A hiányos ismeretek, felelőtlen viselkedés sajnos sok baleset okozója. A balesetek súlyossága a kisebb nagyobb (esetenként több százezer forintos) anyagi kártól a különféle testi sérüléseken át a halálesetig terjed. Felelős, előrelátó gondolkodással és viselkedéssel a balesetek elkerülhetők! Ezért kérek mindenkit, feltétlen tartsa be a következő szabályokat: - Aki csak most ismerkedik a modellezéssel, kérjen személyesen segítséget a rutinos sporttársaktól a repítés alapjainak és a biztonsági ismeretek elsajátításához. A szimulátor programoknak vajmi kevés köze van a való élethez. - A reptéri szabályokat mindenkinek be kell tartani! Lásd lejjebb. - Rádiót sosem szabad addig bekapcsolni, amíg a többi modellezővel nem egyeztettük a saját frekvenciát (csatornát), mert a frekvenciaütközés (rákapcsolás) a levegőben lévő modell iranyíthatatlanná válását, lezuhanását okozza! - Az autónkat mindig a kifutópályától távol, a kijelölt parkolóban hagyjuk! - Felszállás előtt mindig ellenőrizni kell a repülőt műszakilag, mechanikák állapotát, a kormányok megfelelő működését, rádió hatótávolságát, telepek töltöttségét. - A repülőgép motorját a starthelyen indísuk, ne az autók között! A forgó légcsavar rendkívül veszélyes (több vérzõ végtagott láttam már!!), a forgási síkjában illetve előtte tartózkodni tilos! A porlasztót sose a légcsavar forgási síkján átnyúlva állítsuk! - Az esetleg együtt repítő pilóták mindig egy csoportba álljanak, ha esetleg több száz méter választja el őket, az rádiózavart okozhat! - Repíteni mindig a kifutópályával párhuzamosan, magunk előtt kell. Fejünk fölé, hátunk mögé, autók fölé, nézők fölé repülni tilos! - Mindig meg kell tervezni mit akarunk a levegőben a modellel végrehajtani, a rögtönzés újabb veszélyforrás! - Ez a lista korántsem teljes, célom pusztán a figyelem felhívása volt! |