SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

GYR weboldala
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=15&t=596
Oldal: 1 / 2

Szerző:  user_18 [ 2008 szept. 03. - 19:36 ]
Hozzászólás témája:  GYR weboldala

Kedves Kollégák!

A www.gyr.mlap.hu weboldalamon az Események és a Technológiák témáknál a mai nap frissítés történt. Hamarosan újabbak következnek.

Szerző:  sry [ 2008 szept. 03. - 19:52 ]
Hozzászólás témája: 

Hát mit mondjak ez a motorfelújjítás nagyon tetszik, szép munka,
gratulálok.

Üdv.:SRY

Szerző:  user_6 [ 2008 szept. 03. - 22:09 ]
Hozzászólás témája:  légmotor

Nekem különösen a háromhengeres csillag-légmotor tetszett.
NAgyon kellemes hangja van. és igen szépen hajtotta azt a 10*6-os srófot.

Szerző:  user_18 [ 2008 szept. 04. - 20:14 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves SRY és Füligjimmy!

Köszönöm a jó szavak. Azért készülget a weboldal, hogy némi változatosságot hozzon, és tanítson.
Az utóbbi időben több nehéz sorsú motor is megújult a kezem között, egy igen érdekes darab a K-9-es, ezért ezt tettem közkinccsé. Volt durvább munka is, például ahol a törött, és hiányos forgattyús házat kellett szalonképes állapotba hozni.
A légmotorra -ahogy az oldalon is írom -sokkal nagyobb légcsavar való. Olyan jó fél méter körüliekkel repültek. Ekkor igen lassú volt a fordulatuk, de igen határozottan vitték a méretes modellt. Itt egy kicsit túlpörög.Én az üdítős palackot csak 2,5 bar nyomásra mertem felpumpálni. Kiderült, hogy 7 bart lazán elbír, és 10 bar körül lelövi a kupakot. Azóta már meghajtottuk nagyobb nyomással is. Télen lehet, hogy készül hozzá egy nagyobb -az eredetivel azonos- légcsavar, és majd ezzel is megjáratjuk. Ha jól sikerül, akkor a videót is cseréljük. De azt hiszem, hogy így is kuriózum.

Szerző:  Tamásbá [ 2008 szept. 06. - 8:38 ]
Hozzászólás témája: 

Csak gratulálni tudok a honlaphoz! Ha nem volna " bitkép" már loptam volna képet a honlapról.

Kérlek párhuzamosan tegyél fel képeket ide is!
Üdvözlettel antikos.

Szerző:  user_18 [ 2008 okt. 27. - 13:43 ]
Hozzászólás témája: 

Október 24-én pénteken Földesen rendezték meg a 2008. évi F1-KE kis elektromos modellek országos bajnokságát kedvező, bár kicsit hűvös időjárás mellett. A felnőttek versenyében országos bajnok lettem, az ifjúságiaknál Anna lányom lett az első, Pétert fiam a harmadik. Családunk így a csapat versenyt is megnyerte. Turbó kisfia Balázs lett a második, a másik fia Viktor a negyedik. Ez elég volt, a csapat verseny harmadik helyére. Képek, részletek a www.gyr.mlap.hu oldalam "Események "menűpontjában. Részletes eredménylista és képgalária a rendező debreceni klub www.dvmk.hu honlapján. A fentiek magyarázatot adnak, hogy az elmúlt időszakban miért hanyagoltam a fórumot.

Szerző:  sry [ 2008 okt. 27. - 19:32 ]
Hozzászólás témája: 

Nagy-nagy gratuláció GYR Kollégának a szép (családi) eredményekhez.
Remélem a jövőhó elején induló gombai modellező klub két-három év
múlva méltó ellenfeleletek lehet.

Ez az F1-KE kategória egészen szinpatikus, nem túl nagy költséggel,
szép modellek építhetőek, és hogy verseny is van belőle az külön emeli
értékét. Szerintem ezt fogjuk megcélozni a fiatal kollégákkal, e felé
terelgetem őket.

üdv.:SRY

Szerző:  user_18 [ 2008 okt. 27. - 19:57 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a gratulációt! A sok munka, gyakorlás, új modellek építése, berepítése meghozta a gyümölcsét. Jó lenne, ha a kategóriában minél több induló lenne, hiszen így nem hal ki. A legszomorúbb, hogy a kategória egyik kitalálója a kórházból izgulta végig a versenyt, és a végén első kézből kapott egy telefonos gyors eredményjegyzéket A kis elektromos kategória előszobája a nagy elektromos F1-Q-nak, ahol Turbó kolléga idén a Puszta Kupán egy szép eredményt ért el. Sajnos a költség relatív. Valóban lehet gyújtózsinóros időzítéssel is ütőképes modellt építeni, de a döntőben a rendezők 15 másodperces motorjáratot írtak elő. Ezt elektronika nélkül pontosan teljesíteni nehéz. Ám bár azért is jó lennének új arcok a mezőnyben, mert új ötleteket is hozhatnak, amelyek közül lehet sok hasznos is.

Szerző:  sry [ 2008 okt. 27. - 20:13 ]
Hozzászólás témája: 

T. Gyr!

Az én srácaim november 5.-én azzal kezdenek, hogy megtanuljuk
megkülönböztetni a zsiráfot a krumplitól (ha ismered a viccet) egy ilyen
modell elkészítése legkorábban 2-3 év múlva lesz elvárható feladat.
Viszont valamit ki kell tűzni célnak, mert csak úgy a vakvilágba
építgetni nem sok értelme van.

Normális modellezőgumit már alig lehet szerezni, a CO2 motor is kezd
fehér hollóvá válni, viszont az elektromos technika elérhető és olcsó
(mármint a modellezés más, főleg R/C ágaihoz képest) így ebben látok
fantáziat.

üdv.:SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2008 okt. 28. - 15:01 ]
Hozzászólás témája: 

Jól eldugtátok ezt a nagy sikert, igy csak most tudok gratulálni!
Aki még tud szaladni az tényleg csinálja ezt a kategóriát, főleg a fiatalok, de hát nekik is lett kitalálva!

Szerző:  user_18 [ 2008 okt. 28. - 21:32 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Antikos!

Köszönöm a gratulációt!

Kedves Sry!

A felvetésed jogos, és életszerű. Talán egy F1-H vitorlázón át vezethet ide az út. No és ez azért jó, mert végre nálunk is egyre népszerűbb az F1-H és egyre több verseny van. Ráadásul ami az MHSZ időkben szentségtörés lett volna, az F1-H felnőtt versenyek is szaporodnak. ( Az MHSZ-ben az F1-H-t és az F1-G-t ledegradálták gyerek kategóriának) Ezeken a versenyeken nem feltétlenül nyerni kell, hanem sporttársak közt lenni, jókat beszélgetni, ismerkedni. Ha néha egy jobb eredmény is bejön az pedig csupán jó. Az önbizalom építésének pedig -de ezt Te is tudod- egy jó kis gombai házi verseny, ahol az utolsó is nyer -ha mást nem egy szelet csokoládét- nagy jelentősége van.

Szerző:  sry [ 2008 okt. 28. - 23:14 ]
Hozzászólás témája: 

Bizony-bizony ez így van! Már eleve úgy írtam a "foglalkoztatási terv"-et
(hogy ennek milyen hivatalos egy neve van), hogy a modell építése
pl. 3 foglalkozás, aztán a 4. foglalkozás a háziverseny. Így is, úgy is be
kell álítani a gépeket hát akkor miért ne tegyük így. Meg egyébként is
nem a fióknak, meg a szekrénynek építjük a gépeket, hanem reptetni!

Ez az F1-H is tetszene. Először amúgy is vitorlázót kell építeni. Még
amígy sem döntöttem el, hogy a depron csodák után milyen modellel
folytassuk. Sajnos nekem csak F1-A rajzaim vannak az őskorból, ilyen
F1-H rajzot hol lehetne beszerezni?

üdv.:SRY

Szerző:  user_18 [ 2008 okt. 29. - 14:10 ]
Hozzászólás témája: 

Ha éles lesz a dolog szóljál!
Egyébként a régi technika sem utolsó. A másik fórum szabadon repülős topicjában lévő debreceni tervezésű, egy debreceni apuka által a kisfiának megépített Gigoló a serdülő OB-n beidőzítve elrepült, a rekordnak is beillő repülésről a részletek itt elolvashatók. Igen érdekes. Ugyan ez a megkerült modell múlt pénteken az F1-KE OB-val párhuzamosan rendezett Termál Kupán is szerepelt és nem is rosszul. Mi 2002-2003-ban a "csónak" testű egyébként antiknak is számító Szöcske típusú repülőinkkel indultunk a Diákolimpián és a serdülő OB-n. Dobogó közeli helyezéseket értünk el velük.

Szerző:  sry [ 2008 okt. 29. - 14:14 ]
Hozzászólás témája: 

Azt a szöcskét már nézegettem Jászágón is, mert oda is lehoztátok.
Az jobban tetszik, mint ezek a bot törzsű masinák, ráadásul kétfunkciós,
mert indulhat antikban és F1-H-ban is mint írod. Mivel az utazást a
szülőknek kell finanszíroznia, itt nagy világgá menetel nem lesz,
viszont Nagykáta, Dunaharaszti esetleg még Pipishegy elérhető
közelségben van, így jobb lenne talán egy ilyen kétfunkciós masina, mert
több a verseny lehetőség vele. Szerinted?

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 okt. 29. - 14:15 ]
Hozzászólás témája: 

Még egy kérdés:

Az F1-K CO2 modelleknek mekkora a fesztávja és repülősúlya?


üdv.: SRY

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/