SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Profilok http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=31 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 nov. 22. - 8:57 ] |
Hozzászólás témája: | Profilok |
Találtam profil gyüjteményt, nagyon részletes adatokkal. http://www.mh-aerotools.de MH-30, 32 42 43 -as profilok minden adataival és ,hogy mire VALÓ! |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 20. - 12:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Miután a "szomszédos fórumon" nem szólalok meg itt néhány szót szólnék a turbószálról: B. Gyurka barátom és ..................én is(nem véletlenűl van ez a nagy különbséget jelző szünet) mindig arra törekedtünk, a gyakorlatban repüljenek a mi gépeink jobban, mint mások modellje. Most jön a lényeg: Amikor elkezdődött a turbószál "korszak" a versenyeket HAJNALBAN, PONTOSAN NAPKELTE IDEJÉBEN KEZDTÉK EL! Ez azt jelentette, termikkeresésnek abba a hidegben sok értelme nem volt, csak a modell teljesítményébe lehetett bizni, ez hozta az eredményt. Igy merűlt fel a turbószál kérdése ami "talán" néhány sec-el növelte a repülés idejét, persze tökéletes beállított modellnél! Én is résztvettem egy ilyen kisérletben egy új Benedek szárnyszelvénnyel ami a Röser testvéreknek és nekem lett "csak" kiadva próbának.Én ezzel, az A/2-es vitorlázó modellel -amibe ez a szárnyszelvény volt beépítve-megnyertem a légierő bajnokságot ( két hét jutalomszabadság és egy ALAG x 3-as motor) és 3.-nál rosszabb"helyen" egy versenyen sem voltam! De ennél a szelvénynél is a LETÖRT KILÉPŐ volt a titok, nem a turbószál. Most amikor a termik keresés, a kilővés- a felhúzó zsinorról- a stabil köröztetés a titok, már nem a turbószálra érdemes koncentrálni, hanem az igen jó beállításra és a szilárdságra-szénszálas anyagok megerősítéssével. Egyelőre ennyi, ha van kérdés szivesen válaszolok! |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 20. - 15:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
A turbószál és mindenféle egyéb turbulenciakaltők egyik renszánszukat valamikor az 1970-es években élték. Mi mint bigott hajós klub, azért eljártunk a megyében rendezett repülő versenyekre is segíteni a rendezésben, no meg nézelődni. Emlékszem olyan megoldásra is, amikor a belépő él előtt volt egy szál kifeszítve. Egy másik modellen az orrgörbületi sugár környékén egy cikcakkos kialakítású vastagabb borító anyag volt felragasztva. No és a klsszikus szálak is előfordultak a profilokon szép számmal. Ha ezek csodaszerek lettek volna, akkor az első helyeken ezek a modellek végeztek volna, és csak utána a "mezei profilosok" Nem így volt. A "turbósok" rendesen szétszóródtak a mezőnyben, néha még dobogó közelében sem voltak. Antikos hozzászólását igezolja, hogy a precízen megépített modellek között dőlt el a verseny, a turbószál csak másodlagos volt. |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 20. - 20:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
A témához kapcsolódik egy személyes élményünk. A kisfiamnak és egy klubtárs kislánynak egyszerre építettünk egy ma népszerű Pelikán F1-H modellt. A törzsek tökéletesen azonosak lettek, mert azokat -hogy gyorsítsuk a dolgokat -én építettem. A két szárny egyazon sablonban erős szülői felügyelet mellett állt össze. A Magyar Főantikostól vásároltunk -épp valami akció volt nála - japán papírt. Mondta, hogy ez még nagyon békebeli és ilyen többé nem lesz, mert megszűnt a beszerzési forrás. Érdekes papír. Az egyik oldala síma, a másik "szöszmöszös". Ezt a tulajdonságát lakkozás után is megtartja, ezért egy kicsit ronda. Ezzel a papírral -még színre is egyezett- vontuk be a két modell szárnyát. A bevonást a kislányék kezdték Elvitték a sablont, és hogy a modell jól nézzen ki, a síma felével kifelé feszítették fel a papírt. Majd amikor vissza került a sablon hozzánk, én is neki láttam. Először a szárnyfelek alját vontam be, természetesen a síma felével kifelé, hogy jól nézzen ki. Ekkor kaptam egy telefon hívást egy idős modellezőtől, és szóba került a japán papír vásárlásunk. Azt tanácsolta, hogy a szárny felső részét a "szöszmöszös" oldallal kifelé borítsam be. Igy tettem. A két modell szinte grammra egyforma lett. A reggeli harmatos termikmentes időben melyik repül jobban? A mi "szőrös szárnyú" Pelikánunk. Ilyen körülmények között lett dobogós a kisfiú egy októberi diákolimpia fordulón. Ha már termik is van, a két modell gyakorlatilag azonos, csak a szerencsén és az ügyességen múlik az eredmény. Ezért a kislány nem egyszer jobb eredményt ér el a kisfiamnál, pedig elvileg nem az övé a jobb modell. A szárnyunk felső felületén a "szöszmöszök" kiváló turbulencia keltők. Hogy ez mit jelent? 50 méter magasról nyugodt levegőben 7-8 másodperccel többet repül, mint a "testvér" modell. |
Szerző: | user_6 [ 2006 dec. 21. - 0:56 ] |
Hozzászólás témája: | turbószál, érdes felületek |
Ez a turbószálas megoldás, és az érdesített felületű szárnyak is csak bizonyos profiltipusnál hatékonyak, más profiloknál akár jelentősen ronthatják is a szárnydinamikát. Valahogy úgy rémlik hogy ezeket olyan szárnyaknál célszerű alkalmazni, ahol a profil csúcsmagassága hátrébb helyezkedik el a húrhossz 1/3-ánál, illetve elég kicsi a profilmagasságuk a húrhosszhoz képest. Azért ne kövezzetek meg ha tévedek, mert már elég ködös emlékek ezek... |
Szerző: | user_9 [ 2006 dec. 21. - 4:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Antikos, most már ennyi év után megmondanád hogy melyik Benedek profilról van szó ![]() Gyr, elgondolkoztató, tanúlságos volt a jappánpapir beszámoló. Itt van egy modern karbon/kevlar szárny kép. [img]http://www.arturhernadi.com/RC\SRY\CarbonKevlarWing.jpg[/img] bárcsak tudnám hogy lehet ilyent elöállitani, tudja valaki? |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 21. - 8:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Artur! Karbon technikával készült szárnyakat F1-A, F1-H, és F1-B méretben készen bevonva, vagy bevonás nélkül, valamint ezekehez való alkatrészeket -D-box, főtartó, héjaló lapok, kilépő- is megvásárolhatók Magyarországon. Ezeket jó nevű modellezők készítik. Ha érdekel, akkor privátban megírom a beszerzési lehetőségeket. Előre bocsátom, hogy brutális mennyiségű HUF-ot kell otthagyni értük. Ilyen szárnyat -és csillapítót igazából csak verseny modellnél érdemes alkalmazni. Kis gyerekeknél pedig akkor, ha már vitorlázó felvontatásában van kellő gyakorlatuk. Mivel mifelénk is az anyukák "tűrőképességétől" függ egy-egy projekt megvalósítása, ezért a kis kategóriás szabadon repülő modelleknél csak rész megoldásokat alkalmazunk: Balsa kilépőre ragasztot és profilra csiszolt szén rúd, hasonló a belépőnél is, esetleg a főtartóra ragasztott szén lap. Már ezek is hihetetlenül megerősítik a szerkezetet, bár messze vannak az "igazi" szenes megoldásoktól. Azzal viszont tisztában kell lenni, hogy a szén -no és technológiánál alkalmazotta műgyanta és a ragasztók- jóval nehezebbek, mint a balsa, vagy fenyő, ezért nagyon át kell gondolni a konstrukciót. A hagyományos balsa-fenyőléc technikának nagy ellensége a tűző nap. Pillanatok alatt látványosan el tudnak csavaradni a szárnyak és csillapítók. A tiszta szenes vázszerkezetnél ez a veszély nincs. |
Szerző: | user_9 [ 2006 dec. 21. - 8:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a tanácsot, valóban gondoltam hogy nem olyan egyszerü az ilyen kompozit szárny. Ezeknél láttam különben http://www.soaringusa.com Egy napon ha elvesztem a fejemet veszek tölük valamit ![]() |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 21. - 19:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Pontosítani szeretnék: A hozzászólásomban a Főantikos M Gyula bácsi az antik szakági referens. Ezért lett Főantikos. Ez nem a Te előléptetésed kedves Antikos. No azért kicsi a világ, mert aki ajánlotta a kifelé fordított szőrös japán papírt, Lajos bácsi volt. Erre ráéreztél? Egyébként nyomelemekben talán még neki is van ilyen. Bár a nyáron nagy rendet csinált a szekrényében. Örököltem belőle egy-két általa haszontalannnak vélt dolgot. Anno Kassán vették-ha jól emlékszem- ezt a különleges papírt, ami már eleve színezve volt. (bordó, piros, középkék) |
Szerző: | sry [ 2006 dec. 22. - 13:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: B-8356-b/2 és ugyanilyen nagyteljesítményű a B-6456-f, B-8556-b Adatok színjém van olyanom, hogy : B-8356-b BE8356B2 (gondolom ez lenne a B-8356-b/2) BE6456F (ez nagyon brutális szelvény, megkérném Antikos kollégát, hogy a kivitelezéséhez is adjon valami támpontot, mert nem tűnik a legegyszerűbb feladatnak, sőőőőőt) BE8556B Tehát valószínűleg mindhárom ajánlott szelvényt ki tudom szerkeszteni CAD-ban, ha valaki igényli. üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 22. - 14:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Maradjunk abban, hogy valaki kéri akkor megpróbálod kiszerkeszteni. Az utóbb felsorolt szelvényeknél a legnagyobb iveltség helye a megszokottnál hátrább van! Ezzel Gyurka bá kicsit közelített a lamináris szelvényekhez hozzávetőleg! |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 22. - 20:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Minden Kedves Fórumozónak békés ünnepeket és modellező sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok ! |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |