F-18 depron
![]() |
F-18 A0 Szabás minta A0 méretben 80.Kbyte |
F-18 A4 Szabás minta A4-es,25 lapra bontva.115 kbyte |
Alapvetõ
kellékek,segédeszközök : Papir ragasztó
bármilyen,éles szike,papir ragasztó szallag (a festõk
használják),epoxy (két komponensü 5 perces)
vagy purex ragasztó. A test Depronból készül
(3 mm vastag),beszerezhetõ modell boltokban pl. Origomodell de
kapható barkácsáruházakban is táblás
kivitelben.
|
![]() |
A
letöltött szabás mintát össze illesztjük,illetve
ragasztjuk a papír ragasztóval ezután a kör
vonalak mentén kivágjuk.Ollóval vagy pengével
mindegy de ne a konyha asztalon csináljuk mer összefogjuk
karcolni!A depron táblára ráhelyezett szabás
minta alapján vágjuk ki az elemeket.Érdemes
ragasztás elött összeilleszteni az elemeket hogy pontossan
dolgoztunk-e! Ha nem, még nem késõ javítani,ha
elszabtuk inkább vágjunk uj elemet mert a végén
megbánjuk hogy itt meg ott csunyácska! Ezeket
ragaszuk össze értelem szerüen,ha purex ragasztót
használunk érdemes egy próbát csinálni
mert eléggé habosodik igy pl. az ábrán látható
illesztésnél csak belülröl használjuk,a
habosodás miatt nem lessz szép az illesztés ezért
a látható helyeken inkább az epoxy-val ragaszunk.
|
![]() |
Saját
elgondolásból meg erõsítettem (kibéleltem)
belülrõl az orr részét balsa fával (1.5
mm-es),hogy igy talán jobban elviseli az orra esésnél
elõforduló töréseket..
|
![]() |
A
munka nehezebb része a magassági kormány kivitelezése,itt
egy 3mm-es szén rud megy keresztül a gép testen,ezt
érdemes 4.5 mm-es szén csõ darabokon (3.db,a képen
pirossal jelölve) a stabilitás érdekében átvinni,mintha
csapágyazást készitenénk a tengelynek..
|
![]() |
Én
a motor tartót rétegelt lemezbõl készítettem
a képen látható módon,még a magassági
kormány lapát tengelyét is átvittem rajta
ami így utólag elgondolva lehet nem is elõnyõs
mert a motor toló ereje feszítheti a tengelyt ami nehezen
mozoghat és leterhelheti a szervót!! (remélhetõleg
berepülésnél kiderül)
|
![]() |
A
csürõt vezérlõ szervókat könnyedén
bevághatjuk közvetlen a szárny alá,utánna
át kell lyukasztanunk a gép közepén lévõ
merevítést hogy a kábelét át lehessen
vinni..
|
![]() |
A
tengelyt mozgató szerkezet inmbusz csavarját kicseréltem
hogy hátulról egy csavarhuzóval állítható
legyen ..
|
![]() |
A
dekoráció után érdemes kivágni a vevõ
helyét + a szárnyat is hogy a szervó kábelekhez
hozzá lehessen férni..
|
![]() |
Az akku a sulypont miatt mindenféle képpen elörre kerül a kabin alá,nekem teljessen az orrhoz közel jött ki a sulypont,ez a tervrajzon C.G. jelölésnél kell hogy legyen.. A kabin és az orr részt a tervrajz több depron összeragasztásával mutatja,én styro habból vágtam ki és utólag csiszoltam formára,elõszõr durvább (50-80-as) a végén finomabb (180-200-as) csiszoló papirral.. |
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||
A végeleges összeállítás :
Sok sikert kivánok minden vállalkózó kollégámnak aki megépítí ezt a szép modellt.. Amint meg lessz a berepülése a galéria/videók rovatba felteszem a videót! |
![]() |