Körrepülő Európa Bajnokság Lengyelország
« Dátum: 2011-08-10, 14:00:14 »
---------------------------------------------------------------------------
A kezdő oldal:
http://www.controlline-ech2011.pl/Valamint a többi "részlet"
F2A INDIVIDUAL RESULTS
Place: St.No. Competitor Country License No 1. Flight 2. Flight 3. Flight 4. Flight RESULT
1 A11 MORRISSEY Ken GBR GBR002525 304,3 304,4 305,9 307,4 307,4
2 A16 KALMÁR Sándor HUN HUN0594 303,8 297,4 0,0 292,3 303,8
3 A09 EISNER Paul GBR GBR057093 300,3 302,2 301,5 300,1 302,2
4 A04 PARRAMON Luis ESP ESP0312 0,0 302,1 0,0 300,7 302,1
5 A17 SZVACSEK Ferenc HUN HUN1941 297,8 300,1 300,4 298,9 300,4
6 A32 FEDOTOV Konstantin RUS 0571 0,0 299,3 300,4 295,3 300,4
7 A34 OSOVYK Oleksandr UKR UKR156 299,6 0,0 0,0 0,0 299,6
8 A10 HALMAN Peter GBR GBR050198 272,4 293,5 295,4 297,9 297,9
9 A07 CAPO Francis FRA FRA5014 293,7 296,6 0,0 291,2 296,6
10 A06 AUBE Jean Marc FRA FRA592 295,1 0,0 0,0 296,3 296,3
11 A15 ELEKES Imre HUN HUN1035 296,0 290,6 0,0 0,0 296,0
12 A05 VALO Jari FIN FIN1654 294,7 0,0 291,0 0,0
Naplózva
Re:Körrepülő Európa Bajnokság Lengyelország
« Válasz #5 Dátum: 2011-08-16, 22:11:50 »
--------------------------------------------------------------------------------
Néhány gondolat a műrepülő EB-ről:
A csapat úonca Ludescher Norbi több versenyt megjárt, sok-sok leszállást
megélt A modellje élete első EB startjában, a háromszög manővert követő
vízszintes körben vezethetetlenné vált, egyenletes süllyedéssel eltalálta
a pályát, enyhén megsérült, helyszinen javíthatatlan volt. Egy M3-as csavar
elfáradt, nem bírta a feszültséget, amivel egy EB szereplés jár!
Továbbiakban a B modelljével volt kénytelen repülni. Szereplése bíztató,
41. helyen zárta az EB-t.
Mórotz Attila szó szerint küzdött! Indulás előtt két nappal eltört a
főtengelye tréningstart közben. A vasárnapi hívatalos tréningünk egybeesett
a ünnepélyes megyitóval, így több órán át, igaz esőben, de miénk volt a két
versenypálya a repülőtéren. Kihasználtuk a lehetőséget, de Attila motorja
nem, üzemelt jól. Hétfőn kihagyta az első versenystartját, a napot
beállítással töltötte. Maradék három startjában Szépen repült, bár motorja
időnként továbbra is tökéletlenül viselkedett. 24. helyen végzett.
Négy startom rendben teljesítettem, 27. helyre volt elég. Csapatunk 10.
lett.
Tökéletesen megérdemelten lett Európa Bajnok Igor Burger szlovák pilóta
elektromos megajtású új modelljével. Véleményem szerint kiemelkedett a
mezőnyből, rendkívül szabályosan, elegánsan, és precízen repült. Új MAX BEE
nevű modellje a korábbi MAX II továbbfejlesztése. Motorja Scorpion,
szabájozója JETI SPIN 66, akkumulátora 6S 2600 lipo, aktív kontrollere
saját fejlesztésű, G szenzoros, légcsavarja Mejzlik 11x5,5 háromágú karbon.
Richard Kornmeier a korábbi címvédő, és világbajnok második lett.
Véleményem szerint voltak még nála jobbak a mezőnyben, akik jobban
betartották a 45 fokot, és keményebb szögletes manővereket repülnek.
Bíráskodás : Szokásjog alapján megy. Ha valaki egyszer bekerül a bírói
karba, nem kerül ki onnan, dacára annak, hogy senki nem ellenőrizte
tudását, képességét. Nincs képzés, felkészítés.
Pontozási rendszer: Tizedpontokkal is értékelhetnek, így egy százas skálán
értékelnek. Ez igazán nagy lehetőséget biztosít az eltévedésre. Az előző
EB-n volt olyan pontozólapom, melyen kizárólag 8 és 9 kzötti pontszámot
kaptam. Százfokú skálán, minben manőverem legalább 80, de legfeljebb 90
%-os volt . Ilyen nincs. Egy másik bíró ugyanott 6,5 és 8 között értékelt.
Marhaság! Az első manőver az elindulás. 10 pontot kapunk, ha egy percen
belül felszállunk. Egyrészt ez nem műrepülő manőver, másrészt pedig a
terjedő elektromos modellek korában, ahol mikrokontroller indítja, és
állítja le a mort, badarság. Ideje lenne felülvizsgálni a szabályzatot.