SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 07. - 10:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 22. - 19:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Meg tudjátok nekem mondani, hogy alsónémediben hol van pontosan a
reptetőhely, ahol a versenyeket rendezik? Márciusban tervezek egy 100 km
körüli brigatúrát, és 03.26.-án lesz ott az Antik verseny, ha összejön
naptárilag ez lehetne a túracél. Innen tőlünk 96,5 km. oda-vissza, pont
jó lenne.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 23. - 8:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 13:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Meg tudjátok nekem mondani, hogy alsónémediben hol van pontosan a
reptetőhely, ahol a versenyeket rendezik? Márciusban tervezek egy 100 km
körüli brigatúrát, és 03.26.-án lesz ott az Antik verseny, ha összejön
naptárilag ez lehetne a túracél. Innen tőlünk 96,5 km. oda-vissza, pont
jó lenne.

Üdv.: SRY


Szia Sry!

Itt vannak a GPS koordináták, a Google Earth-ról:
47 fok 17' 12.66É
19 fok 11' 06.11K
Este nyomok majd egy képet is róla, hogy hogyan jutsz oda a legkönnyebben, de arra számíts, hogy a régi 5-ös úton is kell mennetek egy darabon, de ez kerékpárral tilos! A másik megoldás, hogy kerültök egy hatalmasat!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 14:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon köszönöm a koordinátákat! A régi 5-öst elkerülni nem gond, amúgy
is erdőn-mezőn át mennék, nekem afféle "tökön-paszulyon át" bringám
van, általában erőben , hegyen-völgyön kerekezek nem aszfalton. Szóval
egy kis off-road kerekezés nem lehet gond, amúgy is ezt szeretem.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 14:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Megtaláltam, ez a Roncs Ranch ! Ha még így nevezik ezt a helyet.
egyszer réges régen még egy SF-25-el le is szálltunk itt, Tökölről jöttünk,
kis laza, rövid útvonalkurzus volt.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 16:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mocsári János írta:
Tisztelt Raptor67!
Érdeklődni szeretnék,hogy esetleg a talált rajzok között meg lehet e a következő színpatikus modell rajza:R.Cizek álltal 1953-ban tervezett 531-A tipusú A 2 modell?
Tisztelettel:


Ilyen 531-A rajzom akad.Pü-ben megy


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 16:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gorg67 írta:
Mocsári János írta:
Tisztelt Raptor67!
Érdeklődni szeretnék,hogy esetleg a talált rajzok között meg lehet e a következő színpatikus modell rajza:R.Cizek álltal 1953-ban tervezett 531-A tipusú A 2 modell?
Tisztelettel:


Ilyen 531-A rajzom akad.Pü-ben megy


Majd ha rájövök hogyan.Vagy, küldj emil címet


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 18:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Nagyon köszönöm a koordinátákat! A régi 5-öst elkerülni nem gond, amúgy
is erdőn-mezőn át mennék, nekem afféle "tökön-paszulyon át" bringám
van, általában erőben , hegyen-völgyön kerekezek nem aszfalton. Szóval
egy kis off-road kerekezés nem lehet gond, amúgy is ezt szeretem.

Üdv.: SRY


Ezzel azért csak csínján! Ócsa egyik nevezetessége a "láp", és a vizeserdő. Igaz manapság a sok sóderbányának köszönhetően, már inkább egy kelet-arab sivatagra hasonlít, de a mostani sok esőnek köszönhetően valószínűleg újra "benedvesedett" a terület!...tehát a - Megyek toronyiránt elképzelés megvalósításához inkább egy vizibiciklire lesz szükséged!
Amúgy valóban a "Roncs-raunch" mellett található a reptér, ott ahol régebben a kisgépes leszállópálya volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 18:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szerencsére ismerem Ócsa ezen nevezetességét :D :D :D

Kedvenc gombászó helyem. Na nem szedem a gombát, mert ahhoz nem
értek (enni nagyon szeretem) hanem nálam a "gombászás" a gombák
fényképezését jelenti:

szóval megindulok Csévharaszt mellől az Ősborókásból és Vasad II-át irány
Ócsa a láperdő. Főleg összel mert akkor van sok gomba.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14114302
Na most jön a kérdés, hogy a gomba van fenn, akkor én hol vagyok a
féltéglányi fotomasinámmal?

Hát itt:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14114303
Benne a "zaccban" . ehez persze megfelelő felszrelés, váltóruha és
terepkerékpár kell, csak úgy edzőcipőben, susogós naciban nem ű
célszerű neki indulni :D :D :D :D :D :D

Na még egy gomgászós fotó a sokszázból:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14114304

Van aki virágokat, van aki sportkocsikat, van aki szép nőket szeret
fotózni, én a Gombák-hajók-repülőgépek-vonatok rabja vagyok.....
mindenkinek lehet valami betegsége :D :D :D :D

Egyébként mindenkinek ajánlanám az Ócsai Láperdőt, és benne a
tanösvényt mint kirándulási cét! Megéri elmenni, tényleg szép hely, és
ha már ott vagytok az Árpád-kori templomot se hagyjátok ki!!!!!
Impozáns jelenség.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 19:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért a fotótémával kapcsolatban: a lakcím kötelez!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 19:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Raptor67 írta:
Azért a fotótémával kapcsolatban: a lakcím kötelez!


Úgy van! Bár véletlenül alakult így, de nem bánom :twisted: :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 26. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép



Kedves antikosok!

Ezúton hívom fel a figyelmetek, hogy 2012-től szeretnénk bevezetni a SAM EU szabályzatot. A szabályzat magyar, és angol nyelven megtalálható a SRY fórumon.....
Néhány dolgot azonban úgy gondolom, hogy nem kellene átvenni.
Az egyik az, hogy a különböző kategóriákban más, és más a startok száma. Például vitorlázóban 6 start, 3 kiesővel. Én úgy gondolom, hogy maradhatnánk a bevált 3 start kieső nélküli változatnál minden kategóriában. Meggondolandó esetleg a 4 startból 1 kieső.
A másik, amit nem gondolok átvenni, az a Texaconál a 30 perces repülési idő, elég lenne 15 perc is.
Az ARC3 elektrogumis kategória nincs a SAM EU-ban, ezért azt továbbra is a saját szabályaink szerint bonyolítanánk. A 2013-as EB-n kiírjuk az elektrogumist, meglátjuk, hogy mennyire nyeri el a többi ország tetszését.
A SAM EU-ban több olyan kategória van, amit itthon nem művelünk. Nem lenne jól, ha a társaság nagyon felaprózódna a sok kategória között. Ezeknek a hazai bevezetése csak akkor lehetséges, ha egyrészt van elegendő számú (legalább 5) versenyző, másrészt a rendező kiírja az adott kategóriát. Néhányan már most is rendelkezünk ilyen modellekkel. Ezekkel csak ott tudunk versenyezni, ahol ki van írva, pl. EB-n.

Ezekről a dolgokról majd a szezon végén fogunk még részletesen beszélni, addig is lehet tervezgetni, új kihívásokat keresni.

Gelencsér Kálmán.
06 1 2011-01-26

Amíg hivatalosan is megjelenik a módosított Magyar Antik Szabályzat, értesítelek benneteket az idei változásokról.

ARC1a kategória: vitorlázó modellek 1200 mm fesztávolságig. A fesztáv 1270 mm-re módosul.

ARC1b kategória: nincs változás.

ARC2a Texaco kategória: csak az 1951 előtt gyártott benzinüzemű motor engedélyezett, max 20 cm3 lökettérfogatig.

ARC2b kategória: elektromos modelleknél a motorjárat 45 másodpercre csökken, a repülési feladat (10 perc) meghagyásával.

ARC3 kategória: elektrogumis. A minimális felületi terhelés 15 g/dm2.
A megengedett maximális névleges légcsavar átmérő a kefenélküli motornál 7,5 coll.
A repült idő 1 perccel csökken, tehát a feladat: max. 1 perc motorjárat, 7 perc összes repült idő.


Üdvözlettel: Gelencsér Kálmán.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 31. - 19:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Air-Strike írta:
Üdvözlünk az OMBK topicban!

Az ócsai modellező kört egyik tagunk pincéjében alapítottuk nem egész egy éve. Minden hét keddi, illetve csütörtöki napján rendszeresen találkozunk (olykor más napokon is), hogy modelleket építsünk és jól érezzük magunkat (sör.....). Aktív alkoholizmusunkat Lukács klubtársunk energia-átalakító rendszerének (sörösdoboz-napkollektor) köszönhetjük! Modelljeink gyakorlatilag 70%-ban illuminált :wink: állapotban készülnek. :lol: (gépeink ettől függetlenül repképesek)
Fő irányunk az antik építés, ezen belül ARC1A, ARC1B, Texaco és ARC3 kategória. Fényképeinkkel, leírásokkal szeretnénk bemutatni tevékenységünket, de segítséget is szívesen adunk az antik modellek terén, legyen az tervrajz, egyedi megoldás, vélemény, javaslat.......

Tagjaink:

Farkas Norbert (antik, EDF Jet, vitorlázók) /enegry drink, bor, pálinka/
Lukács László (antik, scale, 3D) /sör, bor, pálinka/
Ács József (antik, nagy modellek) /sör, pálinka/
Süveges István (antik, 3D) /sör, pálinka/
Icsó Béla (antik, 3D) /sör, pálinka/
Simon István (antik, 3D) /energy drink/
Varga Zoltán (antik, 3D) /sör, bor, pálinka/

Kérdéseteikkel bátran forduljatok hozzánk, reméljük segíteni tudunk lehetőségeinknek megfelelően, válaszainkat józan állapotban próbáljuk megadni :!:

A Hét Mestermodellész


DG-67 milyen rajzból készült?
Illetve ki tud segíteni DG-67 tervrajz ügyben?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 31. - 21:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van egy szép barna papíros rajzunk DG-67-ről 1:1-es méretarányú ( A Hentes tulajdona), ha kell tudunk másolni. ( SimiIsti kolléga intézi az ilyen ügyeket) Az árát megmondja ő maga. Én most jelenleg németországban tartózkodom, de pénteken (klubnapra) már otthon leszek. Feltétlenül mondom majd neki, mert nem tudom, hogy addig fel jön-e ide. Ha nagyon kell a rajz, hétvégéig megbeszéljük a részleteket. ( a DG nagyon jó repülő csak kicsinek számít a kategóriában (1760mm), de egyszer azért lenyomott egy Sokolovot is) Bízom benne hogy az enyémet sosem fogja tudni..... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 01. - 11:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
--------------------------------------------------------------------------------

Elküldve: Hétf. Jan. 31, 2011 7:21 am Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Tisztelt Kálmán, Kedves Antikos Kollégák!

Nagy örömmel fogadtam, hogy Kálmánnak sikerült döntést hozni a szabályzat módosításokról! Nehéz helyzet volt, nem is lett az igazi a megoldás.
Taktikailag azt hiszem nem támogatható az a vezetői módszer, mely összehív egy ügydöntő megbeszélést, ahol szavazás történik minden fontosabb kérdésben.
ezután napvilágra kerül a döntés, amely egyetlen elemében sem tükrözi az értekezleten elhangzottakat. MI történhetett? Gondolom, okosan meg kellett ezt még beszélni a kategória azon jeles képviselőivel, akik épp nem tudtak jelen lenni a megbeszélésen, amit hetekkel előre minden érintett tudott. De nem volna ezzel gondom, ha nem az lenne a zászlóra írva, hogy majd a többség dönt. Vállalható volna az egyszemélyi vezetés is, amíg valaki a többség bizalmát élvezi, csak beszéjünk őszintén. Ne kérjünk véleményeket,
ha nem vagyunk rá kíváncsiak!

Konkrétan a Gumisról !
- Az egyen motor gondolata a legelejétől már olyan kategória igényét láttatta, amelyben nincs elfajulás, egyik modell nem megy kétszer rmagasabbra, mint a másik, a drága technika, vagy az aránytalanul kis súly miatt. Összességében, hogy ne járunk úgy, mint a CO-ban, az F3J-ben és sorolhatnánk tovább. Később még beszéltünk arról is, ( Szimán Jani felvetése volt) legyen egy nem túlságosan nehéz feladat, mely idősebb versenyzőtársainknak is okoz sikerélményt. + Legyen SAM kompatibilis.
Fentiekkel azt hiszem könnyű azonosulni!
Ehhez képest:
- A 15 gr-os terhelés simán lehetővé teszi, hogy egy népszerü Csoda repüljön 30 dkg élősúllyal, az átlagos 40 dkg helyett. Az elért magasság külömbség a könnyebb modell javára várhatóan 30% lesz Azok a tényleg tiszteletre méltó modellező barátaink akik tudnak és akarnak szuperkönnyű modellel versenyezni, javaslom a vitorlázót.
- A légcsavar átmérőt megkötni, emelkedés nélkül, újra szabad kezet ad a motor túlterhelésére, a nagyobb magasság eléréséhez, és lehet rögtön a dobogóról a kukába halyítani az óccó kis kínai motorkát.
- A feladat nehézsége csökkent, de szeretném elmondani, hogy a már emlegetett Csoda 42 dkg élősúllyal 1 perc alatt 173 m magasra megy mindkét motorral, ha a légcsavar a kici kínain 7.5x4-es.( 40mm-es villával) Szerintetek kirepül akár 5 percet is, amikor a csodavitorlázók is leesnek 3-4 perc közt termik nélkül!
- A SAM kompatibilitás sem jött össze. Olvassátok el a 400as 1/2 ELOT kategóriát, ami nagyon hasonló egyenmotoros műfaj. Hab a tortán a SAM ban mindennek kell kerék amin eredetileg is volt.

Konkrétan a 2012 -es SAM bevezetésről !
-Azt gondolom nemzetközi viszonylatban a komolyságunkat akkor növelhetjük, ha a szabályok elfogadása " csak" nélkül történik.
- SAM EB-t az rendezhet aki elfogadja annak szabályzatát. Most akkor inkább ne rendezzünk?
-Nem értem ide a startok számát, és a döntő módját, mert ez rendezési ügy is. Nem lehet egy hazai egynaposon ugyanazt megcsinálni, mint egy egyhetes EB-n, de ez nem is zavarna senkit.
-Ide értek viszont minden olyan próbálkozást, ami a versenyfeladatok megváltoztatását kéri. Nem vezet sehova a TEXACO-ban :" Itthon a 15 perc is elég lesz" tipusu mondatok. ( Persze indoklás nélkül) Hova vezet az amikor egy egyébként népszerű kategóriában egész mást gyakoroltatok mint ami lesz az eb-n. 2013-ban szerintem a mezőny 2/3a indulni fog a hazai mezőnyből. Nehéz a 30 perc? Igen. Kötelező csinálni? Nem.Mindenki találhat kedvére valót? Igen. Akkor miért is a szabályokon akarunk változtatni állandóan? Nem értem.

Én a korábbi hozzászólásomhoz híven, tisztelettel elfogadom a közzétett változásokat, Fenti kritikáimmal a jövőben születendő rossz döntéseket szeretném megakadályozni.
Kérlek benneteket írjátok meg a véleményeteket, mert csak így tudhatjuk meg mi a többség véleménye. Én a Kálmánnal a klubban is össze tudok veszni, ha szükséges.
Persze, bocsika, ne az írjon aki ráér, az írjon aki csinálja, vagy csinálni szeretné.....konkrétan.....és nem csak beszélni róla, mert úgy jár mint én, hosszú lett a cikk, mert hosszú volt a hallgatás.

Múlhatatlan Tisztelettel : Török László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség