 |
Terminal Fórum
|
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése |
|
Szerző |
Üzenet |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Vas. Dec. 10, 2006 23:51 Hozzászólás témája: |
|
|
Egy kis dizájnos stirling motort kezdek építeni. A lényege az, hogy egy mosogatófémszivacs egy kis befőttes üvegben (mézes üveg pontosabban)
mozogna fel le. Az üveg teteje egy membránnal (lufi, gumikesztyű) lesz
lefedve és körbeszigetelőszalagozva. Egy cérna huzogatná a szivacsot,
ami ki jönne a membrán közepéből. A membrán közepére egy kupak lenne
ragasztva, ami közepe is ki lenne fúrva, hogy a cérna átmenjen rajta.
Egész pici lyukat körzőtűvel csináltam és a cérna éppen átmegy rajta.
Nagyon könnyen mozog a cérna, a lyuk apró, és remekül tömít. Nem a
membrán tömít, mert elég nagy lyuk lett rajta, az olaj kioldotta. A
cérna át van itatva olajjal, így még hangja sincs amellett hogy jóval
könnyebben siklik. A kupak mindkét oldalán a rajta áttolt rúdon 1-1
szívószál lesz a tolórúd,hogy ne féloldalas legyen a terhelés és az erő
sokkal jobb hatásfokkal adódik szimmetrikusan a forgattyústengelyre.
A cérna egy 1cm-es szívószáldarabra lesz kötve ami a forgattyún lesz rátoltva. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Hétf. Dec. 11, 2006 11:10 Hozzászólás témája: |
|
|
Modellmotort meg lehetne hekkelni, hogy stirling-motor legyen belőle? Legalábbis a munkadugattyú részét? A melegítő-kiszorító tartály az már problémásabb |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Kedd. Dec. 12, 2006 23:20 Hozzászólás témája: |
|
|
Na kész az üvegből készült stirling motorom és működik!!!
Nagyvonalakban a motor: befőttes üveg ledve gumikesztyűvel, átfúrt
kupakon cérna mozgatja a mosogatófémszivacsot, szivőszálak tolórúdak,
spraysdoboz a csapágytartók és villanyvezeték főtengely.
Itt lesz egy kis videórészlet:
http://tellurit.tvn.hu/uveg.mpg |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Pént. Dec. 15, 2006 22:32 Hozzászólás témája: |
|
|
Csináltam még egyet!!!!
Már 5 működő kismotorom van!
Pár perc és fel is töltődik a videó!
Videó itt lesz!
http://tellurit.tvn.hu/cerna.mpg
Cérna mozgatja a fémszivacsot és felül vizes papírzsebkendő biztosítja a hűtést. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 8:41 Hozzászólás témája: |
|
|
Akar valaki építeni házilag stirling
motort? Esetleg belekezdett-e már valamelyikőtök, vagy terveztek-e
építeni egyet? Kíváncsi lennék hogy ti milyen ötletekkel vitelezitek
ki, milyen paraméterekkel rendelkezik a ti motorjaitok. Jó lenne
tapasztalatokat cserélni, mert ugye a saját hibáiból, vagy éppen
sikereiből remekül tanul az ember ha építgeti a motorokat sorban, de
még többet segítene ha egymástól is tanulhatnánk. Nemcsak azokat érint
szerintem a téma, akik kifejezettem stirling
motor őrültek, hanem másoakt is. Gondoljatpok bele, ha közösen tudnánk
egy olcsón, jó hatáskkal egyszerűen megépítehető nagy teljesítményű és
nagy termikus hatásfokú stirling
motort, akkor miért ne lenne nagy haszna bármely háztartásban ilyen
energiára mellett. Lehetne nagy szivattyúkat hajtatni vele akár de
legjobb egy generátort tekernie és bármilyen elektromos gépet
üzemeltetni, hisz a gázár lehet nagy, de villamos energia még drágább.
Persze sokat megtehetik hogy fával fűtsék, az még olcsóbb, főleg ha
saját a fa. A hulladék hővel fűteni és melegvizet előállítani lehet.
Ennél jobban ki se lehet használni egy gépet sem.
A modell motok jó szórakozás jelenthetnek, remek szemléltető
eszközök és világosan mutatják az elv és a szerkezet egyszerűségét és
működését. Ne tévesszen meg titeket, hogy a kismodellek teljesítménye
elhanyagolhatóan csekély. Ha vörösizzásig hevítjük az alját, a tetejét
vizzel hűtjük, akkor a hatásfok nagyságrendekkel nő. Ha a
nyomásviszonyt 1,00001:1-ről növeljük pl 2.5:1-re, akkor a teljestménye
ugrágszerűen és nagyságrendekkel nagyobb lesz. Aztán ha a középnyomás
nem légköri 1bar lesz, hanem pl 10 vagy 20bar stb, akkor az eddiginél
többszörösen nagyságrendekkel nagyobb teljesítményű motorunk további 10
ill 20-szor erősebb lesz...
Remélem sikerül sokakat ösztönözni e remek motor elkészítéséhez és használatához. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
Elküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 11:12 Hozzászólás témája: |
|
|
Ne hagyd abba
Én akarok építeni egyet, csak elöbb más "projektek" futnak. Konkrétan elöbb kellene egy hobbycnc gép, hogy legyártsam vele a stirling
motor alkatrészeit. Amúgy értem a működését, de valami nem tiszta.
Miért jó, hogy a kiszorító dugattyú fémszivacs. Én tennék egy
fémszivacsot fixen a melegoldalra és egyet fixen a hidegoldalra. A
kiszorító meg valami semleges anyag lenne. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 19:41 Hozzászólás témája: |
|
|
stinkydiver írta: | Ne hagyd abba
Amúgy értem a működését, de valami nem tiszta. Miért jó, hogy a
kiszorító dugattyú fémszivacs. Én tennék egy fémszivacsot fixen a
melegoldalra és egyet fixen a hidegoldalra. A kiszorító meg valami
semleges anyag lenne. |
Azért jó a fémszivacs mint kiszorítódugattyú, mert amikor fel le mozog,
akkor a levegőt átömlik rajta és egyben regenerátor szerepét tölti be
ekkor. Az átáramló levegő attól fűggően merre áramlik, fel vagy le,
előmelegítődik ill. előhűtődik. Azért is jó, mert egyszerű, nem kell
csinálni dugattyút és külön csőveket a regenerátornak, hanem készen
van, csak rá kell húzni a tolórúdra és ennyi. A gyakorlat azt mutatja,
hogy nagyon gyorsan reagál így a kiszorítódugattyú mozgására a memebrán
vagy a dugattyú. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
Elküldve: Szomb. Dec. 16, 2006 21:54 Hozzászólás témája: |
|
|
jaa,
azt hittem, hogy teljesen átmelegszik meg lehül, azt nem akartam
elhinni. De ha nem sokat változik a hőmérséklete, csak a melegnek segít
lehülni, a hidegnek meg segít melegedni egy kicsit, akkor ok. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Vas. Dec. 17, 2006 22:33 Hozzászólás témája: |
|
|
stinkydiver írta: | jaa,
azt hittem, hogy teljesen átmelegszik meg lehül, azt nem akartam
elhinni. De ha nem sokat változik a hőmérséklete, csak a melegnek segít
lehülni, a hidegnek meg segít melegedni egy kicsit, akkor ok. |
na várj csak!
A regenerátor feladata, hogy a levegő vagy munkagáz hőmérséklétet
változtatja a hideg vagy meleg oldali hőfokra. Tehát ha meleg levegő
átömlik, akkor előhűl teljesen majdnem a hideg oldal hőfokáig és a
hideg oldal "csak" azért van hűtve, hogy a sűritéskor fejlődő hőt
elvezesse. Természeretes a meleg oldara is igaz ez. A regenerátoron a
hideg levegő átömlik a meleg oldalra, akkor a hőfoka egészen majdnem a
meleg oldali hőfokra emelkedik és a meleg oldalt azért kell fűteni,
mert az expanziókor létrejövő lehűlést elensúlyozza. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
durkonorbi ezüst tag
Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39 Hozzászólások: 21
|
Elküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 9:58 Hozzászólás témája: |
|
|
Én
azért kiegészíteném annyival, hogy a hőt ami kitágitja a gázt, azt a
melegoldalon veszi fel, és a hideg oldalon adja le ... a regenerátor
"csak" növeli a hatásfokot, azzal, hogy hőt tárol .... regenerátor
nélkül is működik a Stirling, csupán kisebb hatásfokkal ...
"meleg levegő átömlik, akkor előhűl teljesen majdnem a hideg oldal
hőfokáig és a hideg oldal "csak" azért van hűtve, hogy a sűritéskor
fejlődő hőt elvezesse"
Szerintem ez nem helytálló megállapítás .... ez maximum egy idealizált Stirling
lehetne, de a gyakorlatban ilyen nem hiszem hogy van .... márcsak azért
sem, mert egy mosogatószivacsot egy - még csak nem is teljes -
másodpercnyi ütem alatt nem tudsz lehűteni ill. felmelegíteni 100-200
ml levegővel ugy hogy a delta T akár 100-200 °C is legyen .. (ha pl.
rendesen fűtöd alulról) .... és ha megnézed pl. ezt a motor http://www.bullnet.co.uk/shops/test/images/solar4a.jpg , tudva, hogy milyen RPM-el dolgozik (magas
) akkor belátható, hogy a regenerátor feladata nem a "majdnem teljes
előhűtés" hanem a hatásfok növelése azzal, hogy nem távozik a felvett
hő 90 %-a hulladékhő formájában egy ütem alatt, csak mondjuk a 70%-a,
igy a maradék 20%-ot visszaforgatva nem kell a köv. üetmben 100%, csak
80 % hőt felvenni ugyanahhoz a teljesítményhez ....
Am I correct? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 10:28 Hozzászólás témája: |
|
|
durkonorbi írta: | Én
azért kiegészíteném annyival, hogy a hőt ami kitágitja a gázt, azt a
melegoldalon veszi fel, és a hideg oldalon adja le ... a regenerátor
"csak" növeli a hatásfokot, azzal, hogy hőt tárol .... regenerátor
nélkül is működik a Stirling, csupán kisebb hatásfokkal ...
"meleg levegő átömlik, akkor előhűl teljesen majdnem a hideg oldal
hőfokáig és a hideg oldal "csak" azért van hűtve, hogy a sűritéskor
fejlődő hőt elvezesse"
Szerintem ez nem helytálló megállapítás .... ez maximum egy idealizált Stirling
lehetne, de a gyakorlatban ilyen nem hiszem hogy van .... márcsak azért
sem, mert egy mosogatószivacsot egy - még csak nem is teljes -
másodpercnyi ütem alatt nem tudsz lehűteni ill. felmelegíteni 100-200
ml levegővel ugy hogy a delta T akár 100-200 °C is legyen .. (ha pl.
rendesen fűtöd alulról) .... és ha megnézed pl. ezt a motor http://www.bullnet.co.uk/shops/test/images/solar4a.jpg , tudva, hogy milyen RPM-el dolgozik (magas
) akkor belátható, hogy a regenerátor feladata nem a "majdnem teljes
előhűtés" hanem a hatásfok növelése azzal, hogy nem távozik a felvett
hő 90 %-a hulladékhő formájában egy ütem alatt, csak mondjuk a 70%-a,
igy a maradék 20%-ot visszaforgatva nem kell a köv. üetmben 100%, csak
80 % hőt felvenni ugyanahhoz a teljesítményhez ....
Am I correct? |
Na szóval!
persze működik regenerátor nélkül is, de akkor a hideg levegő
amikor átömlik, akkor nem melegszik fel rögtön, hanem csak lassan,
ahogy a meleg oldallal érintkezik. Amikor sima tömör papír regenerátor
használtam, akkor a levegő melegedése egész lassan történik, így nagyon
kicsi lehet fordulatszám. Tehát nagy a késlekedés, várni kell a
melegedésre, hűtésre. A regenerátoron átömlő levegő pillanatszerűen
melegszik, hisz ahhoz a pici tömegű levegő hőfokváltásához az a
hatalmas felületű ill viszonylag nagy tömegű, hőkapacitásű szivacs túl
sok is. A regenerátor felülről lefele egyre forróbb. Tehát a lefelé
ömlö levegő egyre melegebb lesz. Ez fordítva is igaz. A regenerátor
tehát nem egységes hőfokú, hanem felülről lefele melegebb. Ha a stirling
motornak 30Cos az alja, felül pl 100C akkor a renegerátor is kb felül
30 alul 100Cos és ahogy ömlik a levegő lefele úgy 30Cról 100ra vagy
forditva változik a levegő hőfoka, a regenerátor átlag hőfoka csak pár
fokot csökken vagy nő amikor hőt felvesz vagy ad le. A tapasztalatom
azt mutatja, hogy tömör dugattyú mozgatásakor a membrán erősen késve
mozog, hisz nem melegítődik elő a levegő, henem meg kell várni amig a
melg oldalfal átfűti.
Amikor fémszivacsot kezdtem használni, akkor szinte
pillanatszerűen hangosan csattan a membárn ki-be, annyira hatékonyan
fűt-hűt a regenerátor. A fordulatszám is 80RPM-ról 220RPM-re nőt.
