SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 16:34

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 12. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az előző hozzászólásomban szereplő,Super Tigre 2.5ccm diesel.
Ha jól tudom 1953 as gyártású és kb 500db készült belőle.

NMR kategóriába lenne még egy motorom,egy Alag X-3 as,a jó öreg K-3 ban
KépKép
Ezt a motort 1956 után kezdték gyártani,próba képpen készült rá a körkipufogó.A fogyasztása jobb lett,bár nem túl vonzó látványt nyújt.
Nagyon megbízható motor,három éve versenyeztem vele,4ccm üzivel kb 3.5 percet ment.Ez volt a leg megbízhatóbb modellem,bár maga a K-3 nem a legjobb modell.
10 perc körüli idő már jónak mondható volt tőle.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 12. - 22:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelet mindenkinek!!!
Először is elnézést kell kérnem mindenkitől azért, mert ez a kategóriavita tőlem indult, és én írok ez ügyben szinte utoljára.
Javaslatunk lényege, a következő lenne:
Szeretnénk ha lenne egy úgynevezett 3/4texaco kategória, ami a motor méretét 3,5 ccm-re korlátozná. A kategóriában résztvevő modellek a már nagy texacoban elfogadott szabályrendszer szerint indulhatnának.
Tehát:
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 30,5 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
Bármilyen motor, eredeti vagy utángyártott használata engedélyezett.
Bármilyen izzógyertyás, vagy öngyulladásos motor 3,5ccm-ig
Fojtószelep szabályozás megengedett.
A motor távirányítóval való leállíthatósága biztonsági okokból kötelező.
Izzógyertyás motor szikragyújtásúra való átalakítása nem megengedett.

Az üzemanyag mennyisége a Texaco modelleknél 2 cm3 üzemanyag minden 400 gramm modellsúlyra, a táblázat szerint. A modell súlyát kerekíteni kell a legközelebbi 400 grammra.

Súly g Üzemanyag Súly g Üzemanyag
0 – 600 2 cm3 2601 – 3000 14 cm3
601 – 1000 4 cm3 3001 – 3400 16 cm3
1001 – 1400 6 cm3 3401 – 3800 18 cm3
1401 – 1800 8 cm3 3801 – 4200 20 cm3
1801 – 2200 10 cm3 4201 – 4600 22 cm3
2201 – 2600 12 cm3 4601 – 5000 24 cm3

Az üzemanyag tank mérete nem lehet nagyobb, mint a fenti táblázatban szereplő súlyfüggő üzemanyag mennyisége, valamint úgy kell elhelyezkednie, hogy könnyen ellenőrizhető legyen.
A modellt a rendezők lemérik, ellenőrzik a tank kapacitását, és ezt a startlapon aláírásukkal rögzítik.
Felszállás előtt a motor járatható, és után tölthető járó motornál.

A modelleknek földről kell felszállni, de ez ügyben a rendező a reptér állapotát figyelembe véve, dönthet másként.
Repülési feladat: 20 perc

Magyarázat:
Vegyük sorra a SAM által elfogadott motorosmodell kategóriákat.

OTMR A osztály: max 4,9 ccm, 1957 előtt gyártott mindenfajta motor, vagy 1960 előtt gyártott siklócsapágyas motor. SAM által engedélyezett utángyártott motor.
OTMR B osztály max 5,0-10,65 ccm lökettérfogat az öngyulladásos motoroknál, a szikragyújtásúaknál, -ha 1950 előttiek-, akkor 5-20 ccm, ha 1949 utániak, akkor 5-10.65 ccm
NMR 2,5 osztály 1961 előtt gyártott keresztöblítéses: izzós, szikragyújtásos, vagy öngyulladásos üzemmóddal.
NMR 10,65 osztály 1961 előtt gyártott keresztöblítéses izzós, vagy öngyulladásos 2,5-10,65 ccm, bármilyen rendszerű szikragyújtásos 2,5-20 ccm


Tehát eme kategóriákban résztvevőknek, tényleg egy gyűjtővel kell felvenni a kapcsolatot, vagy az ebay-ről tudnak még venni borsos áron kétes használhatóságú motort.
A gyűjtőről jut eszembe.
Az a véleményem róluk, hogy Ők inkább a vitrinben szeretik látni a motorjaikat, és nem a levegőben. De írok ezzel kapcsolatosan egy történetet.:
Kedves Lukács László /A Hentes/ kollégának volt a tulajdonában két igen értékes motor az egyik egy Super Tigre G-23 Diesel, a másik egy 40es években gyártott magyar 10ccm-es benzinmotor volt. Mindkét motorral lehetett volna indulni a fent említett kategóriák valamelyikében!!!!!!!!!!!!!!!!!
De minket akkor csak a hazai Texaco kategória érdekelt. Kaptunk egy csereajánlatot, hogy a két motorért cserébe kapunk egy újonnan készített 3,5ccm-es Moki diesel motor. Belementünk, mert tudtuk azt, hogy ezzel a motorral rommáverhetjük az akkori hazai Texaco modell felhozatalt /2010-ről beszélek, még nem volt senkinek sem működőképes 10ccm-es diesel motorja/
Mi belementünk, csak a kapott motor az nem ment bele, hogy legalább egyet pöffenni kéne. Emlékszem néztünk kerek szemekkel egymásra, hogy minket rendesen át….tak.
Ezek után higgyétek el barátaim elment a kedvünk attól, hogy gyűjtővel felvegyük akármilyen motorért cserébe a kapcsolatot, mert még meglát nálunk megint valami igazán értékeset, és ritkaságot.



Texaco osztály 10,65 ccm szikragyújtású, öngyulladáos, vagy izzógyertyás, 1961 előtt gyártott szikragyújtású maximum 20 ccm

Hát igen ez a kategória az ami arról szól, hogy építs egy három méter körüli modellt, rakj bele egy 10,65ccm-es diesel mvvs-t, rakj a motorra egy félméteres kardot, majd a legalább féléven keresztül épített modelledet repítsed olyan magasra, hogy csak abban tudj reménykedni, hogy a melletted álló távcsöves ember, még a Te géped nézi.
Félre értés ne essék!!!
Mi nem leszóljuk ezeket a modelleket, és építőiket, mert minden tiszteletünk az övék, mert eszméletlen időt és pénzt öltek a sikreük érdekében.
De meg mondom őszintén, hogy egy 10es motor alsóhangon 40ezer, a mellé épített modell anyagára pedig legalább 50 rugó. Ha lehet, inkább nincs kedvem ezzel a géppel a távirányítóm határán röpködni.

1/2 Texaco a 0,8 ccm-es Cox motor a hozzá való 5,1 ccm-es tartállyal.

Ez egy igen érdekes, és jó kategória pont azért, mert kevés a szabály, és a korlát. Itt szinte csak két szabály van. Felületi terhelés, és motor.
Viszont ez a motor, mindent meghatároz.
De van a kategóriának egy nagy hátránya. Mégpedig a cox.
Amikor vérző újjal tekergeted, és közben a Megváltót emlegeted igen gyakran.
Itt is nehéz megtalálni a jó minőségű alkatrészeket. A régebbi motorok a jók. Amiket mostanában lehet újonnan kapni, azokkal csak 50 méter magasan lehet dadogva kőrözni.

Tehát Barátaim, vegyétek fontolóra a dolgot, mert amiről beszélünk, az egy olcsón előállítható modell kategória. Ezzel a motorkorlátozással újra előkerülhetnének a pelikánok, vitézek, playboy-ok, és azok a modellek amik azért tűntek el a porondról mert, átvették a helyüket a hatalmasra épített brutálmotoros gépek.

Üdv.:Süveges István


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 21:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok.
A3/4 Texaco t úgy vélem nem erőltetjük tovább,lehet még jobban megosztaná az amúgy is kisszámú antikos társadalmat.
2,5ccm hez is lehet jó teljesítményű modellt építeni.
Hozzá teszem,Harangozó barátom Sunduster masinája is egy 2,5ccm Moki Sport diesel el repült el :cry: KépKép
Ha valaki látta , szóljon! :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 21:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na de csináljunk valamit,gyorsan!!!

Például egy kis Kerswap-ot!Mindjárt kettős feladatra,mert hát jól áll neki a 1,2Texaco,na és a 400-as is.Idehaza ezt nem igazán művelik,hacsak nem
hobbybol.
De hát, nyakunkon az EB és ott van 400-as karegória :lol:

Íme néhány építési futó:
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 15. - 12:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

És mindezt szabadonrepülőben? :D :D :D :D (vagy csak én nem látom a kormányfelületeket)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 16. - 10:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Sry.
Természetesen nem szabadon repülő.A 400 éa 1,2Texaco-ra építem,remélve beválik.Persze vannak ennél jobb modellek is,föleg a 400 hoz néztem ki valamit,de ez még nem publikus.
Sajnos valahogy elrontottam a képfeltöltést,ha megtennéd hogy azokat a hivatkozási címeket kivennéd vagy láthatóvá tennéd,megköszönném.
Üdv: LL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 11:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Volt egy kis káosz a kapcsos zárójelek körül, de megoldottam.

Akkor ez a gép balansz magasságis lesz? Nem teljesen céltalan az érdeklődésem, találtam egy 1,5 ccm-es COX R/C mocikát az egyik dobozomban, ahhoz keresgélek valami pofás gépet, hátha egyszer ........


Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 11:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves " Hentes"!
Én ezt használom és nagyon egyszerű és jó a képek feltöltésére:

http://kepkezelo.com/

Kép

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 17:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm az infót,én is ezzel a programmal teszem fel a képeket csak véletlenül két egyformát sikerült felraknom.Amikor törölni akartam,akkor rontottam valamit.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 20. - 20:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
1961 előtti motort keresek!
Az Alag X-3 as lenne a megfelelő,mert már ismerem,és megbízhatónak tartom.
Előre is köszönöm,ha valaki segítene a beszerzésén.
Üdv: A Hentes
Lukács László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 23. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Boldog, Békés, Karácsonyt, kívánok mindenkinek!

Üdvözlettel: Lukács László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 26. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Remélem,mindenki kipihente magát az ünnepek alatt.
Íme néhány kép Ács Józsi legújabb szerzeményéről! :cry:
KépKépKép
KépKépKép
Kép
Na igen!Erre én is rávetődtem volna,mert én is ismerem a régi gazdáját. De nálunk első a barátság!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Előkerült néhány kép a közel múltból. :lol:
Kép
Kép
Kép
KépKép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 08. - 17:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hahó Ócsaiak!
Olyan jól elbeszélgetek itt magammal!
Lehet, tényleg egyedül vagyok az univerzumban? :cry:
Vagy,tényleg nem nézi egy kollégám sem eme oldalt. :(

Na mindegy!
Tekintsétek meg legújabb szerzeményemet:
KépKép
KépKép
Moki D-2
Szerncsére vannak még BARÁTOK a neten! :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 08. - 18:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Majd el felejtettem!
Ilyet se láttak eddig sokan! :o
Ritka mint a 3,5 ccm Moki Diesel !!!
Már beindulgatottvalahogyannehezen,DE már tudom
mit kell csinálnom vele!
(ez azé van apám mee A hentes vagyok?? azé fiam,azééé!!!)
KépKépKép
Jóvan Hentes fiam.Űjjé le,,, eggyes!! :cry:
Ha kíváncsiak vagytok,egyszer megmutatom mi a bajoknak a forrása.
Bár aki kíváncsi az hamar megöregszik,aztán meg úgy marad!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség