SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Profilok http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=31 |
Oldal: 2 / 4 |
Szerző: | user_9 [ 2006 dec. 23. - 6:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
én megcsináltam a házifeladatot |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 23. - 9:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Erre a zuglóiak mit tudnak mondani: "A mamáját", szóval ez nagyon jó, ebből lehet nagyítani, kicsinyíteni és mindent. Látni az utolsó szelvényen az erős kilépő letörést amiről beszéltem. Most igy utólag azt hiszem ezzel volt megépítve az A/2-esem! (pedig nem rég volt----1953-ban!) Ami a lényeg, a légierő bajnokságon egy "tiszt elvtárs" volt a legnagyobb esélyes és én mint kiskatona elötte megnyertem a versenyt, ez rémes! Az egész időmérő gárda Kun Lacival az élen nekem szurkolt. Akkoriban az ALAG x3 2,5ccm-es motor amitt versenydijnak adtak nagyon nagy dolog volt! A nem jól látható orrgörbületi sugarakat érdemes elég nagyra venni, mindenképpen a modell stabilitását segíti elő. |
Szerző: | user_9 [ 2006 dec. 23. - 9:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Antikos, Volna egy korabeli képed rólad és a repülödröl abból az idöböl? Artur |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 23. - 9:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem nagyon, de majd szétnézek a "rendezett" archivumomban.(Nehogy elhigyje valaki, olyan nagy a k.....pi azt akartam mondani kérdések merűlnek fel, hogy szinte megoldhatattlan.) Egy biztos "V" szárnya volt mert lustaságból annak idején ezt kultiváltam. Akkor még egybe- szárny volt a divat. Elég kicsi keresztmetszetű törzs, 0,8mm rep.lemezzel borítva. Nem kell megijedni a minimális súly akkor is 410gr. volt és ez összesen nem is volt több. A csillapítóban CLARK-Y szelvény volt. Ami még érdekes: Nem volt köröztető berendezés, az oldalkormány állandóan jobbra be volt "lépve" és a startkampó nem középen, hanem kb. 10mm-re oldalt vol a törzs jobboldalán, de alúl, igy ellensúlyozta az oldalkormány állandó belépését és a modell egyenesen ment fel a startzsinoron. |
Szerző: | user_94 [ 2007 ápr. 19. - 9:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lehet hogy itt már valaki írta (nem volt türelmem elolvasni az egészet), de mi az a "turbószál"? |
Szerző: | user_27 [ 2007 ápr. 25. - 11:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
hali 1983 Repülő modellezés 2. kiadás 99. oldal 2. bekezdés: a lényeg: A turbolens rétegnek nagyobb az energiája mint a laminárisnak.Emiatt tovább követi a szárny körvonalát, nehezebben válik le róla. Ha valamilyen ok miatt - pl. szilárdsági meggondolásból - vastagabb szelvényt építünk a modellbe, amelynek kritikus Re-száma a modell repülésének tartományába esik, a szárny körül mesterségesen keltett turbolens határréteg kialakításával segíthetünk a helyzeten. A profil Cx és Cy értékeit ui. javítani tudjuk, mégpedig a kritikus Re-számon felüli értékre. Nagyon sok versenymodellnél látni is lehet különböző turbolencia keltőket. Így például a szárny belépőéle előtt kifeszített vékony huzalt, az orrponthoz nem messze a szelvény felső vonalán elhelyezett néhány tized miliméter vastag turbolézetvagy ugyan óezen a helyen a szárny hoszzában érdessé tett keskeny csíkot stb. |
Szerző: | user_9 [ 2009 ápr. 08. - 6:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
még egy profilgyüjtemény hely http://isoar.ca/~andrewm/rc/airfoils/ |
Szerző: | user_297 [ 2009 nov. 26. - 20:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Az lenne a kérdésem felétek, ha egy szárnyszelvény mintát kinyomtatok, majd fénymásolón felnagyítom kellő méretre jó lesz az eredmény? Egy CITABRIA modellre jó a CLARK Y ? Kösz a segítséget! Nadi. |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 26. - 20:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nadi írta: Üdv! Az lenne a kérdésem felétek, ha egy szárnyszelvény mintát kinyomtatok, majd fénymásolón felnagyítom kellő méretre jó lesz az eredmény? Egy CITABRIA modellre jó a CLARK Y ? Kösz a segítséget! Nadi. Igen és Igen Ha a fénymásoló nem torzít (na meg a nyomtató se) akkor jó lesz. A felsőszárnyas túragép modellekbe teljesen jó a clrk Y szelvény, csak nem szabad "elcsalni" a delépőél utánni alsó ívet !!!! Merthogy a Clark Y szelvénynél rendszeresen egyszerűrítik a szelvény alsó vonalát, pedig ha rendesen kiszerkesztjük akkor bizony a szelvény első-alsó részén egy sép kis ív van: üdv.:SRY |
Szerző: | user_297 [ 2009 nov. 26. - 21:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a gyors válaszodat! A szárny elhelyezésével kapcsolatban lenne még kérdésem, de ezt le kellene rajzolnom, hogy érthető legyen. Holnap megcsinálom! Üdv! Nadi. |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 26. - 21:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nadi írta: Köszönöm a gyors válaszodat! A szárny elhelyezésével kapcsolatban lenne még kérdésem, de ezt le kellene rajzolnom, hogy érthető legyen. Holnap megcsinálom! Üdv! Nadi. OK De legközelebb szombaton tudok válaszolni! üdv.:SRY |
Szerző: | user_297 [ 2009 nov. 27. - 14:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! A kép amiről beszéltem A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Tehát a kérdés az, hogy jó e ez a szárny elhelyezés? A válasz nem sürgős. Egyenlőre csak terv a dolog. Most épp egy :FS: -t építek a fiamnak. Nemrégen elkészült a habvágó asztal és az :FS: szárnyai már megvannak. Lassan a törzs is kész. Ha ez megvan akkor újra megcsinálom a Citabriát habból profilos szárnnyal és hab testtel. Röviden ennyi! Köszönöm a segítséget! Üdv! Nadi. |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 nov. 27. - 15:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csak a gyors válasz miatt BELE KONTÁRKODOM! Jó a szárny elhelyezése. A szárny állásszöge 1,5-2 fok! ( Lehet, hogy SRY Mesternek más lesz a véleménye!) " Súlypont" ahogy mi modellezők nevezzük: A szárny első harmadában van. Azért érdemes SRY Mester válaszát is megvárni, addig is jó modellezést. |
Szerző: | user_297 [ 2009 dec. 02. - 20:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Köszönöm szépen a segítséget! Nadi |
Szerző: | sry [ 2010 jan. 08. - 12:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Fantasztikus leletet találtam: http://www.worldofkrauss.com/ rengeteg szárnyszelvény, és ott vannak a POLÁRISOK is !!!!! üdv.: SRY |
Oldal: 2 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |