SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 12:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: A Bp-i Modellező klub Tragédiája
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 26. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Tamásbá, Tisztelt Kollégák!
A bp-i klub ügyét megpróbálom röviden közreadni. Nem lesz könnyű, azért sem, mert az elkeseredés és a tehetetlenség fojtogat.
Január elsejével a X. kerületi önkormányzat felbontotta a szerződésünket, amely a klub területére ingyenes használatot biztosított a rendszerváltás óta.
Meczner András klubelnökünk levélben fordult a polgármester úrhoz, melyben hivatkozott a klub sporteredményekben rendkívül gazdag múltjára, a fiatalok nevelésében tett eredményességére,nem utolsó sorban a pályák és a klubépület fenntartására és karbantartására fordított pénzre és munkára, kérte a megmaradás lehetőségét. Nemsokára személyes találkozásra is sor került az alpolgármester úrral. Kellemesen ellenséges hangulatban hozta tudomásunkra , hogy szó sincs a jövőben semmiféle ingyenességről. Pályázatot fognak kiírni a terület „hasznosítására”. Ugye nem kell mondjam egy olyan területről beszélünk ami modellező pályának épült, ma már nem létező társadalmi összefogással. András véleménye szerint levelét el se olvasták.
A pályázat júniusban megjelent és azon csak technikai sportokat űző bejegyzett egyesületek indulhattak, úgy, hogy nyilatkozni kellett a felajánlott bérleti díj összegéről/év. Megszületett a művünk, kiváló programmal és 300.000,-Ft/év felajánlással. Reménykedtünk. Kár volt. Egy újabb alpolgármesteri beszélgetésből megtudhattuk : egy biciklis egyesület nyerte a pályázatot, évi 1.200. 000,-Ft felajánlással. Elnökük ( Eizenkrammer Kroly)első látogatásakor –profi ingatlanos- módjára felmérte a kőházat és később tett egy ajánlatot. A kőház három helységére tart igényt és a maradék szobákra-láss csoát- épp 1.200-000,-Ft kér tőlünk. ( Plusz rezsi, a külső területek nélkül.)Na ekkor fordultunk ügyvédhez, méghozzá ilyen ügyekben járatos, gyakorlott szakemberhez. Lesújtó volt amit mondott. Teljesen reménytelen a helyzetünk! A telekkönyvben a terület az ingatlanokkal együtt az önkormányzat tulajdonában van, azt csinál amit akar. A pályázat is támadható, de majd ínak ki másikat. A fenntartási díj visszamenőleges kérése aggályos, mert a jog megkérdi, miért nem kérted előbb? Próbáljunk megegyezni a bringásokkal. Kösz. A klub teljes éves költségvetése 800-000,-Ft.
Az egész sztori nagyon hasonlít Dunakeszi reptér esetére. Egy hónapos sem volt az a bíróági ítélet, amely a klubokat visszahelyezte jogaikba, amikor a polgármester nevetséges indokokkal bezárta a repülőteret. Egy 80 éves reptér és két hasonló korú kiváló repülőklub. A fiatalok nevelésében százszor többet tettek (eredményesen!) mint az összes kormány a rendszerválás óta.
Olvastam a jegyzőkönyvét az ügydöntő testületi ülésnek. Egyik testületi tag ,aki másrészt a kormányfő családjogi tanácsadója ,ezt mondta:” a modellezők hagyták tönkremenni, ezt az értékes, volt MHSZ ingatlant, ezért mindenképp a bicikli klubot támogatom”. Nem is járt nálunk. Viszont a pletykák szerint a „bringás”klub elnökének jó barátja. Biztos nem igaz.
Elkezdtünk helyet keresni. Talán nem reménytelen. Itt a munkahelyem telepén is van egy csinos 55 m2-es ami rezsivel együtt 50.000,-Ft +Áfa/hó.
Cziffra Lajos klubtársunk gyakorlatilag bele betegedett a klub elvesztésébe. Nem is csoda. Mi is csak úgy csinálunk, mintha fel tudnánk dolgozni. Valójában nem lehet napirendre térni ilyen gyalázatos eljárással szemben. Ezer módja lehetett volna a közös megegyezésnek-ha ez lett volna cél.
Drukkoljatok,hogy ez az 55 éves egyesület ne hulljon szét néhány link szerencsevadász ügyeskedése miatt.
Baráti üdvözlettel :Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 28. - 8:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Eisenkrammer Károly

Tizenhárom évesen kezdett kerekezni. Pálya-, országúti és mountain bike specialista, több szakágban tizenhétszeres felnőtt magyar bajnok, kétszeres Citadella Nagydíj győztes. A barcelonai olimpia résztvevője, kerékpáros szakedző, csapatvezető. Öt éven keresztül a Tour de Hongrie főszervezője. A Vuelta Sportiroda vezetőjeként számos rangos hazai kerékpáros verseny és esemény szervezője.

forrás: http://bringamania.hu/szakerto


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 29. - 12:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A modellező kotra bringás kérdésben nem nyilatkoznék az ismert okok miatt.

DE

Az önkormányzat eljárása bár jogszerűnek és szabályosnak tűnik, akkor is igazságtalan! Mert ami a jog betűibe tételesen nem ütközik még simán lehet erkölcstelen, ezt ki is fejezi a jogalkotó a társadalomra való veszélyesség fogalmával.

Sajnos annó az MHSZ klubbok nem alakultak át egyesületekké, így a vagyonuk kvázi gazdátlanná vált és így a felszerelést szétlopták, az épületek önkormányzati tulajdonba mentek át, az ingatlanok sorsa attól függ éppen merre áll a politikai szélkakas. Ez a történet eredendően ott let elszúrva. Mondhatni csoda kategóriának számít, hogy a Budapesti Klub eddig megúszta.

De ha már megúszta, és szellemi, anyagi értéket képvisel, akkor vigyázni kéne rá, nem kihajítani a szemétre. Ez az eljárás, hogy két ilyen értékes technikai sportot mint a modellezés és a bringázás így egymásnak ugrasztanak, az meg egyenesen gusztustalan. Én elég sok modellezőt ismerek, elhivatott, rendes emberek, legalább ugyanannyi bringást is és azok se mások. Kár volt ezt így rendezni, de hát az önkormányzat az hatalom és a hatalom általában érzéketlen, bunfordi és tör-zúz maga körül, mindezt valami jól hangzó ideológia jegyében.....

Remélem talál új otthont a klub, és továbbviszi az értékes szakmai munkát. Könnyű nekem tét nélkül azt mondani, hogy a falak, azok csak falak -nem felőlem nyúlták le a tetőt éppen- , de tényleg így van a klub az emberek, a társaság, nem a tégla meg a cserép.

Kitartást és lelki erőt kívánok a továbbiakhoz, nem lesz könnyű!!!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 29. - 17:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Laci!

A tájékoztatásodat az antik részbe is betetted, oda írtam ezt a két választ, de jobban illik ide a klubhírekbe. Onnan a Moderátor Urat kérném, hogy pucolja ki! Alább a két hozzászólás. Bár Mamut kolléga a bringás kilétét tisztázta, ez a lényegen nem változtat

Amit leírtál, nagyon szomorú. Ordít az ügyről, hogy a háttérben egy ingatlan mutyiszagú akció áll. Érdekes neve van a főbiciklistának. Az 55 négyzetméteres halyiségbe jó ha bezsúfolva befér minden. Hol lenne az építés, a klub élet? No és a pályák elvesztése is igen nagy csapás.

Felvázolom a lehetséges folytatást: Miután elhagytátok a tereülelet a bringás klub -akiknek vélhetően annyi közük sincsen a kerékpározáshoz, hogy egy lyukas bicikli belsőjük sincsen- elővásárlási jogot kap a területre, természetes jelképes áron. Az új tulajdonos azonnal átpasszolja -már piaci áron- egy ingatlan befektetőnek, és láss csodát, épül ott egy lakópark. Az önkormányzat persze közben átminősíti a területet építési övezetté. Lehet, hogy még egy-két strómannt be fognak vonni az ügyletbe, de a végcél ez. Közel harminc éve a feltöltött bányató és környéke senkinek sem hiányzott. Csak hogy közben a környék beépült, és felértékelődött a klub területe is. Egy esélyetek van: Átalakultok, és lesztek labdarúgó egyesület. A mi klubunk belvárosi helyiségét még a kezdet kezdetén nyúlták le. Nem ilyen kifinomult módszerrel: Még mielőtt megszületett volna az MHSZ vagyon további sorsáról a rendelet, egyszerűen -és törvénytelenül- eladták a fejünk felől, minket pedig kiraktak az udvarra. Mondták, hogy ne is pereskedjünk, mert az ország akkori legjobb ügyvédeit tudják felsorakoztatni. Nálunk így indult a rendszterváltás, titeket pedig most ért utol.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 30. - 6:38 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Nagyon sajnálom, hogy a maradék modellezőklubbokat is felszámolják, Ménfőcsanakon Tóni mesélte, hogy akkoriban mikor őket kirakták, a faanyagokat az udvaron égették el, alig tudott menteni belőle.

Ha már a Dunakeszi reptér szóbakerült, épp a napokban kaptam egy levelet, ami elég narancsos stílusban magyarázza a helyzetet, természetesen önkormányzattól:

" Közösségi Repülőtér

Dunakeszi Város Önkormányzata elkötelezett abban, hogy a Dunakeszi Repülőteret a dunakesziek szolgálatába állítsa, amit a képviselő-testület egyértelmű döntései is egytől-egyig igazolnak. Pletykák, rémhírek, pánik keltés, politikai tőke kovácsolása – vannak, akik önös érdekből erre használják fel a Repülőteret és a körülötte kialakult helyzetet. A jelenlegi szabályozatlan helyzetben egy, a közösségi vagyont ingyenesen használó szűk érdekközösség igyekszik megakadályozni, hogy a város szabályos, életszerű helyzetet teremtsen, és mindenki számára megnyugtató módon rendezze a különböző felhasználói érdekeket.

A repülőtér jövője

Az első és legfontosabb, hogy leszögezzük: az Önkormányzat elkötelezett abban, hogy városunkban megmaradjon a sportrepülés, és a Dunakeszi Repülőtérnek is helyet adó területet kizárólag sportcélra használja. Dióssi Csaba polgármester annak érdekében, hogy a sportrepülés szabályozott keretek között, a közösségi érdekek érvényesülése mellett minél hamarabb újra folytatódhasson, ezért megbízta Erdész Zoltán alpolgármestert, hogy kezdjen tárgyalásokat a felekkel annak érdekében. Az Önkormányzat egyértelmű szándéka, hogy a terület az itt élőket szolgálja, és felelős gazda lévén ne hagyja, hogy a közösség helyett pár ember önös érdekei érvényesüljenek.

A repülősök a mostani helyzetben több reptérnyi, városi tulajdonban lévő területet kívánnak használni csak és kizárólag repülési funkcióra, ellenszolgáltatás nélkül. Azonban a repülési szakemberek szerint a repülőtér szabályos és biztonságos működéséhez ezen terület fele is elegendő lenne, így egy felépülő sportközpont kevesebb, mint 1ha terültet igénylő megvalósítása úgy férne meg a terület egy százalékán, hogy a repülést nem zavarná. A Városi sportélet erősítése érdekében indokolt lenne, hogy a terület kihasználatlan részein további sportlehetőségek valósuljanak meg, természetesen a zöldfelület megtartása, és a Helyi Építési Szabályzat betartása mellett. A terület sportcélú használatával és a korábbi döntésekkel is megerősítve kívánjuk garantálni, hogy sem most, sem később nem történhet meg a terület lakó vagy gazdasági célú beépítése, és az mindig a város egy egybefüggő zöldfelülete maradjon.

Tehát a híresztelésekkel ellentétben a repülésre nem használt terület olyan közösségi sportcélú használatára van elképzelés, amely megtartja a zöldfelület arányát, és amelyet a Városi Konzultációban részt vevők 77,68 százaléka támogatott. Ez nem más, mint az a sportközpont, amelynek lehetőségéhez a képviselő-testület májusi ülésén elvi hozzájárulását adta. A Dunakeszin élők számára kialakítandó megújult zöldmezős beruházás a terület régi arculatát, de új funkciókat is befogadó ismert és megszokott közösségi teret hívhatna életre. Az említett érdekkörök az ismert tények ellenére azt a rémhírt terjesztik, hogy be akarjuk építeni a terület nagy részét, és hogy a tervezett sportlétesítmény miatt veszélybe kerül a Dunakeszi Repülőtér zöldterülete. Erről szó sincs, épp ellenkezőleg. A Helyi építés szabályzat elfogadásával és a központról szóló elvi döntéssel őrizzük meg igazán a repülőteret és a körülötte fekvő zöldterületet, ezzel a döntéssel bebizonyítjuk az itt élőknek: olyan célra használjuk fel ezt a területet, amire megkaptuk az Államtól, amelyre az itt élőktől felhatalmazást kaptunk, és ami régi álmokat válthat valóra.

Hogyan jutottunk idáig……

Valóban igaz, hogy a repülési tevékenység jelenleg szünetel, azonban nem igaz, hogy a Város bezáratta volna a repülőteret, vagy ez lenne a szándéka. Sajnálatos és egyben felháborító, hogy a repteret önös célokra használó csoportosulás megpróbálja kisajátítani a területet, és amikor az engedély nélküli szabálytalan repüléseik nem maradnak következmények nélkül, rémhíreket és hazugságokat kezdenek terjeszteni a repülőtér sorsáról. Persze ezt helyi pártok politikai hasznot remélve igyekeznek még több légből kapott valótlan állítással felerősíteni, és azt sem bánják, ha emiatt a város elesik egy Uniós pénzből felépülő, önkormányzati tulajdonú sportlétesítmény lehetőségétől, amely régi vágyakat válthatna valóra.

Arról, hogy jelenleg nem folyik sportrepülés, csakis az önös érdekeit szem előtt tartó csoportosulás tehet, aki a szabályok figyelmen kívül hagyásával, ellenszolgáltatást nem fizetve sajátítja ki a területet. A repülősök egy része minden jogalap nélkül 4000 m2 önkormányzati felépítményt használnak ingyen komoly üzleti tevékenységet folytatva (több milliós bevételt hozó pilótaképzés és utasrepültetés). A legfelháborítóbb, hogy 2010-ben az Opitz Nándor Repülőklub elfoglalta azt a gondnoki lakást, amit az önkormányzat bár tulajdonosa volt, mégis 8 millió forintért váltott meg a korábban ott lakótól. Ezt azóta sem hajlandó átadni a repülőklub az önkormányzat számára miközben 30 rászoruló család kereste fel az önkormányzatát lakhatási segítségért, akiket miattuk vissza kellett utasítani. Az Önkormányzat számára az erre vonatkozó törvény tiltja a városi tulajdon ingyenes használatba adását, és nem is szeretné az itt élő emberek tulajdonát elherdálni. Az Opitz Nándor Repülőklub pedig nemcsak hogy nem fizet a használatért, de még az üzembentartó repülésre vonatkozótiltó utasításait sem hajlandó betartani, ez pedig természetesen nem maradhatott következmények nélkül.

Az Önkormányzat a szabálytalan repülések megakadályozása miatt a Légügyi Hivatalhoz fordult. A Légügyi hivatal 2012. szeptember 19. kelt levelében pedig az alábbi tájékoztatást adta: „A Repülőtér tulajdonosaként Dunakeszi Város a repülőtér üzembentartását végző szervezettel kapcsolatban rendkívül erős jogosításokkal rendelkezik. A tulajdonos által meghatározott szabályok be nem tartása esetén a tulajdonosi hozzájárulás esetleges visszavonása vagy korlátozása sokkal hatékonyabb és célravezetőbb eszköz a jogsértések megakadályozása céljából, mint a Hatóságoknál tett bejelentések.”

Bár a Légügyi Hivatal már közel egy évvel ezelőtt megküldte fenti útmutatását, az Önkormányzat nem akart ezzel a drasztikus lépéssel élni a repülőteret használó szabálykövető sportemberek érdekében. Az Önkormányzat folyamatos kérései ellenére az üzembentartó (MALÉV Repülőklub) intézkedései a Dunakeszi Repülőtér használati viszonyainak rendezésére nem vezettek eredményre. A repülőtér üzembentartói szerződése 2013. május 30. napján lejárt. Eddig az időszakig az üzembentartó feljelentései ellenére, csak áprilisban 192 üzembentartói engedély nélküli felszállás történt. A kialakult helyzet ellenére a képviselő-testület május végi ülésén úgy döntött, hogy a szerződés június 30-ig kerüljön meghosszabbításra, azzal a feltétellel, hogy havonta legyen felülvizsgálva, történt-e illegális repülés és amennyiben nem történik szabálytalanság, a szerződés havonta meghosszabbítható. A feltételek mindenki számára ismertek voltak, azonban ez alatt az egy hónap alatt újabb - közel 100 - az üzembentartói szerződésben és a repülőtérrendben rögzítettekhez képest szabálytalan repülések történetek az Opitz Nándor Repülőklub részéről, tették mindezt provokálásból, hiszen tisztában voltak a következményekkel.

A tények ismeretében teljesen világosan kirajzolódik, hogy semmi másról nem szól a városban élők érdekeit képviselő Önkormányzat ellen évek óta tartó küzdelmük, mint saját anyagi érdekeikről. A bíróságon való pereskedést, és a lassú eljárást igyekeznek kihasználni arra, hogy minél tovább húzzák az ügyet saját anyagi hasznuk érdekében, ezzel kárt okozva az egész város számára. "

_________________
https://medvegabor.synology.me


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 30. - 8:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Szomorú tény, hogy a modellezés divatjamúlt lett, de ez a tény. Ha valami kimúlt, akkor átadja a helyét másnak. Szerintem inkább örülni kellene, hogy egy tehetséges ember kezébe kerültek a dolgok, aki több mint tíz éve, minden évben, tucatnyi sportrendezvényt tud szervezni. Az önkormányzatot is meg lehet érteni: melyik klub rendezvényein lesz többezer résztvevő, melyik klubban szórakozik majd több száz gyerek?

Ez egy téli(!) rendezvénye: http://vimeo.com/37578202

Miért kell utálni és rágalmazni azt aki jobb és sikeresebb mint mi?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 30. - 14:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Mamut!

Sajnos mi legalább harmninc évvel gondolkodásban is el vagyunk maradva a világ boldogabbik felétől. Ezeken a helyeken a modellezés nem túlhaladott foglalatoskodás, hanem a közösségi élet fontos része. A vadkapitalizmust rohamtempóban építő eddigi országvezetés -és az azt adó "háttér intézmények" a pártok- nagy ívben lesajnálják, hogy mi az amit önzetlenül lehet végezni egy szűkebb, vagy nagyobb közösségért. Nálunk sajnos az a baj, hogy az MHSZ kicsinálásával a főállású modellezők is eltűntek, akik korábban jól-rosszul szervezték a modellező életet. Az is látható, hogy az elmúlt húsz évben nem biztos, hogy a modellező sport vezetése a legjobb kezekben volt. Ennek is az eredménye, hogy a modellezés ismertsége -mert sajnos felnőtt egy generáció MHSZ nélkül- messze elmarad más szabadidő sportokéhoz képest. Nem véletlen, hogy ma már ott tartunk, hogy kormány szinten csak a labdarúgást, és az olimpiai sportokat támogatják, oszt jó napot! Azt soha sem lehet bebizonyítani, hogy a bringások maguktól pályáztak, vagy szóltak nekik. A főbringás klubnak tett ajánlata azonban magáért beszél. Török Laci az "Antik" topicba is betett hozzászólására írt -ide is bemásolt - reagálásomra ezt írta: "Azt hiszem mérnöki pontossággal írtad le ami történni fog." Nyilván ezt ő is az eddigi élet tapasztalata alapján írta. Amúgy lehet egy más sportág sikeres, csak azt ne úgy érje el, hogy átgázol másokon. A modellezés túlhaladottságáról, és népszerűségéről: Szombaton felkérésre a városi strandon modellező bemutatót tartottunk. Voltak jó hatszázan. Szinte mindenki minket figyelt. Statikus bemutatón ismertettem szabadon repülő és RC repülőket. A gyerekek elindíthattak elektromotort távirányítóval, vezérelhették a repülő modell kormányait. Fiam felszállt egy elekrtomos antik gumis modellel, és alaposan megtapsolták, amikor leszáll. Végül a nagy medencében RG-65-ös vitorlást irányíthattak az erre vállalkozók. Sorban állás volt. A jó erős fél óra rólunk szólt, és jó volt látni a sok érdeklődő tekintetet. Zárszóként: A modellezésnek van jövője, ha hagyják.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 30. - 19:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az sajnos tény, hogy a hazai modellezés hanyatlik. Abba most ne másszunk bele mi ennek az oka. Sok összefüggő és egymástól független tényező okozza ezt.

Ezzel szemben az is tény, hogy a hazai kerékpáros élet, kerékpársport meg úgy fejlődik mint a rakéta. Évente ezrek kötelezik el maguk mellette, és ennek a folyamatnak még nem látni a végét se.

Ha tisztán politikusi szemmel nézem, akkor nyilvánvaló, hogy a bringások mellé állok, mert marha sokan vannak, óriási ipari és kereskedelmi aparátus áll mögöttük, és gyorsan fejlődik ez a sport. Sok ember sok szavazatát lehet így besöpörni.....

A modellezők? Nos azok meg elvannak páran a maguk mütyürkéivel és ennyi. Sajnos a repülő-, hajómodellezés terén valamit újítani kéne mert ennek nem lesz jó vége!

A gyártók, kereskedők, politikusok, bürokraták azoknak fognak kedvezni (mint ahogy ez mindíg is így volt), akik a nagyobb tömeget mozgatják meg. Nos ha nem megyek messzire egy Nagykátai Antik versenyen van 20-25 ember? Ők mind kiváló modellezők , felkészült profik, és tényleg fantasztikus amit csinálnak de akkor is 20-25 ember!!!! Még egy Nagykátai polgármester ingerküszöbét sem éri el ez a létszám, meg nem jelenne megnyitót tartani, a többiekről meg nem is beszélve.

Egy faluval arrébb rendeznek egy teljesen alap bringaversenyt, ha a színvonalat nézem messze nem üti meg a megyei színtet sem, nemhogy az országosat.( Ezzel ellentétben az Antik Modell verseny hozza az országos profi színvonalat.) De a bringaversenyen több százan vannak !!!! Ott érdekes módon Országgyűlési képviselő, polgármester, Polgárőrség vezetője, képviselő testületi tagok, de még a Református Pap is szükségét érezte megjelenni!!! Voltak szponzorok, nagy felhajtás......

Ott vagyok mind a két technikai sport rendezvényein rendszeresen és látom ahogy pár éve 30 induló volt egy bringás rendezvényen, most meg 300-an vannak ugyanazon. Ezzel szemben a CO2 makett-modell versenyeken (amiken nagyon szerettem) volt 15 induló, aztán 12 aztán megszűnt az egész ...... na most akkor kit fog támogatni a településvezetés, meg a poltika ha választani kell a két társaság között?

Persze ettől még nem kéne gusztustalannak lenni, és lerombolni mások évtizedes munkáját. Na de kit érdekelnek itt az erkölcsök manapság...

De ha már ez a szomorú klub-kilakoltatás felhozta ezt a témát, próbáljunk már meg valamit lendíteni a dolgon. Ne hagyjuk már teljesen elsorvadni a hazai modellezést. Biztos van megoldás, annyi tehetséges és kreatív ember van ebben a sportban csak megtaláljuk a megoldást együtt.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 30. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hazai szabadidő kerékpározás akkor vett lendületet, amikor a Schwinn megvette az egykor szebb napokat látott csepeli kerékpár gyárat. Egy csapásra kínálati mennyiségben megjelentek az elérhető árú jó minőségű kerékpárok. Ez a folyamat 1990-től az USA, és nyugati, majd a kevésbé jó minőségű, de igen olcsó távol-keleti bringák tömeges megjelenésével csúcsosodott ki. A nép ki volt éhezve a jó minőségű kerékpárokra. Szerencsére tartós divat lett, ami köszönhető a jó kereskedelmi háttérnek. Alig húszezres városunkban három vállalkozás is jól megél kerékpárok és alkatrészeik forgalmazásából, és a szervízelésből. Én felsős korom óta stabil szabadidő kerékpáros vagyok. Minden este -ha tehetem még télen is- lecsavarok egy jó nagy kört csupán egészségügyi jelleggel. Négy tagú családunkban hét jobb minőségű kerékpár és egy felnőtt roller szolgál. Igen, a poilitika is felismerte hogy fantázia van a dologban. Működött ez régen is, csak ilyen-olyan tömegsport rendezvényeknek hívták, ahol az oda terelt pancserek hozták a klottgatyát és a vietnámi egyen tornacipőt. A rendező pedig kipipálták, hogy "rendben ez is meg volt". Most ugyan ez átment kerékpárba. A pancserek hozzák a néha százezer forintos bringákat, és hozzá az öltözéket. A rendezők pedig ugyan úgy kipipálnak, de már cél a profitorientált rendezés is. Ez nem baj. A modellezés és a bringázás nem említhető egy lapon. Amíg az előbb vázolt okokból a bingázásba egyre több "biznisz men" jelent meg, és óhatatlanul megtalálták a kapcsolatot a politikával, a modellezés erre nem volt képes. A magát vezető szerepbe helyező -néha már csak ide gondoló- MMSZ kezéből lassan kicsúszik minden kezdeményezés, és közel áll a teljes talajvesztéshez. Mára a szervezett modellezés, mint szabadidős tevékenység és sport, az egyre fogyatkozó számú lelkes, és önzetlen emberek tevékenségének eredménye.Gyakorlatilag ami még van, azt a saját tehetetlensége viszi tovább még egy ideig. Az MMSZ nem igazán képviseli ma már a modfellező társadalom egyetlen rétegét sem. Olvasnotok kellett volna a szabadon repülősök -elevileg a legnépesebb tábor- közelmúltbéli levéléváltásait éppen ebben a témában. Ha most az egyik legerősebb klub is padlóra kerül, akkor ez egy jó nagy szög a már megkészített kporsóba. Jó ötlet, hogy költözzenek el. Igen ám, de ott még legalább két helyiség és háttér miatt megszűnt klubb cókmókja is van, és ha valaki megbolygat bármit is, akkor talán még egy máig harcoló komplett japán zászlóajra is bukkanhat. A körrepülő pályák elvesztése viszont pótolhatatlan veszteség.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség