
Ha szembe kerülünk
azzal az ötlettel hogy hogyan tudnánk modellünk szemszögébõl
digitális fotót vagy videó felvételt készíteni
nem lessz egyszerü feladatunk.Elõször is olyan kamerát
kell választanunk ami nagyon könnyü max.150-200 gramm!
Még ez a suly is lehet nehéz,ez attól függ
milyen a repülönk mennyire fogja bírni a suly felesleget.Egy
jól beállított modellt teljessen megzavarhatunk
(elveszitheti a sulypontját) már 80-100 grammal is! Ezért
fokozott figyelmet érdemel a kamera felszerelése.Elsõnek
mindenképpen a szárny alá tanácsolom mert
itt még variálható a sulypont..
Manapság
elég nagy a választék kamerából,lehet
kapni már 20 grammos kamerákat is,egy ilyen könnyü
kamerát egy 4 ccm-es robbanó motoros modell vidáman
felvisz,szinte bárhová helyezzük (a rögzítés
lehet akár gumi vagy tépõzár)

Hagyományos
fényképezõgép formánál már
barkácsoláni kell valami féle tartó konzolt
és ezt tépõzárral vagy pici csavarral kell
rögzíteni.A tartó konzolt célszerü és
könnyü elkészíteni fábol,minden féle
képpen figyelve a kamera be kapcsoló gombjára.Mert
ugye be is kell kapcsolni mikor a helyén van..


Az itt látható
képen 5 mm-es depronból készült kabin utánzatba
van be vágva a kamera helye.

De
ez még sajnos nem elég,meg kell nyomni az exponáló
gombot hogy képünk elkészüljön erre
két lehetséges mód van.
1.
Ha tudja a fényképezõ gépünk
a végtelen sorozat módót akkor elég
legumizni az exponáló gombot.
2.
A másik megoldás a tartó konzolra fel szerelni
egy szervó motort ami nyomkodni fogja ez exp.gombot.Ebben
az esetben gondolni kell arra is hogy ha nem exponálunk
bizonyos ideig (általában 30sec.) akkor kikapcsol
a fénykepõgépünk!
Ebben
az esteben szükségünk lessz egy szabad csatornára
(ha a távirányítónk és a vevõnk
is tudja akkor az 5-ös ami a kerék ki-be huzatás)
ezen keresztül vezérelni lehet szervót.
|
|
Fontos
!! Fel és leszálláskor legyünk mindig óvatossak
mert kameránk nem erre van tervezve.