SRY MODELLEZŐ KÖNYVTÁR


 

Eredeti megjelent:

Repülés

1950. 6. szám 2.old.

Papp Béla

UT-2 iskola- és túragép

 

Alexander Jakovlev mérnök tervezése. A gép két változatban ismeretes: UT-1, együléses gyakorlógép és az általunk több nézetben és metszetben ábrázolt UT-2-es kétüléses iskola- és túragép. Az UT-2-es vegyes, fa és fém szerkezeti építésű. Az erőt az M-11-D öthengeres csillagmotor szolgáltatja, 125 lóerővel. (Az általánosan kedvelt M-11-D motor tervezője Szvetcová mérnök.) Az alsószárnyas UT-2-es a Po-2-es mögött foglal helyet a jól bevált iskolagépek sorában. A gép jellegzetessége, hogy kétféle futómű változatban van forgalomban. Mindkettő stabil építésű. Egyik változata bevont, áramvonalas kiképzésű, olajrugózású. Az osztott csűrőlapszárny réteges lemez, részben vászonbevonatú. Mindkét ülésből jó a kilátás, mind a vezető, mind a tanulóülés egy és ugyanazon kormányszervekkel, indító- és navigációs berendezésekkel van felszerelve. A szélvédő üvegek 5 mm vastag plexiből készülnek. Az UT-2-es nagy stabilitása és megbízhatósága mellett a legjobb műrepülőgépek közé tartozik. A gép maximális sebessége 192 km/h, utazósebessége 150 km/h. Az Ut-2 1929-bn készült és számos rekord fűződik nevéhez. Ugyanúgy, mint a Po-2-est, az UT-2-est is szeretik a Nagy Honvédő Háború nagynevű, hős pilótái, akik ezeken a kis gépeken jutottak el a Szovjetunió Hőse címhez.

 

(A rajz rákattintva új ablakban, nagy méretben megjeleníthető)

 

 

SRY MODELL

♣ Archiválta SRY 2005 december 30. ♣ CANON LiDE system ♣ Microsoft Word ♣ SRY MODELL 2005