SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 5:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Két múzeum egy nap alatt
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 23. - 4:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hogy miért kettö mert egy nem elég három meg túl sok :)
Los Angelesben levö Chino repülötéren két múzeum is van, ha már ott jártam meg kellett hogy nézzem mind a kettöt.

Az elsö a Yanks Air Museum
Yanks vagyis Jenki.
Legtöbb repülöjük amerikai, azonban van nekik egy jappán kamikázé és egy V1 is.

KépKép

Kép
Blue Angels

Kép
F14

Kép
E 2C Hawkeye

folytatása következik


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 23. - 12:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Remélem is kedves Artur! Jók a fotók!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 24. - 7:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor folytatom tisztelt SRY 8)

Kép
Ez itt egy F11 vadászgép. Mach 1,1
1954-ben repült elöször, repülö anyahajóról is tudott operálni.

Kép
A Convair F-106 Delta Dart a légieröhöz tartozott.
Ötvenes évek végétöl repült, sokkal gyorsabb volt Mach 2,3 sebességgel.

Kép
Ez egy duplafedelü vadászgép 1927-böl

Kép
FJ-1 Fury
Korai Jet 1946-böl. Max sebesség 880 km/h
Itt még le voltak maradva a Jettel, például az ME262-nek ami négy évvel elöbb már repült annak 900 km volt a Max óránkénti sebessége

Kép
FM-2 Wildcat. Jó sokat 7885-öt épitettek belöle 1940-töl 45-ig repült.

KépKép
Erre a Harrier-re nagyon helyesen ráirták a nevemet :D

Holnap is van nap


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 7:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
Ez egy ritka jappán autógiró.

Kép
Ha már a jappánokról van szó, itt van még egy kép arról a kamikázé repülöröl.
Érdemes észrevenni hogy nincs normális kereke hiszen nem kellett hogy leszálljon.
El lehet képzelni milyen elszántság kellett ahhoz hogy ebbe valaki beleüljön.

Kép
Egy Bell P-63 Kingcobra
1942-felöl. Érdekes hogy akkor kezdték az orrkereket alkalmazni.

Kép
Thunderbolt 15678 darabot épitettek belöle. Valami olyant olvastam hogy ez volt a legnehezebb robbanomotors vadászgép.

Kép
UC-40A-Electra-Jr Rendkivül esztétikus repülö

Holnap, Michael Jackson ha rákérdez valaki :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 7:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönjük a képeket Artur! Az Egyesült Államokban annyi repülőmúzeum, gyűjtemény stb... van, hogy egy élet is kevés lenne mind végigjárni, és a képek tanulsága szerint ezek rendezett, szakszerű kiáűllítások, csak azt sajnálom, hogy nekem olyan messze van.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 13:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon értékes képek és külön köszönjük a modeleknek ( egy " l "-lel!!!) a kép emeltszintű hozzájárulásukat!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: múzeumok
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 13:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy rövid ideig irigyeltem azt a sok múzeumot Artórtól...
Aztán rájöttem hogy még az itthon fellelhetőket se jártam még be és nem sok az esély hogy túl sokat bejárjak.
Azért azt sajnálom hogy a repülés itthon annyira mostohagyerek, soha senki nem népszerűsíti, nem is foglalkoznak vele pedig volna miért.
Azt nem értem, vajon a Ferihegyi repteret miért egy zenészről kellett elnevezni ???
Nem vonom kétségbe Liszt Ferenc nagyságát (főleg mivel nem értek a zenéhez) de számos honfit össze lehetett volna kötni a repüléssel, így sokkal inkább kijárt volna bármelyiküknek a repülőtér névadói címe mint egy zenésznek, bármilyen elismert is legyen.
Az oktatásban se esik szó egyetlen jelentős emberünkről sem, de ez nem is csoda. A MAgyar felfedezőket szinte meg sem említik a tankönyvek, mintha nem is lettek volna.
Érdekesség hogy a fiam FÖLDRAJZTANÁRA nem is hallott Molnár Gáborról.
Egy földrajztanár...
Ilyesmit már nem is várok el tőlük hogy legalább hallomásból ismerjék mondjuk Lampich vagy akár Rubik nevét.
Almásy is csak a film miatt dereng némelyeknek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: múzeumok
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 16:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Füligjimmy írta:
.......
Azt nem értem, vajon a Ferihegyi repteret miért egy zenészről kellett elnevezni ???
Nem vonom kétségbe Liszt Ferenc nagyságát (főleg mivel nem értek a zenéhez) de számos honfit össze lehetett volna kötni a repüléssel, így sokkal inkább kijárt volna bármelyiküknek a repülőtér névadói címe mint egy zenésznek, bármilyen elismert is legyen.
Az oktatásban se esik szó egyetlen jelentős emberünkről sem, de ez nem is csoda. A MAgyar felfedezőket szinte meg sem említik a tankönyvek, mintha nem is lettek volna.
Érdekesség hogy a fiam FÖLDRAJZTANÁRA nem is hallott Molnár Gáborról.
Egy földrajztanár......
Hát igen Liszt Ferenc allig beszélt magyarul. Mikor Mária Valéria hercegnö találkozott vele magyarul szólt hozzá csodálkozva vette észre hogy a mester nem érti mit mond.
Nekem volt Molnár Gábor könyvem :) A földrajztanár biztos fiatal azért nem hallott róla.

Kép
Egy jóképü duplafedelü

Kép
Egy Harrier

Kép
Eggyik csarnokba folyik a helyreállitás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: duplafedelű
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 16:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezeket a duplafedelűeket viszont akkoris irigylem!
A kedvenc gépeim, és Te élóben láthattad őket, összenyálazhattad előttük a padlót!
Én meg csak a klaviatúrára csöpögtetem. :D :D
Nagyon szép gépek, és az állapotuk lenyűgöző.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 25. - 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:D

Na de ez még csak a fele ám.
A másik muzeum a Chino Air Museum Planes of Fame

Kép
Nekik is van V1 rakétarepülö.
Az elötérbe egy jet ami bombázóra volt felerösitve hogy segitse a felszállásnál, utánna ledobták ejtöernyövel aztán megint tudták használni.

Kép
Ez pedig a Fieseler Storch. Rendkivül kevés nekifutás elegendö volt. Különleges szárnya volt amit mai napig is utánoznak.

Kép
Sok repülöképes, mint például ez itt, épp valaki karbantartást végez.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 26. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
És ez pedig Los Angeles a Beverly dombokról.

Kép
Hollywoodba minden pincérlány minden benzinkútos fiú azt reméli hogy egy napon felfedezik. De ha nem akkor van olyan hogy beöltözik valami sztárnak mint ez a srác itt, teljesen meg van gyözödve hogy ö Michael Jackson


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 26. - 19:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na ilyenekkel a munkahelyemen naponta találkozok ... több, kevesebb sikerrel ki tudják őket kezelni Cegléden az elme 2. osztályon.

:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 27. - 7:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
P26A, USA vadászrepülö.
Elsö látásra jónak látszik. Azonban a szárnyat még drót erösiti, a pilótafülke nyitott, a kerék meg nem behuzható.
Ez már elavult volt mikor a Mitsubishi zeroval kellett neki szembenézni.

Kép
Hamár a Zero került szóba, itt van egy, méghozzá repülöképes.

Kép
Fokker Dr.I triplane.
Ilyenen repült Manfred von Richthofen a Red Baron (Vörös Báró)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 29. - 2:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
Heinkel He 162 másnéven Salamander.
Illik mellé a BMW oldalkocsis motorkerékpár.

Kép
Nagyon érdekes volt látni közelröl az ME 163-at. 1060 km óránkénti sebessége volt ami abban az idöben messze meghaladta más repülöket.
160 métert tudott emelkedni másodpercenként a rakétamotorral.

Kép
Turbojet 1944-45-böl.
Ilyen hajtotta a HE-162 az Arado bombázót és az ME 262-öt.

Kép
Ez a Focke-Wulf Fw 190 nem eredeti hanem másolat.
Repülöképes, légibemutatókon szokták használni.
Nagyon érdekes volt körbejárni ezt a repülöt, egészen közelröl látni.

Kép
Lefényképeztem a futómüvet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: pilóta
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 29. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kamikaze oktató a hallgatóknak:
-Nagyon figyeljenek, csak egyszer mutatom meg !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség