Milyen a JÓ műrepülő modell? /szándékosan nem írtam F-3-A- t, mert más modellekkel is lehet szépen műrepülni./

Tehát: PRECÍZ - KÖNNYŰ-és SZÉP. Értem ez alatt a gondosan épített csavarodás mentes, és viszonylag könnyűre épített modelleket. A könnyűség persze nem mehet a szilárdság rovására, mert itt néha nagy sebességekről van szó. /felületi terhelés= kb 55-65 gr/dm2./

A fesztáv és a törzshossz közel azonos legyen! A szárny legyen különösen könnyű. Főleg a szárny végek!!! /gondoljatok a tehetetlenségre./
Tájékoztatásul: Egy 170 cm fesztávú középen 37 cm a végén 28 cm mély Dalotel szárny súlya, behúzható futóval három szervóval együtt, 85 dkg volt!

Jót tesz a modell stabilitásának, ha a belépőél kissé hátra van törve. Ez elsősorban szeles időre, és gyors gépre vonatkozik.
Sajnos csutka-törzsű, nehéz, elcsavarodott modellel nem lehet szépen műrepülni.

A kormány-felületek illesztése is kényes, a légrés ne legyen 0,5-1 mm-nél nagyobb. A kormánykitérések modellenként változóak- de alapban mindíg kisebb kitérésekkel kezdjünk. A vizsintes vezérsík a modell hossztengelyéhez képest, 0- állásszöggel épüljön. A szárnynak 1 fok javasolt./szimmetrikus profil/

A - V- beállításról:

Alsószárnyas gépnél szükséges! egy minimális 0,5-1-fok.
Középszárnyasnál - 0- fok legyen!

A függőleges vezérsík tengelye lehetőleg merőleges legyen, a törzs hossztengelyére. /késrepülés, legyezőforduló./

A súlypont:
lényeges kérdés. Ha a terv megadja, kezdjük úgy, de inkább kissé orrnehéz legyen a gépünk. Hátul, tanácsos egy kis súlykamrát elhelyezni! Erröl majd a késrepülésnél többet is szólok!!!

A motor:
A motor-tengely rendszerint 1-2 fok lefelé és kb. u. ennyi jobbra húzatást igényel. A légcsavar, a motorhoz illeszkedjen. Kisebb emelkedésű csavarral lassúbb,nagyobbal gyorsabb a gép általában. Persze az átmérő- emelkedés arány is fontos. 6,5- motoroknál 10x5-6 10 cm3 mocihoz 11x7 12x6 lehet jó.

Tank:

10- 15 perc repülésre méretezzük. Több nem kell. A tank középvonala a porlasztótű magasságába essen, bármely motor-elrendezésnél. A búvárcső ne érjen hozzá a tank végéhez, és ne tudjon előrebukva felakadni. A földi motorpróbánál 45-fokra emeljük fel a modell orrát, és a porlasztót úgy állítsuk be, hogy ne fulladozzon a motor. Mindég inkább dúsabb keveréket kapjon!

A futómű:
a lehető legalacsonyabb legyen a terepviszonyok függvényében. Fűben, sajnos kissé hosszabb szükséges.