SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 5:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 14:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Két megkötés van az F1-K kategóriában: Minimális repülő súly 75 gramm. Maximális hordfelület 12 dm2. Ez azt jelenti, hogy 100-120 mm mély szárnyak 700-900 mm-es fesztávolságok uralkodnak az átlag modelleknél.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 03. - 11:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Apropó, F1H:
Hétvégén repítettük be Csévharaszton az RC-sre alakított Papiruszt. A túlsúllyal eléggé süllyedt. Utána a First Stage-dzsel repülgettem, felvittem magasra és vitorláztam vele. És nagyon szépen vitorlázik, érzésre nem olyan rossz a süllyedése, pedig 300 gramm fölött van. Mi volna, ha kihagynánk az elektronikát, egy kis átalakítás a köröztetéshez, időzítéshez, hosszabb orr a súlypont beállításhoz, startkampó és mehet F1H-nak? Vagy nagyon nem válna be? Érzésre még ballasztolni is kéne hogy elérje a minimális 220 grammot, a hordfelülete pedig pont megfelel a kategóriának.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 03. - 21:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jabag-nak leírtam Pü-válaszban hosszabban is, de azért ide is írok erről
valamit mert érdekes :D

Megnéztem az F1-H szabályzatot, aztán meg az FS tervezési adatait.
Az FS-en semmit nem kell változtatni, még hosszabb orr sem kell. Az
üres FS-ba 40-70 gramm ballaszt kell, hogy elérje az F1-H kötelező
minimális súlyát. 40-70 grammal simán beállítható az FS súlypontja a
megfelelő helyre.

Nem lesz egy sztár F1-H modell, de repül és vitorlázik. Azért a szárnyba
raknék még egy 0,5x5 mm-es szénlapot élére állítva, hogy bírja a
súlypontcsőrléses startot a szárny.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 03. - 21:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
F1-H szabályzat (is) itt olvasható:

http://www.google.hu/url?sa=t&source=we ... nrIFywXpMw

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 04. - 8:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=XRCbkBfdBrQ


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 04. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Létrehoztam ennek a témának egy topikot, kérem sry-t hogy tegye át oda az utóbbi néhány hozzászólást, ne offoljuk gyr témáját.
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=663
Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 08. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Cavalloni mindig segít.



http://www.cavalloni.hu/kepeskonyv/katf1klap.htm

Na ezen az oldalon vannak rajzok is:
http://www.cavalloni.hu/kepeskonyv/katf1ktortenet.htm

Ez egy nagyon szimpatikus kategória.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 16. - 11:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem. GYR

A fórumon van egy "szárny"-fórumtémám.És ebbe érdeklődtem egy szárny megoldás felől .És természetesen kaptam is rá választ.A megoldás neve D-box és mondták hogy önhöz fordúlhatok tanácsért és esetleges segítségért.
Érdekelne miként működik,mi a felépítése,és esetleg házilag megoldható e a gyártása egy rc vitorlázóhoz.
Elöre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 16. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.amazon.de/Das-gro%C3%9Fe-Han ... 024&sr=1-1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 16. - 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Edvard!

A D-box egy szakzsargon. Az egykori balsa torziókat pótolja a korszerű anyagból, - általában epoxi gyantával átitatott szénszövetből -készült műanyag idom. Gyártása problémás. Egy adott szárnyprofillal megvalósított adott méretű szárnyról sablont -általában negatívot- készítenek. A sablon a leendő szárny belépő élétől a főtartóig terjedő részével azonos. Ebbe többnyire vákumozásos eljárással dolgozzák bele a gyantával átitatott szövetet. A sablonon túl lógó rész levágása, csiszolása után a profil egy elnyúlt függőleges szárán nyitott D alakzatra hasonlít, innen kapta a nevét. Az adott profillal készülő szárnyra epoxi gyantával felragasszák a műanyag profilt, amely a belépő éltől a főtartóig alul-felül zárttá teszi a szárnyat. A kilépő él általában szén profil. Az egyes bordákra a kilépő él és a D-profil közt -mindkettőre rálapolva- alul és felül szintén szénszövetből készült héjaló lapokat ragasztanak. Az így körölhéjalt balsa bordák hihetetlen mechanikai szilárdságú vázszerkezet részévé válnak. Főkép a csavaró szilárdság nől meg jelentősen. A dolog ára, hogy egy kicsit nehezebb, mint a hagyományos balsa-fenyő szerkezet. Első sorban szabadon repülő modellekhez készítenek D-boxokat. F1-A, F1-B, F1-C és F1-H. F1-K szárnyakhoz lehet modellező kollégáktól hozzá jutni. Sajnos a gyulai Sabó Mklós halála óta gyártmányait nem pótolta senki, ezért a szabadon repülősök lehetőségei is erősen beszűkültek. A macerás gyárthatóság miatt a dolog amúgy sem olcsó, és RC vitorlázóhoz való nincs forgalomban. Egy RC vitorlázóhoz neki állni óriási munka, és ezen felül igen drága. Mivel ott nem annyira kihegyezett a tömeg, lehet más direkt erősítési módokban is gondolkodni.A D-boxos szárnyszerkezet bár elegáns lenne, de egyéb, a felvázolt okok miatt nem célszerű. Úgy tudom, hogy a szabadon repülőknél alkalmazott szárnyszerkezetet ezért ilyen formában nem is alkalmazzák.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 30. - 16:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Fórumozók!

