![]() |
![]() |
Hogy a motorunk megfelelően működjön porlasztónknál el kell sajátítani a megfelelő beállításokat. Mivel egy igen apró és érzékeny szerkezetről beszélünk (0,5-20 ccm-s motorok) tudnunk kell, hogy nagyon időjárás érzékenyek. Szinte minden repítés előtt apró állításokat kell elvégeznünk a tökéletes és üzembiztos járás érdekében. |
![]() |
A
beállítás folyamata a
következő lépésekből
álljon: Amennyiben a motor egyáltalán
nem indul el, úgy zárd el a porlasztót
teljesen, és a porlasztó tût csavard be
teljesen. Utána 1,5 fordulatot ki. A fõ
tût (racsnis kézzel
állítható) tekerd be és 2
fordulatot ki. Fogd be a porlasztó
szívó nyílását
és 3-4 szer forgasd át a légcsavart a
kezeddel. Ekkor megjelenik az üzemanyag a
porlasztóban. Izzíts, majd indítsd a
motort. Motor típus válogatja, de alap járati vagy
max. 1/4 gáz állásnál
indulnia kell. Az fenti lépést persze csak akkor
kell elvégezni ha a motor egyáltalán
nem indul. Miután már jár a motor,
állítsuk be a maximális
fordulatszámot!
|
![]() |
Tartsd a
gépet 45 fokos szögben úgy, hogy a
gép orra álljon az égnek, a farka
pedig a föld felé. Adj rá teljes
gázt és a racsnis tûszelepet addig
forgasd apró mozdulatokkal valamelyik irányba,
(rájössz magadtól is) amíg a
motorod fel nem pörög teljes
fordulatszámra. Egyszer eljutsz odáig, hogy a
fordulatszám csökkenni fog. Ekkor a tuszelepen
nyiss 1/8 fordulatnyit (2 ricnyit). A
beállítás akkor jó, ha az
igy beállított fordulatszám valamivel
a maximális fordulatszám alatt van. Erre
azért van szükség, mert ha
úgy hagynád a tuszelepet, hogy teljes fordulaton
pörögjön a motorod, nagyon könnyen
lefulladhat akár egy egyszerű forduló
során is. De így biztosítod a
biztonságos járását,
még ha az kicsit a teljesítmény
rovására is megy. Ezzel a második
lépés be is fejeződött.
|
Harmadik
lépés : A racsnis tuszelepeddel
átellenes oldalon van egy másik csavar, ennek
neve a porlasztó tû. Ezt vedd most
kezelésbe! Ha a motor alap járatról
füstölögve, prüszkölve
pörög fel teljes fordulatra, akkor zárni
kell rajta. Nagyon piciket 1/8-nyi fordulatokat tekerj rajta
befelé addig míg ez a jelenség
megszűnik. Ha az alap járatról
gáz adásra lehörög, lefullad,
akkor kis fordulatokkal kifelé kell tekerned rajta. Ha ezt a
csavart be tudod állítani a megfelelő pontra,
ehhez a továbbiakban csak nagyon ritkán, vagy
egyáltalán nem is kell nyúlnod
többé
|
![]() |
Utaltam
már arra, hogy itt egészen kis
motorokról van szó, és ebből
fakadóan nagyon érzékeny
szerkezetekről, amely az időjárás
változásait nagyon megérzi. Minden
reptetés elott ajánlatos elvégezni a
fõ tûszelep (maximális fordulat)
beállítását, mely
pár percet vesz csupán igénybe, de
biztosítja, hogy gépünkkel
biztonságosan szelhetjük a kék eget.
Tehát a korábbiakban leírtaknak
megfelelően végezzük el a következő
állítást: Tartsd a gépet 45
fokos szögben úgy, hogy a gép orra
álljon az égnek. Adj rá teljes
gázt és a fõ tûszelep
segítségével
állítsd be a maximális
fordulatszámot, majd a tûszelepen nyiss 1/8
fordulatnyit.
|