1916 Június 18 -án azonban ez sem segített. Neve a - műrepülők - emlékezetében örökre fentmaradt.



Nézzük: Szemben a széllel , a már sokat emlegetett egyenes repülési pályánkon, a pályaszakasz közepén felhúzzuk a modell orrát és egy szabályos bukfencet kezdünk el. Mielőtt a modell elérné a bukfenc felső pontját, egy határozott, de nem túl gyors csűréssel talpára fordítjuk. Figyelem! A csűrés pillanatában, a magassági kormánynak neutrális helyzetben kell lennie, különben dobott figura lesz belőle.

Most egy rövid egyenes repülési szakasz követklezik.Ez a - szakasz kb. 1 - sec. legyen. Tehát nem azonnal következik a figura második része, mely - okán kombinált Immelmann - ról beszélünk.

Nos: A rövid, de felismerhető egyenes repülés után, a gázt szinte teljesen visszavesszük, a modell orrát enyhe nyomással lefelé fordítjuk és egy fél előrebukfencet repülünk.Amikor a modell eléri a bukfenc alsó pontját,határozott, de nem hirtelen mozdulattal, talpra állítjuk a csűrővel. Természetes, hogy a csűrés pillanatában a magassági ismét neutrális helyzetben kell legyen! Amikor már talpon egenesen repül a modell, a gázt visszadjuk.

Meg kell itt említenem, hogy a legjobban beállított modellek is hajlamosak az előre félbukfenc során, csűrő-irányban enyhén kifordulni a síkból. Sajnos erre nem lehet trimmelni ezt vezetéssel kell megoldani. /rendszerint enyhe -jobb csűrés kell! /
A jelenség oka, a levett gáz miatt megváltozott nyomaték - viszonyokban keresendő.

A figura kritikus pontjai: Az előre - félbukfenc átmérőjének megítélése, valamint a kellő pillanat megérzése, a csűréshez.

Nagyon sok gyakorlás kell ennek a látszólag egyszerű figurának a pontos - szép végrehajtásához.

A végrehajtás során nagyon figyeljünk a következőkre:
1. A figura kezdetekor a modell a pálya - szakasz közepén legyen.
2. A szárny ne lógjon egyik odalra sem.
3. A félbukfec szép gömbölyű, egyenletes sebességű legyen.
4. A félorsót még teljes gázzal a legmegfelelőbb pillanatban kell végrehajtani. / Tehát nem korán és nem későn./
5 .Az egyenes szakasz legyen felismerhető, vízszintes../ Kb. 1 cec./
6. Az előre - félbukfenc visszavett gázzal repülendő. / Különben túlságosan felgyorsul a modell. /
7. A figura alsó pontját rengeteg gyakorlással próbáljuk a kezdési magassággal azonos szintre vinni. / nagyon nehéz!!! /
8. A visszafordítás után, a modell vízszintesen haladjon tovább, a már visszatett gázzal.

Sok sikert a gyakorláshoz. Mindíg jusson eszünkbe e- figura névadója, mikor ezt repüljük. Nagy pilóta volt.