![]()
Eredeti megjelent:
Repülés
1950. 6. szám 2.old.
Papp Béla
UT-2 iskola- és túragép
Alexander Jakovlev mérnök
tervezése. A gép két változatban ismeretes: UT-1, együléses gyakorlógép és az általunk
több nézetben és metszetben ábrázolt UT-2-es kétüléses iskola- és túragép. Az
UT-2-es vegyes, fa és fém szerkezeti építésű. Az erőt az M-11-D öthengeres
csillagmotor szolgáltatja, 125 lóerővel. (Az általánosan kedvelt M-11-D motor
tervezője Szvetcová mérnök.) Az alsószárnyas UT-2-es a Po-2-es mögött foglal
helyet a jól bevált iskolagépek sorában. A gép jellegzetessége, hogy kétféle
futómű változatban van forgalomban. Mindkettő stabil építésű. Egyik változata
bevont, áramvonalas kiképzésű, olajrugózású. Az osztott csűrőlapszárny réteges
lemez, részben vászonbevonatú. Mindkét ülésből jó a kilátás, mind a vezető,
mind a tanulóülés egy és ugyanazon kormányszervekkel, indító- és navigációs
berendezésekkel van felszerelve. A szélvédő üvegek 5 mm vastag plexiből
készülnek. Az UT-2-es nagy stabilitása és megbízhatósága mellett a legjobb
műrepülőgépek közé tartozik. A gép maximális sebessége 192 km/h, utazósebessége
150 km/h. Az Ut-2 1929-bn készült és számos rekord fűződik nevéhez. Ugyanúgy,
mint a Po-2-est, az UT-2-est is szeretik a Nagy Honvédő Háború nagynevű, hős
pilótái, akik ezeken a kis gépeken jutottak el a Szovjetunió Hőse címhez.
(A rajz rákattintva új ablakban, nagy
méretben megjeleníthető)
♣ Archiválta SRY 2005 december 30. ♣ CANON
LiDE system ♣ Microsoft Word ♣ SRY MODELL 2005