1916
Június 18 -án azonban ez sem segített. Neve a - műrepülők - emlékezetében
örökre fentmaradt.
|
Nézzük: Szemben a széllel , a már sokat emlegetett egyenes repülési pályánkon,
a pályaszakasz közepén felhúzzuk a modell orrát és egy szabályos bukfencet
kezdünk el. Mielőtt a modell elérné a bukfenc felső pontját, egy határozott,
de nem túl gyors csűréssel talpára fordítjuk. Figyelem! A csűrés pillanatában,
a magassági kormánynak neutrális helyzetben kell lennie, különben dobott
figura lesz belőle.
Most egy rövid egyenes repülési szakasz követklezik.Ez a - szakasz kb.
1 - sec. legyen. Tehát nem azonnal következik a figura második része,
mely - okán kombinált Immelmann - ról beszélünk.
Nos: A rövid, de felismerhető egyenes repülés után, a gázt szinte teljesen
visszavesszük, a modell orrát enyhe nyomással lefelé fordítjuk és egy
fél előrebukfencet repülünk.Amikor a modell eléri a bukfenc alsó pontját,határozott,
de nem hirtelen mozdulattal, talpra állítjuk a csűrővel. Természetes,
hogy a csűrés pillanatában a magassági ismét neutrális helyzetben kell
legyen! Amikor már talpon egenesen repül a modell, a gázt visszadjuk.
Meg kell itt említenem, hogy a legjobban beállított modellek is hajlamosak
az előre félbukfenc során, csűrő-irányban enyhén kifordulni a síkból.
Sajnos erre nem lehet trimmelni ezt vezetéssel kell megoldani. /rendszerint
enyhe -jobb csűrés kell! /
A jelenség oka, a levett gáz miatt megváltozott nyomaték - viszonyokban
keresendő.
A figura kritikus pontjai: Az előre - félbukfenc átmérőjének megítélése,
valamint a kellő pillanat megérzése, a csűréshez.
Nagyon sok gyakorlás kell ennek a látszólag egyszerű figurának a pontos
- szép végrehajtásához.
A végrehajtás során nagyon figyeljünk a következőkre:
1. A figura kezdetekor a modell a pálya - szakasz közepén legyen.
2. A szárny ne lógjon egyik odalra sem.
3. A félbukfec szép gömbölyű, egyenletes sebességű legyen.
4. A félorsót még teljes gázzal a legmegfelelőbb pillanatban kell végrehajtani.
/ Tehát nem korán és nem későn./
5 .Az egyenes szakasz legyen felismerhető, vízszintes../ Kb. 1 cec./
6. Az előre - félbukfenc visszavett gázzal repülendő. / Különben túlságosan
felgyorsul a modell. /
7. A figura alsó pontját rengeteg gyakorlással próbáljuk a kezdési magassággal
azonos szintre vinni. / nagyon nehéz!!! /
8. A visszafordítás után, a modell vízszintesen haladjon tovább, a már
visszatett gázzal.
Sok sikert a gyakorláshoz. Mindíg jusson eszünkbe e- figura névadója,
mikor ezt repüljük. Nagy pilóta volt. |