SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 14:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 20:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elnézést,hogy belekotyogok,de az alabbi allitassal nemtudok egyetérteni.
,,A szabadon repülő modellek súlypontja a szárny húrhosszának(szélességének, mélységének) jó közelítéssel az utolsó harmadában legyen, kb 60% húrhossznál. ''.Ez csak akkor érvényes ,ha a viszintes csillapito emeloprofilos.Ellenkezo esetben a sulypont a
hurhossz a belépotol szamitott elso egyharmad korul van.
ahajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 20:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elnézést,hogy belekotyogok,de az alabbi allitassal nemtudok egyetérteni.
,,A szabadon repülő modellek súlypontja a szárny húrhosszának(szélességének, mélységének) jó közelítéssel az utolsó harmadában legyen, kb 60% húrhossznál. ''.Ez csak akkor érvényes ,ha a viszintes csillapito emeloprofilos.Ellenkezo esetben a sulypont a
hurhossz a belépotol szamitott elso egyharmad korul van.
ahajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 20:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elnézést,hogy belekotyogok,de az alabbi allitassal nemtudok egyetérteni.
,,A szabadon repülő modellek súlypontja a szárny húrhosszának(szélességének, mélységének) jó közelítéssel az utolsó harmadában legyen, kb 60% húrhossznál. ''.Ez csak akkor érvényes ,ha a viszintes csillapito emeloprofilos.Ellenkezo esetben a sulypont a
hurhossz a belépotol szamitott elso egyharmad korul van.
ahajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 20:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elnézést,hogy belekotyogok,de az alabbi allitassal nemtudok egyetérteni.
,,A szabadon repülő modellek súlypontja a szárny húrhosszának(szélességének, mélységének) jó közelítéssel az utolsó harmadában legyen, kb 60% húrhossznál. ''.Ez csak akkor érvényes ,ha a viszintes csillapito emeloprofilos.Ellenkezo esetben a sulypont a
hurhossz a belépotol szamitott elso egyharmad korul van.
ahajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Vitorlazó építése
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 09. - 5:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
f-romi írta:
Tiszteletem!
magával szippantott az áramlás görbülete és szeretném befejezni a nemrég megkaparintott félgépet, de ehhez szükségem lenne egy kis segítségre.
Lényegében van egy üvegszálas törzsem, és ahhoz szeretnék építeni habamagos, üvegszál borítású szárnyat. A törzs ""seprünyélben" végződik és a hossza kb. 110 (erről később csatolok képet pontos méretekkel és a rajta található profil lenyomatával). Amit ki szeretnek belőle hozni, az egy nyugodt vitorlázó, kb. 2.5-3m........[/url]

Szia F-Romi
Azt ajánlanám hogy szépen vegyél egy 2.5-3 méteres kittet. Épitsd meg azt. Arra tehetsz kamerát, manapság egyre jobbak és kissebbek a kamerák.
Irtad hogy üvegszál boritásu szárnyat akarsz, nehéz munka ám az, gyakorlat kell hozzá.
Ha már a kitt repülö meglesz, abból tanulsz hogy kell egy ilyesfajta repülönek kinézni.
Antikos bá-nak teljesen igaza van, én is erre gondoltam tegnap mikor elöször olvastam.
Artur


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Vitorlazó építése
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 09. - 6:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, köszönöm a jotanácsot, de a torzs már megvan. A paraméterei adottak a rajzon. Kit is volt, egy Ventus 2.3m. Nem volt azzal sem baj, de most mar másnak okoz örömöt.
Konkrét célom van: segítségetekkel megfelelő szárnykonstrukciót választani, elsajátítani a gondolkodás módot (ezért hagyok nagy réseket a kérdéseimben), ami ehhez kell, és építeni. Hát, hogy kell tapasztalat?, majd ezután lesz., egy kevés. :) Nem lesz tökéletes, tudom, de nem erről szól a modellezés? Kinek sikerült tökéletesre az első saját építésű gépe? Azok, kik 30-40 éve modelleznek, kifogytak már a kihívásokból? Szerintem ez az az terület, ahol mindig van fejleszteni való, és ez a szép benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 09. - 11:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mindenki csak nagyon jó tanácsot adott és köszönöm!
Tényleg csak emelőcsillapitónál van ott a súlypont! ( "Ahajt" korrigálása!)
------------------------------------------------------
MOST MÁR VÁRJUK A FELÚLNÉZETI RAJZOT!
-------------------------------------------------------
ÉN MEGFOGADTAN ARTUR BARÁTOM TANÁCSÁT ÉS NEM MAGAM CSINÁLTAM HELIKOPTERT, HANEM KÉSZ MODELLT VETTEM.
MIUTÁN NAGYON SOKAT VEZETTEM MEREVSZÁRNYŰ RC MODELLT,
NEM OKOZOTT NEHÉZSÉGET REPÜLNI A HELIKOPTER MODELLEL.
--------------------------------------------------------

De nagyon eltértem a lényegről.
A modellezésben az a szép, hogy mindenki azt csinál amihez kedve van.
Éppen ezért most már csak és elsősorban konkrét kérdésekben segítek és nem akarom megzavarni " modellépítő barátunkat".

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 09. - 12:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.cavalloni.hu/2005_1/16_aramlastan3.htm

Repülőmodellező áramlástan:

http://rcmodell.wordpress.com/rc-repulo/

http://portal.zmne.hu/download/bjkmk/bs ... Andras.pdf

http://www.cnv.hu/articles.php?article=73

http://www.rcgames.hu/cmpro-ryan-pt-20/

http://www.rcgames.hu/pelikan-focus-es-cessna/

http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=4522.10;wap2

http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=1660.605;wap2

http://borsodircmodell.hu/index.php?topic=780.15;wap2

http://www.rcgames.hu/robbe-doublemaster/

http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=79737.45

http://www.cavalloni.hu/2003_1/19_aramlas01.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 09. - 22:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Édesanyám szokta mondani "fiam ha rámhalgatsz azt csinálsz amit akarsz" :)
Persze ez nem teljesen igaz mert még mai napig is oktat. :(

Mikor felnötten megint modellezni kezdtem, elhatároztam hogy nekem pedig mindenböl a legjobb kell. Nézegettem a magazinokat és kiválasztottam egy Németországból importál vitorlázót. Merthogy üvegszálas volt meg, olyan szárnyprofilja van hogy repül lassan is meg gyorsan is. Azt azonban már nem irták hogy csak annak repül lassan meg gyorsan aki tudja kezelni, én meg már az elsö napon beleállitottam a földbe mint egy cövek. Dicséretére volt hogy kibirta. Még próbáltam repiteni egyszer kétszer aztán két évig elment a kedvem az egésztöl.
Végre ajánlotta egy tapasztalt modellezö hogy épitsek meg egy jól bevált tréner kittet. Az pedig az Olympic 650 volt.
Akkor annyira nekilelkesedtem hogy megépitettem egy hét alatt.
És az valóban megérte mert mai napig is repül (a szárnya) :) a törzse eltörött de épitettem hozzá egy másik törzset késöbb. Söt videókat is csináltam vele nem is olyan régen.

Ezért mondom tréner repülövel kell kezdeni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: repítés
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 10. - 19:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem f-romi elboldogul a ép irányításával...
Ha már az igazit is elvezetgeti, nem hiszem hogy nagyon meglepi majd a modell.
Amúgy se zöldfülű a témában.
Sajnos az építéssel kapcsolatos gondjainak egy részét nekem köszönheti, ugyanis meggondolatlanul megigértem hogy segítek.
Aztán elmentem dolgozni, és ugrott a szabadidőm 80%-a, így még a saját gépemmel is elakadtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 6:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Venni kell egy jó gyári modellt és REPITENI!
Ez a lényeg.
Ebben a Világban nincs idő a modellezést teljesen elejéről kezdeni.

Az más volt amikor mi a háború után erre rá voltunk kényszerűlve.
Nekem se jut most eszembe, HOGY ÉN CSINÁLJAK EGY HELIKOPTERT.
Ebben az helikopteremben úgy le van kicsinyítve minden, hogy ha megfeszülnék sem tudnám magam megcsinálni.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 7:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Venni kell egy jó gyári modellt és REPITENI!
...


És akkor adjam fel a hobbimat? A műhelyben való meditálást, meg a berepítés izgalmat, meg az új ismeretek gyűjtését. Ki van csukva. :)
Lassan kezdek kimászni a dögrovásból, és megrajzolom felülnézetet, meg a frontális vetületet.

A kérdés még mindig nyitott, hogy milyen profilokkal készüljön a szárny. Ahogy elolvasgattam, 2-3 profil kellhet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 8:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Szerintem a modell tervezés és építés jobb dolog mint a reptetés. Ez persze magánvéleményem, de én így szeretem! Abban Antikos Kollégának teljesen igaza van, hogy ez nem megy gyorsan. Mivel kevés az irodalom, a minőségi "tananyag" ezt könyvből nehéz megtanulni. Mivel nincsenek klubbok, szakkörök (pár kivételtől eltekintve :-) ) nincs hová menni segítségért, ezért aztán autodidakta módon ez igen sokáig tart, és nagyon sok csapda, buktató lesz közben, ami általában elveszi a modellezők kedvét az egésztől.

Ehhez nagyon sok tapasztalat, és megalapozott elméleti tudás kell, amit megszerezni sok idő és veszőtség. De addig is csinálni kéne valamit, mert nem lehet 20 évig ülni a könyvek-jegyzetek felett aztán megalkotni a nagy csodagépet. Tehát az elején inkább az ösztönösség, a kísérletezés dominál. Nálad is ez a szakasz jön most.

Hagyjuk még ezt a "milyen legyen a szárnyszelvény" , meg "milyen legyen a farokrész" kérdést. Ez nem érdekes az elején, mert nem ez a fontos. Sokszor látom, hogy a modelltervezést a törzs dekorálásának tervével kezdik a modellezők, meg azzal, hogy lemásolják egy csinos valódi gép körvonalait ... na ebből nem lesz soha semmi, maximum mérgelődés meg vastag nagy kudarc.

Nézzük a tervezés helyes menetét:

1.) mink van? (mint már írtam is) minden meglévő alkatrészről pontos méret és súly adat kell. A törzsről, motorról, akkuról stb...stb... ha ezt tudjuk csak akkor lehet bármerre is továbblépni. Ezen adatok hiányában az egész egy sötétben tapogatózás, értelmetlen időpazarlás. Különösen, hogy aerodinamikai szempontból a törzs a legkevésbé releváns szerkezeti elem. Az csak összeköti az aerodinamikai komponenseket és egymáshoz képest megfelelő pozícióban rögzíti őket, így lehetne akár egy seprűnyél is. Magyarán ha egy törzsed van, akkor lényegében nincs semmid, teljesen nulláról kell megtervezni a gépet.

2.) Mit szeretnénk ? A kívánt gép méretei (ez is fontos, mert azért csak ki kell vinni valahogy a reptérre:-) ) ,sebessége, aerodinamikai jósága, fordulékonysága, leszálló tulajdonságai, repdeje, üzemmódja ??????? mind mind eldöntendő kérés.

3.) A rendelkezésedre álló műszaki lehetőségek és szakmai tapasztalat!! Ezt általában kihagyják a "tervezők" de ha én most rajzolok neked egy szén kompozit belépőélű, 5%-os konnyített balsabordás, elliptikus alaprajzú, feszített szerkezetű, mylar borítású ultrakönnyű fullextrás szárnyat, akkor lehet, hogy lesz egy szép álmod papíron, de jó eséllyel soha nem fogod tudni megépíteni. Az álmokat illik a lehetőségekhez igazítani (na jó egy picit fölő, de csak picit, hogy fejlődjünk is kicsit minden egyes újabb modellnél).

4.) Meghatározzuk az ismert adatok és a kívánt elvárásoknak megfelelő repülőeszköz diszpozícióját. Szárnyfelület, fesztáv, szárnykarcsúság, nyilaás, "V" állás, farokrész távolsága, felülete stb... stb....

5.) Ha minden a fenti adat rendelkezésre áll akkor már szinte adja magát a szükséges szárnyszelvény, és egyb járulékos tényezők. Persze idáig el is kell ám jutni, az előző 3 pontot maradéktalanul teljesítve .......

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 8:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Jó visszavonom!!!!!!!!
Lássuk a felűlnézetet!!!!!!!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 9:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tiszteletem Sry, kicsit úgy érzem, hogy a két mondat kicsit úti egymást:
Hagyjuk még ezt a "milyen legyen a szárnyszelvény" ...
...aerodinamikai szempontból a törzs a legkevésbé releváns szerkezeti elem. Nekem minden esetre úgy tűnik.

Hogy mink van, az a törzs, ez fix. Innen táncolunk tovább. A következő kérdés, hogy mi kell? Az hogy mi van, az lényegtelen, mert jelenleg 30 motor, 10 akksi, 15 esc, 30 légcsavar 30 szervo, 4 rádió (ebből az egyik saját építésű 16 csatornás) és meg sorolhatnám mi van. Ezek most eladásra kerülnek, és ebből lesz majd a mi kell a géphez. Az ösztönös próbálkozás nem az én világom. Szeretem megsaccolni az eredmény alátámasztva mások tapasztalatával, esetleg számításokkal.

És nem is olyan régen talán meg is válaszoltam a kérdések 70%-át. Ezek voltak azok:
1. van ez a törzs: http://dl.dropbox.com/u/34028496/airfiol_scan03.jpg. Ami bele megy, az: törzs - 430g, 2xmotor-60g, 2xESC-50, RX-16g, szervók 90g, akku 160g, egyéb 235g - eddig 941g. Eddig ezek tűntek célszerűnek, míg valaki meg nem cáfolja.
2. Ebből kiindulva egy sétarepülős gépet szeretnék. Ha picit gyorsabb, az sem baj, mert vezettem már 90kmh órával szálló jószágot is, de ebben az esetben le akarom lassítani amennyire lehet, de emellett a teljesítményét nem szeretném teljesen elveszíteni. Méretben 2.5-3m. Fordulékonyság - nyugodt, szinte álmos, inkább önstabilitás felé hajlok. Leszálló tulajdonságairól: 600m-n belül le lehessen tenni féklappal.
3. Értem a kérdést, de nem vitt közelebb. Habmagos üvegszálas szárny lenne a cél. Gyanta van, üvegszövet, vákuum van, habvágáshoz CNC van, bordák vágásához CNC van. Ha van egyéb kérdés szívesen válaszolok.
4.) na itt akadtunk el.

De jelent pillanatban én vagyok "sáros" egy rajzzal...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség