Repülőmodellezés
Haladók Számára
Általános Iskolai Szakköri Füzetek
Tankönyvkiadó Budapest 1950
Írta és rajzolta
Winkler László
A Magyar Repülő Szövetség
modellező oktatója
A légcsavar készítése
(48.
foglalkozás)
A „Lurkó”-nál egy új modell-résszel kell megismerkednünk, a
légcsavarral. A légcsavar hasznosítja a gumimotor energiáját úgy, hogy azt
vonóerővé alakítja át. A légcsavar lapátjait egy bizonyos szög alatt forgatjuk a
levegőben, ezért a légcsavar úgy működik, mint egy forgó szárnyfelület.
A légcsavar készítésénél először vágjuk ki a lapátokat 1 mm-es réteges
lemezből, és szabjuk le 5x8-as lécből a középső részét.
A középrészt fúrjuk ki, és fűrészeljük be átlósan (a tervrajznak megfelelően)
a légcsavarlapátok helyeit. Vigyázzunk, nehogy ezt a bevágást túlméretezzük,
mert akkor nem tudjuk majd a lapátokat jól beragasztani.
A lapátok beragasztása után hajlítsuk meg 1,5 mm-es acélhuzalból a
légcsavar tengelyét és kötözzük be ezt is a légcsavarba. Ezután húzzunk egy kis
üveggyöngyöt a légcsavar tengelyére. A tengelyt fűzzük át a törzs elején lévő
fémlapokon és hajlítsuk meg belőle az első gumikampót.
Ezzel a „Lurkó” vázát be is fejeztük.
Kiselőadás: A repülőgépek
légcsavarja.
Szerszám- és anyagjegyzék:
Fonalfűrész, szerelőfogó, 1 mm-es réteges lemez, 5x8-as fenyőléc, 1,5 mm-es
acélhuzal, üveggyöngy.
♣ Archiválta SRY 2006 május 26. ♣ CANON
LiDE system ♣ Microsoft Word ♣ SRY MODELL 2006