FIK 100 RC-sítés
![]() |
Nem csak kezdõ modellezõknek! Nagyon jó vitorlázó tulajdonságával lett köz kedvelt kézbõl el dobós modell! Sokan átalakítják hogy távezérelhetõ legyen plussz még motoros hajtással is felszerelik!
|
![]() |
Modell boltokban kapható, EPP anyagának köszönhetõen szinte törhetetlen! Több méretben létezik 60/80/100/120 cm-es szárny fesz távolságban!
|
![]() |
Az átalakítás a 80cm-es tõl felfelé ajánlott! Többféle RC megoldás létezik erre a nagyszerü és egyszerû modellre,lényeges hogy itt is törekedni kell amennyire lehet a könnyítésre! Az alábbi képeken jól látható a motor rögzítése és szervók elhelyezése is : |
A szervókat érdemes beragasztani SBS,vagy epoxi ragasztóval! A motor elhelyezése tetszés szerint az orrba vagy mint az EasyStar-nál felül egy hab-ból készített tartón (ebben az esteben figyelni kell a motor tartó kialakításásra és a motor tartó dõlés szögére,minél magasabban van a motor a testhez képest annál nagyobb az erõkar ami függõlegessen hat a gépre ezért a (nagy motor fordulat) ill. toló erõ nagyon lebillentheti a gép orrát repülés közben): |
Fontos hogy meg legyenek a párhuzamok,a gumis szárny rögzítésnél is figyeljünk rá : A test és a szárny sem igényel plussz merevítést, ugy jó ahogy van!
|
|
A kormány emelõt mozgató rudazatok 1.5mm-es szén rudak,vagy hurka pálcák a végükön zsugor csõvel és acél szállal. Ami fontos még a sulypont ez a szárny elejétõl számítva kb. 25%-ra kell hogy legyen de a pontos sulypont a legjobban így állítható be (óllozva az rcmodell fórumról (SRY kollégától)) : Kell egy domb, meg szélcsendes idő. Eldobod vagy 10-20-szor, egyenesben tartva nézed meddig megy. A magasságival ne nyúlj bele, éppen az a cél,hogy kiderüljön a hibás beállítás. A magassági kormány kitérése 0 fok legyen. Valószínűleg kegyetlenül merülni fog, majdhogynem orral fog leérkezni. Vidd hátrébb kicsit a súlypontot, aztán dobás újra. Egészen addig kell hátra vinni a súlypontot amig el nem kezd bólogatni, kóvályogni repülés közben. Ha ilyen instabil viselkedésűvé válik akkor egy picit vissza előre a súlypontot és helyben vagyunk, be van lőve a géped. Ha ennek ellenére sem repül szépen, kis merüléssel akkor le kéne mérni a szárny állásszögét, mert ott is lehet némi probléma..... de ebbe csak akkor érdemes belebonylódni, ha a súlypont már a helyén van. |
![]() |
![]() |
|
![]() |