Hogy a motorunk megfelelően működjön porlasztónknál el kell sajátítani a megfelelő beállításokat.

Mivel egy igen apró és érzékeny szerkezetről beszélünk (0,5-20 ccm-s motorok) tudnunk kell, hogy nagyon időjárás érzékenyek. Szinte minden repítés előtt apró állításokat kell elvégeznünk a tökéletes és üzembiztos járás érdekében.

A beállítás folyamata a következő lépésekből álljon: Amennyiben a motor egyáltalán nem indul el, úgy zárd el a porlasztót teljesen, és a porlasztó tût csavard be teljesen. Utána 1,5 fordulatot ki. A fõ tût (racsnis kézzel állítható) tekerd be és 2 fordulatot ki. Fogd be a porlasztó szívó nyílását és 3-4 szer forgasd át a légcsavart a kezeddel. Ekkor megjelenik az üzemanyag a porlasztóban. Izzíts, majd indítsd a motort. Motor típus válogatja, de alap járati vagy max. 1/4 gáz állásnál indulnia kell. Az fenti lépést persze csak akkor kell elvégezni ha a motor egyáltalán nem indul. Miután már jár a motor, állítsuk be a maximális fordulatszámot!
Tartsd a gépet 45 fokos szögben úgy, hogy a gép orra álljon az égnek, a farka pedig a föld felé. Adj rá teljes gázt és a racsnis tûszelepet addig forgasd apró mozdulatokkal valamelyik irányba, (rájössz magadtól is) amíg a motorod fel nem pörög teljes fordulatszámra. Egyszer eljutsz odáig, hogy a fordulatszám csökkenni fog. Ekkor a tuszelepen nyiss 1/8 fordulatnyit (2 ricnyit). A beállítás akkor jó, ha az igy beállított fordulatszám valamivel a maximális fordulatszám alatt van. Erre azért van szükség, mert ha úgy hagynád a tuszelepet, hogy teljes fordulaton pörögjön a motorod, nagyon könnyen lefulladhat akár egy egyszerű forduló során is. De így biztosítod a biztonságos járását, még ha az kicsit a teljesítmény rovására is megy. Ezzel a második lépés be is fejeződött.
Harmadik lépés : A racsnis tuszelepeddel átellenes oldalon van egy másik csavar, ennek neve a porlasztó tû. Ezt vedd most kezelésbe! Ha a motor alap járatról füstölögve, prüszkölve pörög fel teljes fordulatra, akkor zárni kell rajta. Nagyon piciket 1/8-nyi fordulatokat tekerj rajta befelé addig míg ez a jelenség megszűnik. Ha az alap járatról gáz adásra lehörög, lefullad, akkor kis fordulatokkal kifelé kell tekerned rajta. Ha ezt a csavart be tudod állítani a megfelelő pontra, ehhez a továbbiakban csak nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem is kell nyúlnod többé
Utaltam már arra, hogy itt egészen kis motorokról van szó, és ebből fakadóan nagyon érzékeny szerkezetekről, amely az időjárás változásait nagyon megérzi. Minden reptetés elott ajánlatos elvégezni a fõ tûszelep (maximális fordulat) beállítását, mely pár percet vesz csupán igénybe, de biztosítja, hogy gépünkkel biztonságosan szelhetjük a kék eget. Tehát a korábbiakban leírtaknak megfelelően végezzük el a következő állítást: Tartsd a gépet 45 fokos szögben úgy, hogy a gép orra álljon az égnek. Adj rá teljes gázt és a fõ tûszelep segítségével állítsd be a maximális fordulatszámot, majd a tûszelepen nyiss 1/8 fordulatnyit.