No de most a lényegről. Tehát: hátszélben repülünk a már belőtt egyenesünkön. Amikor a modell eléri a 150-200 m es szakasz első harmadát, a gázt egy picikét vissza vesszük, a modell orrát szinte észrevétlenül megemeljük, /hogy a pontozók ne vegyék észre hi-hi./ majd csűrővel viszonylag gyorsan a hátára fordítjuk. Gáz rá..!

Nagyon fontos, hogy teljesen vízszintesen álljon a szárny. Ha valamerre lóg, arra el fog kanyarodni a modell. A magassági enyhe nyomásával egyenes síkban kell tartani a gépet. Ha sokat kell nyomni, akkor valami nem jó.. Vagy fejnehéz, vagy kevés a motor lefelé húzatása. Álásszög probléma is lehet. A lényeg az, hogy igen enyhe nyomással kell a gépnek szépen egyenesen repülnie.

Amikor elértük a szakaszunk második harmadának végét, picit ismét megemeljük a modell orrát - természetesen most nyomással - gáz picit vissza, majd csűrővel visszafordítjuk normál repülési helyzetbe a modellt.

Figyelem! A csűrésnél a magassági már mindig neutrális helyzetben legyen !!! majd - gáz rá...!

Ha nincs jelentős szél, akkor visszafelé is gyakoroljuk, mert soha nem lehet tudni, hogy egy versenyen honnan fog fújni a szél. Aki soha nem akar versenyezni, de szeretne jó pilóta lenni, az is mindíg ilyen értelemben gyakoroljon.

A hátonrepülést stabillá kell tenni, nem szabad gondolkodni azon hogy most nyomás, vagy húzás? A legjobb módszer, hogy amikor már elég biztonságosan repülünk háton akkor kezdjünk el fordulókat repülni jobbra és balra is.

Természetesen a fordulóban nem húzni kell, hanem nyomni a magasságit.

Nagyon jó iskola, a beidegzéshez. Aki megtanul símán nyolcasokat repülni, maga előtt, nem pedig maga körül!!! az már tud hátonrepülni.

A későbbiekben nagyon sok figurában előfordul - ha csak rövid szakaszon is - a hátonrepülés.

Aki úgy érzi, hogy már nagyon megy, az megteheti, hogy egyszer jobbra csűrve, máskor balra csűrve fordítsa hátára a modellt. Meglátjátok, hogy mennyire nem egyformán fog menni. /bevallom őszintén hogy ahol tehetem ott mindíg balra csűrve fordítom át a modelljeimet az egyes figurákban/

Természetesen ez nem mindíg lehetséges.pl. egy váltott késrepülésnél. De hol van még az !?

Jó gyakorlást.