SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 20:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 06. - 17:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcmovie.de/video/1b0e974a4a4 ... h-Schweiz-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 21. - 18:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Már nagyon régen nem adtunk jelzést, hogy élünk még..... sajnos! De tisztelettel jelentem, létezünk, csak az elmúlt időszakban visszavettünk az aktivitásból a munka és egyéb problémák miatt. Attól függetlenül épülnek új gépek.

A másik dolog amiért írok, hogy vállalom rajzok átdolgozásást, kiszerkesztését! Croeldraw-val dolgozom, lézeres vágáshoz (pl.: Pásztor G.) is előkészítem, ha van rá igény!
Árajánlatot adok a részletek átbeszélése után. Akit esetleg érdekel, írjon ide vagy küldjön e-mailt a nojbi22@freeemail.hu címre.

( a rajzaim alapján épült vagy jelenleg épül: Lanzo's Record Holder, Sunduster, Ju-52 Sokolov, AG-47, stb.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 12. - 22:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló szaktársak! kicsit hanyagoljuk ezt az oldalt.
Pedig eleinte rólunk szólt,úgy emlékszem...
Jövőre itt az EB!Megoszthatnánk egymással pár dolgot,mint régen.
Ki mit épít,tervez-e valamit a nyárra?STB.
Persze tudom,nincs klubhelyiségünk ezért nem jövünk össze annyit,
csak néha egy sörre :lol:
Részemről a javítgatások jönnek amiket amortizáltam a Szlovákiai EB n.
A Cirrus hoz építek egy új szárnyat és a 3.5m-es Piumán is van mit csinálnom,(megfejeltem a vezérsíkot fellövésnél :roll: )
Kacsingatok a 400as kategóriához,kár,hogy itthon nem csinálja senki
pedig,szerintem életképesebb mint a kisgumis.
Na egyelőre ennyi! Jó építést!
Üdv mindenkinek!! :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 23. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vontassunk antikot!
Harangozó barátom Ferber gépével,6.5ccm négyütemű motorral húzta a DG 67-es,500g-os antikomat!Úgy a tizedik start után már egészen jól ment a dolog.Nagyon kell vigyázni,hogy a vitorlázó szárnya ne érjen a földhöz,ez néhányszor látszik a videón is...Sajnos telefonos felvétel,nem tuti a minősége.
http://www.youtube.com/watch?v=juOFuN0y6p8


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 23. - 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha már így belejöttem!
"Fatornyos kis falum"madártávlatból!
A kamera egy 400 Varsón van.(kefés motor)

http://www.youtube.com/watch?v=UHtiMV_C2Oc


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 24. - 6:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tetszik :)
Milyen csönd volt mikor leállitottad a motort.
Meg hogy van saját különbejáratu leszállópályád :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 25. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Örülök,ha tetszik,bár vágatlan videó.Egy egyszerű vágóprogrammal könnyebb lenne,de sajnos nem értek hozzá.
Ha valaki tudna ebben segíteni,azt megköszönném!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 25. - 8:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"Windows Movie Maker" azzal lehet vágni.
Ha akarod megcsinálom neked, mit vágjak ki belöle?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 25. - 15:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a segítséget,de ezt a videót már így hagyom.
Bár az elején ahol én vagyok,azt mellőzném főleg mert nagyon csúnya a szemem,sajnos vesemedence gyulladásom volt,de már jól vagyok.
Na de vissza a témához,van jó néhány órányi légifelvételem és sokaknak tetszik főleg amikor felfedezik a saját házukat,vagy munkahelyüket.
Ezeket a felvételeket akarom majd megvágni,most már van mivel.
:lol:
Még egyszer köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 05. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma összeröffentünk az OMBK összes aktív tagjával,Ács József(Ácher) Süveges István(Harangozó)Lukács László(A Hentes)urakkal,lennénk még páran,csak szanaszét :cry:
Tömören arról beszéltünk,hogy a Texaco kategória már csak néhány ember "kiváltsága" lett,a túl nagy méretek és drága nagy motorok miatt!
Persze mások mondhatják,hogy akkor nem kell csinálni,,,
Na,talán pont ezért nem jönnek el a versenyekre azok a régi barátok,ismerősök akik még néhány éve mindig ott voltak az öreg Pelikánokkal,Vitézekkel K3-al. Talán nem lenne nagy teher,ha a 1/2 Texaco (ami szintén hanyagolt)mellet egy 3/4 Texaco lenne.amiben 3.5ccm lenne a max motor méret,a legtöbb Pelikán ezekkel repült! Gyakorlatilag mi hárman megegyeztünk kisebb modellek építésében.Versenyen már ennyien indulhatnánk párhuzamosan a nagyokkal.Serleget,érmet nem terveznénk,de néhány forintos oklevelet igen. Az Antik Modell oldalra nem teszem fel,talán innen is kiszivárog mit is szeretnénk.

A visszalépés nem mindig hátraarc!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 06. - 10:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 06. - 10:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


http://bpmse.hu/SAM_2013/indexSAM.htm




Bületin 1

Kedves modellező barátaim!

Magyarország 2007-ben kapcsolódott be a SAM modellek európai bajnokságába. Kialakult egy csapat, amelyiknek ez lett az év legfontosabb versenye. Szereztünk sok értékes helyezést. Most azonban eljött az idő, hogy ne csak versenyzőként, hanem rendezőként is bizonyítsunk.

Ezúton hívunk meg minden antik modellel rendelkező modellezőt Európában, és azon túl, látogasson el hozzánk. Találkozzon az ismerősökkel, szerezzen új barátokat, és - nem utolsó sorban - a szabályokat betartva mérjük össze modelljeink, és a magunk tudását, szerencséjét.

A verseny ideje alatt összeül a SAM elnöksége, hogy - töbek között - megvitassa az esetleges szabályzatmódosításokat, amelyek 2014-től lépnének életbe. Ezért kérem az érdekelteket, hogy gondolkozzanak el, mi viheti előbbre az egyes kategóriákat. A javaslatokat minél előbb tegyék meg országuk képviselőjének, az elnökség tagjai pedig egyeztessenek már előre, hogy eredményesebben, gördülékenyen menjen a munka.

Magyarországon a SAM hivatalos 9 kategóriáján kívül meghirdetjük az Elektrorobber kategóriát, aminek a szabályzatát itt olvashatják.

Bárki nevezhet, aki elfogadja a SAM EU 2010 - 2013 szabályzatát, annak megfelelő modellel rendelkezik, időben benevez, és vállalja, hogy betartja a biztonsági szabályokat. Egy repülőtér mindig veszélyes üzem. Mindenkinek felelősséget kell vállalnia az esetleg általa okozott károkért. Ugyanakkor megkérek mindenkit, hogy a repülőtéren kellő figyelemmel tartózkodjon, vigyázzunk egymásra.

Ajánlom, hogy aki megteheti, a versenyzésen túl szenteljen egy kis időt Magyarország, és a magyarok jobb megismerésére. Teheti ezt a hivatalos repülési idő után a helyszínen a levegőből, vagy válogathat az Idegenfogalmi Hivatal (?) ajánlataiból.

Mindenkinek kívánok jó felkészülést, és mindig sikeres landolást.

G. K.


Program:

Június 23.: Beérkezés, regisztráció
Június 24.: OTVR , OTMR A, OTMR B
Június 25.: ELOT , 1/2A TEXACO
Június 26.: NMR2,5, Electrorubber, Speed 400
Június 27.: TEXACO, NMR, Bankett
Június 28.: Tartalék nap, eredményhirdetés
__________________________________________________________
SZÁLLÁS LEHETŐSÉGEK:
ACCOMMODATION:

Royal Apartman

Jakabszállástól 22 km -re kb. 30 percre Kecskeméten.

3.360.- ft/fő/éjszaka -tól
http://szallas.hu/royal-apartman-kecskemet

Potyka-tó Pihenőpark

Jakabszállástól 26 km -re kb. 35 percre Kecskeméten.
3.750.- ft/fő/éjszaka -tól
http://szallas.hu/potyka-to-pihenopark-kecskemet

Erika Vendégház

Jakabszállástól 34 km -re kb. 30 percre Kecskeméten.
2.500.- ft/fő/éjszaka -tól
http://szallas.hu/erika-vendeghaz-kecskemet

Ezen kívül számtalan szálloda található Kecskeméten a
http://szallas.hu/kecskemet?gclid=CICok ... BQAoQ#type[]=hotel

__________________________________________________________

EGY ÚJ VERSENYSZÁM-KATEGÓRI-VERSENYOSZTÁLY:

Elektrogumis

Minden 1951 előtt gumimotorra tervezett modell nevezhető.

A modell minimális felületi terhelése 15 g/dm2, a szárnyfelület függőleges vetületére vonatkoztatva.

Megengedett motorok:

1) Graupner Speed 300 6 V-os, kefés, maximum 1:5 áttétellel, a légcsavar maximális átmérője 10 inch (254 mm).

vagy

2) AEO C-20 KV1550 kefenélküli motor közvetlen hajtással, a légcsavar maximális átmérője 8 inch (203,2 mm).

Az akkumulátor 6 cellás NiMh, vagy 2 cellás Litium lehet, bármilyen kapacitással, de rajta jól láthatóan feltüntetve a gyártót.

Visszahajló légcsavar használata megengedett.

Bármilyen BEC, ESC szabályzó használata megengedett.

A modellek indíthatók kézből vagy földről, a pilóta választása szerint.

A motor csak a repülés első 60 másodpercében járhat.

A végeredménybe a 4 startból a 3 legjobb számít. A maximális repülési idő 7 perc
___________________________________________________________

A BME honlapjáról átvettem!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 11. - 18:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kisebb felfordulás támadt az Antikos oldalon,talán a rosszul megfogalmazott hozzászólásom miatt,talán másért.
A lényeg még összefogottabban próbálunk megfogalmazni és felterjeszteni a SAM 5 oldalra,hogy: Nem akarjuk a 1/2 Texaco-t bekeverni semelyik kategóriába.
A NAGY Texaco-t változtatások nélkül elfogadjuk,mert azt hiszem akik ebben versenyeznek,azok kiforrottak,rengeteg munkát és pénzt öltek már bele.
Amit esetleg mások is szeretnének: Egy köztes kategória,ahol azok is versenyezhetnének akiknek csak 3.5ccm-es motorja van,vagy kisebb. Nagyon örülök,hogy GYR kolléga átláthatóan közzétette számunkra a motoros kategóriák elérhetetlenségét amit az USA ban természetesnek vesznek.
Három éve,amikor a 1/2 Texaco magyarországi "hiányárol" beszélgettünk néhány nagy öreggel,megépítettem a Mini Play Boy-t 0.8 as Cox al. Mit ne mondjak,egymagam voltam a minimum HÁROM indulóból,természetesen senki nem akarta megrendezni ,ezek után érthetően. Sebaj, 1ccm fojtással a tankban,130g ólommal megnehezítve indultam a TEXACO-ban :)
Én voltam a legboldogabb ember amikor megrepültem a 15 percet!! Ekkor még ennyit kellet a nagyoknak is teljesíteni.
Ezekben az időkben még "sokan" indultak Pelikánnal,Vitézzel,kisebb modellekkel.Kiegyenlített volt a mezőny.
Az utóbbi 2 évben a nagyok elhúztak,főleg technikailag.
Talán ezért lenne jó egy, Un: 3/4 Texaco. Csak nekünk, csak itthonra,hogy visszatérjenek azok is akik már lemondtak a motoros repülésről,versenyzésről.
Remélem senkit nem sértek meg eme irományommal.
Mint már mondottam,összeülünk hárman a hét végén,Ács József, Süveges István, és jó magam,Lukács László,és megírjuk ezt a kérést a Nagy SAM 5 topic ba is,talán nyitott fülekre találunk e témában.
Üdvözlettel:A Hentes, Lukács László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 11. - 18:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Valaki egyszer megkérdezte tőlem: Te tényleg hentes vagy?
Nem ,válaszoltam a kérdezőnek.
Akkor miért ez a nick neved?
Elmeséltem neki,hogy miért....

Egy modellező boltban dolgoztam,míg az életszínvonal csökkenése tönkre nem tette.
Voltak persze szebb idők is,amikor csak úgy dübörgött a gazdaság, is.
Szóval vásároltak rendesen az emberek,a hozzáértők,és a kevésbé azok is.
Egy kevésbé hozzáértő vásárolt magának egy autó forma szerkezetet. Valahol másutt,talán az óperenciás tengeren túlról.
DE az autó,mondta NEM MENE,DE BE SE INDUL!
Mondon is magamnak,Na mondom,he! Ma sem unatkozom.
Nem túl nagy hajlandóságot mutattam a messziről jött szerkezet életrekeltésében,meg hát ez csak KÉT dimenzióban működik,ezért tipusidegen volt nekem!
Látván a passzív eladói hozzá nemállásomat,megkérdezte a nagyon kedves úr,hogy MIJÉ VAGY TE ITTEN!!!???
A válaszom nem váratta sokáig: Azért mert én vagyok A HENTES ,
És árulom az eladni valót.
Ezért úgy gondoltam,maradok én A Hentes.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 11. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Visszatérve a motoros repülésre,volt nekem nosztalgiába való motorom,csak elajándékoztam egy gyűjteménybe. Gondoltam,nekem már nem lesz alkalmam versenyezni vele...
Kép
Kép
Kép
Igazábol nem sajnálom,bár teljesen jól működött,a 2000 -es évekig egy Sirius nevű cseh modellben repült nagyon sok örömet szerezve nekem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség