SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2019 máj. 26. - 10:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 16. - 12:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Érdeklődők!

A VB eredménylistája néhány napja a http://www.navigamodell.hu/doku.html oldalon megtekinthető.

Üdvözlettel, Kornis János.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 16. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Minenki!

Örülök hogy egy kis mozgás van a témában,de egy-két hozzászólásotokkal nem értek egyet. Sokan azért dugdossák a hajóikat mert nem akarják hogy mindenki csak úgy meglássa esetleg azokat a technikákat amik teljesen profivá teszik egyik-másik hajót. Ez részben egy technikai sport, és olyan mint az F1, Ott sem mutogatja mindenki a cuccát, hogy "Nézd mim van"
Ráadásul sokan még a napsugaraktól is óvják a kis masinákat.
Mint szervező, sajnos egyet értek azzal, hogy nem volt nagy piár tevékenység mögötte, de hozzá kell tennem hogy még ezért is pénzt kér mindenki...Csak úgy nem jön ki a TV sem.


Lesz sok fotó is, így majd remélem egy részét lehet pótolni annak amiről esetleg lemaradtatok.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1651 2011 júl. 18. - 11:40-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 16. - 21:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenki!

Na most jön az, hogy mindenkinek teljesen igaza van! Igaza van annak is,
aki sérelmezi, hogy nem láthatta a hajókat, nem volt "mustra", hiszen
ezért (is) megy oda az ember. Annak is igaza van, aki "dugdossa" a
hajóját, mert tényleg innovációt, energiát fektetett bele, miért árulná el
mindenkinek a titkait.

Én viszont ezen ügyekben R.J. Mitchell repülőgéptervező elveit vallom (Ő
tervezte a Spitfire-t is). Minden gyárába látogató mérnöknek, látogatónak
készségesen megmutatott mindent. Meg is rótták érte az Angol hadügyből,
hogy elárulja a nagy titkokat az ellenségnek. Erre Mitchell azt mondta, hogy
1.) Csinálják utánnam ha tudják 2.) ami a gyárban látható az a múlt, azt
nyugodtan kémkedhetik ahogy akarják, a jelen és a jövő a fejemben van,
azt meg úgy sem láthatja senki......

Végül mégegyszer leírom mert nem lehet elégszer. Minden elismerésem
a rendezőknek, a bonyolítóknak. Pénz-lehetőségek-támogatás nélkül
ilyen rendezvényt levezényelni ember feletti feladat. Úgy gondolom
magamban is kell keresni a hibát, mert lehet nem népszerűsítettem elég
helyen, elég agresszíven ezt a rendezvényt. Legközelebb jobban igyekszem.


Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 11:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Potex!

Kicsit sajnálom a rendezőket, mert a versenybe fektetett mérhetetlen sok munkájuk nem kapott kellő nyilvánosságot. Én az elmúlt tizenegy évben hat nagy tömeget egy időben megmozgató- és három kisebb rendezvényt követtem el, ráadásul veszélyes környezetben. ( Működő vasút területén.) Arra mindíg ügyeltem, hogy az írott és elektronilus sajtó már a szervezés idején kapjon tájékoztatást arról, hogy mi készül. Vagy is már a szervezés időszakában kiéheztettem őket az eseményre.Amikor pedig a helyszínen megjelennek, akkor nem árt, ha valaki foglakozik velük, sőt van aki képes kamera ellőtt is a riporter kérdéseire válaszolni, és nem csak kettő tő mondatban. Az sem baj, ha van némi sajtónak szóló "szóró" anyag, az autójuknak fenntartott parkoló hely, és még számtalan ilyen apró figyelmességen múlik a dolog. De hogy jönnek pénzért a TV-sek! Most amikor Nógrádban a fő sajtó hír, hogy mennyi málna termett, és nincs hűtő kapacitás, meg olcsón veszik át, országosan pedig a fő hír, hogy sok a magyar dinnye, de még is hoznak be külföldről, üde színfoltok lettek volna a VB-ről készült anyagok. Van közszolgálati és kereskedelmi televízió is, akik a híradó, és egy egy magazin műsorukban örömest szorítottak volna helyet az eseménynek, főképp, mert jól filmezhető, jól fényképezhető, látványos is. A határ menti történésekre amúgy a Markiza televízió is szívesen rámozdul, főképp ha Szolovákia is érintett a dologban, és ne feledjük, hogy Bánk amúgy deklaráltan szlovák nemzetiségű település is. Persze mindenkit időben értesíteni kell. Mind egy, ez a "hajó" már elment, viszont ha a rendezők kipihenik a fáradalmakat, akkor remélem, hogy kátpótlásul az RC-Games magazinban -azért itt, mert más rendszeresen megjelenő modellező folyóirat nincs nálunk- a főszerkesztőtől elkérnek az októberi számban legalább kettő, de inkább három oldalt, és valaki modellező műszaki szemmel ír egy beszámolót, és csatol hozzá sok érdekes fényképet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"Mi az oka, hogy a másik két gőzös kolléga minden futama 0-ásra sikerült. Egyik ráadásul gyártó is. Ez igen rossz reklám."

A válasz egyszerű: ha nem indulnak el a futamon akkor nullás a futam.

Rövidre fogva mivel a börömön tapasztaltam:
A gőzősöknél a műszaki pontszám két részből tevődik össze:
A hajó modelből és a gépészetből.
Mindkettőért max 100 pontot lehet kapni igy 100 pont jön össze.
Tehát max 200 pont lehet. A többi kategoriába a műszaki pontszám max 100 pont.
A pályám maximum 200 pontot lehet összeszedni vagyis 3 futamból 2 legjobb futam .
A teljes pontszám pálya+műszaki 400 pont

Ebből is lehet érezni, hogy ebben a kategóriában a műszaki pontszám dönt el mindent jóformán, mert azért vezetni csak tudunk.

No mármost ha jól megfigyeltétek az első és az utolsó közt kb 46 pont külömbség volt, köztem és az első közt 39 a 3-ik közt 36 pont külömbség volt.

Gyakorlatilag esélytelenek voltunk a dobogó megközelítésében, hiszen nekünk legalább 2 db 100as pályát kell futnunk és az ellenfélnek legalább 6 db kaput kellene kihagyni ha nem többet.

Úgye belátjuk, hogy ezek után kérdéses volt az is hogy energiát fektessen a másik két sportárs abba, hogy a műszakin kívűl még 3 alkalommal eljöjön egy egy usztatás céljából. Bár részükröl még a meleg és az egészségi állapot is közre játszhatot. Ezek az én véleményeim az ő álláspontjukat nem ismerem, nem referáltam velük róla személyessen.

A gyártó hm... a műszakin megkérdőjelezték, hogy a gépet ő csinálta. Igazán még azt se értettem, hogy az ő gépe szebb mint az enyém és még is kevesebb pontszámot kapott. Elég szubjektíven pontoztak a bírók.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Laci!

A műszakin nem volt magyar részről senki, aki helyre tette volna a tévedést, már mint hogy Pintér Úr a maga készítette gépét, szerintük nem is ő készítette? Ez azért durva lehetett! Nem az volt a baj, hogy a töbség valamikor létezett hajók modelljeivel jelent meg, még a "mi" hajóink nem ilyenek voltak, így eleve alacsony lett a műszaki? Az általad leírtakból már értem az el sem indulás okát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves mindenki!

A pihenés már elkezdődött, és ahogy gondoltad, mi is szeretnénk egy jó adag anyagot adni az RC Games-nek...


A Gőzösöket eléggé sajnálom, de úgy érzem egy kicsit mégis lepontozták őket. Én mint szervző, úgyszint nem tudtam befejezni a hajómat, de köztem és az első közt csak 19-21 pont volt a különbség, ami még elviselhető. (mellesleg ugyan úgy behozhatatlan)
Viszont, ahogy B Laci is írta a gőzösöknél a műszaki fontosabb mint máshol és nem volt értelme az indulásnak!

Én úgy gondolom ebből a VB-ből sokat tanultunk, mint szervezés, mint lebonyolítási szinten, és ha lesz még nemzetközi versenyünk, biztosan ezeknek a tanulságok felhasználásával fogjuk megcsinálni, ami biztosan jobb lesz.ű

Üdv Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 19:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kredves Potex!

Tanúságok nyilván voltak, azokat bizonyára kielemezitek. A dolog anyagi végeredménye sem lényegtelen. Nyilván ennek is a tudatában dől el, hogy néhány év múlva egy hasonló versenybe bele vágtok-e. Amúgy mi volt a véleményük az indulóknak a környezetről, szállásról, a tóról, a szervezésről. Adtak-e valami értékelést a munkátokról a jelen lévő NAVIGA vezetők?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 22:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Fórumozók!

Néhány nap a verseny után, és már röviden én is jelentkezem. A fáradtság nem kis dolog, teljesen megértem B. Lacit is, hogy nem vállalkozik egyenlőre nagyobb összefoglalóra. Gondoltam én sem írok, több okból, mégis vetek ide néhány gondolatot.
Sajnálom, hogy komoly "szakmai" vélemények is megfogalmazódnak olyanok részéről is, akik sem részesei nem voltak látogatóként a versenynek, sem korábban nem találkoztak ehhez hasonló rendezvénnyel. Ezt inkább azokra kell bízni szerintem, akik évente járnak EB és VB versenyekre, ők talán hitelesebbek e-tekintetben.
Örülök minden jó tanácsnak, mit kellett volna még tenni, különösen azt esik jól olvasni, hogy még a faluban sem tudtak a rendezvényről...

Több kiadvány és reklámanyag is készült. A pr.-ről annyit, hogy szívesen kifizettetném valakivel azokat az órákat, amelyek ezen (majdnem hiábavaló) tevékenységekkel teltek el, valamint azt a koldulást, amellyel igyekeztünk biztosítani a verseny hátterét. Hogy mibe került ez a VB nekem személy szerint, itt most lényegtelen. Szívesebben építettem volna inkább hajót az elmúlt évben.
Kevés modellező versenyen láttam még személyesen minisztert, tehát úgy gondolom, ez a háttér már elegendő kellett volna legyen minden médiának, mégis elenyésző volt az érdeklődés. Azt is szívesen elmondom az érdeklődőknek, mibe kerül a közvetítés, és a fotóanyag, több ajánlatom is volt, ezen nem érdemes vitatkozni. Az MTV egyébként megvolt. Jellemző, hogy egyetlen hazai-külföldi modellező cég nem mutatott érdeklődést a rendezvény iránt (illetve a Modell Hungária, de azt inkább nem is írom le mivel, egyébként is ...). Nyílt titok, hogy ezt a VB-t az iskolánk, Kornis János kollégám, és a saját kapcsolataimon alapuló szponzoráció hozta életre.
18 kategóriában, 300 feletti hajólétszám, ez az eddigi legnagyobb VB NS-ben úgy, hogy az egyébként általában 11-12 napos versenyt 9 napra rövidítették, tehát csak majdnem megfulladtunk az adminisztrációban. Hasonló sem volt eddig. A verseny teljesen zökkenőmentesen és szervezetten zajlott, úgy hogy csak néhány önkéntes segítő csapódott közénk, mert fontosnak érezték, hogy velünk együtt dolgozzanak.
Az egyéb, és bírói problémákról röviden: Két magyar bírónk derekasan megküzdött amikor kellett, lehet, hogy nem is jöttek jól ki belőle, és bizonyos, hogy a gőzöseinket is érte sérelem.
De.:
Soha Magyarországon nem rendezett versenyt hoztunk ide. Mi tanoncok vagyunk, (nem csak a rendezésben) úgy gondolom, a szakmai alázat nálunk is helyénvaló kell, hogy legyen. Aki először kerül VB-re, meg kell küzdenie az ismeretlenséggel és a szubjektivitással is. Néha eredménytelenül. Mint minden más szakmában... És akkor is kell futni a vízen, ha esélytelen valaki a versenyben.
Nem kell minden áron nyerni. Azt hogy a magyar csapat elfogyott a VB eredményhirdetésére, végtelenül sajnálom, mert legalább itt megmutatkozott volna, kinek mennyire szívügye az a modellezés, az a hobbi, amit csinál. Kár, hogy az összetartás leginkább a kritika és a francia bíró elleni óváskor mutatkozott meg. De végül is ez Magyarország.

Potexnek üzenem, hogy a fentebbi jelzői megengedhetetlenek mind a polgárőr, mind az egyéb tevékenységek kapcsán. Az, hogy nem mindenben osztottuk a polgárőr parancsnok véleményét a biztosítás kapcsán, az egy dolog.

A honlap sajnos nagy bukta volt, erre nem számítottunk, nagy hiba volt.
Készül az összefoglaló, az RC-Gamesben (is) eddig is voltak előzetesek, bár néha csak töredéke ment le az anyagnak. A honlapon is rövidesen fent lesznek az infók, képek, készül egy kiadvány és egy DVD.

Rendkívül elégedett vélemények érkeztek az elmúlt napokban, legalább ez örömmel tölt el. A következő ilyen verseny várhatóan 22 év múlva lesz Bánkon, sajnálhatja, aki nem volt ott.
Örüljünk inkább minden versenyzőnknek, aki szerepel az eredménylistán, legyünk büszkék azokra, akik a középmezőny elé is bekerültek.
Ennyit kutyafuttában, hogy teljesebb legyen a kép.

Gulyás József


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 18. - 6:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csak szerényen megkérdezem?
A MŰSZAKI VIZSGÁT IS VÉGZŐ BIRÓK " ÚSZNI TUDTAK"?

MERT, HA IGEN RÖGTÖN AZ ELSŐ NAP BE KELLETT VOLNA DOBNI ŐKET A TÓBA!

Ez nem tréfa és még most is meg lehetne mondani a véleményt a tisztelt úraknak!
Ez biztos nem történt meg!

Változattlanúl fentartom a véleményemet az előző hozzászólásom szerint.

Tamásbá

( Más: A saját pénzemből egy fillért sem költöttem volna a versenyre.
MIUTÁN TUDTÁK, HOGY A RAJONGÓK ÁLDOZNI FOGNAK A VERSENY ÉRDEKÉBEN SAJÁT EREJÜKBŐL, NEM IS SEGÍTETTEK TELJES MEGNYUGVÁSSAL LELKIISMERETI FURDALÁS NÉLKŰL!)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2011 júl. 18. - 7:03-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 18. - 6:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
antikos írta:
Abban a pillanatban amikor elvitték a verseny szinhelyét Budapestről
a Városligetből tudtam ez lesz belőle! A fürdőzöket-horgászokat nem lehet " elzavarni' a pályáról. Ahhoz is messze van a Bánki-tó , hogy a versenyt sokan és huzamosabb ideig nézzék-szakmailag értékeljék.
Egyedűl a szálloda jelenléte Bánkon ami remélhetőleg pozitivnak értékelhető.

Mondom én nyugodtan, aki megszámlálhatattlan sok NAGY NEMZETKÖZI VERSENYT rendeztem!
Lásd MODELLEZÉS ÚJSÁG SZÁMAI 1958-tól 1974 ig!

Ez ugyan az az eset mint ami már előfordúlt mostanában TÖBB
MÁS VERSENYOSZTÁLYBAN-KATEGÓRIÁBAN is Világ-Európai-és Nemzetközi versenyeken. AZ ÁTGONDOLATLAN SZERVEZÉSSEL-VERSENYRENDEZÉSBEN VAN A HIBA. Vagy, ha nincs rá pénz-ember-akaraterő NEM KELL MEGRENDEZNI A VERSENYT!
Pedig nagyon jó példa is állhat elöttük az OROSHÁZI VILÁG-EURÓPAI ÉS NEMZETKÖZI FSR hajómodell VERSENYEK MEGRENDEZÉSE.
Még a mai napig is erről beszél az FSR szaksajtó-a modellezők.

Pedig ezt a versenyt is most rendezték nem az MHS-MHSZ időkben,
tehát nagyon kevés állami támogatással.
Végső soron köszönöm mindazoknak az elörelátását - én elfogult voltam -
akik MELLŐZTÉK AZ EZEN A VERSENYEN VALÓ HAJÓMODELLEZŐ CSAPAT INDULÁSÁT!
Még a Városligeti versenyek hangulata elfogadható itt a rendezők nagyon is segítették A " MI " MODELLEZŐINK SZEREPLÉSÉT!
Szerintem ez a Világ Bajnokság rendezése sok volt a CSEPELIEKNEK ÉS MÉG PLUSZKÉNT EZ A KÁNIKULA IS " SZEMBEJÖTT VELÜK"!

A technikának is kimondottan árt ez a nagy meleg. Az akkunak-motornak,az
amúgyis igen csak melleg szabályzónak és a napon lévő adónak is!
Azért köszönjük, hogy volt ilyen is itt Magyarországon!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 19. - 6:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://indavideo.hu/video/NSS_World_Sha ... gary-_Bank


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 19. - 7:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://indavideo.hu/video/NSS_World_Sha ... gary-_Bank

http://indavideo.hu/video/NSS

http://www.youtube.com/watch?v=ftGLya7zueY&NR=1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 19. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://yachting.hu/egyeb/esemeny/naviga ... zelbol/121


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 24. - 16:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
további képek:

http://naviga.blaszlo.fotoalbum.hu/

Lassan nyílik mert nagyok a képek


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség