A csomagolás kibontása után meglepõdtem hogy milyen jó minõségü modellt kaptam.A fóliázás teljessen hibátlan,látszólag az alkatrészek is meg vannak..

 

 

Kitölti a nagyra nyitott konyha asztalt

(és ez csak a mini verzió)!!

Az össze szerelés elsõ fázisának a farok részt gondoltam.Elkezdtem müanyag zsanérral,az elsõ zsanér az oldalkormány lapáton (a képen látszik is) elég nehezen sikerült be építenem,a balsát szét kellett faragni és feszíteni hogy bemenjen,így maradtam a gyári üvegpapiros zsanérnál..

 

 

A belsõ részeket ki kentem vizesbázisu lakkal,ez szép felültetet ad és a réseket is (ahová gyárilag esetleg nem kentek ragasztót) kitölti...De mint utólag meg tudtam epoxy ragasztó sima nitró higítóval felkevere jobb eredményt ad mint a lakkozás,igaz ez utóbbi pár nap mire kiszárad!

.

 

Sajnos a motor tartó bakot el kellett forditanom.

A gyári 45'-ban (west .36 motorhoz tervezték) elfordítva van,de az én OS motoromhoz ez a szög sehogysem jön ki

Az így felszerelt motor tartón az OS moci pont fejjel lefelé lessz,mivel ugyan ez a motor így már volt használva gondoltam nem lessz vele probléma.

 

A motor elhelyezése a kipufogó miatt csak egy féle képpen lehet hogy ha nem a gyári West .36-os motor szánjuk bele
A bowden-ek befüzése talán a legnehezebb feladat,ezt én 0.5 acél szállal füztem be a testbe (celluxal ráragasztottam a bowden-t )
Az oldalkormányt vezérlõ szervó a kabin kapott helyet,így igen könnyedén beépithetõ és késõbb állítható!
A gép magassági vezérlõ szervójához már duplán mennek a bowdenek ezt már kicsit nehézkessebb volt beállítani.. Hozzá teszem aki már épített Hype modellt (pl. Zenn modell /Csaba) felhívta a figyelmemet hogy egy pár repülés után meg kell huzni a bowdeneket mert meg nyulnak!!
A csürõ lapokat mozgató szervó,itt viszonylag egyszerü feladatunk van.

Többen kérdezték a gép sulyát,ezt a következõ képpen mértem le. Mivel nem áll meg az orrán igy nagyon finoman a farok szárnynál meg tartottam! Lásd a képen :

Ebben a mérésben még nincs benne az orr kup,a légcsavar,az orr burkolat és a vevõ akku!

Ha a mérleg nem csal (eddig nem csalt) akkor a képen látható az eredmény (1724gramm)! Ádám kollégám szerint ez hihetetlen,itt valami nem kóser (pl. rossz a mérleg)...

Tehát az össz sulya 1900gramm körül alakul,a gyári adatok szerint is ennyi!

 

A csürõk kitérése kezdõknek mindkét irányba 25mm,az EXP. értéke 15%-25% ,haladóknak a max.kitérést ajánlja a gyári leírás..

A magassági mindkét irányba kezdõknek 25mm,szintén expózva,a haladóknak max kitérés ..

Az oldal kormány 45' vagy max. kitérés,de ehhez már a kabin alatt lévõ szervó karjait meg kell hosszabítani mert nem lessz elegendõ a mozgás utja!

A sulypont 100-110mm-re adta meg a weston,a 100mm a szárny élétõl tökéletes,a sulypont mérésekor legyen teli a tank!