Fölfelé teljes gázzal emelkedjünk a figura felső pontjáig. Ez egy normál bukfenc átmérőjének feleljen meg. Ott szintén határozott, de már nem annyira erőteljes húzással hátára fordítjuk a gépet. A hátonrepülési szakasz pontosan olyan
hosszú legyen mint a felfelé haladó egyenes. A hátonrepülési szakasz utolsó harmadában, a gázt teljesen el kell venni.

Készüljünk fel arra, hogy a gáz levételekor némely modell merülni fog. Ezért kissé rá kell nyomni. Ha ezen a rövid részen erre nem hajlamos, akkor egy igen jó modellünk van és az nagyban megkönnyíti a munkát.

A szakasz végén ismét húzással, lefelé-függőleges helyzetbe visszük a gépet és alapjáraton megyünk a figura kezdő magasságára. Ott erőteljes húzás vízszintesig, majd gáz vissza, teljesen.

Jó végrehajtás esetén egy szép négyszöget repültünk. Modelltől függően lehet a végrehajtás fázisaiban kisebb korrekciókat végezni.

Most is megemlítem, hogy szélcsendes időben mindkét irányból repüljük meg a figurát. Ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni!

A főbb hibalehetőségek:

1. A figura kezdetekor a modell nem vízszintesen repül. A felhúzásnál ezért balra,vagy jobbra elhúz. Javítás: tökéletes kezdés.

2. Ha már a felszálló ágban húz el valamerre a gép, akkor oldalkormánnyal kell korrigálni, amihez jó szem és sok gyakorlás szükségeltetik. Vigyázat: a felhúzásnál ne nyúljunk bele a csűrőbe.!!! / Kezdők gyakori hibája /.

3. A felső vízszintes szakasz emelkedik , vagy süllyed. /tehát nem vízszintes/
Javítás: magassági kormánnyal.

4. Ugyan ez a szakasz, eldől jobbra , vagy balra, /tehát a szárny lóg valamerre/.
Javítás: csűrőkormánnyal.

5. Még mindíg ez a szakasz, kilép a síkból jobbra, vagy balra.
Javítás: oldalkormánnyal.

6. A lefelé haladó függőleges egyenes hibái lényegében megegyeznek a felfelé haladóval, tehát a javítás is hasonló.

7. Az alsó vízszintes szakasz egyértelmű,de ide tartozik egy fontos momentum. Meg kell tanulnunk a gázzal úgy bánni, hogy közben ne mozdítsuk el az oldalkormányt, / ez kezdőknél gyakori hiba/.

Amennyiben ennél a figuránál nehézségekbe ütközne a pontos függőlegesek repülése, lapozzunk vissza a bukfenc beállításához
és ellenőrizzük a modell szárnyának kiegyensúlyozását. A probléma ugyanis itt hatványozottan jelentkezhet, a szűk forduló
miatt.

Türelem és gyakorlás,gyakorlás, gyakorlás....