Először is a sárkányt bevonjuk sütő zacskóval, hogy jobban ellenáljon leszállásnál pl: nagyobb és erősebb gaznak, sás féléknek, gabona mezőn is szoktunk repülni, mikor-hol, de sikerült már fán is landolni!
A végleges külső borításnál japán papírt vagy szalvétát szoktunk használni. A szalvéta előnyösebb lehet, mert sokkal-sokkal olcsóbb mint a japán, nagyobb a szín választék, és nem veszti el a színét olyan gyorsan az idő során, viszont a hátránya, hogy kisebb használható felület marad meg. Általában 40X40-es szalvétát alkalmazunk, ha a mintás részét körbevágjuk, még mindig marad 30X30cm.
A fóliát úgy ragasztjuk, hogy palmatex ragasztót hígítunk vagy a saját hígítójával, vagy nitróval (csak avval a nitróval oldódik amiben 20-40% Toulol van- kék cimkés, talán Horváth ...... forgalmazza) állaga kb a sűrű pillanatragasztónak kell megfelelni.
Minimum 2X ecsettel le kell kenni a fát, balsánál nem árt 3X, mert elszívja, de csak annyit amennyi fólia le van vágva. (Mi 35X45-öst szoktunk venni és azt vágjuk el ívekre.)
Aztán rá a fólia, szépen kihúzgálva rádolgozzuk a felületre, majd hagyjuk megszáradni egy pár órát, aztán óvatosan hőlégfúvóval melegítve megfeszítjük. ( Első nekifutáskor érdemes egy tesztfelületen begyakorolni a művelet sort)
A már hőlégfúvóval megfeszített fóliára egyszerűen csak rálakkozzuk a papírt, illesztéseknél figyelni kell arra, hogy 1-2mm átfedés legyen, mert akkor nem látszik annyira a toldás. A legjobb megoldás, ha a bordáknál toldunk. Valamint figyelni kell erre: a szalvétának is van fonák oldala!!!
Mindig ugyan azon oldalt lakkozzuk a fóliára, mert a "száliránya" miatt vizuálisan szín árnyalati eltérés lehet.
Csak aerolakkot (vászonfeszítő) használunkminimum 3 rétegbem. A motoros gépeket 1X-i fújással lakkozzuk csónak lakkal, hogy az üzemanyagnak ellenáljon. De számolni kell avval a csónaklakk használata után egy kis színvesztés történik, üvegesebb lesz a felület. A Lukács Tibinek (DMKSE elnöke) készített Vitézt majd lefényképezem, látható legyen, mi is történt.