REPÜLŐGÉPFOTÓK
3. Szolnoki
Repülőmúzeum 2006. március 1.
rész. |
2006 márciusában
ismét megrendezésre került Szolnokon a makett-verseny és kiállítás. A
rendezvény egybekötötték (már hagyományosan) a szolnoki
repülőmúzeum és laktanya látogatással. Sajnos a laktanyában nem
lehetett fényképezni, de ezért kárpótolt az egyre bővülő repülőgép
állománnyal büszkélkedhető repülőgép-múzeum. A múzeumban
készült képekből látható itt egy kis válogatás. Minden repülés
barátnak csak ajánlani tudom a múzeum
meglátogatását, mert a bemutatott anyag bőséges és kiváló. Akinek egy kicsit
messze van Szolnok, annak célszerű az évenkénti makett-verseny napján
elzarándokolni oda, mivel a verseny megtekintése, a helyőrségi-múzeum anyaga,
és a laktanya-látogatással együtt egy egész napot tartalmasan tölthet el. A múzeumról további
információk ITT>> A
képek rájuk kattintva, nagy méretben, új ablakban jelennek meg. |
A Múzeumban két
MALÉV utasszállító található. A HA-MOE lajstromú Il-18V, és a HA-LBF lajstromú Tu-134 –es. A filigrán, karcsú törzsű típusból egy látható a
Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban is. |
A szállítógépek régebbi korszakát idézi a kiállított Il-14P.
A gép farkára felfestették a régi katonai felségjelzést, de ezt a példányt az
NDK-ból kaptuk ajándékba, mivel a hazaiakat vagy eladták, vagy
megsemmisültek. A szárnyon felül még látszik az NDK-s jelzés. |
A gyűjtemény két kis utas/futárgépe közül az egyik, az érdekes formájú Aero Ae-45. A gép az 1948. április 14-től, 1949. november 15-ig alkalmazott felségjelzést viseli valamint a G-007 oldalszámot . |
A másik kis kétmotoros a Let
L-200 Morava. (jelzések nélküli). A szép új,
fényes lemezekből ítélve valószínűleg felújítás alatt van a gép. |
A kiállított gépek között érdekes színfolt a gazdagon dekorált 117 oldalszámú Mi-24D csatahelikopter. |
Nagyon ötletes, és érdekes a Mi-1 (09 oldalszámú) sebesültszállító/mentőhelikopter
bemutatása a mellé állított indítójárművel. |
A múzeum egyik legfrissebb szerzeménye a Saab JA-37 DI Viggen (47 oldalszámú). Ez a gép szinte óriásként áll a körülötte lévő Mig-ek és Starfighter-ek között. Közelebbről megvizsgálva egy nagyon precízen összerakott gépet ismerhetünk meg. |
A múzeum török felségjelzésű Lockheed
F-104G Starfighterén (8-893 oldalszámú) nincsenek rajta a szárnyvégi póttartályok, így
jól látszik a szárny extrém vékony profilja. A borotvaéles belépőélen védőlécek vannak. |
Néhány légcsavaros legenda is fellelhető a kiállított gépek között, ez egy Jak-11 „Ölyv” gyakorlógép. Az oldalszáma többféle is lehet, mert több egymásra festett és lekopott szám is látható rajta. A legfelső (vagy legjobban látható) a 941. |
A jól ismert, és sokak által szeretett An-2
sem hiányozhat innen sem. (10 oldalszámmal).
Múzeumi példányok között talán a legszebb állapotú
amit mostanában láttam, szinte újnak hat. |
A jet-korszak hajnalán született Il-28-as (55 oldalszámmal) frontbombázó faroklövészének „munkahelye”. Ez nem igazán bizalomgerjesztő állásnak néz ki. |
És ha már a repülő szerkezetek korai formáinál tartunk,
itt egy ormótlan Mi-4A (27
oldalszámmal) helikopter. Ez a típus még dugattyús motorral hajtott, a
gázturbina nem csak erőssé, de sokkal szebbé is tette a későbbi
helikoptereket. |
♣ SRY MODELL ♣ 2005 ♣ Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣
♣2006 április20.♣