy idealizált Stirling lehetne, de a gyakorlatban ilyen nem hiszem hogy van .... márcsak azért sem, mert egy mosogatószivacsot egy - még csak nem is teljes - másodpercnyi ütem alatt nem tudsz lehűteni ill. felmelegíteni 100-200 ml levegővel ugy hogy a delta T akár 100-200 °C is legyen .. (ha pl. rendesen fűtöd alulról) .... és ha megnézed pl. ezt a motor http://www.bullnet.co.uk/shops/test/images/solar4a.jpg , tudva, hogy milyen RPM-el dolgozik (magas Smile ) akkor belátható, hogy a regenerátor feladata nem a "majdnem teljes előhűtés" hanem a hatásfok növelése azzal, hogy nem távozik a felvett hő 90 %-a hulladékhő formájában egy ütem alatt, csak mondjuk a 70%-a, igy a maradék 20%-ot visszaforgatva nem kell a köv. üetmben 100%, csak 80 % hőt felvenni ugyanahhoz a teljesítményhez ....


Am I correct?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 10:28    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

durkonorbi írta:
Én azért kiegészíteném annyival, hogy a hőt ami kitágitja a gázt, azt a melegoldalon veszi fel, és a hideg oldalon adja le ... a regenerátor "csak" növeli a hatásfokot, azzal, hogy hőt tárol .... regenerátor nélkül is működik a Stirling, csupán kisebb hatásfokkal ...

"meleg levegő átömlik, akkor előhűl teljesen majdnem a hideg oldal hőfokáig és a hideg oldal "csak" azért van hűtve, hogy a sűritéskor fejlődő hőt elvezesse"

Szerintem ez nem helytálló megállapítás .... ez maximum egy idealizált Stirling lehetne, de a gyakorlatban ilyen nem hiszem hogy van .... márcsak azért sem, mert egy mosogatószivacsot egy - még csak nem is teljes - másodpercnyi ütem alatt nem tudsz lehűteni ill. felmelegíteni 100-200 ml levegővel ugy hogy a delta T akár 100-200 °C is legyen .. (ha pl. rendesen fűtöd alulról) .... és ha megnézed pl. ezt a motor http://www.bullnet.co.uk/shops/test/images/solar4a.jpg , tudva, hogy milyen RPM-el dolgozik (magas Smile ) akkor belátható, hogy a regenerátor feladata nem a "majdnem teljes előhűtés" hanem a hatásfok növelése azzal, hogy nem távozik a felvett hő 90 %-a hulladékhő formájában egy ütem alatt, csak mondjuk a 70%-a, igy a maradék 20%-ot visszaforgatva nem kell a köv. üetmben 100%, csak 80 % hőt felvenni ugyanahhoz a teljesítményhez ....


Am I correct?


Na szóval!
persze működik regenerátor nélkül is, de akkor a hideg levegő amikor átömlik, akkor nem melegszik fel rögtön, hanem csak lassan, ahogy a meleg oldallal érintkezik. Amikor sima tömör papír regenerátor használtam, akkor a levegő melegedése egész lassan történik, így nagyon kicsi lehet fordulatszám. Tehát nagy a késlekedés, várni kell a melegedésre, hűtésre. A regenerátoron átömlő levegő pillanatszerűen melegszik, hisz ahhoz a pici tömegű levegő hőfokváltásához az a hatalmas felületű ill viszonylag nagy tömegű, hőkapacitásű szivacs túl sok is. A regenerátor felülről lefele egyre forróbb. Tehát a lefelé ömlö levegő egyre melegebb lesz. Ez fordítva is igaz. A regenerátor tehát nem egységes hőfokú, hanem felülről lefele melegebb. Ha a stirling motornak 30Cos az alja, felül pl 100C akkor a renegerátor is kb felül 30 alul 100Cos és ahogy ömlik a levegő lefele úgy 30Cról 100ra vagy forditva változik a levegő hőfoka, a regenerátor átlag hőfoka csak pár fokot csökken vagy nő amikor hőt felvesz vagy ad le. A tapasztalatom azt mutatja, hogy tömör dugattyú mozgatásakor a membrán erősen késve mozog, hisz nem melegítődik elő a levegő, henem meg kell várni amig a melg oldalfal átfűti.
Amikor fémszivacsot kezdtem használni, akkor szinte pillanatszerűen hangosan csattan a membárn ki-be, annyira hatékonyan fűt-hűt a regenerátor. A fordulatszám is 80RPM-ról 220RPM-re nőt.
Ideális esetbe a regenerátor fel fűti a hideg levegőt átömléskor teljesen a meleg oldalira és az expanzió állandó hőfokon zajlik, csak annyi hőt kell felvenni ami az expanzióhoz kell. Fordíitva is igaz, sűrités előtt teljesen lehűl a levegő, a hideg oldal csak a sűrités munka hőjét viszi el. Regenerátor nélkül, el kéne vinni azt a hőt is ami a meleg levegőben van és még a sűrítési hőt is. Sokkal tübb hő áramlana a motoron feleslegesen.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 10:42    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Ros-Co. írta:
Modellmotort meg lehetne hekkelni, hogy stirling-motor legyen belőle? Legalábbis a munkadugattyú részét? A melegítő-kiszorító tartály az már problémásabb


Persze, akármilyen dugattyús gép jó. A kiszorítós tartály tulajdonképpen a sűritőtér. Besűríted a hideg oldaba, és pl a diesel motornál gázolajat égetnek el ahhoz hogy felmelegedjen a gáz, a stirling motnál pedig átterleik meleg oldalba a gáz és úgy fűtik fel.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 17:17    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

ok infared. Kicsit beszűkült volt a gondolkodásunk. Azt, hogy a regenerátor hűt/fűt csak úgy tudtuk elképzelni, hogy felmelegszik-lehül (ami hihetetlen a tömege miatt). Arra nem gondoltunk, hogy az alja meleg, a teteje meg hideg. De továbbra is azt mondom, hogy fix mosogatószivaccsal "kiszőrőzni" alul felül javít a hatásfokon.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 18:06    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

És ha erőszakkal a teljes gázt áttolnánk egy meleg hőcserélőbe, aztán vissza a hidegbe? A gond a kettő közötti szigeteléssel van, ami a hatásfokot döntően befolyásolja. Tehát pillanatok alatt kellene a gázt átnyomni a két oldal között, ami között a termikus kapcsolat minél kisebb kell hogy legyen. Nyilvánvalóan egy alul meleg felül kevésbé meleg fémhenger ezt a feladatot elég rosszul látja el.

Egy hőszigetelt henger kellene, amiben van egy dugattyú. és egy másik, ami hűtve van (vízzel, megbordázva, ventillátorral stb)

A kettő egy csővel összekötve. A két dugó úgy mozogjon, hogy a gázt ide-oda ki tudja szorítani. Elképzelhető hogy a kettő között szelepelni kell, hogy a munkagörbe minél szögletesebb legyen, másképp szólva a gáz átáramlása egyik helyről a másikra hirtelen történjen.

A munkadugattyú nem tudom hol helyezkedjen el... A kettő között valahol? Itt is el kell kerülni a hőveszteséget.

Amúgy rémlik valahol egy 4 hengeres St. motor elve. Az hasonlóan megy, de az a tuti megoldás. Sajnos a pontos elvre így nem emlékszem.
A "különleges autómotorok" c. könyvből való.
ISBN 963-10-3874-2
Ezt aki tudja szerezze meg, nem csak a Stirling motor miatt.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 22:55    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Ros-Co. írta:
És ha erőszakkal a teljes gázt áttolnánk egy meleg hőcserélőbe, aztán vissza a hidegbe? A gond a kettő közötti szigeteléssel van, ami a hatásfokot döntően befolyásolja. Tehát pillanatok alatt kellene a gázt átnyomni a két oldal között, ami között a termikus kapcsolat minél kisebb kell hogy legyen. Nyilvánvalóan egy alul meleg felül kevésbé meleg fémhenger ezt a feladatot elég rosszul látja el.

Egy hőszigetelt henger kellene, amiben van egy dugattyú. és egy másik, ami hűtve van (vízzel, megbordázva, ventillátorral stb)

A kettő egy csővel összekötve. A két dugó úgy mozogjon, hogy a gázt ide-oda ki tudja szorítani. Elképzelhető hogy a kettő között szelepelni kell, hogy a munkagörbe minél szögletesebb legyen, másképp szólva a gáz átáramlása egyik helyről a másikra hirtelen történjen.



A különleges autómotorokat én olvasgattam, sőt onnan hallottam először a stirling motorról. A négyhengeres motor négy hengere sorba vannak kötve, alsó rész a másik henger felső részével és így tovább. Ott nem kiszorító elven megy, mindkettő dugattyú tömör.
Ismeritek a nem kiszoritós elvet? A két dugattyú mozgása a 90 fokos fázis eltolásnak köszönhetően olyan, hogy egyik hengerben mindig sűrítést végeznek, amásikban pedig tágulást.

A munkadugattyú nem tudom hol helyezkedjen el... A kettő között valahol? Itt is el kell kerülni a hőveszteséget.

Amúgy rémlik valahol egy 4 hengeres St. motor elve. Az hasonlóan megy, de az a tuti megoldás. Sajnos a pontos elvre így nem emlékszem.
A "különleges autómotorok" c. könyvből való.
ISBN 963-10-3874-2
Ezt aki tudja szerezze meg, nem csak a Stirling motor miatt.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 11:01    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

??
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
durkonorbi
ezüst tag


Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39
Hozzászólások: 21

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 12:31    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Viszont ha ez valóban igy van (a regenerátor hőmérsékleteloszlása nem homogén, hanem lineárisan növekvő) akkor nemigen van értelme a "réz mosogató szivacsnak" hiszen annak a jobb hővezetése miatt nem lenne olyan jó a hőeloszlása, sokall inkább igyekezne kiegyenlitődni ....

Más: a regenerátort ha kihagyom de mondjuk élesen elkülönítem a hideg-meleg oldalt (pl. horizontális dugattyú mellett) pl egy fűtött acél meleg rész és egy hűtött alu hideg rész elválasztva pl. egy kerámia gyűrűvel, vagy egyéb, jó mechanikai tulajdonságokkal rendelkező, de nagyon csekély hővezetési képességű anyagból készült gyűrűvel, akkor is eredményes lehet a dolog, nem? Ill. pl egy ilyen elrendezéső motorba, ha a kiszorító dugattyút nem akarom szivacsból (hanem pl. egy fém üreges hengerből) akkor hogyan érdemes regenerátort tenni ... itt nem elméleti, hanem gyakorlati megvalósításra gondolok .... ami képet linkeltem pl. pár hozzászólással előbb, abban szerintetek van regenerátor?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 15:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Hát igen, ennek a gyakorlati megvalósítása igen nehéz. Ezért csak pár cég gyárt Stirling-motort. A belsejét nem nagyon mutogatják...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 17:39    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Lehet olyat hogy a kiszorítódugattyú tömör és tömített, de akkor a hengert alul és felül oldalán megfúrod és összekötötd egy csővel, a csőbe teszel a fix regenerátort.

Vegyétek észre hogy a stirling motorban a tágulás és a sűrítés is izoterminkus, azaz állandó hőfokon megy végbe. Tehát pl 80C hideg oldal és 700C meleg oldal esetén a levegőt állandó 80Con összesűríted, tehát a sűritési hőt folyamatosan le kell adni a hűtőviznek, hogy a hőfok nem emelkedjen. Aztán a levegőt át kell terelni a meleg oldaba, de fel kell fűteni a regenerátorral 700Cra, hogy a tágulás elején már a hőfoka meg legyen és a táguláskor állandóan kell tartani, tehát a tágulás hűtőhatását folyamatosan elensúlyozni kell a meleg oldallal. Aztán a hgideg oldalba kell terleni, de le kell hűteni a regenerátorral 80Cra.
A meleg oldal felveszi a hőt a motor az expanzióhoz, és a hideg oldalt leadja a sűrítési hőt. A regenerátor nélkül még le kellene adni a 700-ról 80Cra hűtéskor a levegőben benne rejlő hőt is, így egy csomó hőt haszontalanul leadna még. A regenerátor amikor 80Cról 700C emeli a hőfokát a levegőnek, akkor pont annyi hőt ad át, azaz hűl le, hogy a majd legközelebb 700C-ról 80-ra tudja csökkeneteni a levegő hőmérsékletét.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 18:03    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

na tehát így!


Amúgy tényleg érdemes nagyon a hideg meleg oldalt vmi rossz hővezető lapkával elválasztani pl porcelánlappal. A regenerátor valóban nem jó rézből annyival, mint gondolná az ember elsőre.

na porcelánlapot kell tenni a hideg és a meleg henger közé és összehúzni csavarral. így nem áramlik hő feleslegesen a csőfalon lefelé.

így:
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 19:43    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

ill. van olyan konstrukció, hogy az egész henger rossz hővezető és az alja meg a teteje alulemez. Az átmérőhöz képest lapos, kis löketü motornál szokták így.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
durkonorbi
ezüst tag


Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39
Hozzászólások: 21

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 20, 2006 10:38    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Akkor ez egy jó konstrukció lehet, ugye:

(ne a kivitelezést nézzétek, hanem az elvet ... )

Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Tom12
arany tag


Csatlakozott: 2004.03.24., Szerda, 13:43
Hozzászólások: 359
Tartózkodási hely: Szeged

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 20, 2006 11:31    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Igen, ez egy remek konstrukció, csak:
1, A dugattyú magassága tegye lehetetlenné, hogy a hőszigetelő gyűrű a másik térfélre kerülhessen.
2, A displacer dugattyú légzáró kell legyen, hogy a gáz csak a regenerátoron közlekedhessen --> súrlódik.
3, A displacer dugattyú kivezetése légzáró kell legyen, hogy a munkagáz ne szökhessen meg --> súrlódik.

Házi körülmények között a 3. ponttal épp elég a probléma, az Infrared által bevezetett "regenerátor displacer" nagyon jó kompromisszumnak tűnik, persze továbbfejleszteni lehet még. Itt a regenerátor tömege is alternáló mozgást végez, (növeli a dugattyú tömegét), durkonorbinál a regenerátor légellenállásával lehet gond, valamint azzal a parazita térfogattal, ahol a gáz csak pang, de munkát nem végez. A neten tucatnyi működési elv fellelhető (ez is, a szigetelőgyűrű új számomra), házilag legyártani viszont problémás mindegyik, ha hasznát is szeretnénk látni, nem csak hogy működjön.

Az igazi sikert, úgy gondolom, akkor lehet elkönyvelni, ha a stirling motor tud legalább annyi energiát termelni, ami egy LED-et világításra bír.
Sajnos csak lelki "X díjat" tudok felajánlani az első dokumentált megvalósítónak, de induljon a verseny.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
durkonorbi
ezüst tag


Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39
Hozzászólások: 21

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 20, 2006 12:56    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Ok, pontosan ezért is irtam, hogy ne a kivitelezést nézzétek, mert ez csak egy, az elvet szemléltető ábra amit paintben 2 perc alatt felrajzoltam! Smile

De reagálva a problémákra:

1, ezt nem teljesen értem, de ha ugyanazt irom, le mint Te akkor bocs ... Smile szerintem a dugattyúnak akkorának kellene lennie, hogy a végső állásban a szigetelőgyűrűt is kitakarja, vagyis a gáz mindig csak a meleg vagy hideg fallal érintkezhessen ....

2, a dugattyú légzárását szerintem megfelelően percízen esztergált (akár aluminium akár acél anyagból) részegységekkel és minimális kenéssel meg lehet oldani, persze nem azt mondom hogy 100%-os lesz, de ha a motor elér egy bizonyos fordulatot, akkor szerintem a kompressziócsökkenés ami a tömítetlenségből adódik, elkezd csökkeni a rövidebb munkaütemek miatt ... illetve ha hőtágulásból adódó problémákat is figyelembe akarjuk venni, akkor ezt is bele kell kalkulálni, persze gondolom ugy, hogy a gép alacsonyfordulaton dolgozzon hézaggal, és amikor a tervezett üzemi hőmérsékletet elérte, akkor legyen a tömítés a legjobb ...

2, igen ezen én is gondolkodtam, de szerintem ezt meg lehetne oldani akár nagy nyomást is elviselő szimeringekkel, vagy ugyancsak precíz esztergálással és kenéssel, magyarázat az előzőben ...


Munkagáznak első körben jó a levegő, és alaphelyzetben légköri nyomáson ....

A regenerátor légellenellásától nem tartok, viszont a "parazita térfogat" -ot illetően valóban lehet teljesítménycsökkentő hatás .... MIndenesetre ezeket egy viszonylag nagyobb átmérőjű, és rövidebb külső regenerátor csökkentheti, amit ráadásul lehetne a "henger mintájára" ugyanugy két felé osztani, köztük szigeteléssel, ezzel mintegy segítve a regenerátorban található "fémszivacs" lineáris hőmérsékleteloszlás-fenntartását ...


Mondja el mindenki (aki azért vmit konyít a dologhoz Smile ) mi a véleménye / javaslata , mert szeretném, ha elméletben össze rakva jó lenne, és akor meg is építem, de nem akarok drága eszterga munkát/időt/anyagot pazarolni, szóval egy jó konstrukcióval kellene előállni, hogy a megvalósítás és működés esélye is nagyobb legyen ...

Az infrared féle megoldás (regenerátor displacer) szerintem is jó megoldás egyébként, kérdés, hogy hogyan vizsgázna egy nagyobb fordulatú kompaktabb, öszeépitett gépben ....

Apropo: tudja vki, hogy azokban a stirling modellekben, amiket lehet látni borszeszégővel 1000 RPM környékén "zakatolni" és kicsik, kompaktak, fémesztergált munkák, azokban milyen megoldás található a regenerátort tekintve?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 20, 2006 18:06    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Felülre nem érdemes kivezetni a gázt, oldaltról kéne középről.
Ha felhúzod a kiszorító dugattyút, akkor a gáz a meleg oldaba kerül és kitágul, nyomja felfele a dugattyút, de hol megy a dugattyúig a gáz? Bizony a regenerátoron keresztül megy egy egy része ami a dugattyú alatt van lehűl és nem lesz akkora az össznyomása mint ha meleg lenne az egész menyiség. Ha oldalt középen vezeted ki a gázt a dugattyúhoz, akkor nem a regenerátoron közlekedik és nem hűl le a kitáguló gáz azon része amely a dugattyú és a kiszorító dugattyús henger között van.

Amúgy nem értem mi a baj ha maga a regenerátor a kiszorító dugattyú egyben. Tökéletesen elvégzi a kiszorító és renegerátor szerepet is, nem kell csöveket heggeszteni, hanem egyszerű és kompakt, a fémszivacs nem merev, nem akad és rugalamas nyomódhat a hengerfalhoz, tehát a levegő nem mehet át mellette.
Az ilyen regeneratív displcer nem egyedi megoldásom, hanem a gyakorlatba használják is, nem én találtam ki.
Itt van egy példa egy stirling hűtőgépben:
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 20, 2006 18:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Én most építgetem a nagyobb motoromat, ami nem modell lesz hanem használható motor. kb 300W elég ha kijön belőle és már lehet a bicajt hajtani egy kis turista gázpalackról.

A munkadugattyús henger egy bicajfujtató lesz. A dugattyú (pumpabőr) kis súrlódással minimális olajzással (olajjal kell átitatni) remekül tömít, a nyomás rászorítja a hegerfalra. A kiszorító henger egy vascső és a tolórudat szelepszárszimmeringgel(teflon) tömítem kb 800Ftból meg van, és remekül zár, nem igényel kenést, mert a teflon önkenő. Egy mosogatószivacs fog mozogni a kiszorítódugattyúként. Alul gázperszelőhöz hasonló egőfejjel fűtöm kb naracspirosig (800-900C), felül pedig vizzel hűtöm (kb 60-80C). A motor először légköri nyomáson lesz tesztelve. Még ha kicsi levegő ki is sziszeg, akkor automatikosan megszívja magát a hideg oldalon, mert vákuum kelekezik. A pumpabőr egyben egyirányú szelep is, mert a nyomás a hegerre szorítja a pumpabőrt, tehát nagy nyomáson egyre jobban tömít, vákuum esetén a faltól elszakad (becuppan) és a levegő beszivároghat. Amúgy a teljsítmény a bezárt gázmennyiségtől függ egyenes arányban, tehát a hőfokokat állandóan érdemes tartani és a teljesítményt úgy növelni hogy egy kistartályból levegőt kell nyomni a motorba. A tőmítettlenség miatt elvesző levegőt automatikusan pótolja a tartály. A csökkenteni akarom a teljesítményt akkor ki engedek a motorból levegőt. Elég minimális mennyiségű levegő kell a motorba, kell egy kiskompresszor amit a motor forgat, és állandóan egy tartályt tölt levegővel, amiből fel lehet tölteni a motort ha negy telj. kéne.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 20, 2006 23:33    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Na csak annyit csinátam, hogy az új cérnával huzogatott displaceres motoromban kicseréltem a kicsi szivacsot egy nagyobbra és jobban illeszkedőre és a változtatás nagyszerűen megnövelte a motor nyomatékát, egészen le kellett szorítani a tengelyt hogy megállítsam. A fordulatszám kb 150RPM volt a max, ez is többszörösére nőt az előzőhöz képest, ahol 60-at se érte el.

VIDEÓ!
http://tellurit.tvn.hu/cnew.mpg

A motor bámulatosan egyszerű!
Álljatok neki megcsinálni.

így néz ki a motorom!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Csüt. Dec. 21, 2006 8:05    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Egy hordó méretű már egész jó nyomatékot adna.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
durkonorbi
ezüst tag


Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39
Hozzászólások: 21

HozzászólásElküldve: Csüt. Dec. 21, 2006 14:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

"Felülre nem érdemes kivezetni a gázt, oldaltról kéne középről.
Ha felhúzod a kiszorító dugattyút, akkor a gáz a meleg oldaba kerül és kitágul, nyomja felfele a dugattyút, de hol megy a dugattyúig a gáz? Bizony a regenerátoron keresztül megy egy egy része ami a dugattyú alatt van lehűl és nem lesz akkora az össznyomása mint ha meleg lenne az egész menyiség. Ha oldalt középen vezeted ki a gázt a dugattyúhoz, akkor nem a regenerátoron közlekedik és nem hűl le a kitáguló gáz azon része amely a dugattyú és a kiszorító dugattyús henger között van"

Valóban ebben teljesen igazad van, erre nem is gondoltam!
Akkor marad az előző konstrukció, annyi változtatással, hogy a kivezetés középen legyen!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 1:21    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Ros-Co. írta:
Egy hordó méretű már egész jó nyomatékot adna.


sokan jönnek ezzel!
Ezzel a mérettel is lehetne igen nagy nyomatékú, nem egyszerűen csak az arányosan nagyobb motor ad le nagy nyomatékot. Egyszerűen itt a sűríytési viszont minimális, de ha pl erősebben lenne kivitelezve, akkor ugyanilyen méretekkel és sűrírési viszonnyal ha 10barra sűrítene, akkor expandáláskor kb 15barról lőne ki a membrán. Ehhez fel kéne fújtani 10 barra, hogy ennyi legyen az alapnyomás. de ez se a membrán, se a doboz sea forgattyú nem bírná, így marad a légköri nyomás.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 1:23    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Valóban ebben teljesen igazad van, erre nem is gondoltam!
Akkor marad az előző konstrukció, annyi változtatással, hogy a kivezetés középen legyen![/quote]


Na várj csak ez elméletileg oké, hogy helytálló, de a gyakorlatban, főleg a béta verziónál nem is vitelzik ki, egyszerűen a regenerátoron ömlik fel a munkagáz és mégis prögnek 1000-el nagy nyomatékkal. Úgy tűnik a gyakorlatban más tényezők lényegesebbek.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 1:51    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Van egy újabb videó
http://tellurit.tvn.hu/st/d.mpg

Csak egy kicsit széthúztam a fémszivacsot, hogy jobban illszkedjen és a cérna hosszát állítottam hogy nem érjen az aljába bele a szivacs alsó holtpont környéként és már remekül megy gyertyával.

Csináltam egy étolajégőt, fentebb olvashatottok is róla!
Egy kupakot étolajjal felöntöttem, lefedtem egy sörösdobozaljjal, aminek a középen lyuk van és összesorodott papírzsebkendő van átdugva kanócként.

A gyertyától jobb, mert
-nincs szaga
-jóval tovább ég, órákig
-a láng magassága állandó, nem fogy, mint a gyertya.
-nem kormoz
-sokkal olcsóbb és a teljes mennyiség elég, nem marad viaszkupac

Tehát étolaj hajtja a stirling motoromat.
A hűtés nedves papírzsebkendővel van megoldva,
nem melegedhet túl, a hideg oldalon egész fent van a PVC oldalcső
Könnyen indul, stabil, már több, mint egy órát ment egyhuzamban.
Tehát igazi kis dísz lesz a nagymotorok mellett. A bicajomat stirling motor fogja hajtani, és még a számítógépen mellett lévő kis dísz is stirling motor.

Itt a VIDEÓ róla:
http://tellurit.tvn.hu/st/d.mpg
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 11:05    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Infrared: az alapnyomást nem lehet úgy beállítani, hogy az a motor teljes belső szerkezetében meglegyen? Azaz a forgattyúsházban és a munkahengerben is? Valahogy csak meg lehet csinálni a tömítést. Szerintem viszont a házi kivitelhez kell egy légsűrítő is, ami pótolja az elszökő gázt. De ennek csak töredék teljesítménnyel kell mennie.

Vagy lehet hogy elég egy 300barra felfújt sűrített levegős palack. A Pr.. nevű áruházban lehet kapni hegesztő készletet, annak az oxigénpalackja erre van hitelesítve. az ára 5-6K körül van. Az oxigént el lehet használni pirózni, aztán jól jöhet tartálynak. A felfújást búvár ismerősöknél kell megérdeklődni, majd utána is nézek. 300 bar nem játék.

A kazánon gondolkoztatok már? Ha jó hatásfokot akartok az sem 1xű dolog. Talán kis PB palackról lehetne járatni, de lehet úgy is, hogy egy belsőég. motor injektorát használjuk fel, ami beporlasztja a löttyöt. Ez esetben dízelolajjal is menne. Ne feledjük ez nem csak egy mécses, ennek zárt térben, jó hatásfokkal mennie kell!

Gőzturbinát állítólag lehet csinálni egy használt marótárcsából. Annak megfelelő a fogazása, igen erős anyag, bírja a meleget, ki van egyensúlyozva... A tengely meg a csapágy az jó kérdés...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 11:17    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

rosco!
meg lehet oldani hogy az alapnyomás legyen a forgattyúsházban, sőt a gyáriak űígy mennek. Így nem kell sűrítéshez nagy erő, táguláskor egyszerűen a nyomáskülönbség hat. Hülyeség 20bárról kilőni a dugattyút hogy aztán 10barra megint sűrítsen, hanem meg van a 10bar nyomás a házban és sűrítéshez kapásból 10bar előny van és táguláskor is elég 10barhoz méretezni.

a topic eleje felé írtam, hogy először pb gázzal gondoltam, aztán porlasztott étolajjal fűteni a motorom.

A meleg oldat 900Con akarom járatni, a hideget 80C-on.
A fűtéskor keletkező (2000Cos) gázok még ha tökéletesen le is adják a hőt 900Cra, akkor is 900Cosan távoznak a kéményen, az pazarlás, de annyit teszek hogy a beszívott levegővel lehűtöm ellenáramba, így a levegő elvileg 900Cra melegítődik elő. Így nem távozik a kéményen hő, és az égés is 900Cról indul, sokkal jobb hatásfokkal és égési hőfokkal.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Ros-Co.
a fórum lelke


Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03
Hozzászólások: 5489
Tartózkodási hely: Bp.

HozzászólásElküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 11:33    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

A 2ütemű motor forgattyúsháza előre fel ven készítve nyomásra. Ebből ki lehet indulni. A baj az, hogy a meleget nem bírja, tehát mindenképp lesz veszteség a dugattyúnál. Kerámiából meg macerás hengert és dugót csinálni. Majd megkérem a NASA-t Smile

a kiszorítót viszont lehetne kerámiával borított fémből megcsinálni, és lehetőleg a forgó kivitelűt. A tengely ha bronzperselyben futna, plusz még egy szimmering, az tudná szigetelni a nyomást. Mondjuk a kenés még mindig problémás... Mondjuk spéci grafitos olaj.

A 2ü motornál el kell tömni az átömlőket, a forgattyúsházat is lezárni, bele némi olajat, meg a 10 bart. A gyújtógyertya helyén rézcsövön mehetne be a munkagáz ide -oda. A kiszorítót egy vascsőből, vagy régi poroltó házából lehetne megeszkábálni, mert az vas, és nyomásálló. A Fűtő oldalra meg fűtőbordákat ( Smile ) hegeszteni. A hideg oldalt meg én vízzel hűteném, autóhűtővel elvezetve.

Problémás még a légsűrítő pumpa, és a víz keringetése (ez utóbbi lehet hogy felesleges, bár sztem nem) Mert más rész is túl akar majd melegedni...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger 
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Kedd. Dec. 26, 2006 12:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Na most már hagyom a kis modelleket, amúgy is nem ezek érdekelnek ,hanem a nagyok. Amit építek egyenlőre 200W-ot elég ha teljesít, mert bicajra ennyi elég lesz.

Kész van a tömített dugattyús henger és a forgattyússzerkezet, váz, csapágyazás. A motortól függeltenül egyenlőre kiísérletezem a stirling lelkével, a kiszorítós hengerrel.
Na itt van a kép, már csak ugye a kiszorítós rész hiányzik és be lehet indítani. (a kép előtt van a injekciós kis változat, de ez csak szemléltetőeszköznek jó)

http://rgb.tvn.hu/200.jpg

Tehát a kiszorítós henger következik! A kiszorítódugattyú egy üresfémhenger lesz amit megtömök mosogatófémszivasccsal. A fémszivacs vas, tehát a hőt bírja. A szivacsos henger egy hengerben fog mozogni. A tolórúd talán egy szelepszárból(négyütemű motorból) lenne jó
és szelepszárszimmeringgel tömíteném. Ezek gyárilag egymáshoz vannak passzítva tehát nem lenne gond a tömítéssel. A nagyobb hengerben mozogna a kis henger, ami a regenerátort tartalmazza. A nagy henger oldalából jönne ki egy cső amin kersztül a fujtatóhoz lenne kötve. Egyenlőre egy nyomásmérőt tennék rá, felfujtatnám és mozgatnám a tolórúdat éls nézném mennyire tömít a szimmering. aztán felhevíteném a nagyhenger alját vagy 5-600Cra a tetejét csapból folyó vizzel hűteném és megint csak huzogatnám a tolórudat és nézném a nyomásváltozást.

A nagy henger alsó oldala, ami forró, lehetne vékony porcelánbélésű akár, hogy az idővel képződő rozsdás fal, de okozon nagy surlódást. Ketté lehetne továbbá vágni a nagyhengert és porcelánkoronggal eláválasztani a felső hideg oldalt a lenti melegtől. A belső kishenger ami szivaccsal van tömve, lehetne vastagfalú porcelán, így jól hőszetelne és nem is rozsdálna szét.

A 700Con üzemelő vas tiszta rozsda lesz idővel. Mivel lehetne ezt megakadályozni?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 27, 2006 9:22    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

>A 700Con üzemelő vas tiszta rozsda lesz idővel. Mivel lehetne ezt megakadályozni?

horgany spray?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 27, 2006 19:51    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

stinkydiver írta:
>A 700Con üzemelő vas tiszta rozsda lesz idővel. Mivel lehetne ezt megakadályozni?

horgany spray?


Az mi akar lenni?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Szer. Dec. 27, 2006 23:32    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

az cink bevonatot csinál. De most rákerestem googléval és 300,500 meg 600 C -ig hőállóakat találtam. Mondjuk ettől még akár jó is lehet.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Csüt. Dec. 28, 2006 17:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

stinkydiver írta:
az cink bevonatot csinál. De most rákerestem googléval és 300,500 meg 600 C -ig hőállóakat találtam. Mondjuk ettől még akár jó is lehet.


Na igen a horgany cink akar lenni, de a cink 4-500con elolvad. Nekem 7-800Con fog üzemelni.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
bandiras2
arany tag


Csatlakozott: 2004.10.08., Péntek, 12:27
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR

HozzászólásElküldve: Csüt. Dec. 28, 2006 18:28    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Krómoztasd le.
1-2 darab nem lehet nagyon drága...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger 
wassermann
arany tag


Csatlakozott: 2004.03.24., Szerda, 13:43
Hozzászólások: 238

HozzászólásElküldve: Csüt. Dec. 28, 2006 21:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Ez nem ilyen egyszerű! - úgy tudom a króm és a nikkel közvetlenül nem szereti a vasat! Asszem a kettő közé még egy réz bevonat is kell mindenképp ...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
ffodor
vas-tag


Csatlakozott: 2007.01.01., Hétfő, 18:47
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: MAKÓ

HozzászólásElküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 19:15    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Találtam egy érdekes helyet, leírásokkal, számítással:
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert20/HazFutStirling.html
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
ffodor
vas-tag


Csatlakozott: 2007.01.01., Hétfő, 18:47
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: MAKÓ

HozzászólásElküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 19:45    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Egy gyors megvalósítás, ellenőrízzétek, jól gondoltam-e:

Ha elmegyek egy kocsibontóba és veszek kettő db kispolszki motort, ami 4 ütemű 2 hengeres, 2x300 kcm, kenés, tömítés megoldva
- kikötöm a szelepek vezérlését, hogy mindig maradjanak zárva
- a két motor főtengelyét 90 fokkal eltolva összekapcsolom
- a megfelelő hengereket gyertyalyukakon keresztül csövel, regenerátoron keresztül összekötöm
- az egyik komplett blokkot forró vízbe teszem
- a másik komplett blokkot hideg vízbe teszem
- létrejön kettő db kétdugattyús alfa típusú Stirling motor
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
MotoHacker
gyémánt tag


Csatlakozott: 2005.01.28., Péntek, 20:39
Hozzászólások: 2257
Tartózkodási hely: Bp

HozzászólásElküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 20:02    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

A belsőégésű motor erre alapból nem alkalmas,nagy teljesítményre és nyomatékokra méretezett,de minél olcsóbb és primitívebb mechanikai kialakítása miatt jelentős az energiafogyasztása munkavégzés nélkül,tehát alapjáraton is.
Az alapjárat célja ugyanis mindössze a motor "készenlétben" tartása,az elfogyasztott üzemanyag ilyenkor mind csak a jelentős belső súrlódás igen rossz hatásfokú leküzdését szolgálja.
A "megfordítási nyomaték" vagy "hidegindító nyomaték" még ennél is egy nagyságrenddel több,mert a motor alapáraton ugye folyamatos kenést kap,ehhez viszont már forognia kell.
Az azonos méretű stirling motorból kinyerhető nyomaték a belsőégésű motor megmozdításához,üzemben tartásához szerintem kevés.
A dugattyúk tömítését illetve a csapágyazást szárazon is jobb siklási tulajdonságú anyagra cserélve(pl teflon) elképzelhető egy otto motorból átalakított stirling motor...de ehhez már igen profi felszerelés és nem kevés kisérletezés kellene.
Ha nekifogsz,sok szerencsét és kitartást hozzá!! Mindeképp méltányolandó erőfeszítés,és még mindig ezerszer egyszerűbb mint házilag a semmiből összehozni egy ilyen méretű dugattyús szerkezetet.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
ffodor
vas-tag


Csatlakozott: 2007.01.01., Hétfő, 18:47
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: MAKÓ

HozzászólásElküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 20:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Egy gyors számítás, ellenőrízzétek, helyes-e:
- Átlagos nyomás, Pm: 1MPa (10atm? keréknyomás 2atm!)
- Tágulási tér lökettérfogata, Vse: 1200cm3
- Tágulási tér gázhőmérséklete, Te: 97°C, 370°K, forró víz, szokásos hengerfej hőm.
- Sűrítési tér gázhőmérséklete, Tc: 17°C, 290°K, hideg víz
-Munkagáz: levegő

Ekkor:
- Maximális kimeneti teljesítmény, Ls: 205,2W
- Motor sebessége, n: 307,3 1/perc
Sztem meg sem mozdul....

Ha Munkagáz: Hidrogén, más változatlan:
- Maximális kimeneti teljesítmény, Ls: 697,3W
- Motor sebessége, n: 1086,2 1/perc
Ez sem sok ahhoz képest, hogy mekkora monstrum....

Szerintetek?

/H. vagyok , tűzijáték helyett ezt nézem.../
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
stinkydiver
arany tag


Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Ercsi

HozzászólásElküldve: Kedd. Jan. 02, 2007 16:44    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

véletlenül akadtam erre a régi cikkre:
http://index.hu/tech/tudomany/stirl0612

Milyen tömítésről van szó?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
PumaElBusta
arany tag


Csatlakozott: 2004.03.24., Szerda, 13:43
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Szekesfehervar

HozzászólásElküldve: Kedd. Jan. 02, 2007 17:14    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

"A Stirling-motor több mint 50 százalékkal volna képes csökkenteni az elfogyasztott benzin és dízel üzemanyag mennyiségét,..."

"Eközben pedig a Stirling-motor hatékonysága több mint 30 százalékkal jobb,"

"A Strathclyde egyetem kutatóinak azóta sikerült bebizonyítani, hogy azonos lökettérfogat mellett ugyanannyi teljesítmény nyerhető ki a Stirling-motorból, mint egy hétköznapi benzinmotorból."

na ez az ami nekem kicsit magas, igy egy cikken belul.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
webmaestro
ezüst tag


Csatlakozott: 2006.11.11., Szombat, 22:06
Hozzászólások: 23

HozzászólásElküldve: Szer. Jan. 03, 2007 19:31    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Két ötletem gondolatébresztőnek:

1:
A regenerátor egyik vége mindig hideg, a másik vége mindig meleg. Nomármost ha jó hővezető anyagból van, akkor folyamatos a hőáramlás a regenerátor anyagán belül (tehát melegszik a hideg vége), ami nem a munkagázt (levegőt) hűti/fűti, ezért veszteségként jelentkezik. Javaslatom: a "réteges regenerátor", melynek az a lényege, hogy a regenerátor több darabból álljon, amelyek között hőszigetelő, de levegőt áteresztő rétegek legyenek (pl : több réteg mosogatószivacs között több réteg műanyag szúnyogháló).

2:
Power stirlitz motor: Két motorkerékpár-blokk, közös főtengelyen, 90 fokos eltolással hajtva, közöttük vastag cső, belül regenerátorral végigrakva. Az egyik blokk gyárilag vízhűtéses legyen (könnyű lesz hűteni), a másik pedig léghűtéses (egy kicsi tűz is nagy felületen tudja melegíteni a bordákat). A káros hővezetés miatt a meleg hengert valahogy el kell hőszigetelni a rendszer többi részétől. A forgattyúsház (is) teljesen zárt legyen, csak a tengely jöjjön ki (brutális szimeringgel). Most jön a veszélyes rész (csak saját felelősségre!!!!!!): az összeszerelés utolsó pillanatában öntsünk a szerkezet belsejébe X(?) mennyiségű folyékony nitrogént, majd gyorsan zárjuk le. A nitrogén felmelegedve kitágul és már meg is van a nagy hatásfokhoz szükséges munkanyomás Smile

Találtam hasonlatos képet is:
http://www.stirlingmotor.com/buecher/bpl_viebach_500.jpg

(ötleteim kereskedelmi célú felhasználása után minden jog fenntartva Smile
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
infrared
arany tag


Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19
Hozzászólások: 335

HozzászólásElküldve: Csüt. Jan. 04, 2007 20:04    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Na csináltam egy béta stirling modellt!

ITT VAN a VIDEÓ!
http://tellurit.tvn.hu/forroviz.mpg

Tehát egyhengerben (energiaitalos aludoboz) mozog a kiszorító fémszivacs és felül egy lufival van lefedve. A lufi középen nagy lyukkal rendelkezik, tehát nem tömít és nem szorul a cérnára, ami mozgatja a fémszivacsot. A cérnát eléggé megfogná és amikor srégen húzná akkor ki is nyílna a lyuk. Tehát középen pici lyukas kupakkal ragasztottam le a lufit középen. Ebben a merev lyukban elég jól tömít a cérna és nagyon könnyen mozog, és nem is koptatja, nem hasítja szét a lufit. A kupak célja még a lufi erejének átadása a tolórudaknak. Két tolórúd biztosítja hogy nem csuklik egyik oldalra el. A két rud között húzódik a cérna.

A motor érdekessége hogy nem csak egyszerűsége, de már egy pofár forró vízbe márva is működik.

Már gyertya lángon igen erőteljes löketei vannak, (gázlángon csak másodpercekig bírja az eleinte, aztán nem is mertem benne tartani, egyszerűen a forgattyústengely nm bírja a nagy nyomatékot) tehát ez a modell lesz az alap egy napkolektoros modellnek, amit építek egy rombusz hajtóművel.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> elektro Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás az oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Következő
4 / 18 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © 2003. Andai Szilárd