Ideális esetbe a regenerátor fel fűti a hideg levegőt átömléskor
teljesen a meleg oldalira és az expanzió állandó hőfokon zajlik, csak
annyi hőt kell felvenni ami az expanzióhoz kell. Fordíitva is igaz,
sűrités előtt teljesen lehűl a levegő, a hideg oldal csak a sűrités
munka hőjét viszi el. Regenerátor nélkül, el kéne vinni azt a hőt is
ami a meleg levegőben van és még a sűrítési hőt is. Sokkal tübb hő
áramlana a motoron feleslegesen. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 10:42 Hozzászólás témája: |
|
|
Ros-Co. írta: | Modellmotort meg lehetne hekkelni, hogy stirling-motor legyen belőle? Legalábbis a munkadugattyú részét? A melegítő-kiszorító tartály az már problémásabb |
Persze, akármilyen dugattyús gép jó. A kiszorítós tartály
tulajdonképpen a sűritőtér. Besűríted a hideg oldaba, és pl a diesel
motornál gázolajat égetnek el ahhoz hogy felmelegedjen a gáz, a stirling motnál pedig átterleik meleg oldalba a gáz és úgy fűtik fel. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
Elküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 17:17 Hozzászólás témája: |
|
|
ok
infared. Kicsit beszűkült volt a gondolkodásunk. Azt, hogy a
regenerátor hűt/fűt csak úgy tudtuk elképzelni, hogy felmelegszik-lehül
(ami hihetetlen a tömege miatt). Arra nem gondoltunk, hogy az alja
meleg, a teteje meg hideg. De továbbra is azt mondom, hogy fix
mosogatószivaccsal "kiszőrőzni" alul felül javít a hatásfokon. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 18:06 Hozzászólás témája: |
|
|
És
ha erőszakkal a teljes gázt áttolnánk egy meleg hőcserélőbe, aztán
vissza a hidegbe? A gond a kettő közötti szigeteléssel van, ami a
hatásfokot döntően befolyásolja. Tehát pillanatok alatt kellene a gázt
átnyomni a két oldal között, ami között a termikus kapcsolat minél
kisebb kell hogy legyen. Nyilvánvalóan egy alul meleg felül kevésbé
meleg fémhenger ezt a feladatot elég rosszul látja el.
Egy hőszigetelt henger kellene, amiben van egy dugattyú. és egy másik, ami hűtve van (vízzel, megbordázva, ventillátorral stb)
A kettő egy csővel összekötve. A két dugó úgy mozogjon, hogy a gázt
ide-oda ki tudja szorítani. Elképzelhető hogy a kettő között szelepelni
kell, hogy a munkagörbe minél szögletesebb legyen, másképp szólva a gáz
átáramlása egyik helyről a másikra hirtelen történjen.
A munkadugattyú nem tudom hol helyezkedjen el... A kettő között valahol? Itt is el kell kerülni a hőveszteséget.
Amúgy rémlik valahol egy 4 hengeres St. motor elve. Az hasonlóan
megy, de az a tuti megoldás. Sajnos a pontos elvre így nem emlékszem.
A "különleges autómotorok" c. könyvből való.
ISBN 963-10-3874-2
Ezt aki tudja szerezze meg, nem csak a Stirling motor miatt. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Hétf. Dec. 18, 2006 22:55 Hozzászólás témája: |
|
|
Ros-Co. írta: | És
ha erőszakkal a teljes gázt áttolnánk egy meleg hőcserélőbe, aztán
vissza a hidegbe? A gond a kettő közötti szigeteléssel van, ami a
hatásfokot döntően befolyásolja. Tehát pillanatok alatt kellene a gázt
átnyomni a két oldal között, ami között a termikus kapcsolat minél
kisebb kell hogy legyen. Nyilvánvalóan egy alul meleg felül kevésbé
meleg fémhenger ezt a feladatot elég rosszul látja el.
Egy hőszigetelt henger kellene, amiben van egy dugattyú. és egy másik, ami hűtve van (vízzel, megbordázva, ventillátorral stb)
A kettő egy csővel összekötve. A két dugó úgy mozogjon, hogy a gázt
ide-oda ki tudja szorítani. Elképzelhető hogy a kettő között szelepelni
kell, hogy a munkagörbe minél szögletesebb legyen, másképp szólva a gáz
átáramlása egyik helyről a másikra hirtelen történjen.
A különleges autómotorokat én olvasgattam, sőt onnan hallottam először a stirling
motorról. A négyhengeres motor négy hengere sorba vannak kötve, alsó
rész a másik henger felső részével és így tovább. Ott nem kiszorító
elven megy, mindkettő dugattyú tömör.
Ismeritek a nem kiszoritós elvet? A két dugattyú mozgása a 90
fokos fázis eltolásnak köszönhetően olyan, hogy egyik hengerben mindig
sűrítést végeznek, amásikban pedig tágulást.
A munkadugattyú nem tudom hol helyezkedjen el... A kettő között valahol? Itt is el kell kerülni a hőveszteséget.
Amúgy rémlik valahol egy 4 hengeres St. motor elve. Az hasonlóan
megy, de az a tuti megoldás. Sajnos a pontos elvre így nem emlékszem.
A "különleges autómotorok" c. könyvből való.
ISBN 963-10-3874-2
Ezt aki tudja szerezze meg, nem csak a Stirling motor miatt. |
|
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 11:01 Hozzászólás témája: |
|
|
?? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
durkonorbi ezüst tag
Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39 Hozzászólások: 21
|
Elküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 12:31 Hozzászólás témája: |
|
|
Viszont
ha ez valóban igy van (a regenerátor hőmérsékleteloszlása nem homogén,
hanem lineárisan növekvő) akkor nemigen van értelme a "réz mosogató
szivacsnak" hiszen annak a jobb hővezetése miatt nem lenne olyan jó a
hőeloszlása, sokall inkább igyekezne kiegyenlitődni ....
Más: a regenerátort ha kihagyom de mondjuk élesen elkülönítem a
hideg-meleg oldalt (pl. horizontális dugattyú mellett) pl egy fűtött
acél meleg rész és egy hűtött alu hideg rész elválasztva pl. egy
kerámia gyűrűvel, vagy egyéb, jó mechanikai tulajdonságokkal
rendelkező, de nagyon csekély hővezetési képességű anyagból készült
gyűrűvel, akkor is eredményes lehet a dolog, nem? Ill. pl egy ilyen
elrendezéső motorba, ha a kiszorító dugattyút nem akarom szivacsból
(hanem pl. egy fém üreges hengerből) akkor hogyan érdemes regenerátort
tenni ... itt nem elméleti, hanem gyakorlati megvalósításra gondolok
.... ami képet linkeltem pl. pár hozzászólással előbb, abban
szerintetek van regenerátor? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 15:00 Hozzászólás témája: |
|
|
Hát igen, ennek a gyakorlati megvalósítása igen nehéz. Ezért csak pár cég gyárt Stirling-motort. A belsejét nem nagyon mutogatják... |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 17:39 Hozzászólás témája: |
|
|
Lehet
olyat hogy a kiszorítódugattyú tömör és tömített, de akkor a hengert
alul és felül oldalán megfúrod és összekötötd egy csővel, a csőbe
teszel a fix regenerátort.
