SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
egy érdekes jelenség - vesézzük ki ! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=1005 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_262 [ 2009 aug. 26. - 2:54 ] |
Hozzászólás témája: | egy érdekes jelenség - vesézzük ki ! |
sokat kínlódtam egy fura jelenséggel, mostmár a harmadik gépemnél. azt hiszem, sikerült rájönni az okra!? történetesen: nagyon szűk bukfencnél a modell egyszerűen kifordul, mintha rácsűrnék. hátrabukfencnél tipikusan jobbra. a jelenség nagyon zavaró, ha pl egy függőleges fordulóból "rosszul" esik ki a gép, és össze kéne szedni, vagy háton repülésből hirtelen ki kell nyomni. a jelenség szép, nagy köríves bukfenceknél nem, vagy legalábbis nem zavaróan jelentkezett! eleinte oldalkormánnyal próbáltam segíteni a helyzeten, erős balra trimmeléssel meg lehetett szüntetni a jobbra csűrést, azonban így az előre bukfencek egyenesen rettenetesek lettek, és egyenesben is nagyon oldalazva ment a gép. próbálkoztam a gép súlypontjának keresztirányú eltolásával is, ez részben segített, de nem volt megfelelő megoldás végül a magassági kormányra mixelt balra csűréssel sikerült a hátrabukfencet nagyjából kiegyenesíteni, úgy, hogy húzott magasságira balra csűrést mixeltem (a nyomott "előre" bukfencek kiegyenesítését még nem sikerült kipróbálgatni). az eredmény: a szűk hátrabukfencek sokkal egyenesebbek, az egyenes repülést nem befolyásolja. viszont valamennyire sebességfüggő maradt a jelenség, így bizonyos helyzetekben így is jobbra, vagy balra elcsűrés tapasztalható hirtelen behúzott magasságinál. felszállásnál oda kell figyelni, ha hirtelen nagy magasságival rántom fel a gépet, akkor balra elcsűr... de miért van ez ??? fogjunk meg egy porszívót. lengessük meg magunk mellett! kapcsoljuk be, próbáljuk így lengetni. az eredmény meglepő lesz! ![]() közepes méretű (70-100g) outrunner motort kézben tartva, légcsavar nélkül felpörgetve szintén jól érezhető mozgatás közben az oldalra húzás. minél nagyobb a forgó tömegünk, a jelenség annál erősebben fog jelentkezni. illetve nem a tömeg, hanem a (hogyishivjákaforgáspontraszámoltizét) és a forgás sebességétől. a jelenséget egyébként a repülés hajnalán is felfedezték, amikor egyre nagyobb csillagmotorokat és légcsavarokat szereltek a gépek elejére, a magassági kormány meghúzásakor a gépek inkább oldalra mozdultak, mint a megfelelő irányba... pl sopwith camel, ha jól rémlik. (sőt, azthiszem a girók is erre épülnek...) de igazából a kérdés, hogy a mixelésen, a folyamatos korrigáláson, és a szűk fordulók kerülésén kívül mit lehet ezzel kezdeni? az elhuzatás, ha jól tudom, nem segít ezen a problémán? minél kisebb forgó tömeg és forgási sebesség (motor forgórész és légcsavar)! (tehát pl sikerült megtalálni a kedvencem, a wankel motor egy újabb hátulütőjét ![]() VAGY! két, egymás hatását kiegyensúlyozó, ellentétesen forgó tömeg! azaz, két, vagy többmotoros gép. VAGY! elnézést a reklámért! http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/5678 bár nem próbáltam, valószínűleg érdemes lenne. csak ne lenne ilyen drága, és ne lenne ekkora az áramfelvétele (kicsi, könnyű gépbe gyakorlatilag a kisebbik verzió is alkalmatlan)... kérném a nálam tanultabbakat egészítsék ki a fenti merengésemet a megfelelő szakszavakkal, illetve tapasztalatokkal, megoldásokkal! ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 aug. 26. - 15:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Öszinte leszek MOST nem olvastam el teljesen a hozzászólásodat, DE! jOBBRA EL KELL HUZATNI MINDEN MOTORT úgy 1,5-2 fokra. Más: Tulságosan stabil a modelled ezért nem úgy megy műrepülésben ahogyan te akarod. Megoldás: Hosszabb törzs és viszonylag kisebb vezérsikok: Majd még elolvasom többször az irásodat és gondolkozom! Üdvözlettel Tamásbá |
Szerző: | user_262 [ 2009 aug. 26. - 19:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
minden modellen el van huzatva jobbra a motor! a wankel kb 2-2 fokban, a staun "érzésre" (állítható), a kis extrán meg gyárilag... |
Szerző: | sry [ 2009 aug. 26. - 21:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egyenlőre nekem sincs ötletem, de igyekszem ![]() üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 aug. 27. - 12:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elolvastam! Változatlanúl az a megjegyzésem, hogy tulságosan jó a modelled. A műrepülő modellek és nagygépek instabilá vannak téve súlypont hátrább helyezésével a törzs meghosszabitásával - igy rajzolja fel a figurákat szépen - és a vezérsikok csökkentésével. Tehát végig vezetni kell a repülőt, ahogyan tetted te is a mixer beinditásával stb. A következő műrepülő gépednél érdemes volna legalább fényképen megnézni a bevált gépeket. Pl. http://www.matt-rc.li/ ![]() ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 17. - 8:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.youtube.com/watch?v=l3Xjl34l ... re=related ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 júl. 15. - 7:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.youtube.com/watch?v=lzUUdilY ... re=related ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | user_1674 [ 2012 okt. 04. - 14:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok, regi a tema, tudom, de mivel erdekelnek a reszletek, belekotyogok. Veletlenul, nem a nagysebessegu atesesrol van szo, hiszen: 1. Szuk a fordulo; 2. "Centrifuga" hatas nagy vagy inkabb mondanam hogy kicsi a centripetalis; 3. Nagy allasszog. Ennek eredmenye keppen a felhajtoero mar nem eleg, es az egyik szarny atszakad. Ha hulyeseget irnek, bocs. ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2012 okt. 04. - 15:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nyugodtan lehet- megfelelő repcsivel- szűken fodúlózni. A feltételek: Legyen sebeség. Élni kell a FELCSERÉLT KORMÁNYOK HATÁSOSSÁGÁVAL. Vagyis a felcserélt kormányokkal kell vezetni a szük fordúlóban a repcsit. Balra szük fordúló: Csürés,oldalkormány enyhén jobbra, magassági határozottan húzva. Ha van fékszárny azt nem szabad kiengedni. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |