REPÜLŐGÉPFOTÓK
6. IL-14
T a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban. |
A Ferihegyi
Repülőgép Emlékparkban látható a Szovjet Hadsereg, Déli Hadseregcsoport
Légiereje által 1984-ben a Közlekedési Múzeumnak ajándékozott Il-14 T típusú repülőgép. Erről készült fényképfelvételek
találhatóak ebben a válogatásban. A
képek rájuk kattintva, nagy méretben, új ablakban jelennek meg. |
A gép oldalnézete. Jól
látható a farok-kitámasztó segéd-szerkezet. Ami nem látható, hogy a törzselő meg van rakva homokzsákokkal. A gépet csak így
nem tolja el a szél. |
Egy kis csalás a perspektívával. A mai utasszállítókhoz képest
kifejezetten kisméretű az IL-14-es. Más kor, más méretek. |
Lemezmunka 1. A szárny-törzs átmenet kifejezetten szép megoldású. |
Lemezmunka 2. Ugyanaz a szerkezeti elem elölnézetből. Aki
próbált már lemezzel dolgozni, az tudja igazán értékelni ezeket az íveket. |
Itt születik az erő. A két soros 14 hengeres, AS-82T típusú csillagmotor 1900 LE legnagyobb teljesítményre képes. A hangja ezeknek a motoroknak egyszerűen hátborzongtató. |
A motorgondola felső része hátranyúlik a szárny kilépőéléig, és itt vezették ki a kipufogó csöveket is.
Az efféle kipufogó kialakítás nem volt túl gyakori a csillagmotoros gépeken. Viszont
csökkenti a zajszintet, és besegít a gép beltereinek
temperálásába. |
A makettépítők rémálma. Plexifelületek, dudorok, antennák, szellőzők minden mennyiségben. A gép eredetileg felderítő szolgálatot látott el, így rengeteg különféle antenna, van rá felszerelve. A rádióberendezések termelte plusz hőt megannyi szellőző vezeti el. |
A megfigyelő-navigátor munkahelye mellett található plexi
buborék. Innen már igazán kiváló kilátás nyílik. Nem mellesleg ez a gép vonalainak
egyik legmarkánsabb része. |
Az 1900 LE
vonóerővé alakítását az AV-50 típusú, négytollú légcsavar végzi. A légcsavar
állásszög változtatható, a légcsavartollak jégtelenítő rendszerrel
ellátottak. |
A farokrészt lezáró kúp,
helyzetjelző fényekkel. A kép címe a fentieket követve akár lehetne
lemezmunka 3. is. |
A kapitány, és másodpilóta munkahelye. Analóg műszerek, szűk hely. Minden megfelel a korszaknak. |
Hátulnézetből jól látható, a hengeres keresztmetszetű
törzs, és a szárnyak „V” állása is. A háttérben egy kései utód (Tu-154 B2)
látható takarásban. |
♣ SRY MODELL ♣ 2007 ♣ Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣
♣2007 augusztus 06.♣