Végre felkerült a honlapunkra a mi kis 100 éves kiállításunk anyaga.Elérhetőség: www.gyr.mlap.hu Események menüpontban, Emlékkiállítás Balassagyarmaton című legutolsó bejegyzés. A kiállítás volt ez évben -amely számunkra igen sikeres volt- az utolsó modellező akciónk.
Jó sok kép van. Jó nézegetést, és sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok minden fórumozónak!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 30. - 16:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyr írta:
Kedves Fórumozók!

Végre felkerült a honlapunkra a mi kis 100 éves kiállításunk anyaga.Elérhetőség: www.gyr.mlap.hu Események menüpontban, Emlékkiállítás Balassagyarmaton című legutolsó bejegyzés. A kiállítás volt ez évben -amely számunkra igen sikeres volt- az utolsó modellező akciónk.
Jó sok kép van. Jó nézegetést, és sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok minden fórumozónak!!


T. GYR!

Ez nagyon szép kezdeményezés volt, kifejezetten jó megvalósításban! Csak gratulálni tudok hozzá! Nekem különösen jólesett nézegetni a képeket, mert több olyan modellt, motort láttam, amit már volt szerencsém "élőben" is találkozni. Remélem sokan megnézték a tárlatot, és páran kedvet is kaptak tőle a modellezéshez.

Viszont észrevettem ám mást is :D :D ! Egy bizonyos igen fess, IV. osztályos gimnazista fiatalemberről lenne szó, aki a Hajómodellek Országos Bajnokságán, 1977-ben harmadik helyezést ért el. Ezt eddig nem is mondtad, hogy a hajómodellezés sem idegen számodra......sőt (!!) országos 3. helyezés!

Eddig is biztos voltam benne, hogy sokszínű és kiváló modellezőt tisztelhetünk GYR Kollégában, na de ezekután ez meggyőződésemmé vált.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 30. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry!

Köszönöm a véleményt a látottakról. Talán a képekből nem jön vissza az a munka amivel a nem kiállításra készült helyiséget átalakították a modellek kedvéért. Az igazgató mondása szállóige is lehet: Ez nem termékbemutató, hanem kiállítás, ennek meg kell adni a módját. Ő tudja, ez már a többszázadik kiállítás rendezése volt. A rövid nyitva tartásra a magyarázat az őrzés-védelem kérdése volt. Az volt a koncepció, hogy mindent testközelben, amit lehet körüljárhatóan állítunk ki. Ehhez pedig folyamatosan figyelni kellett a munkatársaknak, illetve a biztonsági őrnek. Semmi nem tűnt el, semmit sem löktek fel, és semmi sem sérült meg, pedig a meleg helyzetek közül volt olyan, amikor egyszerre két óvodai csoport is bent volt. A falra felfeszített drapéria , az újra festett posztamensek, az utcára készített több négyzetméteres hirdető tábla, no és a művelődési háziak önzetlen munkája azt hiszem pénzben kifejezve egy igen húzós összegre jönne ki. Ezzel támogatták ők az ügyet.
A hajózásról annyit, hogy 1971-ben egy hajómodellező szakkörbe iratkoztam be, amely később klubbá alakult. A fő kategóriánk az önjáró vitorlás hajó volt. Gimnazista koromban már én terveztem a hajóimat, és a kis srácoknak is egyet. Ezt az általam vezetett szakkörben meg is építettük. Sajnos a NAVIGA az 1980-as években megszüntette az önjáró kategóriákat. Ezzel egy időben lassan elkezdtek fogyni a környékünkön a hajózásra alkalmas vizek is. A repülőkre váltottunk, de sajnos a szabadon repülőzésre alkalmas terület is egyre fogy. Vagy is egyre kisebb lesz a modellezőknek ez az ország.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 04. - 21:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Fórum Látogatók!

Az RC Games modell magazin most megjelent 2010. decemberi számában a 42-43. oldalon "Száguldásra született" címmel sok képmelléklettel bemutatom a felújított, amúgy több mint ötven éves rezgőszelepes gázsugárhajtóműves sebességi körrepülőmet.. A modell erőforrása a híres csehszlovák Letmo MP-250. típusjelzésű hajtómű. Ajánlom az írást mindenki figyelmébe.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség