SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2017 aug. 18. - 11:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Szélcsatorna!
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 21. - 10:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.wissen.swr.de/warum/fliegen/flash/flash.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 22. - 6:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Jópofa, kár, hogy nem ír ki számszerű adatokat, nem tudható, hogy
mekkora a vizsgált szelvény felülete, és csak ez a pár szárnyprofil
választható. Hátha a jövőben továbbviszik ezt az ötletet, kiindulási
alapnak nem rossz.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 21. - 10:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Aki tudja, mit jelent, van e magyar neve, mivel jár, hogy lehet felismerni vagy elkerülni, kérem ossza meg velünk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 21. - 12:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
maithly írta:
Aki tudja, mit jelent, van e magyar neve, mivel jár, hogy lehet felismerni vagy elkerülni, kérem ossza meg velünk!


Már csak azt kéne tudni mi a mondat tárgya?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 22. - 8:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem a kolléga, egy korábbi hozzászólásomból idézett az időjárás témakörben, csak valószínűleg rosszul illesztette be és nagy része lemaradt, köztük a lényeg is.
De ne adja fel, próbálja újra, továbbra is érdekel minket a téma!

Mivel az elmúlt 25 esztendő kimaradt számomra, rögtön feltennék pár kérdést, halvány emlékeim vannak egy bizonyos "rémképről" amit úgy neveztek egykor, hogy abwind (gondolom, így kell írni)
Aki tudja, mit jelent, van e magyar neve, mivel jár, hogy lehet felismerni vagy elkerülni, kérem ossza meg velünk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 22. - 11:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Leáramlás ami " kifogható " modellel, de nem illik " megtalálni!

Az erős feláramlás
( TERMIK )erős lefelé irányuló áramlással is jár.

Lejtő vitorlázásnál, hogy hol van az abwind az természetes.

Termikelésnél érinthet váratlanul és kellemetlenül.

Tamásbá



Termik a repülésben!

A termikeket a vitorlázó repülőgépek, függővitorlázók (sárkányrepülők és siklóernyők), távirányítású modellrepülők és egyéb, levegőnél nehezebb és motorral nem rendelkező repülőeszközök, valamint egyes madárfajok emelkedés céljából használják. A feláramló meleg levegőben köröző repülőgép magasságot nyer, ahogy a légáramlat „felfelé húzza”. Ez tipikusan megfigyelhető, amikor a vitorlázó repülők egy helyre tömörülnek és körbe-körbe haladnak, „termikelnek”. A termik külső peremén leáramlás (illetve az ellentétes irányú áramlások határán turbulencia) jön létre, amely veszélyes lehet például a kis tömegű távirányítású modell repülők számára, melyek így alacsony magasságban könnyen instabillá válhatnak, hirtelen lezuhanhatnak. Siklóernyők sokszor a termik szélén levő turbulencia miatt csukódnak be.
Termikeket sík vidéken általában különböző felszínborítottságú helyek találkozásánál (például erdő-mező, szántó-település, stb.) figyelhetünk meg, míg hegyvidékeken többnyire a hegyek szél felőli (alpesi körülmények között a napsütötte) oldalán találhatunk. A termiket a pilóták a „fenekükkel érzik” (gyorsulás felfelé), míg a modellrepülőknél hirtelen ugrás látható a távolból. Az emelő légáramlatokat jelzi a variométer nevű műszer is. Párszor keresztülhaladva rajta, behatárolhatjuk pontos helyét, majd benne körözve felhasználhatjuk emelkedésre. Vitorlázó repülésben (motoros repülőgépek a termiket rosszabbul hasznosítják nagyobb össztömegük miatt) a 0-3 m/s emelő sebességű termik a gyakori, az 5-6 m/s-os már ritka, ennél nagyobb függőleges sebességű termik szinte sohasem fordul elő Magyarországon. A kisebb tömegű, lassabb és kisebb körön forduló függővitorlázók szűkebb termikeket is ki tudnak használni, ráadásul a termik magjában (a leggyorsabban emelkedő részben) is benn tudnak maradni, így hazai viszonyok között általában 2-6 m/s (extrém esetekben 10-12 m/s) emelkedés megszokott. A termikek tetején általában egy felhő jelenik meg amikor a feláramlás hőmérséklete a harmatponti hőmérsékletre csökken és a vízgőz kicsapódik. A vízgőz kicsapódásával sok energia szabadul fel és ez a felhő belsejében további erős feláramlást hoz létre, amelynek sebessége akár 20-30 m/s is lehet. Az erős feláramlás erős lefelé irányuló áramlással is jár.

http://www.pumaszallas.hu/CONDOR/hirek/ ... cimlap.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség