F-18 depron

F-18 A0

Szabás minta A0 méretben 80.Kbyte

F-18 A4

Szabás minta A4-es,25 lapra bontva.115 kbyte

Alapvetõ kellékek,segédeszközök : Papir ragasztó bármilyen,éles szike,papir ragasztó szallag (a festõk használják),epoxy (két komponensü 5 perces) vagy purex ragasztó. A test Depronból készül (3 mm vastag),beszerezhetõ modell boltokban pl. Origomodell de kapható barkácsáruházakban is táblás kivitelben.
A letöltött szabás mintát össze illesztjük,illetve ragasztjuk a papír ragasztóval ezután a kör vonalak mentén kivágjuk.Ollóval vagy pengével mindegy de ne a konyha asztalon csináljuk mer összefogjuk karcolni!A depron táblára ráhelyezett szabás minta alapján vágjuk ki az elemeket.Érdemes ragasztás elött összeilleszteni az elemeket hogy pontossan dolgoztunk-e! Ha nem, még nem késõ javítani,ha elszabtuk inkább vágjunk uj elemet mert a végén megbánjuk hogy itt meg ott csunyácska! Ezeket ragaszuk össze értelem szerüen,ha purex ragasztót használunk érdemes egy próbát csinálni mert eléggé habosodik igy pl. az ábrán látható illesztésnél csak belülröl használjuk,a habosodás miatt nem lessz szép az illesztés ezért a látható helyeken inkább az epoxy-val ragaszunk.
Saját elgondolásból meg erõsítettem (kibéleltem) belülrõl az orr részét balsa fával (1.5 mm-es),hogy igy talán jobban elviseli az orra esésnél elõforduló töréseket..
A munka nehezebb része a magassági kormány kivitelezése,itt egy 3mm-es szén rud megy keresztül a gép testen,ezt érdemes 4.5 mm-es szén csõ darabokon (3.db,a képen pirossal jelölve) a stabilitás érdekében átvinni,mintha csapágyazást készitenénk a tengelynek..
Én a motor tartót rétegelt lemezbõl készítettem a képen látható módon,még a magassági kormány lapát tengelyét is átvittem rajta ami így utólag elgondolva lehet nem is elõnyõs mert a motor toló ereje feszítheti a tengelyt ami nehezen mozoghat és leterhelheti a szervót!! (remélhetõleg berepülésnél kiderül)
A csürõt vezérlõ szervókat könnyedén bevághatjuk közvetlen a szárny alá,utánna át kell lyukasztanunk a gép közepén lévõ merevítést hogy a kábelét át lehessen vinni..
A tengelyt mozgató szerkezet inmbusz csavarját kicseréltem hogy hátulról egy csavarhuzóval állítható legyen ..
A dekoráció után érdemes kivágni a vevõ helyét + a szárnyat is hogy a szervó kábelekhez hozzá lehessen férni..

Az akku a sulypont miatt mindenféle képpen elörre kerül a kabin alá,nekem teljessen az orrhoz közel jött ki a sulypont,ez a tervrajzon C.G. jelölésnél kell hogy legyen..

A kabin és az orr részt a tervrajz több depron összeragasztásával mutatja,én styro habból vágtam ki és utólag csiszoltam formára,elõszõr durvább (50-80-as) a végén finomabb (180-200-as) csiszoló papirral..

A végeleges összeállítás :

Suly :
380 gramm +akku
Motor + szab. :
AXI (ujra tekercselt) 25A
Szervó :
TowerPro 9 grammos
Akku :
Li-Po 1350mAh
Vevõ :
Jeti Rex 4

Sok sikert kivánok minden vállalkózó kollégámnak aki megépítí ezt a szép modellt..

Amint meg lessz a berepülése a galéria/videók rovatba felteszem a videót!