Mesebeli Balmora és füvesített Vvardenfell - Vality mestertől
Akár a Morrowind Upgrade sorozatomba is beilleszthettem volna a most következő ajánlót, de nem tettem. Ugyanis sokkal inkább egy modder teljes munkásságára hívnám fel a figyelmeteket, amely megér egy önálló hasábot. Ha azt mondom Unique Landscapes az Oblivionhoz, szerintem mindenki tisztában van a név mögötti tartalommal. Az UL több, mint 20 cyrodiili tájat varázsolt egyedivé és adott nekik gyönyörű, egyedi megjelenést. Vality munkái hasonló szerepet töltenek be a Morrowind esetében. Olyan területekhez nyúlt hozzá, mint Balmora, Bitter Coast Region és az Ascadian Isles esőerdői, de nem félt mélyebben megbojgatni a játék tartópilléreit sem.
Alapvetően egy grafikai tuningról van szó, mely során az eredeti fákat, bokrokat és azok textúráit cserélik le a modulok. Ki gondolta volna, hogy egy ilyen csere ilyen lélegzetelállító eredményt érhet el. A Morrowind elkezdett élni, lélegezni, eltűnt a kopárság, s picit közelebb kerülünk egy virtuális zöld természethez.
A Balmora Mod volt az, melyet elsőként teszteltem. Igazából elég lenne képeket linkelnem, mivel ezen modok esetében egy kép többet ér ezer szónál. Balmora egy igazi, szelíd de misztikus otthonná alakult át a mod aktiválásával.
A Rainforest - azaz esőerdő - modulok is teljesen más, de szebb és érthetőbb megjelenést varázsoltak az adott területeknek. Minden földrésznek teljesen egyedi hangulata lett. Bevallom őszíntén, szám tátva maradt már a képek láttán is, a játékban pedig....
Az Oblivion megjelenésekor mindenki dobott egy hátast a látványtól, a befüvesített és virágbaborult domboldalak és mohával benőtt sziklál láttán. Már akkor gondolhattuk, hogy a kiváló veterán TES 3 modderek nem fogják hagyni, hogy Vvardenfell kopár maradjon. Vality egy olyan projektbe kezdett, mely során befüvesíti Morrowindet. A mod egyelőre fejlesztés alatt áll, de bizonyos béta verziók már elérhetőek. Én is kipróbáltam ezeket a fű modokat, s azt kell mondjam, látványban jó úton halad a munka.
A hosszú tömjénezés után, pedig következzen a fekete leves, mert bizony az is van. Ha minden Vality modult feltelepítünk, s még Morrowind Graphic Extendert is használunk - amit ugye ajánlott ezen cuccok mellé - bizony hatalmas FPS csökkenésnek lehetünk szemtanúi. Ez persze főleg csak a füvesítés után lép fel. Én elértem azt a pontot, mikor a Morrowind gépigénye meghaladta az Oblivionét. Ergo a TES IV lazán futott maximum grafikán, egy - két árnyékeffekt nélkül, a Morrowind viszont a maximum grafika használata mellett lényegesen kevesebb FPS - el futott, mint az utód Oblivion. Mi lehet az ok? Valószínüleg az, hogy míg Bethesdáék rendelkeznek a profi technikai és tudásbeli háttérrel, addig a lelkes moddereknek be kell érniük kevesebbel, így elmarad az optimalizálás. Ennek ellenére, akinek egy Oblivionhoz illő videókártyája és teljes konfigurációja van, bátran tegyen próbát Vality moduljaival. A látvány kárpótól mindenért... egy darabig.
A modulok elérhetőek Vality személyes oldalán, az alábbi címen: http://vality7.googlepages.com/ Az oldalon több videó és kép is várja a látogatókat!
Most pedig tegyünk egy sétát Balmorában. Jegyezzük meg azért, hogy a modder MGE - t használ és erősen belepiszkált a shaderekbe!