SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Profilok
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=31
Oldal: 2 / 4

Szerző:  user_9 [ 2006 dec. 23. - 6:34 ]
Hozzászólás témája: 

én megcsináltam a házifeladatot :D
Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 23. - 9:36 ]
Hozzászólás témája: 

Erre a zuglóiak mit tudnak mondani: "A mamáját", szóval ez nagyon jó, ebből lehet nagyítani, kicsinyíteni és mindent.
Látni az utolsó szelvényen az erős kilépő letörést amiről beszéltem.
Most igy utólag azt hiszem ezzel volt megépítve az A/2-esem! (pedig nem rég volt----1953-ban!)
Ami a lényeg, a légierő bajnokságon egy "tiszt elvtárs" volt a legnagyobb esélyes és én mint kiskatona elötte megnyertem a versenyt, ez rémes!
Az egész időmérő gárda Kun Lacival az élen nekem szurkolt.
Akkoriban az ALAG x3 2,5ccm-es motor amitt versenydijnak adtak nagyon nagy dolog volt!

A nem jól látható orrgörbületi sugarakat érdemes elég nagyra venni, mindenképpen a modell stabilitását segíti elő.

Szerző:  user_9 [ 2006 dec. 23. - 9:40 ]
Hozzászólás témája: 

Tisztelt Antikos,
Volna egy korabeli képed rólad és a repülödröl abból az idöböl?
Artur

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 23. - 9:59 ]
Hozzászólás témája: 

Nem nagyon, de majd szétnézek a "rendezett" archivumomban.(Nehogy elhigyje valaki, olyan nagy a k.....pi azt akartam mondani kérdések merűlnek fel, hogy szinte megoldhatattlan.)
Egy biztos "V" szárnya volt mert lustaságból annak idején ezt kultiváltam.
Akkor még egybe- szárny volt a divat.
Elég kicsi keresztmetszetű törzs, 0,8mm rep.lemezzel borítva. Nem kell megijedni a minimális súly akkor is 410gr. volt és ez összesen nem is volt több.
A csillapítóban CLARK-Y szelvény volt.
Ami még érdekes: Nem volt köröztető berendezés, az oldalkormány állandóan jobbra be volt "lépve" és a startkampó nem középen, hanem kb. 10mm-re oldalt vol a törzs jobboldalán, de alúl, igy ellensúlyozta az oldalkormány állandó belépését és a modell egyenesen ment fel a startzsinoron.

Szerző:  user_94 [ 2007 ápr. 19. - 9:31 ]
Hozzászólás témája: 

Lehet hogy itt már valaki írta (nem volt türelmem elolvasni az egészet), de mi az a "turbószál"?

Szerző:  user_27 [ 2007 ápr. 25. - 11:16 ]
Hozzászólás témája: 

hali
1983 Repülő modellezés 2. kiadás 99. oldal 2. bekezdés:
a lényeg:
A turbolens rétegnek nagyobb az energiája mint a laminárisnak.Emiatt tovább követi a szárny körvonalát, nehezebben válik le róla.
Ha valamilyen ok miatt - pl. szilárdsági meggondolásból - vastagabb szelvényt építünk a modellbe, amelynek kritikus Re-száma a modell repülésének tartományába esik, a szárny körül mesterségesen keltett turbolens határréteg kialakításával segíthetünk a helyzeten. A profil Cx és Cy értékeit ui. javítani tudjuk, mégpedig a kritikus Re-számon felüli értékre. Nagyon sok versenymodellnél látni is lehet különböző turbolencia keltőket. Így például a szárny belépőéle előtt kifeszített vékony huzalt, az orrponthoz nem messze a szelvény felső vonalán elhelyezett néhány tized miliméter vastag turbolézetvagy ugyan óezen a helyen a szárny hoszzában érdessé tett keskeny csíkot stb.

Szerző:  user_9 [ 2009 ápr. 08. - 6:13 ]
Hozzászólás témája: 

még egy profilgyüjtemény hely
http://isoar.ca/~andrewm/rc/airfoils/

Szerző:  user_297 [ 2009 nov. 26. - 20:10 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv!
Az lenne a kérdésem felétek, ha egy szárnyszelvény mintát kinyomtatok, majd fénymásolón felnagyítom kellő méretre jó lesz az eredmény?
Egy CITABRIA modellre jó a CLARK Y ?
Kösz a segítséget!
Nadi.

Szerző:  sry [ 2009 nov. 26. - 20:45 ]
Hozzászólás témája: 

Nadi írta:
Üdv!
Az lenne a kérdésem felétek, ha egy szárnyszelvény mintát kinyomtatok, majd fénymásolón felnagyítom kellő méretre jó lesz az eredmény?
Egy CITABRIA modellre jó a CLARK Y ?
Kösz a segítséget!
Nadi.


Igen
és
Igen

Ha a fénymásoló nem torzít (na meg a nyomtató se) akkor jó lesz. A
felsőszárnyas túragép modellekbe teljesen jó a clrk Y szelvény, csak
nem szabad "elcsalni" a delépőél utánni alsó ívet !!!!

Merthogy a Clark Y szelvénynél rendszeresen egyszerűrítik a szelvény
alsó vonalát, pedig ha rendesen kiszerkesztjük akkor bizony a szelvény
első-alsó részén egy sép kis ív van:

Kép

üdv.:SRY

Szerző:  user_297 [ 2009 nov. 26. - 21:11 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a gyors válaszodat!
A szárny elhelyezésével kapcsolatban lenne még kérdésem, de ezt le kellene rajzolnom, hogy érthető legyen.
Holnap megcsinálom!
Üdv!
Nadi.

Szerző:  sry [ 2009 nov. 26. - 21:44 ]
Hozzászólás témája: 

Nadi írta:
Köszönöm a gyors válaszodat!
A szárny elhelyezésével kapcsolatban lenne még kérdésem, de ezt le kellene rajzolnom, hogy érthető legyen.
Holnap megcsinálom!
Üdv!
Nadi.


OK

De legközelebb szombaton tudok válaszolni!

üdv.:SRY

Szerző:  user_297 [ 2009 nov. 27. - 14:48 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv!
A kép amiről beszéltem
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Tehát a kérdés az, hogy jó e ez a szárny elhelyezés?
A válasz nem sürgős. Egyenlőre csak terv a dolog.
Most épp egy :FS: -t építek a fiamnak.
Nemrégen elkészült a habvágó asztal és az :FS: szárnyai már megvannak.
Lassan a törzs is kész.
Ha ez megvan akkor újra megcsinálom a Citabriát habból profilos szárnnyal és hab testtel.
Röviden ennyi!
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Nadi.

Szerző:  Tamásbá [ 2009 nov. 27. - 15:33 ]
Hozzászólás témája: 

Csak a gyors válasz miatt BELE KONTÁRKODOM!
Jó a szárny elhelyezése.
A szárny állásszöge 1,5-2 fok! ( Lehet, hogy SRY Mesternek más lesz a véleménye!)
" Súlypont" ahogy mi modellezők nevezzük: A szárny első harmadában van.
Azért érdemes SRY Mester válaszát is megvárni, addig is jó modellezést.

Szerző:  user_297 [ 2009 dec. 02. - 20:44 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv!
Köszönöm szépen a segítséget!
Nadi

Szerző:  sry [ 2010 jan. 08. - 12:31 ]
Hozzászólás témája: 

Fantasztikus leletet találtam:

http://www.worldofkrauss.com/

rengeteg szárnyszelvény, és ott vannak a POLÁRISOK is !!!!!

üdv.: SRY

Oldal: 2 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/