Maga a figura egy igen látványos és nem túl nehéz manőver. Bemutatókon előszeretettel alkalmazzák, mert szinte minden modellel végrehajtható. Versenyen történő bemutatása, ahol a pontozók árgus szemmel figyelik, már nem olyan egyszerű.
Sok ugyanis a hiba lehetőség és a precíz kivitel ennek megfelelően nehéz.

Kezdjük el : A modell hátszélben repül, teljes gázzal. Az ismert pályaszakaszunk középső pontján kissé túlhaladva, elkezdünk egy hátrabukfencet. Mivel hátszélben repülünk kissé energikusabban kell megemelni, majd gömbölyű íven tartani a gépet.

A bukfenc felső pontján túljutva - 45 - fokos szögnél / a talajhoz viszonyítva / megnyomjuk a magasságit és egy rövid, egyenes szakasz következik, háton / természetesen tartva a - 45 - fokot! / hozzávetőleg 1 sec. egyenes repülés után egy félorsóval talpra állítjuk a háton repülő modellt.

Ezután ismét rövid egyenes, majd enyhe húzással az eredeti magasságra repülünk.
Figyelem: ez a repülési szakasz már egy újabb bukfenc ívén halad! A befejezés egybeolvad a második szakasz kezdetével!

Fontos! A gáz maradhat végig maximumon, de elegánsabb ha a félorsó előtt kissé visszavesszük. Amikor elértük a kiinduló magasságot ismét teljes gázt adunk.

Ekkor jön a figura második része, most már szembeszéllel repülve. Felhúzzuk a modell orrát és elkezdjük az újabb bukfencet.
Megismételve az előbb leírtakat, ismét megvárjuk a - 45 -fokos háton helyzetet, majd a rövid egyenes szakasz után talpra csűrünk, repülünk egyenesen tovább, majd finom húzással a kiinduló magasságra helyezkedünk.

Mivel itt az egyenes szakasz és a félorsó hátszélbe kerül, a gázt le kell venni a félorsó előtt! A figura végén, gáz - vissza.

Ez így leírva, kissé bonyolultnak tűnik, de nem az. Kezdők előszeretettel repülik , persze hibákkal tele. A lgcsúnyább hiba az, mikor alig hogy elérte a modell a - 45- fokot, azonnal csűrés következik, a magassági még húzva van és egy elfuserált
dobott - félorsó következik, sokszor az iránytól is eltérve.




A figura kritikus pontjai:

1. A bukfenc legyen mindíg szép lágy, gömbölyű. Sajnos másképp kell repülni a hátszeles és a szembeszeles részét.
Hátszélben erőteljes felhúzás után nem szabad hagyni elsodródni a széllel! Ez főleg erősebb szél esetén fordul elő!
A szembe szeles bukfencnél pedig arra kell ügyelni. hogy ne dobja hátra a modellt a szél, mert akkor tojás alakú lesz a figura.

2. A középső egynes szakaszok 45 fokosak legyenek. A túl lapos, vagy túl meredek egyenesek lehetetlenné teszik a jó
végrehajtást.

3. A félorsók, az egyenesek közepén legyenek. A csűrés idején a magassági kormány neutrális helyzetben legyen.

4.Az átmenet az egyik figura - szakaszból a másikba, lágy harmónikus szinte észrevétlen legyen,


Egy gyakorlati tanács: Először szélcsendben, teljes gázzal repülve gyakoroljunk. Amikor már érezzük a pozíciókat, akkor kezdjünk a gázzal is játszani. Szeles időben mindíg szükséges a gáz korrekciója. Az viszont többlet ügyességet és odafigyelést igényel.