Vegyétek észre hogy a stirling
motorban a tágulás és a sűrítés is izoterminkus, azaz állandó hőfokon
megy végbe. Tehát pl 80C hideg oldal és 700C meleg oldal esetén a
levegőt állandó 80Con összesűríted, tehát a sűritési hőt folyamatosan
le kell adni a hűtőviznek, hogy a hőfok nem emelkedjen. Aztán a levegőt
át kell terelni a meleg oldaba, de fel kell fűteni a regenerátorral
700Cra, hogy a tágulás elején már a hőfoka meg legyen és a táguláskor
állandóan kell tartani, tehát a tágulás hűtőhatását folyamatosan
elensúlyozni kell a meleg oldallal. Aztán a hgideg oldalba kell
terleni, de le kell hűteni a regenerátorral 80Cra.
A meleg oldal felveszi a hőt a motor az expanzióhoz, és a hideg
oldalt leadja a sűrítési hőt. A regenerátor nélkül még le kellene adni
a 700-ról 80Cra hűtéskor a levegőben benne rejlő hőt is, így egy csomó
hőt haszontalanul leadna még. A regenerátor amikor 80Cról 700C emeli a
hőfokát a levegőnek, akkor pont annyi hőt ad át, azaz hűl le, hogy a
majd legközelebb 700C-ról 80-ra tudja csökkeneteni a levegő
hőmérsékletét. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 18:03 Hozzászólás témája: |
|
|
na tehát így!
Amúgy tényleg érdemes nagyon a hideg meleg oldalt vmi rossz hővezető
lapkával elválasztani pl porcelánlappal. A regenerátor valóban nem jó
rézből annyival, mint gondolná az ember elsőre.
na porcelánlapot kell tenni a hideg és a meleg henger közé és
összehúzni csavarral. így nem áramlik hő feleslegesen a csőfalon
lefelé.
így: |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
Elküldve: Kedd. Dec. 19, 2006 19:43 Hozzászólás témája: |
|
|
ill.
van olyan konstrukció, hogy az egész henger rossz hővezető és az alja
meg a teteje alulemez. Az átmérőhöz képest lapos, kis löketü motornál
szokták így. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
durkonorbi ezüst tag
Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39 Hozzászólások: 21
|
Elküldve: Szer. Dec. 20, 2006 10:38 Hozzászólás témája: |
|
|
Akkor ez egy jó konstrukció lehet, ugye:
(ne a kivitelezést nézzétek, hanem az elvet ... )
 |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Tom12 arany tag
Csatlakozott: 2004.03.24., Szerda, 13:43 Hozzászólások: 359 Tartózkodási hely: Szeged
|
Elküldve: Szer. Dec. 20, 2006 11:31 Hozzászólás témája: |
|
|
Igen, ez egy remek konstrukció, csak:
1, A dugattyú magassága tegye lehetetlenné, hogy a hőszigetelő gyűrű a másik térfélre kerülhessen.
2, A displacer dugattyú légzáró kell legyen, hogy a gáz csak a regenerátoron közlekedhessen --> súrlódik.
3, A displacer dugattyú kivezetése légzáró kell legyen, hogy a munkagáz ne szökhessen meg --> súrlódik.
Házi körülmények között a 3. ponttal épp elég a probléma, az Infrared
által bevezetett "regenerátor displacer" nagyon jó kompromisszumnak
tűnik, persze továbbfejleszteni lehet még. Itt a regenerátor tömege is
alternáló mozgást végez, (növeli a dugattyú tömegét), durkonorbinál a
regenerátor légellenállásával lehet gond, valamint azzal a parazita
térfogattal, ahol a gáz csak pang, de munkát nem végez. A neten
tucatnyi működési elv fellelhető (ez is, a szigetelőgyűrű új számomra),
házilag legyártani viszont problémás mindegyik, ha hasznát is
szeretnénk látni, nem csak hogy működjön.
Az igazi sikert, úgy gondolom, akkor lehet elkönyvelni, ha a stirling motor tud legalább annyi energiát termelni, ami egy LED-et világításra bír.
Sajnos csak lelki "X díjat" tudok felajánlani az első dokumentált megvalósítónak, de induljon a verseny. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
durkonorbi ezüst tag
Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39 Hozzászólások: 21
|
Elküldve: Szer. Dec. 20, 2006 12:56 Hozzászólás témája: |
|
|
Ok,
pontosan ezért is irtam, hogy ne a kivitelezést nézzétek, mert ez csak
egy, az elvet szemléltető ábra amit paintben 2 perc alatt felrajzoltam!
De reagálva a problémákra:
1, ezt nem teljesen értem, de ha ugyanazt irom, le mint Te akkor bocs ...
szerintem a dugattyúnak akkorának kellene lennie, hogy a végső állásban
a szigetelőgyűrűt is kitakarja, vagyis a gáz mindig csak a meleg vagy
hideg fallal érintkezhessen ....
2, a dugattyú légzárását szerintem megfelelően percízen esztergált
(akár aluminium akár acél anyagból) részegységekkel és minimális
kenéssel meg lehet oldani, persze nem azt mondom hogy 100%-os lesz, de
ha a motor elér egy bizonyos fordulatot, akkor szerintem a
kompressziócsökkenés ami a tömítetlenségből adódik, elkezd csökkeni a
rövidebb munkaütemek miatt ... illetve ha hőtágulásból adódó
problémákat is figyelembe akarjuk venni, akkor ezt is bele kell
kalkulálni, persze gondolom ugy, hogy a gép alacsonyfordulaton
dolgozzon hézaggal, és amikor a tervezett üzemi hőmérsékletet elérte,
akkor legyen a tömítés a legjobb ...
2, igen ezen én is gondolkodtam, de szerintem ezt meg lehetne
oldani akár nagy nyomást is elviselő szimeringekkel, vagy ugyancsak
precíz esztergálással és kenéssel, magyarázat az előzőben ...
Munkagáznak első körben jó a levegő, és alaphelyzetben légköri nyomáson ....
A regenerátor légellenellásától nem tartok, viszont a "parazita
térfogat" -ot illetően valóban lehet teljesítménycsökkentő hatás ....
MIndenesetre ezeket egy viszonylag nagyobb átmérőjű, és rövidebb külső
regenerátor csökkentheti, amit ráadásul lehetne a "henger mintájára"
ugyanugy két felé osztani, köztük szigeteléssel, ezzel mintegy segítve
a regenerátorban található "fémszivacs" lineáris
hőmérsékleteloszlás-fenntartását ...
Mondja el mindenki (aki azért vmit konyít a dologhoz
) mi a véleménye / javaslata , mert szeretném, ha elméletben össze
rakva jó lenne, és akor meg is építem, de nem akarok drága eszterga
munkát/időt/anyagot pazarolni, szóval egy jó konstrukcióval kellene
előállni, hogy a megvalósítás és működés esélye is nagyobb legyen ...
Az infrared féle megoldás (regenerátor displacer) szerintem is jó
megoldás egyébként, kérdés, hogy hogyan vizsgázna egy nagyobb fordulatú
kompaktabb, öszeépitett gépben ....
Apropo: tudja vki, hogy azokban a stirling
modellekben, amiket lehet látni borszeszégővel 1000 RPM környékén
"zakatolni" és kicsik, kompaktak, fémesztergált munkák, azokban milyen
megoldás található a regenerátort tekintve? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szer. Dec. 20, 2006 18:06 Hozzászólás témája: |
|
|
Felülre nem érdemes kivezetni a gázt, oldaltról kéne középről.
Ha felhúzod a kiszorító dugattyút, akkor a gáz a meleg oldaba kerül és
kitágul, nyomja felfele a dugattyút, de hol megy a dugattyúig a gáz?
Bizony a regenerátoron keresztül megy egy egy része ami a dugattyú
alatt van lehűl és nem lesz akkora az össznyomása mint ha meleg lenne
az egész menyiség. Ha oldalt középen vezeted ki a gázt a dugattyúhoz,
akkor nem a regenerátoron közlekedik és nem hűl le a kitáguló gáz azon
része amely a dugattyú és a kiszorító dugattyús henger között van.
Amúgy nem értem mi a baj ha maga a regenerátor a kiszorító dugattyú
egyben. Tökéletesen elvégzi a kiszorító és renegerátor szerepet is, nem
kell csöveket heggeszteni, hanem egyszerű és kompakt, a fémszivacs nem
merev, nem akad és rugalamas nyomódhat a hengerfalhoz, tehát a levegő
nem mehet át mellette.
Az ilyen regeneratív displcer nem egyedi megoldásom, hanem a gyakorlatba használják is, nem én találtam ki.
Itt van egy példa egy stirling hűtőgépben:
 |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szer. Dec. 20, 2006 18:20 Hozzászólás témája: |
|
|
Én
most építgetem a nagyobb motoromat, ami nem modell lesz hanem
használható motor. kb 300W elég ha kijön belőle és már lehet a bicajt
hajtani egy kis turista gázpalackról.
A munkadugattyús henger egy bicajfujtató lesz. A dugattyú
(pumpabőr) kis súrlódással minimális olajzással (olajjal kell átitatni)
remekül tömít, a nyomás rászorítja a hegerfalra. A kiszorító henger egy
vascső és a tolórudat szelepszárszimmeringgel(teflon) tömítem kb
800Ftból meg van, és remekül zár, nem igényel kenést, mert a teflon
önkenő. Egy mosogatószivacs fog mozogni a kiszorítódugattyúként. Alul
gázperszelőhöz hasonló egőfejjel fűtöm kb naracspirosig (800-900C),
felül pedig vizzel hűtöm (kb 60-80C). A motor először légköri nyomáson
lesz tesztelve. Még ha kicsi levegő ki is sziszeg, akkor automatikosan
megszívja magát a hideg oldalon, mert vákuum kelekezik. A pumpabőr
egyben egyirányú szelep is, mert a nyomás a hegerre szorítja a
pumpabőrt, tehát nagy nyomáson egyre jobban tömít, vákuum esetén a
faltól elszakad (becuppan) és a levegő beszivároghat. Amúgy a
teljsítmény a bezárt gázmennyiségtől függ egyenes arányban, tehát a
hőfokokat állandóan érdemes tartani és a teljesítményt úgy növelni hogy
egy kistartályból levegőt kell nyomni a motorba. A tőmítettlenség miatt
elvesző levegőt automatikusan pótolja a tartály. A csökkenteni akarom a
teljesítményt akkor ki engedek a motorból levegőt. Elég minimális
mennyiségű levegő kell a motorba, kell egy kiskompresszor amit a motor
forgat, és állandóan egy tartályt tölt levegővel, amiből fel lehet
tölteni a motort ha negy telj. kéne. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szer. Dec. 20, 2006 23:33 Hozzászólás témája: |
|
|
Na
csak annyit csinátam, hogy az új cérnával huzogatott displaceres
motoromban kicseréltem a kicsi szivacsot egy nagyobbra és jobban
illeszkedőre és a változtatás nagyszerűen megnövelte a motor
nyomatékát, egészen le kellett szorítani a tengelyt hogy megállítsam. A
fordulatszám kb 150RPM volt a max, ez is többszörösére nőt az előzőhöz
képest, ahol 60-at se érte el.
VIDEÓ!
http://tellurit.tvn.hu/cnew.mpg
A motor bámulatosan egyszerű!
Álljatok neki megcsinálni.
így néz ki a motorom!
 |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Csüt. Dec. 21, 2006 8:05 Hozzászólás témája: |
|
|
Egy hordó méretű már egész jó nyomatékot adna. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
durkonorbi ezüst tag
Csatlakozott: 2006.12.01., Péntek, 10:39 Hozzászólások: 21
|
Elküldve: Csüt. Dec. 21, 2006 14:41 Hozzászólás témája: |
|
|
"Felülre nem érdemes kivezetni a gázt, oldaltról kéne középről.
Ha felhúzod a kiszorító dugattyút, akkor a gáz a meleg oldaba kerül
és kitágul, nyomja felfele a dugattyút, de hol megy a dugattyúig a gáz?
Bizony a regenerátoron keresztül megy egy egy része ami a dugattyú
alatt van lehűl és nem lesz akkora az össznyomása mint ha meleg lenne
az egész menyiség. Ha oldalt középen vezeted ki a gázt a dugattyúhoz,
akkor nem a regenerátoron közlekedik és nem hűl le a kitáguló gáz azon
része amely a dugattyú és a kiszorító dugattyús henger között van"
Valóban ebben teljesen igazad van, erre nem is gondoltam!
Akkor marad az előző konstrukció, annyi változtatással, hogy a kivezetés középen legyen! |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 1:21 Hozzászólás témája: |
|
|
Ros-Co. írta: | Egy hordó méretű már egész jó nyomatékot adna. |
sokan jönnek ezzel!
Ezzel a mérettel is lehetne igen nagy nyomatékú, nem egyszerűen
csak az arányosan nagyobb motor ad le nagy nyomatékot. Egyszerűen itt a
sűríytési viszont minimális, de ha pl erősebben lenne kivitelezve,
akkor ugyanilyen méretekkel és sűrírési viszonnyal ha 10barra sűrítene,
akkor expandáláskor kb 15barról lőne ki a membrán. Ehhez fel kéne
fújtani 10 barra, hogy ennyi legyen az alapnyomás. de ez se a membrán,
se a doboz sea forgattyú nem bírná, így marad a légköri nyomás. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 1:23 Hozzászólás témája: |
|
|
Valóban ebben teljesen igazad van, erre nem is gondoltam!
Akkor marad az előző konstrukció, annyi változtatással, hogy a kivezetés középen legyen![/quote]
Na várj csak ez elméletileg oké, hogy helytálló, de a gyakorlatban,
főleg a béta verziónál nem is vitelzik ki, egyszerűen a regenerátoron
ömlik fel a munkagáz és mégis prögnek 1000-el nagy nyomatékkal. Úgy
tűnik a gyakorlatban más tényezők lényegesebbek. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 1:51 Hozzászólás témája: |
|
|
Van egy újabb videó
http://tellurit.tvn.hu/st/d.mpg
Csak egy kicsit széthúztam a fémszivacsot, hogy jobban illszkedjen és a
cérna hosszát állítottam hogy nem érjen az aljába bele a szivacs alsó
holtpont környéként és már remekül megy gyertyával.
Csináltam egy étolajégőt, fentebb olvashatottok is róla!
Egy kupakot étolajjal felöntöttem, lefedtem egy sörösdobozaljjal,
aminek a középen lyuk van és összesorodott papírzsebkendő van átdugva
kanócként.
A gyertyától jobb, mert
-nincs szaga
-jóval tovább ég, órákig
-a láng magassága állandó, nem fogy, mint a gyertya.
-nem kormoz
-sokkal olcsóbb és a teljes mennyiség elég, nem marad viaszkupac
Tehát étolaj hajtja a stirling motoromat.
A hűtés nedves papírzsebkendővel van megoldva,
nem melegedhet túl, a hideg oldalon egész fent van a PVC oldalcső
Könnyen indul, stabil, már több, mint egy órát ment egyhuzamban.
Tehát igazi kis dísz lesz a nagymotorok mellett. A bicajomat stirling motor fogja hajtani, és még a számítógépen mellett lévő kis dísz is stirling motor.
Itt a VIDEÓ róla:
http://tellurit.tvn.hu/st/d.mpg |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 11:05 Hozzászólás témája: |
|
|
Infrared:
az alapnyomást nem lehet úgy beállítani, hogy az a motor teljes belső
szerkezetében meglegyen? Azaz a forgattyúsházban és a munkahengerben
is? Valahogy csak meg lehet csinálni a tömítést. Szerintem viszont a
házi kivitelhez kell egy légsűrítő is, ami pótolja az elszökő gázt. De
ennek csak töredék teljesítménnyel kell mennie.
Vagy lehet hogy elég egy 300barra felfújt sűrített levegős palack. A
Pr.. nevű áruházban lehet kapni hegesztő készletet, annak az
oxigénpalackja erre van hitelesítve. az ára 5-6K körül van. Az oxigént
el lehet használni pirózni, aztán jól jöhet tartálynak. A felfújást
búvár ismerősöknél kell megérdeklődni, majd utána is nézek. 300 bar nem
játék.
A kazánon gondolkoztatok már? Ha jó hatásfokot akartok az sem 1xű
dolog. Talán kis PB palackról lehetne járatni, de lehet úgy is, hogy
egy belsőég. motor injektorát használjuk fel, ami beporlasztja a
löttyöt. Ez esetben dízelolajjal is menne. Ne feledjük ez nem csak egy
mécses, ennek zárt térben, jó hatásfokkal mennie kell!
Gőzturbinát állítólag lehet csinálni egy használt marótárcsából.
Annak megfelelő a fogazása, igen erős anyag, bírja a meleget, ki van
egyensúlyozva... A tengely meg a csapágy az jó kérdés... |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 11:17 Hozzászólás témája: |
|
|
rosco!
meg lehet oldani hogy az alapnyomás legyen a forgattyúsházban, sőt a
gyáriak űígy mennek. Így nem kell sűrítéshez nagy erő, táguláskor
egyszerűen a nyomáskülönbség hat. Hülyeség 20bárról kilőni a dugattyút
hogy aztán 10barra megint sűrítsen, hanem meg van a 10bar nyomás a
házban és sűrítéshez kapásból 10bar előny van és táguláskor is elég
10barhoz méretezni.
a topic eleje felé írtam, hogy először pb gázzal gondoltam, aztán porlasztott étolajjal fűteni a motorom.
A meleg oldat 900Con akarom járatni, a hideget 80C-on.
A fűtéskor keletkező (2000Cos) gázok még ha tökéletesen le is adják
a hőt 900Cra, akkor is 900Cosan távoznak a kéményen, az pazarlás, de
annyit teszek hogy a beszívott levegővel lehűtöm ellenáramba, így a
levegő elvileg 900Cra melegítődik elő. Így nem távozik a kéményen hő,
és az égés is 900Cról indul, sokkal jobb hatásfokkal és égési hőfokkal. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
Ros-Co. a fórum lelke

Csatlakozott: 2004.11.08., Hétfő, 20:03 Hozzászólások: 5489 Tartózkodási hely: Bp.
|
Elküldve: Szomb. Dec. 23, 2006 11:33 Hozzászólás témája: |
|
|
A
2ütemű motor forgattyúsháza előre fel ven készítve nyomásra. Ebből ki
lehet indulni. A baj az, hogy a meleget nem bírja, tehát mindenképp
lesz veszteség a dugattyúnál. Kerámiából meg macerás hengert és dugót
csinálni. Majd megkérem a NASA-t
a kiszorítót viszont lehetne kerámiával borított fémből megcsinálni, és
lehetőleg a forgó kivitelűt. A tengely ha bronzperselyben futna, plusz
még egy szimmering, az tudná szigetelni a nyomást. Mondjuk a kenés még
mindig problémás... Mondjuk spéci grafitos olaj.
A 2ü motornál el kell tömni az átömlőket, a forgattyúsházat is
lezárni, bele némi olajat, meg a 10 bart. A gyújtógyertya helyén
rézcsövön mehetne be a munkagáz ide -oda. A kiszorítót egy vascsőből,
vagy régi poroltó házából lehetne megeszkábálni, mert az vas, és
nyomásálló. A Fűtő oldalra meg fűtőbordákat ( ) hegeszteni. A hideg oldalt meg én vízzel hűteném, autóhűtővel elvezetve.
Problémás még a légsűrítő pumpa, és a víz keringetése (ez utóbbi lehet
hogy felesleges, bár sztem nem) Mert más rész is túl akar majd
melegedni... |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Kedd. Dec. 26, 2006 12:00 Hozzászólás témája: |
|
|
Na
most már hagyom a kis modelleket, amúgy is nem ezek érdekelnek ,hanem a
nagyok. Amit építek egyenlőre 200W-ot elég ha teljesít, mert bicajra
ennyi elég lesz.
Kész van a tömített dugattyús henger és a forgattyússzerkezet, váz,
csapágyazás. A motortól függeltenül egyenlőre kiísérletezem a stirling lelkével, a kiszorítós hengerrel.
Na itt van a kép, már csak ugye a kiszorítós rész hiányzik és be lehet
indítani. (a kép előtt van a injekciós kis változat, de ez csak
szemléltetőeszköznek jó)
http://rgb.tvn.hu/200.jpg
Tehát a kiszorítós henger következik! A kiszorítódugattyú egy
üresfémhenger lesz amit megtömök mosogatófémszivasccsal. A fémszivacs
vas, tehát a hőt bírja. A szivacsos henger egy hengerben fog mozogni. A
tolórúd talán egy szelepszárból(négyütemű motorból) lenne jó
és szelepszárszimmeringgel tömíteném. Ezek gyárilag egymáshoz
vannak passzítva tehát nem lenne gond a tömítéssel. A nagyobb hengerben
mozogna a kis henger, ami a regenerátort tartalmazza. A nagy henger
oldalából jönne ki egy cső amin kersztül a fujtatóhoz lenne kötve.
Egyenlőre egy nyomásmérőt tennék rá, felfujtatnám és mozgatnám a
tolórúdat éls nézném mennyire tömít a szimmering. aztán felhevíteném a
nagyhenger alját vagy 5-600Cra a tetejét csapból folyó vizzel hűteném
és megint csak huzogatnám a tolórudat és nézném a nyomásváltozást.
A nagy henger alsó oldala, ami forró, lehetne vékony porcelánbélésű
akár, hogy az idővel képződő rozsdás fal, de okozon nagy surlódást.
Ketté lehetne továbbá vágni a nagyhengert és porcelánkoronggal
eláválasztani a felső hideg oldalt a lenti melegtől. A belső kishenger
ami szivaccsal van tömve, lehetne vastagfalú porcelán, így jól
hőszetelne és nem is rozsdálna szét.
A 700Con üzemelő vas tiszta rozsda lesz idővel. Mivel lehetne ezt megakadályozni? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
Elküldve: Szer. Dec. 27, 2006 9:22 Hozzászólás témája: |
|
|
>A 700Con üzemelő vas tiszta rozsda lesz idővel. Mivel lehetne ezt megakadályozni?
horgany spray? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Szer. Dec. 27, 2006 19:51 Hozzászólás témája: |
|
|
stinkydiver írta: | >A 700Con üzemelő vas tiszta rozsda lesz idővel. Mivel lehetne ezt megakadályozni?
horgany spray? |
Az mi akar lenni? |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
Elküldve: Szer. Dec. 27, 2006 23:32 Hozzászólás témája: |
|
|
az
cink bevonatot csinál. De most rákerestem googléval és 300,500 meg 600
C -ig hőállóakat találtam. Mondjuk ettől még akár jó is lehet. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Csüt. Dec. 28, 2006 17:41 Hozzászólás témája: |
|
|
stinkydiver írta: | az
cink bevonatot csinál. De most rákerestem googléval és 300,500 meg 600
C -ig hőállóakat találtam. Mondjuk ettől még akár jó is lehet. |
Na igen a horgany cink akar lenni, de a cink 4-500con elolvad. Nekem 7-800Con fog üzemelni. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
bandiras2 arany tag
Csatlakozott: 2004.10.08., Péntek, 12:27 Hozzászólások: 224 Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
|
Elküldve: Csüt. Dec. 28, 2006 18:28 Hozzászólás témája: |
|
|
Krómoztasd le.
1-2 darab nem lehet nagyon drága... |
|
Vissza az elejére |
|
 |
wassermann arany tag
Csatlakozott: 2004.03.24., Szerda, 13:43 Hozzászólások: 238
|
Elküldve: Csüt. Dec. 28, 2006 21:41 Hozzászólás témája: |
|
|
Ez
nem ilyen egyszerű! - úgy tudom a króm és a nikkel közvetlenül nem
szereti a vasat! Asszem a kettő közé még egy réz bevonat is kell
mindenképp ... |
|
Vissza az elejére |
|
 |
ffodor vas-tag
Csatlakozott: 2007.01.01., Hétfő, 18:47 Hozzászólások: 3 Tartózkodási hely: MAKÓ
|
|
Vissza az elejére |
|
 |
ffodor vas-tag
Csatlakozott: 2007.01.01., Hétfő, 18:47 Hozzászólások: 3 Tartózkodási hely: MAKÓ
|
Elküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 19:45 Hozzászólás témája: |
|
|
Egy gyors megvalósítás, ellenőrízzétek, jól gondoltam-e:
Ha elmegyek egy kocsibontóba és veszek kettő db kispolszki motort, ami 4 ütemű 2 hengeres, 2x300 kcm, kenés, tömítés megoldva
- kikötöm a szelepek vezérlését, hogy mindig maradjanak zárva
- a két motor főtengelyét 90 fokkal eltolva összekapcsolom
- a megfelelő hengereket gyertyalyukakon keresztül csövel, regenerátoron keresztül összekötöm
- az egyik komplett blokkot forró vízbe teszem
- a másik komplett blokkot hideg vízbe teszem
- létrejön kettő db kétdugattyús alfa típusú Stirling motor |
|
Vissza az elejére |
|
 |
MotoHacker gyémánt tag

Csatlakozott: 2005.01.28., Péntek, 20:39 Hozzászólások: 2257 Tartózkodási hely: Bp
|
Elküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 20:02 Hozzászólás témája: |
|
|
A
belsőégésű motor erre alapból nem alkalmas,nagy teljesítményre és
nyomatékokra méretezett,de minél olcsóbb és primitívebb mechanikai
kialakítása miatt jelentős az energiafogyasztása munkavégzés
nélkül,tehát alapjáraton is.
Az alapjárat célja ugyanis mindössze a motor "készenlétben"
tartása,az elfogyasztott üzemanyag ilyenkor mind csak a jelentős belső
súrlódás igen rossz hatásfokú leküzdését szolgálja.
A "megfordítási nyomaték" vagy "hidegindító nyomaték" még ennél is
egy nagyságrenddel több,mert a motor alapáraton ugye folyamatos kenést
kap,ehhez viszont már forognia kell.
Az azonos méretű stirling motorból kinyerhető nyomaték a belsőégésű motor megmozdításához,üzemben tartásához szerintem kevés.
A dugattyúk tömítését illetve a csapágyazást szárazon is jobb
siklási tulajdonságú anyagra cserélve(pl teflon) elképzelhető egy otto
motorból átalakított stirling motor...de ehhez már igen profi felszerelés és nem kevés kisérletezés kellene.
Ha nekifogsz,sok szerencsét és kitartást hozzá!! Mindeképp
méltányolandó erőfeszítés,és még mindig ezerszer egyszerűbb mint
házilag a semmiből összehozni egy ilyen méretű dugattyús szerkezetet. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
ffodor vas-tag
Csatlakozott: 2007.01.01., Hétfő, 18:47 Hozzászólások: 3 Tartózkodási hely: MAKÓ
|
Elküldve: Hétf. Jan. 01, 2007 20:25 Hozzászólás témája: |
|
|
Egy gyors számítás, ellenőrízzétek, helyes-e:
- Átlagos nyomás, Pm: 1MPa (10atm? keréknyomás 2atm!)
- Tágulási tér lökettérfogata, Vse: 1200cm3
- Tágulási tér gázhőmérséklete, Te: 97°C, 370°K, forró víz, szokásos hengerfej hőm.
- Sűrítési tér gázhőmérséklete, Tc: 17°C, 290°K, hideg víz
-Munkagáz: levegő
Ekkor:
- Maximális kimeneti teljesítmény, Ls: 205,2W
- Motor sebessége, n: 307,3 1/perc
Sztem meg sem mozdul....
Ha Munkagáz: Hidrogén, más változatlan:
- Maximális kimeneti teljesítmény, Ls: 697,3W
- Motor sebessége, n: 1086,2 1/perc
Ez sem sok ahhoz képest, hogy mekkora monstrum....
Szerintetek?
/H. vagyok , tűzijáték helyett ezt nézem.../ |
|
Vissza az elejére |
|
 |
stinkydiver arany tag

Csatlakozott: 2006.07.22., Szombat, 18:22 Hozzászólások: 108 Tartózkodási hely: Ercsi
|
|
Vissza az elejére |
|
 |
PumaElBusta arany tag

Csatlakozott: 2004.03.24., Szerda, 13:43 Hozzászólások: 199 Tartózkodási hely: Szekesfehervar
|
Elküldve: Kedd. Jan. 02, 2007 17:14 Hozzászólás témája: |
|
|
"A Stirling-motor több mint 50 százalékkal volna képes csökkenteni az elfogyasztott benzin és dízel üzemanyag mennyiségét,..."
"Eközben pedig a Stirling-motor hatékonysága több mint 30 százalékkal jobb,"
"A Strathclyde egyetem kutatóinak azóta sikerült bebizonyítani, hogy
azonos lökettérfogat mellett ugyanannyi teljesítmény nyerhető ki a Stirling-motorból, mint egy hétköznapi benzinmotorból."
na ez az ami nekem kicsit magas, igy egy cikken belul. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
webmaestro ezüst tag
Csatlakozott: 2006.11.11., Szombat, 22:06 Hozzászólások: 23
|
Elküldve: Szer. Jan. 03, 2007 19:31 Hozzászólás témája: |
|
|
Két ötletem gondolatébresztőnek:
1:
A regenerátor egyik vége mindig hideg, a másik vége mindig meleg.
Nomármost ha jó hővezető anyagból van, akkor folyamatos a hőáramlás a
regenerátor anyagán belül (tehát melegszik a hideg vége), ami nem a
munkagázt (levegőt) hűti/fűti, ezért veszteségként jelentkezik.
Javaslatom: a "réteges regenerátor", melynek az a lényege, hogy a
regenerátor több darabból álljon, amelyek között hőszigetelő, de
levegőt áteresztő rétegek legyenek (pl : több réteg mosogatószivacs
között több réteg műanyag szúnyogháló).
2:
Power stirlitz motor: Két motorkerékpár-blokk, közös főtengelyen,
90 fokos eltolással hajtva, közöttük vastag cső, belül regenerátorral
végigrakva. Az egyik blokk gyárilag vízhűtéses legyen (könnyű lesz
hűteni), a másik pedig léghűtéses (egy kicsi tűz is nagy felületen
tudja melegíteni a bordákat). A káros hővezetés miatt a meleg hengert
valahogy el kell hőszigetelni a rendszer többi részétől. A
forgattyúsház (is) teljesen zárt legyen, csak a tengely jöjjön ki
(brutális szimeringgel). Most jön a veszélyes rész (csak saját
felelősségre!!!!!!): az összeszerelés utolsó pillanatában öntsünk a
szerkezet belsejébe X(?) mennyiségű folyékony nitrogént, majd gyorsan
zárjuk le. A nitrogén felmelegedve kitágul és már meg is van a nagy
hatásfokhoz szükséges munkanyomás
Találtam hasonlatos képet is:
http://www.stirlingmotor.com/buecher/bpl_viebach_500.jpg
(ötleteim kereskedelmi célú felhasználása után minden jog fenntartva  |
|
Vissza az elejére |
|
 |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 335
|
Elküldve: Csüt. Jan. 04, 2007 20:04 Hozzászólás témája: |
|
|
Na csináltam egy béta stirling modellt!
ITT VAN a VIDEÓ!
http://tellurit.tvn.hu/forroviz.mpg
Tehát egyhengerben (energiaitalos aludoboz) mozog a kiszorító
fémszivacs és felül egy lufival van lefedve. A lufi középen nagy
lyukkal rendelkezik, tehát nem tömít és nem szorul a cérnára, ami
mozgatja a fémszivacsot. A cérnát eléggé megfogná és amikor srégen
húzná akkor ki is nyílna a lyuk. Tehát középen pici lyukas kupakkal
ragasztottam le a lufit középen. Ebben a merev lyukban elég jól tömít a
cérna és nagyon könnyen mozog, és nem is koptatja, nem hasítja szét a
lufit. A kupak célja még a lufi erejének átadása a tolórudaknak. Két
tolórúd biztosítja hogy nem csuklik egyik oldalra el. A két rud között
húzódik a cérna.
A motor érdekessége hogy nem csak egyszerűsége, de már egy pofár forró vízbe márva is működik.
Már gyertya lángon igen erőteljes löketei vannak, (gázlángon csak
másodpercekig bírja az eleinte, aztán nem is mertem benne tartani,
egyszerűen a forgattyústengely nm bírja a nagy nyomatékot) tehát ez a
modell lesz az alap egy napkolektoros modellnek, amit építek egy
rombusz hajtóművel. |
|
Vissza az elejére |
|
 |
|
|
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban
|
|