SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
profilok http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=191 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 13. - 19:00 ] |
Hozzászólás témája: | profilok |
sziasztok ezt a topicot azért nyitottam mert szeretném megtudni hogy hogyan lehet kiszámolni hogy pl mijen profilt használjunk egy általunk tervezett géphez már valameddig eljutottam(megtudtam h mi az a Cy meg Cx) meg kikértem Sry segítségét is aki azt mondta h nyissak neki új topicot és akkor mindenki megtudja akit érdekel h mégis hogyan kezdjünk neki egy saját tervezésű gépnek nameg persze öncélú a dolog mert végre sikerült vágnom elviselhető minőségű szárnyakat abból a kék habból és arra gondoltam h ha ez ilyen gyorsan megy akkor kísérletezésnek megéri szal én egy segédmocis vitorlázóra gondoltam kb 2-3m es fesztávval(hamár ilyen egyszerűen lehet repülőt építeni ebből a kék habból) ja és keresgettem profilokat a googleben és rátaláltam egy jó kis oldalra ahol vannak ilyen görbék: http://a190754.free.fr/PROFILS.HTM |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 13. - 20:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na akkor tervezzünk repülőgépet. Először is azt kell eldönteni, hogy mit is akarunk. Ez először egyszerűnek tűnik. De felteszek három kérdést: 1.) vitorlázó legyen? 2.) Motoros gép legyen? 3.) segédmotoros vitorlázó legyen? eztán ha erre a kérdésre van válasz akkor jöhet a következő üdv.:SRY |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 15. - 13:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
szia Sry köszööm szépen h segítesz segédmotoros vitorlázót szeretnék építeni |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 15. - 16:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
levi írta: szia Sry köszööm szépen h segítesz segédmotoros vitorlázót szeretnék építeni Akkor tervezzünk segédmotoros vitorlázót A következő eldöntendő nagy kérdés, hogy mekkora legnagyobb össztömegre tervezzük a gépet? Illetve mire szeretnénk használni? A segédmotoros vitorlázógépeknek van egy nagy problémája, éspedig az R/C elemek összes tömege. Így először kell egy tömegkalkulációt végezni. Lemérni és összeadni a beépíteni kívánt R/C elemek tömeg adatait. Az az 1.) Akkumulátor 2.) Motor 3.) szervok 4.) szabályzó 5.) vevő Az így kapott tömeg adat , valamint a használati jelleg kiválasztása már lényegében mg is határozza a tervezendő gép főbb jellemzőit. Milyen jellegű lehet a gép? 1.) termikvitorlázó 2.) lejtővitorlázó 3.) műrepülő tehát milyen jellegű legyen a gép? Illetve mik az egyes R/C elemek tömeg adatai? üdv.:SRY |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 17. - 12:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
szia Sry akkumlátor az kb 100-120g s vevő: 9g servok: csűrőszervók: 2*9g magassági+oldalkormányservok: 2*18g motor: http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=1092 és leejtővitorlázó jellegű legyen ez mitől függ? |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 21. - 10:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor menjünk tovább egy lépéssel. Mivel Levi segédmotoros lejtővitorlázógépet választott nézzük meg mik a követelmények ezzel szemben. Mivel lesz a gépen segédmotor is nyugodtan kiindulhatunk abból, hogy közepes, ill. erős szelekre tervezzük a modellet. Az erős szél jó emelést is jelent, és jó sok örvényt, lökést stb.... amiknek a kompenzálása jó iránytartást és egyszerre jó irányíthatóságot is kíván. Tehát meg kell emelni a felületi terhelést, relatív nagy függőleges vezérsíkot kell beépíteni, és a laterálfelület súlypontja a tömegközéppont mögött legyen, így a gép minden esetben a szélre igyekszik ráfordulni, az az a lejtőtől elfelé. Eddig R/C elemből van 120+9+54+57= 240 gramm tömegünk. Most azt kéne eldönteni, hogy mennyi reptudást és kurázyit érzel magadban, hová válasszuk meg a gép repülési sebességtertományát? lehet 30 g/dm2 körüli. akkor olyan Easy Glider tempóra lehet számítani lehet 40 g/dm2 körüli ekkor már kicsit gyorsabb lesz de még mindíg nem veszélyes. Könnyű lesz leszállni, meg csámpázni, viszont erősebb szélben már csak kínlódni fogsz. Lehet 50-60 g/dm2 de itt már komoly sebességek adódnak, és azt nem csak a pilótának, de a gép mechanikai szilárdságának is bírnia kellene. Tehát az építés nehezebbé és költségesebbé válik. szóval mi legyen? gyors-vagy lassabb? üdv.:SRY |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 21. - 14:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
szia Sry! egyre jobban megtetszett ez a tervezősdis dolog arra gondoltam a sebességet illetően h habmagos szárny lenne és még nem tudom h az mekkora terhelést bírna el de sztem elég lenne max tennék bele pár segédtartót szóval valami jó gyors kis gépet kéne építeni legfeljebbb ha valami gond adódik széttörik dehát ez hozzá tartozik sztem |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 22. - 9:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok! Akkor tervezzünk egy 35 g/dm2 felületi terhelésű segédmotoros lejtővitorlázót. Végre tudjuk mit akarunk. Azt már kiszámoltuk, hogy 240 gramm az elektronikánk. Most meg kell tippelni a gép várható repképes össztömegét. Ez nem könnyű mutatvány, és nincs is bevett szabály, vagy képlet rá. A 240 grammos elektronikával igen tág határok között mozoghat a gép össztömege, ami függ az építés módjától, a technológia korszerűségétől, a felhasznált anyagoktól, szóval rengeteg dologtól. Itt csak a tapasztalat segít. Egy ilyen gép 500-900 gramm között lehet. Mivel ha jól sejtem habból lesz kimunkálva saccoljunk meg neki egy 250 grammos önsúlyt. Az az a gép 490-500 grammos lesz repkészen (legyen 500 gramm mert azt könnyű megjegyezni) Tehát van két igen fontos adatunk: 1.) 500 g repkész tömeg 2.) 35 g/dm2 felületi terhelés ebből már számítható a szárnyfelület: A=14,28 dm2 Újjabb dilemma mekkora legyen a szárny oldalviszonya. Ez sajnos nem érzelmi, vagy esztétikai kérdés. A szárny konstrukciós szilárdsága határozza meg. Egy szén-kevlar-műgyanta szárny igen nagy oldalviszonyú is lehet, akár 10 feletti értékű is. Egy ilyen hab szárny alapesetben 4-5 , ha van benne főtartó akkor 5-7 értékű lehet a választott oldalviszony. Szóval milyen építésű lesz a szárny? Mekkora oldalviszonyt választhatunk? üdv.:SRY |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 22. - 17:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
szia Sry habmagos szárnyszerk. ű lesz az oldalviszony pedig sztem olyan 5 körül legyen egy részt mert ha 7 lenne akkor hasonló lenne mint a Guppy csak kisebb lenne a szárnymélysége gondolom... |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 22. - 21:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok. Akkor az oldalviszony legyen 5. A=14,28 dm2 az oldalviszony 5 akkor a fesztáv fesztáv: B=844,98 mm kerekítve B=850 mm Szárny húrhossza : L=168.99 mm kerekítve L=170 mm ugyanezek az adatok 6-os oldalviszony mellett fesztáv: B= 925,63 mm kerekítve B=930 mm Szárny húrhossza . L=154.27 mm kerekítve L=154 mm na tessék választani Egy karcsúbb, szebb közel méteres fesztávú gépet akarsz, vagy egy zömökebb, erőssebb masinát? üdv.:SRY |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 23. - 17:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
szia Sry szerintem lehetne 5ös oldalviszonyú mert ilyenem még úgy sem volt ... ez gondolom úgy menne mint a rakéta majd' óvatosan repülök vele |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 24. - 11:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok! Oldalviszon 5 Akkor eddig: A=14,28 dm2 Oldalviszony = 5 (ezt egyébként lambda-betűvel jelölik, de az nincs a klaviatúrámon, és mértékegység nélküli szám) Fesztáv B=850 mm szárny húrhossza L=170 mm mivel kerekítettük az adatokat a könnyebb szerkesztés miatt a szárnyfelület adat is megváltozott A= B x L = 14.45 dm2. Ez a tervezés kori korrekció. Ezekután már ezzel számolunk. A felületi terhelés 35 g/dm2 tehát tervezett repképes tömeg így m=505 gramm na akkor határozzuk meg a gép egyéb adatait. A csillapító felület nagysága a szárnyhoz viszonyítva 1/4-ed, 1/5-öd szokott lenni egy ilyen "zömökebb" vitorlázógépnél, mivel R/C lesz a modell, nyugodtan lehet 1/5-öd értéket választani tehát a vízszintes csillapító felületet Acs=A/5= 2,89 dm2. Az önmagában nem jelent semmit, hogy mekkora a csillapító felülete, mert nagyon fontos adat a távolsága is a szárnytól. Ha megfelelő távolságban van akkor hatásosan stabilizál, és ha minél nagyobb távolságban van, a model annál nyugodtabban fog viselkedni a bólintó mozgásai annál "lágyabbak" lesznek. A szárny kilépő éle és a vízszintes csillapító legellső pontja között 2...2,5 L távolságot szoktak felvenni. Itt javasolnám a nagyobb távolságot, mert ha "belendül" a modell, és ezért megnő a sebessége akkor nagyon jól fog jönni a nyugodtabb viselkedés, arról nem is beszélve, hogy a nagyobb érték mellett nehezebb "elkormányozni", hibás manőverezéssel átejteni a gépet. Tehát legyen 2.5 x L= 425 mm. És már van is egy Aerodinamikai felülnézeti képünk a modellről Rajzold meg: kell egy szimmetria vonal, erre merőlegesen fel kell rajzolni a 850x170 mm -es téglalap alakú szárnyat, a kilépőtől fel kell mérni 425 mm-t és ahová ez a pont esik a szimmetria vonalon oda fel kell rajzolni a 2.89 dm2 felülető vízszintes csillapítót. Kérdés milyen alakú legyen a csillapító? Itt is szilárdsági szempontokat kell figyelembe venni, mivel a csillapító általában sokkal vékonyabb a szárnynál, így nagy oldalviszont itt nem szabad választani. Lehet 3...5 közötti érték a jó. Mivel valószínűleg nem tudsz még speciális építési technikákat alkalmazni, javasolnám a 3-as értéket. Így a csillapító, ha téglalap alakúnak veszed, akkor egy 98,14 mm x 294,47 mm-es felület kapunk. Ez a tört-szám elég nehezen kezelhető, tehát a csillapító legyen 100x300 mm-es. a felülete pedig korrekcióval 3 dm2. Most már tudjuk a gép összes vízszintes felületét is ami SzummaA= A + Acs =14,45 +3 = 17,45 dm2 szóval lehet rajzolni a gép felülnézetét..... üdv.: SRY |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 24. - 19:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
szia ry megrajzoltam csak nem tudom hogy hogyan lehet beilleszteni a rajzot |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 24. - 21:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! 1.) http://load.imageshack.us/ 2.) Tallózás, File kiválasztása 3.)Host it 4.) a kapott Url címet bemásolod a [img]ide[/img] és kész is üdv.: SRY |
Szerző: | user_9 [ 2007 márc. 24. - 21:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az eggyik kedvenc könyvem a Hársfalvi könyv után az R/C Model Aircraft Design by Andy Lennon Itt van az amazon link http://www.amazon.com/Basics-Model-Airc ... 0911295402 vagy itt http://www.amazon.com/gp/reader/0911295 ... eader-link Ezt javasolja az szárny oldalviszonyról. Gyors, fordulékony repülök 5 töl 6 -ig Moderált sebességü sportgép 6 tól 8 -ig Lassu tréner 8 tól 10 -ig Lejtövitorlázók 8 tól 10 -ig Vitorlázó repülök 10 töl 15 -ig Valóban az ember jobban magáénak érzi a saját maga tervezte repülöt, a képzelet szabadra van engedve. Gyakorlatképpen elsö pár repülönek jól bevállt kittet kell épiteni azért. |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |