SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 2:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 10. - 14:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
A vízszintes aljú profilt az egyszerűsége miatt favorizálom.
Kíváncsi lennék,hogy az E 387-es profilhoz milyen állás szöget kellene betervezni?
A Cinege profilja kicsit munkásabb lenne,de ha ettől a modellt kellően ki lehetne lassítani meg érné a fáradtságot.
Az sem lenne hátrány ha közepes szélben is tudna haladni a modell.
Megpróbálok minél több infót beszerezni és néhány bevált dolgot átültetni egy egyszerű vitorlázóba.
Tisztelettel:


Kedves János!
Az állásszög 2,5fok! a Benedek szelvénynél.
Az Epplernél szerintem a 2 fok is elég.
A csillapitó szelvénynek most képbe jöhet a Clark-Y

Az első repítésnél - majd - a trimet kicsit "húzva" kell hagyni egy nagyon kicsit, igy biztos elég lesz az állásszög.
Ha viszont ez sok úgy "nyomni" is lehet IGEN kicsit a trimet.

Tamásbá

Kezdő modellnél nagy hibát okozhat, ha nem a CINEGE Benedek szárnyszelvényét használod. Ez egy biztos pont.
Majd a következő modellnél lehet mindent " tuningolni".


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 10. - 15:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Schlagzeilen
Eugen Verbitsky (UKR) Weltmeister in F1C


Alexander Milyutkin (RUS) Weltmeister in F1B :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:


Yuri Titov (RUS) Weltmeister in F1A

Az összes " aeródinami-kus"
Nézze meg velem együtt jól, legalább is ezt javaslom!

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 10. - 15:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
János írta:
Tisztelt Urak!
Köszönöm a válaszokat,és a százalékok és görbék lefordítását számomra emészthető nyelvre.
Az látszik ebből,hogy az építési kényelmesség mehet a nyugodt repülés rovására.
A szándékom egy nyugodt termikelésre alkalmas egyszerű vitorlázó készítése.
Kértem tájékoztatást a műanyagbordákról a ragasztást illetően,meg várom a választ és annak függvényében döntök hogy balza vagy műanyag bordát használok.
Még azt is el kell döntenem,hogy Clark Y legyen vagy E 387-es.
Tisztelettel:


Nos első és legfontosabb feladat a repülési karakter meghatározása. Az
elvárásod ha jól értelmezem egy termikvitorlázó lenne. Ennek az
igénynek a kielégítésének a legfontosabb eleme a merülősebesség
alacsony megválasztása. Mindamellett a siklószámot is jó értéken
kell tartani, mert két termik között az "utazás" , "keresgélés" alatt nem
kéne azonnal elveszteni a nehezen megszerzett magasságot.

A két szempont kapásból ellentmond egymásnak, mert a jó siklószámot
a sebesség növelésével lehet könnyen elérni, de ekkor nő a
merülősebesség is, és ezzel a gyengébb emelésekben a gép nem
nyer magasságot.

További probléma a termikben való kőrözés, mert akkor a gép bedől, és
csökken a hasznos felület, illetve növekszik az ellenállás is.

A nagymértékű stabilitás nem csak a nyugodt repülés miatt lenne fontos,
hanem a termikbe belépés, onnan kilépés, termikcső érintéskor
megjelenő komoly zavarások miatt is. Amikor már magasan van a gép
nem igazán érzékelni ha a termikcsőbe "belevágva" kibillen az
egyensúlyából. Ilyenkor a modellpilóta nem tud segítőleg beavatkozni, a
gépnek magának kell megoldania a bajt.

A stabilitást én a gép geometriájával biztosítanám, legalább 2,5-3
húrhossznyi hosszúságú faroktartóval és kellően nagy vízszintes
vezérsíkkal. Igazából a régi szabadonrapülő F-1A modellek arányait
kéne átvenni.

A szárnszelvény megválasztása már nehezebb ügy.

Itt az E387 Adatai és miegyébb:
http://www.worldofkrauss.com/foils/292

Ez meg a Clark Y:
http://www.worldofkrauss.com/foils/483

A lényeg:

........................................................Clark Y .............E387
legnagyobb felhajtóerőtényező: 1,295 .......... 1,143
ehhez tartozó állásszög: 8,5 fok .......... 7,0 fok
legjobb siklószám: 51,615 .............. 58,18
hozzá tartozó állásszög: 7 fok ........... 5 fok
hozzá tartozó felhajtóerőtényező: 1,18 ............ 0,955
Átesési állásszög: 8,5 fok ............ 7,0 fok

Tehát az E387 egy lényegesen gyorsabb, de jobb siklószámú szelvény. A
vastagsága még kielégítő (9%) A jobb siklószám miatt és ezt
választanám, és a kisebb felhajtóerőtényezőt nagyobb szárnyfelülettel
kompenzálnám. A szárnyaknak mindenképpen kell egy -1,5 ... -2 fokos
elcsavarás, hogy a fordulóban le legyen dugózásra hajlamos, illetve
kicsi legyen az indukált ellenállása a szárnynak.

Viszont a Clark Y sokkal egyszerűbben építhető. Annak ugyanis csak a
belépőél utánívelt kissé az alja, az E387-nek viszont a kilépőél előtt is
van egy kis homorú szakasz. ezt ráadásul nem is illik elhagyni mert
nagyon komoly szerepe van a felhajtóerőtényező alakulásában. Ha itt
egyenesre egyszerűsítünk, akkor a felhajtóerőtényező le fog csökkenni,
a gép lényegesen gyorsabban fog repülni, mint szeretted volna.

Itt szerintem azon múlik a dolog, hogy mit tudsz megépíteni. Bár az is
igaz, hogy a szárnybordákat ki lehet vágatni lézerrel is, és akkor már
nem is olyan nehéz feladat a bonyolultabb alakú borda kivitelezése.

Üdv.: SRY


[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 11. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 11. - 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
Köszönöm a teljes értékű válaszokat.
Vissza vonulok alkotni.Ha lesz még kérdésem bátorkodom feltenni.
Ez a szezon erre fog elmenni,bár jó lenne ha még az idén a levegőbe emelkedhetne.
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség