SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Repülőgép tervezés
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=847
Oldal: 1 / 5

Szerző:  user_353 [ 2009 márc. 04. - 14:20 ]
Hozzászólás témája:  Repülőgép tervezés

Valaki (tapasztal modellező) el tudná magyarázni nekem lépésről lépésre ,hogy kell repülőt tervezni. :FS:

Szerző:  Tamásbá [ 2009 márc. 05. - 10:06 ]
Hozzászólás témája: 

Majd kijövök a náthából leirjuk-rom.
Addig is egy kicsit közelítsél a kategóriához.
Pl. RC motoros, RC vitorlázó, szabadonrepülő vitorlázó-gumimotoros-motoros. Zárttéri modellek, CO modell-verseny vagy makett STb

Mert teljesen általános szabályt nehéz-de kérésedre fel lehet állítani!

Szerző:  sry [ 2009 márc. 05. - 12:46 ]
Hozzászólás témája: 

A repülőgéptervezés nem egy ekzakt tudomány. Nagyon sokat kell
tanulni hozzá (persze ez kifejezetten jó szórakozás) meg sok tapasztalat
kell hozzá.

Természetesen ez nem rettent el senkit attól, hogy nekiálljon
repülőgépmodellt tervezni, és menetrendszerűen jönnek a kudarcok is,
de ez maga a tanulási folyamat. Aki egyszer már reptetett gépet
életében és bír némi modellező vénával már neki is áll tervezni. Az elején
nem sok siker van a dologban, de akit a kudarc arra inspirál, hogy
megkeresse a hiba fizikai, mechanikai okát, azt kijavítja és újra
próbálkozik, az előbb utóbb ráérez a dologra. Aki a kudarcok miatt
feladja, az amúgy sem akarta ezt igazán, csak hirtelen fellángolás volt.

Először is ezt kell eldönteni milyen gépekkel foglalkozna az ember,
aztán szerezni kell egy ilyen gépet (vagy építeni más tervei alapján) és
ismerkedni a szerkezettel. A műszaki megoldásokkal stb....közben
lehet olvasgatni, megszerezni az elméleti alapokat, majd bele lehet
vágni a tervezésbe is.

üdv.:SRY

Szerző:  user_6 [ 2009 márc. 05. - 15:36 ]
Hozzászólás témája:  terv

Volt egy régi mondás, amit szeretek, bár ateista vagyok:

"Ember tervez, isten végez".

Ez a modellezésre kifejezetten igaz.
Először képzeld el milyen gépet szeretnél, mekkorát, milyen hajtással, milyen sebességre, milyen formavilággal.
Ezután számolgass, keress profilokat, skicceld le egy papírra, majd véglegesítsd tervrajz formájában.
Ezután jön az építés, ami -őszintén bevallom- majdnem mindíg más géppel fejeződik be mint amit terveztem. :-)
Menet közben a kétfedelű gépeim egyfedelűsödnek, a szimplák pedig biplane formában látnak napvilágot.
És bizony a végeredmény mindíg jobban tetszik mint az eredeti elképzelés.
Sőt, általában jobban is repül. :-)
Szóval csak bátran, és az alapvető aerodinamikai törvények figyelembevételével.
Ugyanis minden repül kellő vonóerő esetén, de azért egy fordított emelőprofilú szárny beépítése bizony nem túl hatékony megoldás.

Szerző:  Tamásbá [ 2009 márc. 05. - 15:44 ]
Hozzászólás témája: 

Úgy van ahogyan SRY Mester leirta!
Érdekes a régebbi-comjuter elötti modellezők esete, mint Pl. az én esetem:
Életem legelső magam által épített modellje a " kis csavargó " vitorlázó volt. Ezzel azt akarom kifejezni, hogy az első modellt érdemes más jó bevált modellje után megépíteni, a kiadott tervrajz alapján.
Még két más által tervezett modellem volt a " Gyuri 1 és egy kis gumis, a Kopány féle tervsorozatból. Most jön a lényeg ezek után kizárólag saját tervezésű modelleket építettem. De elötte nagyon megnéztem más eredményes modelljét-tervrajzát.
Ahhoz mi " kicsik " vagyunk, hogy valami egészen különleges új modellel eredményt érjünk el. Ehhez kisérleti központok-tervezők-építők szükségesek.

A sok mellébeszélés helyett:
A modell súlypontja a szárny első harmadába, vagy ennél hátrább kell, hogy legyen.
A szárny kilépője és vizszintes vezérsik belépője között minimum a szárnymélység 2,5 szörösének kell lennie, de létezik ettől eltérő méretezés is.
Rövid orrú modell stabilabb.
A parasolos modell stabilabb.
A szárnyszelvényt a feladathoz kell kiválasztani.
A vezérsikok szelvényei, ha szimmetrikusak, nem okoznak problémát,de ez nem minden modellnél megfelelő.
A modell építő anyagát megint a feladat határozza meg.
A szilárdság kérdésében jó, ha megnézzük szintén más bevált módszereit-modelljét.
RC modellnél tudni illik a modellbe kerülő berendezés nagyságát-súlyát.
A motor esetében megint a feladat határozza meg, hogy elektromos, vagy belsőégésü motor kerűl a modellbe.
Léteznek nagyon modern JET motorok ezzel is érdemes kalkulálni, persze nem első modellként.
A kész modell eldönti a bevonó anyag jellegét, ami a műanyagokon kivűl balsa fa és fólia is lehet.

Amikor már minden megvan érdemes oktatót fogadni, aki a berepülést és a tulajdonos pilóta oktatását is elvégzi.
Nem szabad elfeledkezni a modellező biztosításról sem., mert a modellezés " veszélyes üzem ".

Ügye igy látszólag elég komplikált a kérdés, de valahól és valahogyan el kell és lehet kezdeni a modell tervezését, építését.

Szerző:  user_353 [ 2009 márc. 06. - 13:47 ]
Hozzászólás témája:  Szárnyszelvény

Mi határozza meg a szárnyszelvény tipusát?És mi az a parasolos modell?Milyen képlettel és hogyan kell számolni?

Szerző:  user_353 [ 2009 márc. 06. - 13:47 ]
Hozzászólás témája:  Szárnyszelvény

A válaszokat előre köszönöm.

Szerző:  Tamásbá [ 2009 márc. 06. - 15:09 ]
Hozzászólás témája: 

A szárnyszelvény tipusát a modell határozza meg.
Vagyis egy gyors vitorlázó modell más szelvényt kiván mint egy lassubb antikmodell.
Egy gyors műrepülő modell más szelvényt kiván, mint Pl. egy vontatógép. Bár itt a változtatás már nem különűl el annyira mint a vitorlázó és az antikmodellnél.
Persze a CO modell is mást kiván, mint egy nagyteljesítményű szabadonrepülő verseny vitorlázó.

A parazolos modellt meg lehet találni a szabadonrepülő mechanikus modelleknél és az antik motoros modelleknél. Itt a szárny magassan a törzs felett helyezkedik el,mint PL. az alábbi modellnél.

Kép
Kép
Ez egy tipikus amerikai 40-es évekből származó parasolos modell!

Szerző:  user_353 [ 2009 márc. 07. - 13:05 ]
Hozzászólás témája: 

Nem teljesen kezdő vagyok.Easy start már tudok vezetni egyenlőre megrekedtem ezen a szinten.Most kezdtem bele egy depron mumbo minor gépbe. :FS:

Szerző:  Tamásbá [ 2009 márc. 07. - 14:18 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor egy óriási bocsánatkérés és törlöm a gyanúsítást!
Nyugodtan kérdezzél.
Az a repcsi amivel repülsz egy csodálatos találmány direkt kezdőknek és haladóknak is.

Szerző:  sry [ 2009 márc. 07. - 15:18 ]
Hozzászólás témája: 

Az Easy a nyaralós gépem. Akárhol lehet repülni vele (szó szerint) és
bírja a szállítást a csomagok között hátul. Egy 2 m fesztávú
thermikvitorlázót azért nem tuszkolnék be a fürdőrucik tetejére :twisted: :twisted:

üdv.:SRY

Szerző:  user_353 [ 2009 márc. 07. - 16:02 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem is az egyik legjobb tanulógép az easy star.De szeretnék tovább lépni ezért építem a mumbo minort.Ha ezzel jol megy a repülés utánna jöhet szóba a repülőgép tervezés.

Szerző:  Tamásbá [ 2009 márc. 08. - 9:26 ]
Hozzászólás témája: 

Ok!

Szerző:  user_353 [ 2009 márc. 09. - 19:10 ]
Hozzászólás témája:  Szelvény

Mit jelent hogy 5 vagy 7-es szelvény?
Előre is köszönöm a választ.

Szerző:  sry [ 2009 márc. 09. - 22:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: Szelvény

roland1 írta:
Mit jelent hogy 5 vagy 7-es szelvény?
Előre is köszönöm a választ.


Ez így magában semmit nem jelent.

A szelvényeknek vannak tulajdonságaik, amiket a húrhossz
százallékában adnak meg,

-orrgörbület
-íveltség
-legnagyobb ívaltség helye
-vastagság
-legnagyobb vastagság helye

Pl. : az 5% jelenheti a legnagyobb vastagságot, ez azt jelenti, hogy a
szelvény a legvastagabb részénél a húrhossz 5%-nak megfelelő
vastagságú. A vastagság helye mondjuk 32%, akkor a szelvény az
orrponttól 32%-nyira a legvastagabb.

Tehát ha nem tudjuk, hogy mi az az 5-7 akkor ezeknek a számoknak
magukban semmi értelme.

üdv.:SRY

Oldal: 1 / 5 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/